Mode & Beauty alle pijlers

Welke kleur haarverf om deze kleur te krijgen

31-07-2014 21:33 143 berichten
.
.
quote:blondgirl7 schreef op 01 augustus 2014 @ 14:38:

[...]





Nee helaas. Mijn vriend kan aan de achterkant de uitgroei wel bijwerken.



Ik denk dat ik de volgende keer als ik de uitgroei moet bijwerken de zichtbare haren zoals de voorkant doe en de rest (achterkant en onderkant) oversla en die de volgende keer meepak. Dan is de kans ook groter dat ik minder raak van de al geblondeerde haren raak. Voor en bovenop kan ik het immers goed zien. En wat langer wachten met de uitgroei bijwerken.Je hebt al lichtblond haar. Weet je wat ik zou doen? Ik zou zo´n gaatjesmuts kopen. Je trekt plukken haar met een haaknaald door de gaatjes. Die plukken zou ik in een astint verven, eventueel maar half, als je het plaatje wilt proberen. Neem dan geen verf maar zo´n verf uit groep 2. Dat houdt ongeveer 24x wassen. Je zult dat lange haar vast niet dagelijks doen, dus dan heb je er best een paar maanden plezier van. Pakt het niet zo uit als je had gewild, dan was je het wat vaker.
.
quote:blondgirl7 schreef op 01 augustus 2014 @ 14:42:

[...]





Ik werd toen ook aubergine terwijl ik vroeg om een bruine kleur. En dan zeggen ze; het is echt een hele mooie warme kleur. Buiten schrik je nog meer want ze hebben speciaal licht in de kapsalon waardoor het wat minder schokkend lijkt. Dat komt pas als je al afgerekend hebt en op straat loopt. ;)Als je thuis in de spiegel kijkt. Want op straat zie je meestal geen spiegels, hooguit etalageruiten en die vertellen je ook de waarheid niet. Hele mooie warme kleur. Het is dat jij niet bij mij om de hoek woont, anders zou ik nu gedacht hebben dat we bij dezelfde kapper zijn geweest.
Ja, hele mooie warme kleur (terwijl het er niet uit ziet) zeggen ze allemaal. Misschien wordt dat wel geleerd op de kappersschool.
quote:Exces schreef op 01 augustus 2014 @ 14:45:

[...]





Je hebt al lichtblond haar. Weet je wat ik zou doen? Ik zou zo´n gaatjesmuts kopen. Je trekt plukken haar met een haaknaald door de gaatjes. Die plukken zou ik in een astint verven, eventueel maar half, als je het plaatje wilt proberen. Neem dan geen verf maar zo´n verf uit groep 2. Dat houdt ongeveer 24x wassen. Je zult dat lange haar vast niet dagelijks doen, dus dan heb je er best een paar maanden plezier van. Pakt het niet zo uit als je had gewild, dan was je het wat vaker.Dat is een goede tip. Zo'n gaatjesmuts zal met mijn lange haar wel niet zo'n succes zijn maar dan zou het ook nog met een puntkam en wat folie kunnen. Misschien ga ik dat over een tijdje proberen als we weer richting herfst gaan en het wat donkerder kan.
Alle reacties Link kopieren
NIET met zo'n mutsje werken hoor! Je ziet dan namelijk niet wat je doet (welk haar er door het mutsje heen gaat). Als je met lowlights wil werken zou ik het gewoon met folies doen.



Warme kleuren staan mij totaal niet dus als een kapper dat tegen mij zou zeggen weet ik dat het tijd is voor een nieuwe spoeling
.
Alle reacties Link kopieren
quote:clairepascalle schreef op 01 augustus 2014 @ 11:54:

[...]





Wel grappig dat er over touwig, natte watten wordt gesproken en jij toch wel een (behoorlijk overeenkomende) draai eraan geeft. Namelijk SNOT.



Kapot haar is inderdaad net snot als je het hebt gewassen dus ik proef hier wel lichtelijk wat ervaring (je haar is net snot na het douchen )



Anyway, los daarvan, nee ik heb geen flauw idee... succesWow jij leest slecht.
Alle reacties Link kopieren
quote:blondgirl7 schreef op 01 augustus 2014 @ 12:33:

Wat opvallend is is dat Saar, als kapster zijnde, alleen maar ontwijkende en bovenal negatieve reacties geeft. Zoals dat kan niet, dat wordt niks, ik zou je niet helpen, enz. Maar een goed advies van haar kant blijft uit. Opvallend als kapster zijnde die de kennis in huis heeft (volgens haarzelf dan).



Nou Saar laat maar eens horen. Dan heb ik misschien ook nog wat aan jouw reacties. Als kapster zijnde is dubbel. Als kapster of kapster zijnde. En dan heb ik niet eens aan de universiteit gestudeerd, poeh poeh nou nou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Shebyte schreef op 01 augustus 2014 @ 13:55:

Maar goed, nogmaals over de kleuren. Het zijn allemaal astinten die er in zitten. Lichte ondertoon en met donkere balayage.

Ik zou als ik jou was even met een spoeling werken, niet met verf.



Let op dat een donkere astint op platinablond haar wat groen uit kan (KAN, het hoeft niet) vallen.Ehm, ik heb het nog nooit níet zien gebeuren. Nou ben ik geen kapster maar heb wel een tijd in een kapperswinkel gewerkt tijdens mijn studie. En ook ik zeg dat je van platinablond niet zelf naar een donkerder astint moet gaan. Vragen om problemen is dat. Doe dan in ieder geval eerst een tussenstap voor een paar weken met een warmere tint..
Alle reacties Link kopieren
quote:Shebyte schreef op 01 augustus 2014 @ 14:10:

Misschicken, even een oprechte vraag. Stel dat ik bij jou kom met dezelfde vraag als TO. Waarom dan niet zeggen dat het erg lastig is om exact deze kleur te evenaren, het verkeerd KAN uitpakken maar dat je het wel wil proberen. Waarom direct nee zeggen?

Als de klant op de hoogte is van het feit dat het verkeerd kan uitpakken is er toch niks aan de hand?Oh echt niet. Wij zeiden altijd 'op eigen risico' en dan nog kregen we vaak woedende klanten terug. Sommige mensen zijn daarin echt heel onprettig.
Alle reacties Link kopieren
quote:blondgirl7 schreef op 01 augustus 2014 @ 15:18:

Shebyte welke kleur heb jij erin?Op dit moment rood (in de zon is het knal rood/roze, het begint wat te vervagen helaas). Van origine donkerbruin maar verf het al zeker 17 jaar ofzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tomatensoep schreef op 01 augustus 2014 @ 15:44:

[...]



Ehm, ik heb het nog nooit níet zien gebeuren. Nou ben ik geen kapster maar heb wel een tijd in een kapperswinkel gewerkt tijdens mijn studie. En ook ik zeg dat je van platinablond niet zelf naar een donkerder astint moet gaan. Vragen om problemen is dat. Doe dan in ieder geval eerst een tussenstap voor een paar weken met een warmere tint..

Ik ben vele malen van blond naar zwart gegaan en op 1 keer na is het nooit mis gegaan. En de keer dat het mis ging was mijn eigen schuld (blond haar rood willen verven maar eigenlijk geen tijd hebben, dat werd roze )

Ieder haar reageert anders op verf. Ik persoonlijk zou liever het risico op groen haar nemen dan dat ik een paar weken moet lopen met een warme tint.
quote:saaaaar81 schreef op 01 augustus 2014 @ 12:33:

En dat gaat naar de universiteit.

Zo zie je maar dat ze alles binnen laten.Ach, maar daar haalt ze de basiscursus niet eens (en in haar topic daarover is ze net zo eigenwijs als hier wanneer mensen met ervaring advies geven).
.
.
quote:blondgirl7 schreef op 01 augustus 2014 @ 17:30:

[...]





Ik ben gelukkig geen kapster die betaald krijgt om andermans haar te verzieken. Misschien werkt Saaaar wel in Groningen hahahaha
Alle reacties Link kopieren
Ik gaf je geld toe om weg te blijven
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Maarre... wat kun jij zuigen zeg, je man zal wel blij met je zijn Blondje.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:saaaaar81 schreef op 01 augustus 2014 @ 17:42:

Maarre... wat kun jij zuigen zeg, je man zal wel blij met je zijn Blondje.
quote:blondgirl7 schreef op 01 augustus 2014 @ 17:29:

Ik zou niet weten wat dat hiermee te maken heeft of ik een tentamen wel of niet haal. Is het zo lastig om te snappen wat ik schrijf of is je vermogen om begrijpend te lezen aangetast door de waterstofperoxidedampen? Nog maar een keer dan: in dat topic ben je net zo eigenwijs tegenover mensen die er wél verstand van hebben als hier. Ik zie overeenkomsten. En nee, niet eens omdat ik je heb geloept, maar omdat ik me daar eerder deze week al over verbaasde.
.
.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven