Trouwen in 2013/2014 deel IX

14-11-2013 11:36 1989 berichten
Alle reacties Link kopieren




Voor alle romantische, stijlvolle, stoere, moderne, traditionele, net-een-beetje-anderse, ontzettend lieve bruiden en bruiden-to-be: een geheel nieuw, fris en vers topic!







Iedereen is welkom om zich hierbij aan te sluiten, kom lekker binnenvallen en vertel ons je aanzoek verhaal!



wil je in de tabel erbij, eruit of klopt er iets niet laat het even weten via pb of shout out, sorry als ik je nog niet toegevoegd heb, tis niets persoonlijks





naam datum budget Miriammm15 november 2013 Moniekkdecember 2013 Slappekletspraat 14 februari 2014 Elko half april 2014 Prulletje 2 mei 2014 filesofeetje 9 mei 2014 Marloes85 24 mei 2014 Doedel juni 2014 Raggedydoll juni 2014 Mssfiddler juni 2014 Bambam38 22 juni 2014 Lotte_joy 7 juli 2014 missmystique 11juli 2014 Missrabbit juli 2014 Spicy1958 begin juli 2014 Celine* juli 2014 Kippelingetje 1 augustus 2014 ¤4000,-/5000,- Lena91 augustus 2014 Musha augustus 2014 ¤15.000 Wished- 4 september 2014 AnnBritt 5 september 2014 ovb ¤10.000 Rosekapje 5 september 2014 ¤10.000,- EssientialBliss 12 september 2014 < ¤7000,- Zobella 12 september 2014 ± ¤10.000,- LaVerie Oktober 2014 ¤15.000 Groenogig_monster oktober 2014 HelgaC najaar 2014¤5.000,-Lisboa2015¤7.000,- missm83 mei 2015 voetjesinhetzand mei 2015 ¤6000,-/ ¤7000,- Pirel 13 mei 2015 Abigail8315 mei 2015¤10.000,- Sonietsjka 5 juni 2015 ¤20.000,-
Alle reacties Link kopieren
Hallo Meiden!





Hier nog een maandje en dan is het zover.

Ik krijg over 2 weekjes mijn proefkapsel en proef make up, we gaan nog een keer bij de locatie langs om alle details te bespreken, zo ook bij de DJ, en onze jurk en pak word nog een keer gepast , schoenen ingelopen.. Nadenken over bedankjes, ik kom er maar niet over uit wat leuk is en niet te duur wil er eigenlijk max 1 euro per bedankje voor uitgeven.

Gastenboek regelen. bloemist weet wat ik wil en daar loop ik weekje van tevoren nog even binnen, verder bellen we de fotograaf nog een keertje.

Muziek moet geregeld worden voor bij de ceremonie



als je het zo leest nog heel veel haha.

Maar, vergeet ik nog iets??
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Hoi dames! Ik ben weer boven water.

Onze bruiloft was geweldig! Van begin tot einde was alles perfect. We zijn op het strand getrouwd. Het was 25 graden, met een zonnetje en een zacht briesje. De ambtenaar deed het geweldig en persoonlijk, met humor.

We hebben witte duiven opgelaten (verrassing van mijn moeder).

De bruidstaart was heel lekker! En de Bbq ook. Alle gasten waren tevreden.

Het feest was prachtig, met de ondergaande zon op de achtergrond. De Dj kon er echt wat van. We zijn tot twee uur doorgegaan met feesten.

De locatie was zo ontzettend prachtig. En zo goed verzorgd. Een ideale locatie voor een strandbruiloft met sjieke uitstraling.



Onze huwelijksreis was ook super. We zijn in Kroatië geweest. Op een kleiner, wat minder toeristisch eiland met prachtige strandjes met helderblauw water, heerlijk eten, aardige mensen en mooi weer.



Ik denk niet dat ik nog veel zal posten, maar ik blijf zeker meelezen over jullie voorbereidingen!

Succes met alles regelen dames!
Alle reacties Link kopieren
ha getrouwde vrouwen, leuk dat jullie nog even komen kijken. hoe bevalt het getrouwde leven?

Bedankt voor de goede wensen!



@ rosekapje ach dat mag toch hier! goed bezig met het dieet, vooral daarna ook goed volhouden gezonder te eten etc bla bla bla insert mother voice, maar tis wel waar.

klinkt superleuk van die meubels en slingers ik hou daar echt van! Jullie hebben het ook super leuk geregeld met die tent etc!

Ben benieuwd naar je haar en je jurk..



@ zeeuwsknoopje, wat leuk voor je zoon en dochter die kleding, hoe oud zijn ze?



@welkom terug annetjepannetjuh! leuk dat je er weer bij bent, is hier behoorlijk stilletjes zijn een hoop dames getrouwd inmiddels.. jullie locatie klinkt zo leuk! wij hebben een super leuke 3 koppige band die versterkt en onversterkt spelen, als je wilt kan ik de naam via een PB versturen? (ivm herkenbaarheid)



wat betreft de gastenlijst, wij hebben bij de ceremonie maar plek voor 40 mensen, het was wel even moeilijk om te bepalen waar je dan precies die streep trekt, maar het is ons wel gelukt, en soms is het nog steeds moeilijk (mensen die vragen of ze bij de ceremonie kunnen komen kijken etc, hoe laat we op het gemeente huis trouwen, waar we dus niet trouwen) maar als we het uitleggen is er ook veel begrip gelukkig..



@wished- klinkt niet alsof je iets vergeet hoor! hoeveel bedankjes heb je nodig? wij hebben cd's gemaakt, en daar een papieren hoesje om heen gevouwen, we hebben geluk met de papier kosten en zijn maar 35 ct per bedankje kwijt! maar het was wel veel werk, 95 cd's branden en hoesjes vouwen.. pfffff haha maar wel echt heel leuk geworden, ben heel benieuwd wat mensen ervan vinden..

ben je al aan de pinterest verslaving? veel ideeen voor diy bedankjes daar!



@missmisstique jullie dag klinkt fantastisch, en een mooie reis erachteraan! wat lief dat je moeder die duiven had geregeld



vandaag dus nog 1 week voor ons! vannacht droomde ik er over (weet niet meer wat) maar werd enorm zenuwachtig wakker, kon er snel om lachen gelukkig, ben niet van plan om enorm onder te zenuwen te gaan zitten ofzo haha. Het is nu redelijk rustig, zondag komt de ambtenaar met ons praten, enorm zin in! ze klonk heel leuk aan de telefoon dus het volste vertrouwen in dat we een leuke ceremonie gaan krijgen. Al het knutselwerk is klaar. We hebben nog kussens gemaakt voor op de banken in de kleuren van de kaart.



En onze contact persoon voor de diner locatie is op vakantie, dus tijdelijk even een andere, toen ik haar een korte vraag stelde kwam er eigenlijk uit voort dat we toch 1 grote tafel kunnen maken voor het diner van 40 personen, wat we heel graag wilden, terwijl haar collega had gezegd dat dat onmogelijk was. dus mogelijk komt die wens ook nog uit.. wel beetje gek dat het eerst niet kon maar goed dat vergeten we maar snel weer.

Verder zullen de laatste dingen ook echt pas op het laatst gedaan kunnen worden dus kunnen we nu een beetje relaxen en vast lekker een beetje de spanning laten oplopen
Wat spannend allemaal Musha! Fijn dat het toch geregeld is met de tafel voor 40 personen, en dat het goed klikt tot nu toe met de ambtenaar.

Wij hadden inderdaad ook wel moeite met kiezen wie er bij de ceremonie aanwezig was. We hebben ook ook receptie gehouden voor familie. Sommige familieleden hebben mijn moeder opgebeld wanneer de ceremonie was, en of ze konden komen kijken. Mijn moeder heeft uitgelegd dat dat niet de bedoeling was.

Stonden ze er toch!! Respectloos vind ik het. Maarja, je kan ze moeilijk weer wegsturen.



Heeel erg leuk idee trouwens met het gebrande cd'tje als bedankje!



Het voelt eerlijk gezegd niet anders, getrouwd zijn. Wel heel leuk, die periode na de bruiloft. Helemaal verliefd en gelukkig
hahaa Musha, ik ga zeker doorpakken na het trouwen, nu heben hard de eerste kilo's eraf hoop ik, en dan dalijk proberen heel nieuw voedingspatroon op te bouwen, met hopelijk ook meer tijd voor sport. denk erover om tussen de middag warm te eten, savonds vaak laat thuis, als ik dan eet wil ik niet meer sporten!



je ambtenaar spreek je dus echt pas de week voor de bruiloft? wij vonden het al zo raar dat we niets hoorden!



deze zaterdag zijn we langs een aantal ideetjes gereden voor een binnenlocatie voor de foto's maar eigenlijk was het allemaal niet geschikt. Een museum was ronduit saai, een ander bizar duur en moest je zowiso betalen ook als het niet regent en je er dus geen gebruikt van zou maken. een antiekzaak, wat ik heeeeel gaaf vond, stond veel te vol dus kan je met jurk en camera niet manouvreren... iemand nog leuke ideeen??

kas willen we absoluut niet



onze bedankjes waren eerst lucifers met namen datum en 'you light my fire' erop. Toen werden het plantenstekjes, mini plantjes in terracotta potjes. Toen liepen we tegen een winkeltje aan waar ze zelf met de hand ambachtelijke snoepjes maakten, dus nu krijgen we snoepjes met onze namen er in.



bedankje voor de ceremoniemeesters wil ik denk ik van BLOND gepersonaliseerd iets maken, heeft iemand daar ervaringen mee?
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn de laatste tijd druk geweest met verhuizen, maar nu hebben we eindelijk weer tijd voor bruiloft dingen. Dit weekend zei m'n verloofde (half grappend) dat hij het jammer vindt dat we geen traditionelere rollen hebben in de relatie wat huwelijk betreft, want nu proberen we samen alles maar zo goed mogelijk te doen, maar als ik traditioneler was zou ik overal een sterke mening over hebben en hoefde hij alleen maar daarin mee te gaan. Gemakzuchtige donder dat ie is :P



Onze uitnodigingen voor de VS komen deze week als het goed is binnen, daar kijk ik naar uit! We moeten wel nog een apart kaartje maken voor mensen die van buiten onze stad komen met informatie over 'rehearsal dinner'. En helaas zijn we vergeten een datum voor de RSVP op de uitnodiging te zetten dus ook de mensen van binnen de stad moeten een extra kaartje waar dat op staat... Nouja, komt ook wel weer goed. Nu adressen verzamelen van iedereen, en als ik dit heb kunnen we ook de Nederlandse uitnodigingen bestellen en versturen.



Ik vind het wel overweldigend allemaal, pff, er komt zo veel bij kijken! En mensen reizen er voor, dus we willen het wel de moeite waard maken... maar alles is zo duur
Alle reacties Link kopieren
Klopt Minnim. Er komt gigantisch veel bij kijken, veel meer dan door iedereen in eerste instantie wordt gedacht.

ook qua geld, is eigenlijk niet normaal wat ze er allemaal aan verdienen. En mensen blijven toch trouwen dus daar maken ze wel misbruik van. Maar goed, het is voor die éne prachtige dag!!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Schaamteloze up,

Nog maar 2 nachtjes slapen hier! Vandaag een drukke dag gehad, en morgen met een groep vrienden en familie de laatste voorbereidingen en dan zijn we er helemaal klaar voor!



We hebben gister nog een oude loods geregeld om binnen foto's te kunnen maken, helaas word er wel regen opgegeven.. Maar we zullen wel zien!
Alle reacties Link kopieren
Hey Musha. Van harte gefeliciteerd!! Inmiddels hebben jullie het alweer achter de rug.. Gister heeft het hier wel flink geregend, hoe was dat bij jullie? en hoe was natuurlijk jullie geweldige dag??? Ik wil het horen hihi,
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Het is hier erg stil, iedereen zeker druk met alle voorbereidingen! Hahah
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Nou het was hier alles behalve droog hoor!

wel tot mijn man mij op kwam halen, en we konden nog net foto's maken op onze buitenlocatie maar daarna ging het goed los!

we hadden gelukkig ook een binnen foto locatie, en heb al een preview ontvangen.. wow.. ik kan het niet vaak genoeg benadrukken: investeer in een goede fotograaf!



het gekke is, de volgende dag was het mooi weer, en heb ik best even gebaald, maar nu denk ik er nieteens meer aan. het was gewoon zo, niets aan te doen..



de dag was verder eigenlijk precies zoals we wilden:

Mijn man zag er zo mooi uit! hij had zelfs een nieuwe bril!

onze auto was zo gaaf! een mint groene volkswagen bus, ik heb er zelf ook nog even in gereden wat ik echt geweldig vond!



De aankomst op locatie was geweldig, iedereen was helemaal stil, en wij waren blij te zien dat mijn man's oma er nog bij was, het gaat erg slecht met haar momenteel.. dus dat was tot het laatste onzeker.

De ceremonie was echt het hoogte punt, voordat ik met mijn vader naar binnen ging vond ik erg emotioneel, en we hebben onze eigen geloften uitgesproken, wat de dag voor ons een extra dimensie gaf (en volgens mij was er geen droog oog in de zaal )

We hebben daarna heerlijk gegeten, en er zijn prachtige speeches gehouden, ook ons feest was helemaal top, veel reacties over de inrichting (we hadden oude meubels verzameld) en de band was ontzettend goed! daarna hebben we heerlijk in ons hotel 'geslapen' Ik stroomde over van emotie, aan de ene kant zooooo gelukkig, aan de andere kant toch een beetje verdrietig dat het voorbij is. Maar gelukkig hadden we de volgende dag nog ons ontbijt met de getuigen aanhang en directe familie, ook echt aan te raden! dan is het nog niet zo keihard voorbij. En daarna zijn wij nog lekker een nacht in de kamer gebleven. Ook nog even wezen eten in het restaurant waar we feestten, dan voel je je net een celebrity, iedereen van het personeel herkende ons en kwam even gedag zeggen, heel erg leuk!



het was een onvergetelijke dag gevuld met ontzettend veel liefde van iedereen. morgen weer?
Dat klinkt als een hele fijne en mooie dag Musha! Gefeliciteerd Blijf maar nog even genieten van die wittebroodsweken :P
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een geweldige dag musha!! Van harte gefeliciteerd. Geniet er lekker van na.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Wat leuk om die verhalen te lezen van de al pas getrouwde dames! Krijg nu al zin in volgend jaar <3



@mucha: graag! We zijn nog steeds op zoek… :D

Dat idee om te gaan ontbijten met de familie klikt echt super tof… die moet ik onthouden!



@gastenlijst: het blijft echt wel moeilijk beslissen. We zijn er nog niet uit, gelukkig hebben we niet echt haast, maar toch…



We trouwen waarschijnlijk in een kleine kapel waar max 50 man in kan, dus als dan ook nog ongenodigde opdagen krijgen we een logistiek probleem. Maar zoals jij het ook zegt MissMystique je kan ze ook niet wegsturen op het moment zelf.





Locatie: We zitten echt een beetje vast qua locatie. We hebben te horen gekregen wat de consumptieprijzen zijn van de drank en hier schrokken we heel erg van. Ze hebben zelf gebrouwen bier e.d. en de prijzen van de overige drank is ook niet mals. Dus dan komen we echt op een bedrag uit die we niet kunnen betalen ☹

Dus we zullen moeten onderhandelen en anders iets anders zoeken ☹



Ringen: gisteren zijn we bij een edelsmid geweest en we zijn helemaal enthousiast terug gekomen. Bij de juwelier werden we niet erg blij van de keuzes en de prijzen. Nu gaat zij voor ons een ontwerp maken en met de keuzes van materialen en onze wensen kunnen we toch onze gewenste prijs komen.

Misschien dat we dan voor T zijn ring geen goud gaan kiezen maar zilver, maar dat zijn keuzes die we nog moeten maken.



Jurk: Begin september ga ik met mijn moeder, zus en schoonmoeder voor een jurk kijken. Ben heel benieuwd wat mij staat en wat niet. Heb al wel heel wat mooie plussize trouwjurken voorbij zin komen op de facebook van de bruidsmode zaak. Dus ben heel benieuwd.

T is zelfs al bezig met schoenen uitzoeken, ik had nooit verwacht dat hij enthousiast mee zou doen in kledig shoppen hahaha….



Alle reacties Link kopieren
Ha meiden, ik kwam even spieken. Allereerst van harte gefeliciteerd alle dames die inmiddels getrouwd zijn! Zag dat ik nog steeds in de tabel sta, haha! Ik mag eruit hoor, inmiddels al getrouwd zelfs, op mijn tropische strand (met mijn voetjes in het zand ). Nu op huwelijksreis aan genieten van een brak dagje bij het zwembad, zaterdag vliegen we weer door en gaan we bij boeddhistische monniken 'wonen' voor 3 dagen, daarna de jungle in! Spannend! Ook staan er nog wat leuke steden op het programma zoals Chiang Mai en Bangkok.



Bedankt voor het mee mogen brainstormen hier, ben heel blij dat we een andere weg zijn ingeslagen qua trouwen dan wat we eerst in gedachten hadden, dit huwelijk was echt een droom. 'You may kiss the bride' terwijl het laatste streepje zon in de zee zakte was echt onvergetelijk.



Nou ja, bedankt voor alles hier en heel veel plezier iedereen die nog gaat trouwen!
Alle reacties Link kopieren
Hé meiden





Ik ben nog steeds niet uit over de bedankjes. Ik wil iets wat niet te duur is )max 1 euro pp) en het moet wel leuk zijn voor de gasten, niet dat ze het meteen weg mieteren. Ook moet ik het zelf niet hoeven te doen want heb er totaal geen tijd voor hahaha dus veel eisen.

Mocht ik er niet meer uit komen dan laten we dat zo dan maar geen bedankjes.. Je voorziet je gasten hele avond van drank en eten?? Lijkt mij ook een bedankje.





Nog 2,5 weken hier en dan is het zover!!! Heb er zo onwijs veel zin in, kan niet wachten om mijn mooie jurk aan te trekken, en hem te showen! hihi, nog meer dames voor wie het hier bijna zover is?
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
@ Voetjesinhetzand Veel plezier in Thailand. Ben er in Maart nog geweest. In Chiang Mai moet je zeker naar het 3d art Museum. Erg leuk. En in Bangkok uiteraard naar de Khao San Road.



@ Wished: Spannend! Alvast een fijne dag toegewenst!





Ik ga zaterdag voor een trouwjurk kijken. Mijn moeder heeft vroeger in een bruidsboetiek gewerkt en mijn zus en broer hebben daar hun jurk en pak gekocht (met korting ivm mijn moeder). Dus daar wilde ik een afspraak maken om een jurk te passen in oktober (vond ik vroeg zat). Nu vertelde ze mij dat ze eind van het jaar gaat stoppen en alle jurken nu ¤ 399 zijn

Dus ik hoop dat er zaterdag nog iets leuks bij zit. Zou een mooie meevaller zijn als de jurk van mijn dromen maar ¤ 399,00 is.

Ben sowieso wel een beetje zenuwachtig...voor het eerst een trouwjurk aantrekken .
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Anita & Spannend zeg , jurken kijken .

Alles begint bij de jurk uit zoeken hé hihi, dat is het aller aller belangrijkste en zou inderdaad mooi zijn als je een mooie trouwjurk voor weinig geld kan scoren.



geniet van alle voorbereidingen want die vliegen eigenlijk ook echt om hoor. een jaar geleden zijn we begonnen en nu gaan web ijna trouwen...



veel plezier met alles!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Wat klinken jullie toch lekker ontspannen. Ik lig nog wakker. Wij hebben besloten te trouwen en wel binnen een maand! De feestzaal is al geregeld maar de rest nog niet. Waar ben ik toch aan begonnen. Aan de ene kant weet ik dat het moet lukken maar ik ben wel even ziek van de stress. Hier nog meer (aanstaande) bruiden die geen maandenlange voorbereiding hebben gehad?
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn in 3 maanden getrouwd, heb toen deze checklist gebruikt: http://www.theperfectwedding.nl/artikel ... el-trouwen



en deze vond ik ook:

http:// http://www.theperfectwedd ... /2248/last-minute-trouwen



allerbelangrijkste: asap in ondertrouw!
Alle reacties Link kopieren
Elko bedankt voor de links! Het trouwen bij het stadhuis hebben we ZSM kunnen regelen gelukkig. Dit doen we ook al eerder dan de kerkdienst en het feest. Ik ga zaterdag pas kijken naar jurken, hopen dat ze iets hebben wat zo snel klaar is. Gelukkig ben ik niet erg kieskeurig.
Alle reacties Link kopieren
Zaterdag wezen kijken voor een jurk. De winkel met jurken voor ¤ 400,00 had helemaal niks moois meer.



Ik heb in totaal 10 jurken gepast en de laatste gaat m waarschijnlijk worden. Woensdagavond ga ik nog een keer kijken en neem ik ook mijn zus en vader mee voor een second opinion. In eerste instantie wilde ik zo min mogelijk mensen de jurk laten zien, maar nu ik m waarschijnlijk heb gevonden wil ik toch van wat meer mensen horen dat het inderdaad een mooie jurk is. Eigenlijk wilde ze de jurk voor de modeshow a.s. zondag gebruiken maar als ik m neem dan halen ze m uit de show (omdat het anders niet leuk voor mij is als meer mensen uit de omgeving die jurk kopen).



Ik ben alleen zo nerveus over het 'ja' zeggen tegen de jurk. De jurk heeft alles wat ik wilde, er is eigenlijk niks wat ik er aan wil veranderen m.u.v. de lengte. Maar maak ik wel de juist keuze? Vind ik m volgend jaar nog wel mooi? Vind mijn aanstaande de jurk wel mooi? Zijn er niet nog mooiere jurken. Pffff.....lastig. Heeft iedereen daar last van of ben ik de enige die de knoop niet durft door te hakken?

Ik wordt er echt gek van en lig er wakker van..
Alle reacties Link kopieren
Anita, het feit dat je zo twijfelt over je jurk vind ik niet echt goed klinken. Als je de juiste jurk aan hebt twijfel je niet meer, dan vind je hem geweldig en kan er geen een jurk meer tegenop!



Pas hem nog een keer, en dan moet je gevoel echt goed zijn anders zou ik het niet doen, zeker omdat jij nog zoveel tijd hebt om een jurk te vinden en kopen
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
hmmm ik herken die twijfel over de jurk wel hoor, ik wou stiekem ook nog veel verder zoeken en alles passen wat er te passen valt. Ik ben er nu wel blij mee maar ik denk nog steeds dat er vast nog wel meer jurken zijn die ik ook mooi had gevonden...

nog krap twee weken en dan is het zo ver... het is nu niet van dat hele mooie weer geweest en ik heb nu alleen een beetje bruine armen en de rest wit... met een strapless jurk is dit niet echt beeldig... heeft een van jullie ervaring met een spray-tan? ik wou zo'n 10-minuten behandeling voor heel het lichaam gaan doen voor een licht kleurtje zodat het een beetje egaal is...
@rosekapje, als je nog maar 2 weken hebt zou ik (mits je huid daar tegen kan) eerder voor zonnebank gaan dan voor spraytan. Zonnebank kan (als je niet verbrandt natuurlijk) minder mis mee gaan dan met spraytan en kleurt natuurlijker.



@anita wat jammer dat je niet zeker bent van de jurk. Ik zou toch verder zoeken als je nog zo lang hebt.



@hier, ik ben ondertussen officieel gevraagd. Op de knie met ring! Nu langzaamaan beetje nadenken over wat ons budget is en hoe we het willen gaan doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven