Napraattopic

15-07-2014 12:30 3054 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren, openen we dit topic.



Wat mag wel:

- bans bespreken

- beleid bespreken

- trollhinten

- even stoom afblazen



Wat mag niet: alles wat in de huisregels staat



De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, staf dan je posting even of stuur een mailtje naar forum@viva.nl



Net alshet Bantopic is dit een test tot eind september en behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het experiment te beëindigen.



Met vriendelijke groet,



Community Manager Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sense-1970 schreef op 31 juli 2014 @ 21:46:

Ik heb in tijden niet zo hard gelachen om een OP, dan om die van vanmiddag..



Die had het echt niet op een rijtje hoor.. Zoiets verzin je toch niet als normaal mens +1
Life is short. Eat dessert first.
quote:schattigheid schreef op 31 juli 2014 @ 22:00:

Ik heb zin om het beleid te bespreken. Laat ik beginnen met de ban wegens kwetsende opmerkingen.



Niemand kan een ander kwetsen zonder diens toestemming. Ik geef nooit toestemming en ik kan daarom onmogelijk gekwetst worden. Het is dus uitgesloten dat een forummer om deze reden geband wordt als hij het tegen mij heeft. Ik ben niet gekwetst en vind dat de mods niet mogen doen alsof ik wel gekwetst ben of zou moeten zijn.



Dat wou ik effe kwijt.



Klinkt logisch en redelijk. Toch twijfel ik eraan of je uitsluitend iemand kunt kwetsen na toestemming. Is het niet juist zo dat je pas toestemming zou kunnen geven nádat er gekwetst wordt? Kwetsen zou dan eigenlijk niet meer bestaan: althans, geen weldenkend mens zou er toestemming voor geven.

Moeilijk, moeilijk, moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Zit het "kwetsen" dan niet gewoon in jezelf?
Alles komt goed, alleen de rest niet
"Kwetsen' niet, 'gekwetst zijn' wel. Denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Lastig.
Alles komt goed, alleen de rest niet
quote:schattigheid schreef op 31 juli 2014 @ 22:00:

Ik heb zin om het beleid te bespreken. Laat ik beginnen met de ban wegens kwetsende opmerkingen.



Niemand kan een ander kwetsen zonder diens toestemming. Ik geef nooit toestemming en ik kan daarom onmogelijk gekwetst worden. Het is dus uitgesloten dat een forummer om deze reden geband wordt als hij het tegen mij heeft. Ik ben niet gekwetst en vind dat de mods niet mogen doen alsof ik wel gekwetst ben of zou moeten zijn.



Dat wou ik effe kwijt.Wow, dit klinkt een beetje als een lagere-school -weerbaarheidstraining. Tuurlijk kan je je gekwetst voelen, ook al sta je het officieel niet toe.
Wat een rotopmerking. Nou voel ik me gekwetst. Boe ende hoe Ban vivamila.



Nee.
Alle reacties Link kopieren
Kwestie van keuzes maken en dit geldt voor beide zijden.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Er was iemand in het Israël Palestina topic die een bizarre opmerking maakten dat wo2 voor de joden pas het begin was en dat ze nog iets veel ergers te wachten stond. Dat stond al vast en dat hoefte ze zich dus niet meer te wensen. Die opmerking is verwijderd maar volgens mij heeft ze niet eens een ban gekregen.Laat me raden, H***A?!
quote:schattigheid schreef op 01 augustus 2014 @ 04:38:

Wat een rotopmerking. Nou voel ik me gekwetst. Boe ende hoe Ban vivamila.



Nee.Sorry Schat
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet alles gelezen maar even het volgende: hoe zit het met forummers die onterecht een permanente ban gekregen hebben? Wordt er dan iets gerectificeerd?



Enige tijd geleden heb ik zelf namelijk een permanente ban gekregen. Ik was geband omdat ik gereageerd had in een topic van iemand die vroeg hoe je via een proxy server kon internetten. Naderhand was ik geband en wat bleek? Volgens de moderators zou ik ook via een proxy serven en dat mag niet. Ik weet heus wel hoe je via een proxy moet serven maar doe dat zelf niet. Ik kreeg toen een heel onaardige mail terug in de trant van "wel weten hoe het moet maar zelf niet weten dat je het doet uhuhh".



Na nog een paar mailtjes ontving ik een mail van een soort manager die zijn excuses aanbood. Hij geloofde mijn verhaal en zei dat het kan dat moderators ten onrechte denken dat je via een proxy surft wanneer je via een WIFI verbinding internet ofzoiets. Ik zelf forum thuis via mijn eigen gesloten WIFI verbinding en als ik op mijn mobiel forum, dan doe ik dat via het 3G netwerk.



Nou ja uiteindelijk dus weer toegang gekregen tot dit account en terecht want ik deed niets verkeerd.



Nu dus de waarschuwing dat moderators hierop moeten letten en daarnaast de vraag wat er dus gebeurd wanneer iemand een onterechte ban gekregen heeft? Dit verhaal speelde enige tijd geleden en het bantopic was er nog niet maar het is niet leuk als je naam daar ineens in staat omdat je getrolld zou hebben o.i.d.
quote:SpringDing schreef op 01 augustus 2014 @ 08:07:quote:Er was iemand in het Israël Palestina topic die een bizarre opmerking maakten dat wo2 voor de joden pas het begin was en dat ze nog iets veel ergers te wachten stond. Dat stond al vast en dat hoefte ze zich dus niet meer te wensen. Die opmerking is verwijderd maar volgens mij heeft ze niet eens een ban gekregen.Laat me raden, H***A?!



Yep, als er iets onder de noemer "rassenhaat" valt is dat het wel.

Ze hebben er op het zwarte pietentopic er wel voor minder uitgedeeld.
quote:minnimouse schreef op 01 augustus 2014 @ 09:59:





Nu dus de waarschuwing dat moderators hierop moeten letten en daarnaast de vraag wat er dus gebeurd wanneer iemand een onterechte ban gekregen heeft? Dit verhaal speelde enige tijd geleden en het bantopic was er nog niet maar het is niet leuk als je naam daar ineens in staat omdat je getrolld zou hebben o.i.d.Ik opper "het Grote Rectificatie Topic".
quote:Mylene_Valerie schreef op 30 juli 2014 @ 22:43:

[...]





Ik heb het Max forum hier nog meegemaakt hahahahaha. Moesten we af en toe een bot doneren aan Max als die weer vervelend deed .Ja! Ik vond vandaag nog een Max mail. Zo lang geleden is dat toch niet; het mailtje was van 2007, dat Max tijdperk heeft toch zo lang niet bestaan?
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik ben blij dat die mdh met zijn topic " maak ik nog een redelijke kans op een partner" nu definitief weg is.

Ik had al de neiging hem te willen slaan, maar toen ik zin kreeg hem een heel ander advies te geven wat veel te ver ging heb ik voor de eerste keer hier de mods gevraagd zijn topic te stoppen.



Die man haalde werkelijk het bloed onder mijn nagels vandaan en niet alleen bij mij.

Een psychiater, dat heeft hij nodig, ons niet.
Ja ik zat ook met kokend bloed achter mijn pc zeker toen ik daarna zelf door iemand werd gestaft omdat ik het werkelijkwaar helemaal zat was. Had natuurlijk even weg kunnen lopen van mijn computer en tot 10 kunnen tellen dat was beter geweest maar sommige mensen... weten dat in je boven te halen en ik was niet de enige die zich zat te verbijten. Ben blij dat dat topic weg is.
Alle reacties Link kopieren
Van mij mogen alle kortzichtige en pessimistische forummers verdwijnen. Meteen als die negativiteit bij een eerste reactie al. Jaks! Daar wordt toch niemand vrolijk of gelukkig van?
Alle reacties Link kopieren
quote:naatb schreef op 01 augustus 2014 @ 15:43:

Van mij mogen alle kortzichtige en pessimistische forummers verdwijnen. Meteen als die negativiteit bij een eerste reactie al. Jaks! Daar wordt toch niemand vrolijk of gelukkig van?We kunnen en mogen toch niet van iedereen verwachten, dat ie vrolijk of gelukkig is?
Was er nog iets gezegd op het topic " maak ik nog een redelijke kans op een partner"? Het laatste wat ik las was GrumpyCat met de foto van de euromunt.
Alle reacties Link kopieren
naatb, 12 minuten geleden



Van mij mogen alle kortzichtige en pessimistische forummers verdwijnen. Meteen als die negativiteit bij een eerste reactie al. Jaks! Daar wordt toch niemand vrolijk of gelukkig van?





Nou van mij niet.

Ik moet er niet aan denken, zo'n kumbayah koetie-koetie forum.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Wat is er gebeurd met dat topic van mdh?

*moppert "ga ik ook even een dutje doen en verdwijnt het topic"*
Alle reacties Link kopieren
Die was aan het zelfmoord scenario toe en dat mag niet.

Gelukkig.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Nou, kan niet en wil niet liggen al samen op het kerkhof. In die zin pastte het best bij mdh.



Die wou niets en kon ook niets, volgens zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
Dat is waar Iba.



Ik had al niet gereageerd daar. Wel meegelezen.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Het topic deed mij denken aan het onderschrift van een forummer hier. Voor een ontevreden mens bestaan er geen gemakkelijke stoelen.



Bedankt Bella, nu weet ik tenminste waarom dat topic weg is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven