Man met kindje daten

01-08-2014 15:43 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf 25 en er broeit al een tijdje iets tussen mij en een man van 35. Hij is superlief, galant, aardig en we kunnen goed kletsen. Gisteren hebben we voor het eerst gezoend. So far so good, maar hij heeft dus een kindje. Ik heb foto's gezien en het is echt een dotje, een meisje van 4. Ze woont bij zijn ex-vrouw. Het lijkt me dat ik niet voor dat kindje hoef te zorgen, dat ik, mochten dingen serieus worden, meer een soort suikertante zal zijn. Maar ik vind het wel lastig hoor. Ik ben zelf niet toe aan kinderen en weet ook niet of ik wel een kind van mezelf wil.Andermans kinderen vind ik echter geweldig. Zo ben ik echt verliefd op het zoontje van een vriendin. Hoe doen jullie het, vrouwen die samen zijn met een vader van een kindje?Zijn jullie ook echt stiefmoeder of houden jullie meer afstand? Ik vind mezelf namelijk, op mijn leeftijd en met mijn levensstijl, gewoon echt nog geen verantwoordelijke moeder.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eerst maar eens aan of de relatie zich ontwikkeld zoals je zou willen.

Ik mag toch aannemen dat het toch nog wel een poosje zal duren voor jij voorgesteld word aan zijn dochtertje.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring maar ik zou er niet al teveel over na gaan denken. Komt vanzelf wel goed als het echt iets serieus wordt lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
God god, jullie hebben alleen gezoend.. Je loopt te hard van stapel. Houd op hoor
Alle reacties Link kopieren
quote:ronniemitchel schreef op 01 augustus 2014 @ 15:47:

Kijk eerst maar eens aan of de relatie zich ontwikkeld zoals je zou willen.

Ik mag toch aannemen dat het toch nog wel een poosje zal duren voor jij voorgesteld word aan zijn dochtertje.Ja, sowieso! Maar het is een reden dat ik meer afstand heb genomen dan als hij kinderloos was geweest. Ik vind het toch iets serieuzers.
Alle reacties Link kopieren
quote:JohanDerksen schreef op 01 augustus 2014 @ 15:48:

God god, jullie hebben alleen gezoend.. Je loopt te hard van stapel. Houd op hoorJa, jeetje, als ik met hem naar bed ga dan is het voor mij wel een stuk serieuzer. Ik denk dit soort dingen liever van te voren door, dan dat ik opeens stiefmoeder sta te spelen en me afvraag hoe dat mogelijk is.
Alle reacties Link kopieren
quote:maruthecat schreef op 01 augustus 2014 @ 15:48:

[...]



Ja, sowieso! Maar het is een reden dat ik meer afstand heb genomen dan als hij kinderloos was geweest. Ik vind het toch iets serieuzers.Wat is er serieuzer aan dan aan een man zonder kids, zolang hij verstandig is om te kijken of de relatie wel wat word en jou pas aan zijn kind voorsteld als jullie wat zekerder zijn zie ik geen probleem en denk er om het meisje heeft maar 1 moeder je weet wel haar eigen moeder, jij kan hooguit een lieve vriendin worden dus wat betreft je kinder wens hoeft dat niet in de weg te staan.
Goed dat je daarover nadenkt
Alle reacties Link kopieren
quote:ronniemitchel schreef op 01 augustus 2014 @ 15:52:

[...]



Wat is er serieuzer aan dan aan een man zonder kids, zolang hij verstandig is om te kijken of de relatie wel wat word en jou pas aan zijn kind voorsteld als jullie wat zekerder zijn zie ik geen probleem en denk er om het meisje heeft maar 1 moeder je weet wel haar eigen moeder, jij kan hooguit een lieve vriendin worden dus wat betreft je kinder wens hoeft dat niet in de weg te staan.Ja dat is zo. Kijk, ik ben nog erg jong voor mijn gevoel en de meeste mannen die ik tegenkom zijn nog totaal niet met kinderen bezig. Dit is dus nieuw voor me en ik denk dat ik er gewoon een beetje van geschrokken ben, van goh, wat is dit! Misschien wordt het wel niks, weet ik veel, we doen heel rustig aan dus misschien maak ik me wel voorbarig druk. Maar het is toch even een realiteitcheck van shit, ja, de mannen die ik nu leuk vind kunnen al een gezin hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet zo gek van TO om hier over na te denken. Als je bijvoorbeeld echt niet van kinderen houdt, dan kan ik me voorstellen dat je geen man wil daten die kinderen heeft of wil. Dan liever vroeg afkappen dan verder de relatie inrollen en uiteindelijk alleen maar verdriet van beide kanten.



Verder, dat hij een kindje heeft wil natuurlijk niet zeggen dat hij (beslist) nog meer kinderen wil. Maar wat zeker is, is dat hij er al eentje heeft en dat die altijd op nummer één zal staan. Dus ook boven jou. En als je hem date heb je altijd te maken met zn kind én ex. Hoeft geen onoverkomelijk probleem te zijn, maar makkelijk is anders. Als de liefde groot genoeg blijkt zou ik t hier niet om afkappen.
If we don't get lost, we'll never find a new route
Alle reacties Link kopieren
Wat mij betreftkrijgt mijn dochter geen stiefmoederof stiefvader. Het is de vriend van mama of de vriendin van papa. En zo vroeg? Kom op... Eerst maar eens zien of je het tweede honk haalt. Maar goed dan spreek ik als moeder en mijn mening is niet die van de ouders in kwestie misschien.
Alle reacties Link kopieren
quote:kiiwi schreef op 01 augustus 2014 @ 15:55:

Ik vind het niet zo gek van TO om hier over na te denken. Als je bijvoorbeeld echt niet van kinderen houdt, dan kan ik me voorstellen dat je geen man wil daten die kinderen heeft of wil. Dan liever vroeg afkappen dan verder de relatie inrollen en uiteindelijk alleen maar verdriet van beide kanten.



Verder, dat hij een kindje heeft wil natuurlijk niet zeggen dat hij (beslist) nog meer kinderen wil. Maar wat zeker is, is dat hij er al eentje heeft en dat die altijd op nummer één zal staan. Dus ook boven jou. En als je hem date heb je altijd te maken met zn kind én ex. Hoeft geen onoverkomelijk probleem te zijn, maar makkelijk is anders. Als de liefde groot genoeg blijkt zou ik t hier niet om afkappen.

Een man voor wie zijn kindje niet op nummer een staat is in mijn ogen een lul de behanger. Ik vind het juist aantrekkelijk als een man zijn verantwoordelijkheid neemt!



Ik weet niet of het liefde is, ik ken hem pas kort. Ik weet wel dat ik me fijn voel in zijn buurt. Ik heb, net als hij, ook lang in een serieuze relatie gezeten. Ik moet ook weer wennen.
Hoe oud was dat kind toen hij ging scheiden en waarom zijn ze uit elkaar?
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft geen stiefmoeder te spelen, daar houden kindertjes sowieso niet van. In jouw huis gelden jouw regels en met de rest van de opvoeding bemoei je je niet, dat is een zaak voor de ouders. Dat neemt niet weg dat je best met je partner over opvoedkundige kwesties in discussie kunt gaan maar het moet wel in het redelijke blijven.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik gewoon verder daten en zien waar t schip strandt.



Bedoelde overigens niet te zeggen dat hij zn kind niet op één moet zetten hoor (dat lijkt mij ook de bedoeling), maar er zullen best situaties zijn waarbij dat best lastig zal zijn.
If we don't get lost, we'll never find a new route
Alle reacties Link kopieren
Waar máák je je zorgen over... pfffff



Mijn kids staan een eventuele relatie niet in de weg, Je zou ze pas naa een aantal maanden mogen ontmoeten, niet al in het begin, wie kan nu al voorspellen dat jullie dates omgezet worden in een soort relatie?
Ik vind het als moeder wel fijn als de denkbeeldige "stiefmoeder" van mijn kinderen hier serieus bij stil heeft gestaan en op haar manier haar hart kan openstellen voor mijn kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de vraag van TO zeer realistisch. Je kunt beter iets afbreken voor het überhaupt begonnen is.



Een kinderen kunnen een relatie zeker in de weg staan. Ik spreek uit ervaring.
But if you hurt what's mine. I'll sure as hell retaliate.
Goed dat je er over nadenkt to, ook een stukje zelfbescherming denk ik. Je wil voor jezelf duidelijk hebben of je dat wel ziet zitten, een man met een kind. Ik zoh ook niet verder gaan voordat je dat duidelijk hebt voor jezelf.



Inhakend op andere opmerkingen: ik vind het altijd zo raar dat er gezegd wordt dat je je als stiefouder niet met de opvoeding mag bemoeien. Als de relatie zo serieus is (bij trouwen of samenwonen bijvoorbeeld) vind ik dat je wel degelijk iets te zeggen hebt. Echt wel dat ik moest luisteren naar stiefvader of stiefmoeder. En echt wel dat zij zich bemoeiden met mijn opvoeding. En terecht wat mij betreft.
Bedenk wel als jij vind dat jouw levensfase niet matcht met al (stief)moeder zijn of jij qua levensfase wel matcht met iemand die al wel vader is.
Alle reacties Link kopieren
Hoe leuk de betreffende man ook is, heeft hij een kind dan hoeft het van mij niet.



Daarnaast ben je niet verplicht om 'moedertje' te spelen over zijn blaag he
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Een gescheiden man met zo'n jong kind vind ik sowieso verdacht.
Hoezo? Zijn ex kan ook een trut geweest zijn. Mijn vriend heeft meerdere kinderen uit vorige relatie en zonder de details precies te weten kwam het voor hem als donderslag bij heldere hemel dat ze wegging. Hij is super met zijn kinderen en ik heb de mazzel dat het tussen mij en de kinderen ook onwijs klikt. Ben niet een stiefmoeder want ze hebben al een moeder, maar zeg er wel wat van als ze vervelend zijn of dingen doen die overduidelijk niet mogen als papa staat te douchen ofzo. Hij kan nog redelijk met ex door een deur en ex is blij voor ons dus heb ook geen taferelen met gestoorde exvrouwen en dat is ook een situatie waar ik mijn handjes voor dichtknijp.



Ik knap niet af op een man met kind, maar wel op een man met kind die er overduidelijk geen donder aan vind en een slechte vader is.
Alle reacties Link kopieren
quote:maruthecat schreef op 01 augustus 2014 @ 16:01:

[...]



Een man voor wie zijn kindje niet op nummer een staat is in mijn ogen een lul de behanger. Ik vind het juist aantrekkelijk als een man zijn verantwoordelijkheid neemt!



Dat klinkt allemaal heel mooi, maar in de praktijk is het niet altijd zo leuk om op het tweede plan te komen, ook al sta je daar theoretisch nóg zo achter. Heb je enig idee wat dit dan inhoudt?



Altijd in de zomer (duurste en drukste) periode op vakantie? Met kind, dus geen bruisende backpackreis naar Thailand of stedentrip, maar een bloedhete camping vol kindergekrijs?



Jouw vakantieplanning afstemmen niet alleen op die van je vriend met kind, maar dus ook zijn ex, en eventueel haar nieuwe partner (die wellicht ook weer kinderen heeft uit een eerdere relatie?)



Sowieso accepteren dat vriend regelmatig contact móet hebben met zijn ex om over het kind te overleggen?



Weekenden waarin je niet ongebreideld kunt lanterfanteren/ in de stad hangen/ aan de zwier kunt/ uislapen/ etc. etc, in elk geval niet met vriend, want die heeft dochter dus zal om 7 uur naast zijn bed staan en dan op weg naar de kinderboerderij/ speeltuin/ kinderfeestjes?



Dat jij als stiefmoeder nóóit gelijk hebt als er verschil in inzicht in de opvoeding is, dus ook als papa het goed vindt dat kind dwars door alle gesprekken heen kakelt/naast de door jou zorgvuldig opgetuigde kerstboom wil voetballen/ bij jullie in bed slaapt/jou een stommerd noemt?



En een kind gaat altíjd voor he, dus ook als jij afstudeert, een feestje hebt, je kut voelt of ziek....



Je merkt; ik zou er niet voor gaan, een man met kind
Een kind is geen competitie... het op 1 staan is anders. Het belemmert in mijn relatie niet de liefde die hij voor mij heeft. En gelukkig kan hier een hoop in overleg. We hebben een gedeelde agenda op onze telefoon en mocht een keer een concert waar we echt heen willen in een kidsweekend vallen is er vaak wel wat te regelen met zijn ex als we het op tijd aangeven. En als ik een keer een weekendje geen trek in kinderen dan ga ik zelf wat leuks doen of naar een vriendin. Maar ik vind het ook hartstikke leuk om samen met hem en de kinderen wat te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven