Mode & Beauty alle pijlers

Kleding bewaren.

01-08-2014 16:07 14 berichten
Ik zat laats mijn kast op te ruimen en kwam een heleboel dingen tegen die al heel oud zijn (met echt heel erg lollige prints van vroeger). En ik merkte dat heel veel van die oude kledingstukken echt al heel erg lang in mijn kast hangen. Ik vroeg me af of er misschien iemand is die echt al 20, 30 of misschien wel 40 jaar al een kledingstuk in zijn kast heeft hangen zonder slijtage.
Een Dirndl uit 1984 van toen ik 3 was. Die mijn dochter 2 jaar terug toen ze 3 was ook aankon. Zonder één gaatje of vlekje, inclusief alle knopen. Tof hoor!
Alle reacties Link kopieren
Jawel, een bloes van glimmend stof, die ik niet zelf kan wassen, maar die naar de stomerij zou moeten.
Alle reacties Link kopieren
Als je veel kleren in de kast hebt die al zo oud zijn heb je nooit goed opgeruimd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik heb nog een hele gave en mooie witte plooiblouse en rode getailleerde jas van Mac en Maggie van de begin periode, eind jaren 80



Nu nog steeds te dragen, vooral de jas, daar ben ik echt dol op!
En shirts, truien of jassen ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Een zwart lang getailleerd colbert en een boudoirachtige zwarte lange blouse, beiden van Mac&Maggie. De schoudervullingen van het jasje heb ik wel kleiner laten maken inmiddels, maar draag ze bijna nooit. Maar ik kan ze ook niet weggooien.

Bijna 25 jaar oud denk ik.......
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een jasje van Episode, zo'n 25 jaar geleden in de uitverkoop bij de bijenkorf gekocht. Zeldzaam mooi jasje, als ik echt op chique wil dan doe ik dat aan. Ik ben er heel zuinig op.

De rest is niet ouder dan een jaar of 3, dan is het meestal wel versleten, saai geworden of uit de mode geraakt.
Het jurkje dat ik droeg op de diploma-uitreiking van mijn middelbare school. Gemaakt door mijn moeder. Da's 23 jaar geleden. Draag het al 23 jaar niet meer, hou het om sentimentele redenen. Pas het nog wel :-).
Alle reacties Link kopieren
het jurkje dat ik droeg toen ik 2 jaar was en mijn opa als verrassing voor mijn ouders foto's liet maken bij een fotograaf. Ligt dus al 25 jaar in de kast en binnenkort past mijn dochter erin voor een 'zoek-de-verschillen-foto'.
Alle reacties Link kopieren
Heb nog een babyjurkje dat ik ingelijst heb. Het past me niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Een lange nette winterjas van 40 jaar oud.
Niet geschoten is altijd mis
Ik krijg juist altijd het verwijt van mijn ma dat ik veel te snel weggooi. Ik hou van opgeruimd en als ik iets niet meer draag gaat het weg. Naar het goede doel, dat wel.



Wel heb ik nog drie jurken in de kast hangen. Ze zijn al een jaar of 10 oud. Eentje zelfs wat ouder.



Een galajurk voor mijn eindexamenbal. Lang, zwart, blote lage rug, mooi decolleté......sentiment. Wilde tijd met veel mooie herinneringen.

Een ballroom jurk, lang, veel stof en een Latin American jurk, kort, strak, veel glitters........beiden sentiment. Ik heb op hoog niveau gedanst. Ook de bijbehorende dansschoenen per jurk heb ik nog staan.
Alle reacties Link kopieren
Cool troelaalaaatje!

Die mooie dansjurken, deze staan denk ik voor een mooie periode in je leven dat is het bewaren waard.



Heb zelf qua kledingstukken laatst flink opgeruimd.

Met regelmaat gooi ik mijn afgedragen kleding met gemak weg. Maar de kleding van de periode toen ik net uit huis ging en zelf kocht bleef ik maar bewaren.

Maatjes xs en 34...mooie spulletjes van diverse merken zatten er tussen Een nichtje van 14 kwam per toeval langs om wat af te geven nou die moest ik thuis brengen met twee volle zakken. Blij dat ze was! Vond het zo schattig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven