vriend lust niets

28-07-2014 00:31 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe zouden jullie omgaan met een nieuwe liefde die vrijwel niets lust? In het begin hield ik me voor dat ik hem echt niet wil veranderen. Nu er bij mij zelf een paar kilo's extra op zitten heb ik het idee dat ik me nu juist teveel aan hem aanpas.



Hij eet het liefst alleen maar junkfood, drinkt veel alcohol en frisdrank, snoept zich te pletter. Groente, vis, pasta, kaas, noem het maar op.. hij lust het niet. Iets proeven wat hij niet kent of denkt niet te lusten zit er niet in. Bij elke maaltijd eet hij het liefst heel veel vlees. Daar sta ik dan tegenover als vegetariër. Suiker probeer ik het liefst zoveel mogelijk te vermijden, probeer evenwichtig te eten en ik ben dol op dingen uitproberen qua koken en eten. Als wij samen in de supermarkt staan komen we er nooit uit als we moeten bedenken wat we gaan eten. We komen altijd uit op één van de drie maaltijden. Uit eten gaan is ook niet echt meer een feestje, omdat we automatisch bij een steakhouse of pizzeria eindigen. Echt kwalijk neem ik het hem niet. Hij heeft van huis uit nooit geleerd om dingen te eten en die angst voor onbekend eten zit volgens mij best wel diep. Ik hoef hem echt niet te pushen om iets te proberen, hij doet het niet.



Hoe zouden jullie hier mee omgaan? Het begint me steeds meer te storen. Naast dat ik er zelf ongezonder door ga eten vind ik het ook geen fijn idee dat hij zo slecht voor zijn eigen lichaam zorgt. En hebben jullie tips voor recepten? Zodat we allebei redelijk tevreden kunnen zijn over ons avondeten. Hij wil perse vlees bij zijn eten dus ik vind het geen probleem om apart wat vlees te bereiden.
Mijn man lustte toen wij net samen waren ook weinig. Toen ik zag hoe er bij hem thuis gekookt werd snapte ik het ineens. Alles werd veel te lang gekookt/gebakken. Bij zijn moeder viel het nog mee, maar die eten alleen avg en bij zijn vader kookte de buurvrouw/huishoudster/SV (bijzondere constructie) en dat was me een partij vies.

Hij dacht dus dat hij niets lustte, maar stond wel open om dingen te proeven en dan moet je ze leren eten. Als je nooit iets anders krijgt dan avg en dat doorgekookt tot snot dan duurt het even voor je andere dingen waardeert, maar dat komt wel.

Soms zegt hij nog wel eens dat hij van Sonja Bakker geen groene dingen mag eten. Maar ondertussen is hij degene die steeds vraagt om vis te eten, iets wat hij vroeger niet lustte (of dacht dat hij het niet lustte). Dus als hij open staat om dingen te proberen komt het wel goed, er gaat wel een tijdje overheen.

Mijn schoonmoeder is wel grappig, ze vroeg laatst of ik de pasta voor een pastasalade, die ze bij ons op een verjaardag op had, eerst kook. Ook vond ze het geweldig toen ik een keer snel eten op tafel wilde hebben en taco's maakte met een pakje van Knorr.
Volgens mij begint het al met die veredelde snot die veel baby's krijgen als het om groente gaat. Ooit eens geproefd als volwassene... ik vind het al heel knap als je daarna nog redelijk goed groente leert eten



Overigens ben ik zelf vegenogwat en mijn echtgenote lust nog geen 10% van de bestaande groentes en het fruit houdt ook niet echt over. Ik weet dat ze veel mist maar ik hoef het mezelf toch niet te onthouden? Gaan we uit eten dan eet zij het vlees en ik de groente. Daarom vind ik het gek dat je altijd in een pizzeria of steakhouse terecht zou moeten komen.



Hoe dan ook: denk je echt dat we ons tot nu toe in totaal meer dan 10 minuten p.p. druk gemaakt hebben over onze verschillende smaken? Iets met "een relatie is compromissen sluiten" of zo



Tijd voor mijn pizza met pad...

... destoelen.
Mijn oudste kreeg die veredelde snot, mijn middelste en jongste niet, oudste eet prima, de andere twee ook, maar net iets minder (zal aan de leeftijd liggen).
quote:Thordis schreef op 28 juli 2014 @ 00:40:

Ik zou daar geloof ik erg snel klaar mee zijn. Mensen die miepen over eten vind ik kinderachtig en onaantrekkelijk.



Dus ik zou me absoluut niets van hem aantrekken qua eten en gewoon koken wat ik lekker en gezond vindt, en zeker niet gaan staan overleggen in de supermarkt.



Ik geloof dat ik nooit meer geil zou kunnen worden van een volwassen vent die ik de woorden 'lussikniet' heb horen uitspreken.Dat dus.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is die jongen?



Wat vind zijn moeder ervan?



Mijn man lustte ook geen witlof, aardappelpuree, spruiten, boontjes, gehaktballen, broccoli, prei, en at iedere dag wok.



Helemaal gewokt werd ik ervan.



Nu eten we een lekkere hollandse prak en hij is nog nooit zo gezond, blij, en gelukkig en sexy (-5 kg) geweest.



En zijn moeder snapt er niks van want zij heeft zijn leven lang getolereerd dat hij niks lustte.
Rien du tout, ou out de suite?
Alle reacties Link kopieren
@pimpampum. Vegenogwat. Haha. Ik noemde mezelf altijd vagatarier. Ik eet ook vis, maar alleen goede vis. Msc gekeurd, niet overbevist of milieu- en diervriendelijk gekweekt: www.goedevis.nl En ondertussen is daar ook biologisch vlees bijgekomen.



Elninjo, dat je met een vegetarier uit eten gaan geen pretje vinden, snap ik echt niet. Nu ken ik wel een vegetarier waar ik zelf ook liever niet mee uit eten zou, maar zelf ben -voorheen was ik volledig vegetarier- ik altijd heel makkelijk geweest met uit eten gaan. En de meeste vegetariers met mij. Vaak zijn het mijn vrienden die voorstellen een ander restaurant te zoeken omdat er maar 1 vega gerecht op de kaart staat. Ik vind dat echt niet erg. En als iedereen graag naar de McDonalds wil, dan bestel ik wel een friet met 2 side salades. Ik kies er toch zelf voor moeilijk te eten, dan ga ik niet lopen zeuren als er geen keus is.



Terugkomend op de vriend van TO. Het viel me eigenlijk nog mee wat ie allemaal wel lust, na het lezen van je eerste post verwachtte ik dat ie echt alleen maar patat, pizza en hamburgers zou eten.



Misschien kun je een keer pasta carbonara met stukjes paprika maken. Dan kun je voor hem hamblokjes erdoor doen en voor jezelf vega hamblokjes of champignons. Of pasta met roomkaas en spinazie. Een heel toegankelijk gerecht volgens mij. Doe je er voor hem spekjes bij en voor jezelf cashewnoten.



In kleine stapjes steeds wat smaken toevoegen. Of maak een curry/stoofpot waar je aardappelblokjes door doet en waar je naast de voor hem bekende groenten nog wat andere groenten toe kan voegen. Of gaat dit alweer te ver qua nieuwe smaken? Kun je serveren met brood eventueel.
There isn't a way things should be. There's just what happens, and what we do. Terry Pratchett, A Hat Full of Sky
dumpen, tenzij je er zin an hebt, aan een project
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 28 juli 2014 @ 13:22:





Maar 't kan nog bonter hoor, we kennen zelfs iemand die echt niks lust op gezeefde soep en een boterham na. (Ik snap niet dat je zoiets als ouder op een gegeven moment nog tolereert)



En dat is een volwassene of een kind?

Zo krijg je toch ook tekorten lijkt me.
quote:NYC schreef op 28 juli 2014 @ 13:22:

Maar 't kan nog bonter hoor, we kennen zelfs iemand die echt niks lust op gezeefde soep en een boterham na. (Ik snap niet dat je zoiets als ouder op een gegeven moment nog tolereert)



Ah, ik ken er 1 die ook die kant op gaat; 13 jaar en eet nog stééds niets anders dan baby potjes voor kids van 6 maanden.



Moederlief zegt dat het jochie niet tegen stukjes kan.. Vreemd dat een koekje er dan wél in gaat .
quote:Ephina schreef op 03 augustus 2014 @ 20:53:

[...]





Ah, ik ken er 1 die ook die kant op gaat; 13 jaar en eet nog stééds niets anders dan baby potjes voor kids van 6 maanden.



Moederlief zegt dat het jochie niet tegen stukjes kan.. Vreemd dat een koekje er dan wél in gaat .Dat is gewoon kindermishandeling.
Alle reacties Link kopieren
Gadverdamme, ik vind mensen die alléén maar vlees willen eten echt zo'n afknapper. Bah. Zo ongezond ook.
Alle reacties Link kopieren
Wat je in ieder geval moet doen is zorgen dat je zelf wel gezond eet, en je niet gek laat maken door zijn voorkeuren.

Wat je daarnaast kunt doen is zijn voorkeursvoedsel een gezonde twist geven. Dus geen hamburger van de Mac, maar een zelfgemaakte hamburger, met mager gehakt, heel veel verse sla, tomaat en een klein beetje brood. Bolognese saus met heel veel gepureerde groenten er door heen. Met pizzas kun je heel veel varieren, met aardappelen ook. Hopelijk kun je de grens dan steeds een beetje oprekken. Het is een meerjarenplan, dat wel..
Alle reacties Link kopieren
misschien kun je hem geblindoekt dingen laten proeven en dat hij pas na het proeve mag kijken wat het is.



zo kun je bijvrooebeeld ook 1 ding op verschillend emanieren bereiden en alles laten proeven en kijken of hij bij een van die dingen dan zegt ja lekker en bij de ander niet, op die manier kun je hem laten zien dat je somigen dingen wel lekker kunt vinden op een bepaalde manier bereid etc

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven