Zomerhaters en winterliefhebbers, verenigt u! (II)

04-09-2013 21:05 3032 berichten
Het topic waar het altijd rotweer is, volgens de heersende opinie dan.

Waar sneeuw en ijs met vreugde worden begroet en waar regen en storm een feestje zijn. Waar ongebreideld gemopperd mag worden als de zon weer eens schijnt en het zweet je met straaltjes van je kop loopt.



Om de sfeer er vast een beetje in te brengen vast een plaatje:







Oh ja, en we komen van hier .



Veel winterplezier!
anoniem_156993 wijzigde dit bericht op 04-09-2013 21:29
Reden: Linkje gewijzigd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ieuww Lady!



Zo'n bende maken de mannen bij ons gelukkig niet.

Dan krijgen ze van mij op hun lazer.



En aangezien er maar één wc is, heb ik geëist dat die voor mij bepisbaar blijft.



Onze poetsdame is best blij met mij
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Sterkte deze dagen, mensen.



Ik ben zelf op zich een lente-, zomer- en herfstliefhebber. De winter is niet echt mijn ding, veel te koud brrrrrr...



Zo heet als de afgelopen dagen hoeft ook niet voor mij. Dat vind ik ook lastig en moeilijk en je kunt gewoon niks.

In die zin heb ik een hekel aan dat weer inderdaad...



Eigenlijk pas ik dan dus weer nergens bij Ik ben namelijk liefhebber van de zon, weinig wind, geen neerslag, vooral niet veel warmer dan een graadje of 25 (zodat je lekker buiten kunt zijn zonder jas enzo, maar nog wel leuke dingen kunt doen zonder dat je je meteen het klaplazerus zweet), maar ook niet kouder dan 15 graden.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je, Yraatje. Fijn dat je begrip toont met ons in de warmte van de afgelopen dagen. Dan denk ik dat je dit weer wel prima vind, of niet?



Ja hoor, de maand juli is afgelopen, en wat was me het een aparte maand! Warm, maar ook weer kletsnat (hier kurkdroog).



Weeronline over juli 2014:



De tweede zomermaand zit er bijna op. Een maand die in het teken stond van hitte en wateroverlast. We beleven met een gemiddelde maandtemperatuur van 19,7 (tegen 17,9 normaal) de op vijf na warmste julimaand sinds 1901! Op veel plaatsen verliep de maand zeer nat met meer dan 100 mm regen. Talrijke plekken in het midden en zuiden van het land hebben zelfs hoeveelheden van 150 tot ruim 200 mm te verwerken gekregen. Een terugblik op deze zinderende zomermaand!



Stabiliteit ver te zoeken



Van een lange periode met stabiel zomerweer was deze maand geen sprake. Zuidelijke stromingen brachten ons met regelmaat zeer warme en vochtige lucht. De hitte ging dus vaak gepaard met regen- en onweersbuien. Desondanks kregen we de zon, met 214 zonuren gemiddeld over het land, ongeveer even vaak te zien als normaal. Dit kenmerkt dat de buien vaak hevig maar kort waren.



Buien, buien en nog eens buien



Tijdens de eerste week van de schoolvakantie, op 8 en 9 juli, viel de regen vooral in het zuidoosten van het land met bakken tegelijk uit de lucht. De dagen daarna stonden in het teken van zogenaamde “Pulse Storms”. Dit zijn buien die, bij gebrek aan stroming, stil blijven hangen boven één plek en in korte tijd zeer veel regen achterlaten. Dit type buien zouden we deze maand nog vaker te verwerken krijgen.



De meeste neerslag viel echter op maandag 28 juli. Hevige regen- en onweersbuien veroorzaakten in grote delen van het land wateroverlast. De problemen waren het grootst in een strook over het midden van het land. In Alphen aan de Rijn overstroomde de dijk van een boezem, nadat er 180 mm neerslag was gevallen. Op de Veluwe viel 130 mm in een tijdsbestek van anderhalf uur!



Meer dan 200 mm regen en droogte in het noordwesten



Op verschillende plaatsen in het land is deze maand de neerslagsom van 200 mm overschreden. Het natst was het tot dusver in Capelle (Noord-Brabant) met 234,5 mm. Terwijl de maand in grote delen van het land als kletsnat de boeken ingaat, was het op de Waddeneilanden en in het noordwesten van Friesland droog. Op sommige plaatsen viel nog geen 20 mm, terwijl circa 70 mm voor die regio normaal is. Gemiddeld over het land komt de neerslagsom uit op 95 mm tegen 78 normaal.



On-Hollands zomerweer



Wisselvallig zomerweer met regelmatig buien zijn we in Nederland wel gewend, maar van typisch Hollands zomerweer was geen sprake. De temperatuur lag daarvoor op een te hoog niveau. Hoge luchtvochtigheid zorgde op meerder dagen voor broeierige omstandigheden. Slechts op drie dagen kwam de temperatuur in De Bilt niet boven 20 graden, terwijl dit in een normale juli negen keer niet gebeurt. Het aantal zomerse dagen (maxima van 25 graden of meer) komt uit op 14 tegen 9 normaal.



Tropische hitte



Op 18 en 19 juli verkeerden we in tropisch hete lucht. Daarmee beleefden we de eerste twee officiële tropische dagen van het jaar (maxima van 30 graden of meer). In de regio Twente bleef het nog een dag langer tropisch warm, waardoor sprake was van een regionale hittegolf! In de periode rondom deze hete dagen was het overigens ook al zeer warm. Er werd gewaarschuwd voor hittestress tijdens de Vierdaagse en de overheid zette het nationale hitteplan in werking. Veel mensen zochten verkoeling aan de kust en genoten van het hoogzomerse weer, de plaknachten voor lief nemend.



Oké, met de laatste zin ben ik het helemaal niet eens, maar de rest...
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
quote:BellatrixVanDetta schreef op 31 juli 2014 @ 13:30:

Ieuww Lady!



Zo'n bende maken de mannen bij ons gelukkig niet.

Dan krijgen ze van mij op hun lazer.



En aangezien er maar één wc is, heb ik geëist dat die voor mij bepisbaar blijft.



Onze poetsdame is best blij met mij



In één van die keten is een wc die zo smerig is dat ik er met mijn ogen dicht een borstel door en een doek overheen haal, om dan weer spoorslags de ruimte te verlaten .



Het is jammer dat het een invalklusje is voor mij, anders zou ik ze inderdaad wel even opvoeden. Maar voor die paar weken sla ik me er maar manmoedig doorheen .
Zag vandaag iets op facebook en moest meteen aan jullie denken



I don't sweat, I SPARKLE



Goede moed dames, jullie zijn halfweg!
Alle reacties Link kopieren
Haha die is wel leuk Annelore!



Ik heb vanmiddag twee harembroeken (flodderboksen volgens Pa) en een paar leuke sandaaltjes gescoord.

Word Ik toch weer een beetje blij van.



Verder viel het Pa op dat het stiekem toch wel eerder donker wordt.



Zaterdag is ie jarig en wordt het wéér heet, de ziel.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Wat lief, Yraatje en Annelore :-) heel erg bedankt, we hebben inderdaad ook al een hoop achter ons! Nog even augustus doorploeteren en dan kunnen we gaan aftellen.



En dat stuk van Sebastiaan.. Wisselvallig weer? Really?? En dat omdat het 2 dagen geregend heeft, en zelfs dat nog maar heel lokaal. Mja, wat we hebben gehad komt lekker nooit meer terug

Heb echt het gevoel na deze ellende flink te moeten bijkomen van het afgelopen halfjaar, vooral de laatste maanden. En maar even niet denken aan wat er nog komt..
Alle reacties Link kopieren
Leuk Bella! Zitten ze lekker?



Balen van het weer zaterdag voor Pa, wat had een hevige storm en koele luchtstroom een leuk cadeautje geweest! Wens hem iig maar alvast een hele fijne verjaardag!
Alle reacties Link kopieren
Ja zitten prima!

En die broeken zweten niet zo als spijkerbroeken.



Ik zal het aan Pa doorgeven
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Slecht nieuws lieve wintervrienden. Vandaag bij het nieuws een speciaal bulletin over het weer. De 'extreme' zomers van de laatste jaren met veel hitte (en wateroverlast) gaan 'normaal' worden door de klimaatverandering.



Er is letterlijk gezegd dat we hieraan moeten gaan wennen en rond 2050 zal dit volstrekt normaal zijn. Uitersten zijn dan mogelijk, zoals nog meer wateroverlast en nog hetere temperaturen.



Over de winters in de toekomst is niets gezegd maar ik zit even in zak en as.
Alle reacties Link kopieren
quote:sebastiaan1234 schreef op 31 juli 2014 @ 16:23:

Ik snap je, Yraatje. Fijn dat je begrip toont met ons in de warmte van de afgelopen dagen. Dan denk ik dat je dit weer wel prima vind, of niet?



Ja hoor, de maand juli is afgelopen, en wat was me het een aparte maand! Warm, maar ook weer kletsnat (hier kurkdroog).



Weeronline over juli 2014:



De tweede zomermaand zit er bijna op. Een maand die in het teken stond van hitte en wateroverlast. We beleven met een gemiddelde maandtemperatuur van 19,7 (tegen 17,9 normaal) de op vijf na warmste julimaand sinds 1901! Op veel plaatsen verliep de maand zeer nat met meer dan 100 mm regen. Talrijke plekken in het midden en zuiden van het land hebben zelfs hoeveelheden van 150 tot ruim 200 mm te verwerken gekregen. Een terugblik op deze zinderende zomermaand!



Stabiliteit ver te zoeken



Van een lange periode met stabiel zomerweer was deze maand geen sprake. Zuidelijke stromingen brachten ons met regelmaat zeer warme en vochtige lucht. De hitte ging dus vaak gepaard met regen- en onweersbuien. Desondanks kregen we de zon, met 214 zonuren gemiddeld over het land, ongeveer even vaak te zien als normaal. Dit kenmerkt dat de buien vaak hevig maar kort waren.



Buien, buien en nog eens buien



Tijdens de eerste week van de schoolvakantie, op 8 en 9 juli, viel de regen vooral in het zuidoosten van het land met bakken tegelijk uit de lucht. De dagen daarna stonden in het teken van zogenaamde “Pulse Storms”. Dit zijn buien die, bij gebrek aan stroming, stil blijven hangen boven één plek en in korte tijd zeer veel regen achterlaten. Dit type buien zouden we deze maand nog vaker te verwerken krijgen.



De meeste neerslag viel echter op maandag 28 juli. Hevige regen- en onweersbuien veroorzaakten in grote delen van het land wateroverlast. De problemen waren het grootst in een strook over het midden van het land. In Alphen aan de Rijn overstroomde de dijk van een boezem, nadat er 180 mm neerslag was gevallen. Op de Veluwe viel 130 mm in een tijdsbestek van anderhalf uur!



Meer dan 200 mm regen en droogte in het noordwesten



Op verschillende plaatsen in het land is deze maand de neerslagsom van 200 mm overschreden. Het natst was het tot dusver in Capelle (Noord-Brabant) met 234,5 mm. Terwijl de maand in grote delen van het land als kletsnat de boeken ingaat, was het op de Waddeneilanden en in het noordwesten van Friesland droog. Op sommige plaatsen viel nog geen 20 mm, terwijl circa 70 mm voor die regio normaal is. Gemiddeld over het land komt de neerslagsom uit op 95 mm tegen 78 normaal.



On-Hollands zomerweer



Wisselvallig zomerweer met regelmatig buien zijn we in Nederland wel gewend, maar van typisch Hollands zomerweer was geen sprake. De temperatuur lag daarvoor op een te hoog niveau. Hoge luchtvochtigheid zorgde op meerder dagen voor broeierige omstandigheden. Slechts op drie dagen kwam de temperatuur in De Bilt niet boven 20 graden, terwijl dit in een normale juli negen keer niet gebeurt. Het aantal zomerse dagen (maxima van 25 graden of meer) komt uit op 14 tegen 9 normaal.



Tropische hitte



Op 18 en 19 juli verkeerden we in tropisch hete lucht. Daarmee beleefden we de eerste twee officiële tropische dagen van het jaar (maxima van 30 graden of meer). In de regio Twente bleef het nog een dag langer tropisch warm, waardoor sprake was van een regionale hittegolf! In de periode rondom deze hete dagen was het overigens ook al zeer warm. Er werd gewaarschuwd voor hittestress tijdens de Vierdaagse en de overheid zette het nationale hitteplan in werking. Veel mensen zochten verkoeling aan de kust en genoten van het hoogzomerse weer, de plaknachten voor lief nemend.



Oké, met de laatste zin ben ik het helemaal niet eens, maar de rest...Zolang het niet te heet is en het niet regent vind ik het prima
Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 31 juli 2014 @ 23:34:

Slecht nieuws lieve wintervrienden. Vandaag bij het nieuws een speciaal bulletin over het weer. De 'extreme' zomers van de laatste jaren met veel hitte (en wateroverlast) gaan 'normaal' worden door de klimaatverandering.



Er is letterlijk gezegd dat we hieraan moeten gaan wennen en rond 2050 zal dit volstrekt normaal zijn. Uitersten zijn dan mogelijk, zoals nog meer wateroverlast en nog hetere temperaturen.



Over de winters in de toekomst is niets gezegd maar ik zit even in zak en as. Dan ga ik écht emigreren.
Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 31 juli 2014 @ 23:34:

Slecht nieuws lieve wintervrienden. Vandaag bij het nieuws een speciaal bulletin over het weer. De 'extreme' zomers van de laatste jaren met veel hitte (en wateroverlast) gaan 'normaal' worden door de klimaatverandering.



Er is letterlijk gezegd dat we hieraan moeten gaan wennen en rond 2050 zal dit volstrekt normaal zijn. Uitersten zijn dan mogelijk, zoals nog meer wateroverlast en nog hetere temperaturen.



Over de winters in de toekomst is niets gezegd maar ik zit even in zak en as.Ik typ ''zomers warmer'' in, en ja hoor, er staat dat deze zomer volstrekt normaal is in 2050. Wennen? Oh nee, dat zou wel erg moeilijk gaan worden. Warme nachten en hete dagen... moet er niet aan denken. KNMI heeft zoiets al gezegd, maar of het ook echt gaat gebeuren... ik hoop het niet! :$
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
Nee dat wil ik niet!!!





En mijn humeur was net een beetje aardig vandaag. Ik ben vandaag naar buiten gegaan en zag in een enkele winkels al een heeeel klein begin van de herfstcollectie. Ik heb een bruin vest gekocht in de hoop dat ik m heul, heul, heul snel kan dragen!



Ik heb juist genoten van de regen. Heerlijk tegen de ruiten aan en ik heb binnen gedaan of het herfst was. Heel even was ik gelukkig in deze horror hitte. Maarja de dagen worden vanaf nu korter!
Alle reacties Link kopieren
Welke regen?!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
regen..?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij bedoelt jessicaaa de afgelopen dagen.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 31 juli 2014 @ 13:20:

Zojuist een batterij bouwketen schoongemaakt, van die houten blokkendozen zonder enige vorm van ventilatie. Tel daarbij de overheerlijke geuren op die opstijgen uit de etensresten die de heren daar vrolijk een week in de snoeihitte laten wegrotten, en je kunt je mijn arbeidsvreugde vast wel een beetje indenken . Zometeen maar weer eens lekker onder de douche.



Heel veel werkplezier de komende tijd dan, met rottende etensresten bij tropische temperaturen...



Lammy, wat fijn dat men in ieder geval zelf gelucht heeft. Maar ja, het blijft zweten...
Alle reacties Link kopieren
Ook de afgelopen dagen hier geen regen hoor was het maar zo'n feest! Voor morgen wel eindelijk buien voorspeld (ja, en ook 30 graden) dus hopelijk komt nu het eerste ook eens echt uit.



Voel me trouwens heel zielig vandaag; sinds lange tijd naar de kapper geweest voor een leuk nieuw kapsel. Zenuwachtig maar vol goede moed ging ik er heen, en wat zuurverdiende euro's & lang gespaarde haren lichter ging ik weer naar buiten

Hopelijk ben ik met de kerst weer mooi
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 31 juli 2014 @ 22:07:

Haha die is wel leuk Annelore!



Ik heb vanmiddag twee harembroeken (flodderboksen volgens Pa) en een paar leuke sandaaltjes gescoord.

Word Ik toch weer een beetje blij van.



Verder viel het Pa op dat het stiekem toch wel eerder donker wordt.



Zaterdag is ie jarig en wordt het wéér heet, de ziel.



Jij gefeliciteerd met de aanschaf van je flodderboksen en je vader alvast van harte gefeliciteerd met zijn verjaardag. Ik wens hem een verfrissende regenbui toe, maar mocht dat niet lukken, dan heel veel van deze:



Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 31 juli 2014 @ 23:34:

Slecht nieuws lieve wintervrienden. Vandaag bij het nieuws een speciaal bulletin over het weer. De 'extreme' zomers van de laatste jaren met veel hitte (en wateroverlast) gaan 'normaal' worden door de klimaatverandering.



Er is letterlijk gezegd dat we hieraan moeten gaan wennen en rond 2050 zal dit volstrekt normaal zijn. Uitersten zijn dan mogelijk, zoals nog meer wateroverlast en nog hetere temperaturen.



Over de winters in de toekomst is niets gezegd maar ik zit even in zak en as.Ik had dat ook gehoord en ik vond dat uitermate deprimerend nieuws. De clou is namelijk dat niet alleen de gemiddelde temperaturen stijgen, wat het lastig maakt om de zomer door te komen, maar ook de extremen.... Dus nog meer hittegolven en ondraaglijk hete dagen en nachten.
Alle reacties Link kopieren
voor je pa nu, Bella!!
Alle reacties Link kopieren
quote:LunaLoona schreef op 01 augustus 2014 @ 23:28:

[...]





Ik had dat ook gehoord en ik vond dat uitermate deprimerend nieuws. De clou is namelijk dat niet alleen de gemiddelde temperaturen stijgen, wat het lastig maakt om de zomer door te komen, maar ook de extremen.... Dus nog meer hittegolven en ondraaglijk hete dagen en nachten.



Ja inderdaad

Zie het echt niet meer zitten, Nederland wordt gewoon echt tropisch

Zou de winter ooit nog komen
Alle reacties Link kopieren
En natuurlijk de hartelijke felicitaties aan Pa van Detta!!



En leuk je nieuwe aankopen Bellatrix!
Alle reacties Link kopieren
He Jen wat balen dat je niet blij bent met je haren! En dat je zoveel geld lichter bent. Hoop inderdaad voor je dat je in het najaar weer blij bent met je haren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven