Internetdaten - Wie nog meer?

03-01-2014 10:37 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het laatste topic dat ik hier over kon vinden was inmiddels een beetje dood gebloed omdat volgens mij iedereen naar een facebook groep is verhuisd. Vandaar dat ik een nieuwe aanmaak.

Onder een nieuwe naam vanwege herkenbaarheid, niet iedereen hoeft te weten wat ik uitspook op date gebied.



Wie is er nog meer aan het internetdaten geslagen en heeft zin om ervaringen uit te wisselen?

Het lijkt mij leuk om alle leuke en minder leuke dingen te kunnen spuien hier.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik met jullie mee schrijven? Ik ben sinds kort ook aan het internetdaten...of nou ja, een date is er tot nu toe nog niet van gekomen....



Ik heb me ingeschreven bij paiq en knuz. Paiq is niet echt iets voor mij geloof ik, ik zie toch graag gelijk met wie ik te maken heb. Knuz is best leuk! Ik vind het alleen wel moeilijk om een goede profieltekst te maken....ik heb nu wat steekwoorden, niet echt orgineel... Tips?
Alle reacties Link kopieren
@dubdub: Lekker koffie gedronken? klinkt leuk laagdrempelig zo`n ontmoeting!



Fijn zoals jij `t beschrijft @Compu.



Ik lees mee, en dan is hier even lezen soms net het zetje dat ik nodig heb om mailtjes te beantwoorden en door te gaan (even de drempel over ;)



@ngs: tuurlijk, welkom!
Alle reacties Link kopieren
Misia: hoe is het nu met je? afstand kunnen nemen en weer terug bij jezelf?
Alle reacties Link kopieren
@ngs welkom! Ik heb ook pas 2x afgesproken nu hoor! Ik vind paiq op zich wel leuk maar meer via een foto toernooi ofzo dan inderdaad via de blind chat



@qian en pozza het was inderdaad wel laagdrempelig maar oh wat was ik zenuwachtig!

Het was super leuk! Hij was ook super leuk hij begon meteen met excuses omdat hij onverwachts toch nog moest werken en we dus hooguit een uurtje zouden hebben (nouja hij zei een half uur maar we zaten zo leuk te kletsen dat het echt bijna een uur werd en we hadden alleen voor koffie afgesproken dus het had sowieso alleen voor koffie gehoeven natuurlijk!)



Maar goed om een heel lang verhaal wat korter te maken, het was heel gezellig, heel leuk gekletst, bij het afscheid nemen gaf hij meteen aan dat we dit nog eens moesten doen (uiteindelijk heeft hij gewoon een paar keer gezegd dat ie wel nog eens wilde afspreken) en nogmaals een paar keer excuses dat hij alweer weg moest.

Ik zat nog maar net in de trein of ik had al een berichtje met o.a. bedankt voor de koffie en dat ie het zo leuk had gevonden me te ontmoeten. Een tijdje later kreeg ik nog een berichtje of ik al thuis was aangekomen, dat hij al wel aan het werk was maar het vliegtuig waar hij op wachtte was er nog niet dus had onze afspraak een stuk langer kunnen duren. Dus zo nog een tijdje ge-appt tot het vliegtuig dan toch kwam

Super leuk en positief dus! En hoop echt dat we (binnenkort) nog eens af kunnen spreken



Goed, sorry, is het alsnog een heel verhaal geworden
Alle reacties Link kopieren
Dubdub, wat leuk! Dat klinkt alsof jullie het inderdaad erg gezellig hebben gehad. Zou leuk zijn als jullie elkaar dan nog een keertje zouden zien.



Weten jullie eigenlijk meteen bij een eerste date of iemand het is of niet? Ik blijf dat lastig vinden aan internetdaten, het lijkt allemaal zo snel te moeten gaan. Natuurlijk weet ik wel of ik iemand aantrekkelijk vind bij een eerste date, maar qua persoonlijkheid heb ik zelf vaak wat meerdere momenten nodig (hoewel het in een zeldzaam geval wel eens meteen duidelijk is dat het hem never nooit zal worden ).

Mijn ex vond ik bijvoorbeeld in eerste instantie echt een beetje vreemd, maar toen ik hem beter leerde kennen begon ik hem steeds leuker te vinden. Dat heeft blijkbaar wat tijd nodig. Maar bij internetdaten lijkt het wel of het bij een eerste date meteen heftig vuurwerk en vonken moet zijn anders is het niet de moeite waard om elkaar nog eens te zien. Herkennen jullie dit of niet?
Alle reacties Link kopieren
Dat t vonkt is bij mij meestal bij spannende, foute liefdes.

De echte daar heb ik zo'n 'op je gemak gevoel' bij.

Of t een ware is blijkt vaak pas na aantal maanden. Dan kun je eigenlijk pas iemand doorgronden wat bedoelingen zijn

Mijn doel is meer om over mezelf te leren tijdens het daten en bijzondere mensen te ontmoeten.
@ dubdub, leuk dat de date geslaagd was.



@ pozza, op zich geef ik mensen vaak het voordeel van de twijfel, maar ik krijg het zelf nooit!



Maar er is bij de eerste ontmoeting vaak al wel de indruk te krijgen of iemand met jou klikt in de omgang en wat aantrekkingskracht betreft. Blijven die dingen uit is het hopeloos. Interesses en persoonlijkheid zijn niet altijd af te leiden, maar schemeren vaak door. Maar daar wil ik best wel even de kat uit de boom kijken.



@ compu, daten is op zichzelf ook vaak leuk. Al ben ik na 9 maanden wel toe aan een echt succes. Ik zit toch op die sites om mijn volgende vriendin tegen te komen.



Mijn date vond ook dat er wat aan ontbrak, dus dat scheelt weer een hopeloze tweede date.



Ik heb besloten om standaard twee contacten aan te houden. Ik heb weer drie weken in één contact gestoken dat bij date een niet bleek te werken en gaat het zo sneller.
Alle reacties Link kopieren
Eh, loop zo'n 30 pagina's achter...



Even egoën. Vraagje, ik heb een tijd gezeten op paiq en daar ook veel die speeddate gedaan. Zit nu op Tinder, het oppervlakkige foto's beoordelen komt perfect overeen met mijn persoonlijkheid.

Wat me opvalt, paarden, reizen, wintersport, dag plukken en koken.

Nu stoot ik me graag vaak aan dezelfde steen, mede omdat het Einstein's definitie is van gek zijn, maar ik begin toch een beetje het idee te krijgen dat ik steeds in dezelfde vijver zit te vissen.

Naast internets daten ga ik ook wel eens uit en naar feestjes.

Is het hele paiq/lexa/tinder/relatieplanet voor één soort bepaalde doelgroep?
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik wilde even laten weten dat ik mijn vriend 5 jaar geleden heb leren kennen via internet, en wij zijn erg gelukkig.



Bijzonder is ook dat het de meest foute site was die je maar kunt bedenken, één met veel reclame en rare mensen.



Daarvoor heb ik trouwens ook een paar leuke mannen ontmoet via internet, nooit rare ervaringen gehad gelukkig!
Rien du tout, ou out de suite?
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dubdub! Klinkt als een superleuke date! En je hebt idd wel gelijk, via dat fototoernooi bij paiq heb ik wel een leuk contact.



Ook via knuz berichtjes aan het sturen met een leuke man, maar hij is wel wat mysterieus.... En ik merk dat ik daar wel wat achterdochtig van word en onzeker ook.... Ik geloof dat ik echt even moet wennen aan dit hele internetdate gedoe....
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp dat het veel energie steken in-is en dat je resultaat wilt zien. Goed dat je erover nadenkt hoe het in investeren scheelt.

Zelf plan in ze om de week, max 4 dagen chatten. En ik heb meerdere contacten lopen continu, dat geeft een grotere kans op succes.

Je raakt anders ook zo gefocussed op 1 persoon.
Alle reacties Link kopieren
Dat zei ik tegen Sybreed dus
Alle reacties Link kopieren
quote:maggie1978 schreef op 28 juli 2014 @ 19:01:

Misia: hoe is het nu met je? afstand kunnen nemen en weer terug bij jezelf?





Ciao allemaal

Dank je Maggie. Heb het allemaal laten bezinken, tijdens vriendinnendag niet veel over gehad, maar wel met 1 vriendin goed erover gepraat. En met mijn moeder (laatste was niet zo slim) Ik merk dat ik n beetje dichtsla bij stomme/nare dingen in datingland en daarbuiten. Dan stop ik het allemaal heel snel weg, of nee, liefst NOG sneller. Denk dan dat ik voorkom dat ik in een gat glijd maar eigenlijk maak ik het nog erger door het allemaal zo naast me neer te gooien. Ik denk: doorgaan Mies. Niks hier bij stilstaan, dat was ie niet waard. En toch komt het gigantisch binnen en is dit de enige plek waar ik het zonder terughoudendheid erg durf te vinden.

Ik heb mezelf tekort gedaan, zo voelt het en dat kreeg ik ook terug van mijn moeder: hoezo, Mies, vroeg ze gelijk verwijtend heb je die gast de deur niet gelijk uitgezet? Hoezo zit ie daar bij jou tot half 2? IK had m allang de deur uitgezet.

Etc.

Geeft me een kutgevoel. Naast de situatie met die date zelf. Komt erbij dat mams mij verwijt dat ik het allemaal over mezelf afriep ofzo. Dan klap ik dicht/zeg niks meer tegen niemand, terwijl het van binnen aan me vreet.

Dan denk ik: heeft niemand anders nou last van dit soort dingen? is het inderdaad opstaan en weer doorgaan?

Of mag je openlijk balen?

Dat is mijn probleem met veel meer dan alleen deze situatie: alles houd ik in mezelf, als een hogedrukpan ben ik. En zo wil ik niet langer zijn.

Dus ja, ik baal. En ja, ik heb het echt moeilijk ermee dat date nu op vakantie is en ik hiertegen aan liep zonder dat ie het weet.

Ik reageer amper, vertel niente meer als ik reageer op zijn berichtjes. Dat voelt slecht en hypocriet. En ook weer eenzaam. Het was zo fijn om alles dat er op een dag gebeurt gewoon casual met iemand te delen.



Iemand hier schreef dat ik hem ook kan voorleggen hoe ik me voel en kan laten afhangen van zijn reactie hoe nu verder. Dat is een goede. Alleen is dit - voel ik van binnen- echt een brug te ver geweest.

Ik ben zo blij dat sommigen van jullie dat behoeftige herkennen. Die wil, of beter wens , om het samen te doen.

Dat gevoel van 'terugslag' als je denkt 'hey, dit voelt fijn' - naar toch 'weer' niks.

Heb het daarmee echt gehad. Maar dit klinkt dan weer zo down. Ik ben geen negatief persoon, dus zo zie ik het ook niet. Maar ik merk dat ik heel graag samen wil. Iemands baardharen in mijn wasbak. In iemands nek mijn hoofd leggen of hij bij mij. Samen arm in arm over het strand. Ruzie maken for that matter. Vieze teennagels op de grond for the other. I don't care . Ik ben er klaar voor
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
Jullie ontwikkelingen houd ik amper bij: wat leuk allemaal
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet slapen, dus dan maar op het forum



Misia, natuurlijk mag je openlijk balen. En ik zou hem inderdaad wel laten weten hoe jij er nu over denkt en wat je erbij voelt. Grote kans dat hij het heel anders ziet of bedoelde en dan krijg je misschien wat meer duidelijkheid of in ieder geval gemoedsrust. Ik heb in april met iemand gedate die ik heel erg leuk vond maar wat ook een beetje vreemd en plotsklaps eindigde. Maar ik merk dat ik daar nu nog steeds een beetje in blijf hangen, ik denk omdat het zo raar eindigde en ik er eigenlijk nooit achter ben gekomen wat zijn bedoeling nou was. Dus ik zou het als ik jou was toch ter sprake brengen, en is het daarna klaar dan is dat ook maar duidelijk. Maar anders blijf je misschien nog hartstikke lang met dit rotgevoel lopen.



Ik plan niets wat betreft aantal waarmee ik date. Op dit moment heb ik met 4 mannen contact welke mij leuk genoeg lijken om daadwerkelijk mee af te gaan spreken en een heb ik dus al gezien maar die zie ik over twee weken pas weer als hij terug komt van vakantie. Met een andere heb ik volgende week afgesproken en verder op dit moment niks in de planning staan maar dat komt vast nog wel ergens de komende dagen. Zeker zo in de zomer dan vind ik het gewoon erg leuk om te daten. En ik weet niet eens zeker of ik wel iets serieus wil op dit moment. Hoewel je daar als je de vent van je dromen tegenkomt vast opeens heel anders over denkt



Aan de ene kant bevalt mijn lang leve de vrijheid leventje me prima, maar soms heb ik inderdaad ook wel zo'n gevoel van dat ik iemand wil die ik als mijn beste maatje zie, waar ik stomende seks sessies mee beleef en op terug kan vallen als dat nodig is, niet meer dat alleen tegen de rest van de wereld gevoel.

Gelukkig vallen die momenten in het niet bij het vrijheid blijheid gevoel en het komt vanzelf wel een keertje denk ik dan maar!
Alle reacties Link kopieren
@Missia: tuurlijk mag je openlijk balen. Jullie hadden immers leuk contact, fijne ontmoetingen maar dan de laatste date...domper.

Afgaande op wat je schrijft is hij dus echt te ver gegaan. En dus reden om niet met hem verder te gaan. Toch?

Om het voor jou af te sluiten/duidelijk te maken hoe jij er in staat/je grenzen aangeven: mail hem wat je vond van de laatste ontmoeting etc en dat je er nu mee zit. Blijkbaar is t de man niet duidelijk (gezien feit dat hij doodleuk nog gezellige vakantie-w'appjes stuurt en jij er steeds mee geconfronteerd wordt = 'ik zit er mee maar heb t niet laten blijken').

Het is maar een suggestie hoor, het is niet makkelijk maar je verwachtingen en gevoelens geven aan dat je er iets mee moet. Duiding/closure. Of je kunt ook aangeven dat je het laatst niet fijn vond en dat je t na zijn vakantie nog wilt vertellen.

En moeders..tja, je hebt niet veel aan zo'n opmerking. Ik herken t wel en daarom meld ik dergelijke dingen niet aan sommige familieleden (die t beste met me voor hebben).

@Pozza: leuk zo'n 'wauwie man' - laat die vakantie van hem maar snel voorbij zijn en ondertussen: zeker geniet van het lekkere weer hier in NL!

Hier geen dates, weinig leuke mannen op de "vleeskeuring". IRL idem.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al een tijdje mee.

Heb zelf ook een ervaring die ik graag wil delen.

Ben nog nieuw in datingcircuit, half jaar vrijgezel na een relatie van ruim 6 jaar.

Begonnen met de vleeskeuring van Tinder. Gelijk een hele leuke match.

Gezellig contact en na een week afgesproken.

Geslaagde date. Net zo gezellig als op de chat. Bij thuiskomst nummers uitgewisseld en 2e date gepland. Wederom een geslaagde date en hebben toen ook gezoend.

Bij 3e date toch een beetje twijfels vanuit mij (ga ik niet te snel, ben ik er wel aan toe) Dit voelde hij aan en vroeg wat er was. Ben ik dus eerlijk in geweest, dat ik nog met mijn ex bezig ben in mijn hoofd en dat ik me raar voel, omdat ik het met hem (date dus) zo leuk vind en dat dat zo dubbel is. Hij toonde alle begrip voor mij en spraken af het rustig aan te doen, want wilden beiden ontdekken wat er tussen ons is. Hij gaf aan dat het voor hem ook goed voelde tussen ons.



Na afloop ben ik er op whatsapp nog op teruggekomen dat ik hem echt beter wil leren kennen, dat ik het leuk vind etc. Hij zei hier blij mee te zijn en we hebben meteen nieuwe date gepland. Ditmaal bij hem thuis. Echter heeft hij deze vervolgens tot 3x toe afgezegd (steeds nieuwe datum geprikt op zijn verzoek) en is het dus niet meer tot een nieuwe date gekomen. Steeds met een andere reden (1: heb vrijdag sollicitatiegesprek en moe me er vandaag, dinsdag!!, goed op voorbereiden. 2: m'n zus haar oppas heeft afgebeld en ik moet inspringen 3: ik heb het gevoel je nu niets te bieden te hebben, omdat ik nu geen werk heb. Wil dat even voor mezelf op een rijtje zetten en dan weer afspreken).



Ben wel erg boos en teleurgesteld. Ik ben open en eerlijk geweest over mijn gevoelens en hij reageert begripvol om vervolgens steeds een andere smoes te verzinnen. Dat 'even op een rijtje zetten' is inmiddels ook al weer 2 welen geleden en heb niets meer van hem gehoord. Terwijl ik gewoon nog begripvol reageerde.



Heb ik het dan echt zo verkeerd gevoeld? Dat we zo'n goede klik hadden?

Heb ik m'n eigen ruiten ingegooid door te vertellen dat ik het allemaal een beetje eng vond?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Linda! Ik kan me voorstellen dat je daar gefrustreerd over raakt. Aangezien ik er volgens mij altijd naast zit als ik denk te begrijpen/weten wat een man eigenlijk bedoelt zal ik je daar dan ook maar geen raad in geven, maar ik zou er zelf op die manier wel snel klaar mee zijn denk ik. Even vanuit mezelf gedacht (maar ja ik ben een vrouw), als ik iemand waar ik een eerste date mee heb gehad leuk genoeg vind voor een vervolgdate dan kan ik over het algemeen niet wachten tot ik die persoon weer kan zien. En waar ik bij een eerste date wel een soort van 'ideale omstandigheden' wil hebben qua fitheid en fysiek vind ik dat bij vervolgdates iets minder belangrijk omdat die eerste indruk al is geweest en blijkbaar positief was. Niet dat ik als een zwerver verschijn uiteraard, ik verschijn nog steeds op mijn best mogelijke manier maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel



Ik heb ook gemerkt dat er niet teveel tijd tussen een eerste/tweede/derde date moet zitten bij mij omdat zelfs als ik iemand echt wel leuk vind de aandacht dan toch snel verslapt. En in het begin moet dat gevoel juist nog een beetje groeien natuurlijk en als hij dan niet enthousiast lijkt dan is het bij mij ook snel gebeurd.



Als ik iets niet begrijp wat een date doet of wil dan vraag ik er eigenlijk altijd gewoon openlijk naar, ik ben heel direct wat dat betreft. Dat wordt niet altijd even hard gewaardeerd maar ja, ik weet graag waar ik aan toe ben



Ik ben ook heel erg benieuwd naar mijn leuke date die gisteren op vakantie is vertrokken. Ik had vanmorgen toen ik wakker werd alweer een whatsapp van hem dus dat was wel erg leuk. Ook al een datum geprikt om elkaar weer te zien zodra hij terug is, en ik merk dat ik daar toch wel erg veel zin in heb. Maar dat duurt nog even!
Alle reacties Link kopieren
@ngs hoe gaat het met je foto toernooien? Bij mij is het op paiq momenteel even rustig.



@misia oh lieve misia het is erg herkenbaar wat je schrijft! Maar wat klote dat jij je dan zo klote voelt en dan ook nog de verwijten van je moeder over je heen! Bah :knuffel:

Ik heb het soms ook dat ik al te snel teveel into iemand ben (denk maar aan de pitspoezen man). En de keren dat dat zo is en het loopt op niks uit, ook al heb ik er nog geen date mee gehad, dan kan ik mij daar best wel rot over voelen. En het is dan lastig om diegene los te laten, te vergeten en verder te gaan omdat je voor jezelf al een plaatje had,

Het is echt niet gek hoe graag je dat plaatje realiteit wilt maken



@pozza hoe gaat het met daten? Alweer wat gepland?



@linda wat vervelend dat het nu zo loopt! Vind het knap dat je zo eerlijk bent geweest naar hem. Tja misschien reageerde hij op dat moment zo en dacht hij er later aan terug en voelde het voor hem toch niet goed? Dat kan maar niet netjes hoe hij er dan mee omgaat, helemaal na jouw eerlijkheid! Dan had hij ook gewoon eerlijk moeten zeggen dat hij er moeite mee heeft dat jij nog met je ex bezig bent en dat hij daarom even wat afstand wil ofzo...



Hier weer genoeg gebeurd, waren lekker verwarrende dagen

1. (ok niet verwarrend maar wel suf') de pitspoezen man praat af en toe weer tegen me. Thank god ben ik over hem heen!



2. Iemand met wie ik heel kort iets heb gehad en waarvoor ik een enorm zwak heb kwam uit het niets op whatsapp vertellen dat ie van me houd.

Ik kan niet teveel in details treden maar hij woont ver weg, ik geloof dat mijn zwak voor hem altijd duidelijk is geweest, we hebben het een korte periode heel erg leuk gehad, daarna toen ik weer thuis was, was het contact anders. Afstandelijker, minder. Hij werkt enorm veel maar het contact wat we hadden was dus ook heel anders.

Dus ik hem proberen uit mijn hoofd te zetten. Nu al een week ofzo helemaal niet gesproken en dus ineens uit het niets, boem, komt hij hiermee. Ohja voordat hij hiermee kwam moest ik wel beloven niet anders te gaan leven dan ik deed (hij wil dus niet dat ik op hem ga wachten ofzo?) Hij wil er alleen niks mee want dat kan niet op dit moment (o.a. door de afstand en hij wil nog een aantal dingen doen daar waar hij woont en dat zal jaren duren maar dat is ok.

Vind dit erg lastig. Ik zal er niet anders om gaan leven maar ik heb zó'n zwak voor hem, ik had niets liever gewild dan dit. En dan komt ie met de koude douche er voor nu niks mee te willen omdat het niet kan. Heb geen duidelijk antwoord gekregen toen ik vroeg waarom hij het mij dan vertelde en nu is het weer stil...



3. Er was een leuke man die hier in de buurt woont. Paar keer leuk mee gechat, liet wel merken dat ie het best leuk vond met me. Ik heb hem gevraagd om wat af te spreken dit weekend maar dit kon niet, Nouja, ok. Ik was nieuwsgierig naar hem en vond hem vrij makkelijk op facebook en andere dingen op internet. Laten we zeggen dat ik niet zeker weet of hij echt vrijgezel is en ik ben ook teveel te weten gekomen over zijn sexleven zou dus ook nog maar eens zo kunnen dat hij een 3e persoon zoekt via tinder... Dus dat contact laat ik ook maar.

Eerlijk is eerlijk, ik was behoorlijk teleurgesteld omdat hij heel anders lijkt te zijn dan ik dacht!



4. en dan nu het leuke nieuws, ik heb heel veel contact met die Asutraliër. We whatsappen constant, 1x zelfs tot half 3 's nachts en de andere nachten halen we ook met gemak half 1. En dan stoppen we ook omdat we onze ogen niet meer open kunnen houden, niet omdat het niet meer leuk is. Waarschijnlijk zie ik hem zaterdag weer!



Liever niks quoten omdat ik niet weet of en wat ik misschien nog weer weg haal
Alle reacties Link kopieren
Leuk om jullie reacties te lezen pozza en dubdub.



Succes met jullie dates. Spannend!
@ compu. Vier keer per week met daten bezig zijn is waarschijnlijk wel de beste balans.



@ dubdub. Nou is het mij opgevallen dat vrouwen dat heel vaak doen, melden dat ze iemand jaren geleden heel leuk vonden, zodat (waarschijnlijk niet zo bedoeld) de man waartegen het gezegd wordt zich een paar keer . Echt, je oude crushes inlichten voegt niets toe aan hun levensgeluk tenzij je weet dat ze gelukkig in een relatie zijn.



Gisteren stond er een ingezonden brief in de NRC-next over de rubriek waarin mensen een oproep kunnen doen naar iemand die ze in de trein tegengekomen zijn. Strekking: Als je iemand leuk vind, loop je erop af. Sukkel!



@ linda. Hij pakt het niet goed aan met communiceren, maar ik lees er ook iets anders in.



Hij zegt op het laatst dat hij momenteel geen baan heeft en zich niet geschikt voelt voor een relatie. Misschien is dit gewoon de waarheid. Werkeloosheid hakt er bij mannen stevig in op de eigenwaarde en het kan best dat hij het gevoel heeft dat daar de hoofdoorzaak van zijn gedrag ligt. Als hij zich minder man voelt door zijn gebrek aan werk, kunnen jouw twijfels dat gevoel versterkt hebben. Misschien ontwijkt hij je daarom.



Ik kan ernaast zitten, maar ik geef mijn interpretatie.



Ik ben weer berichten aan het uitsturen. Ik zie wel wat er gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
@sybreed ik weet niet of ik je reactie op mij helemaal snap? De man die nu ineens zegt van mij te houden weet niet dat ik aan het daten ben. Hij kan dat hooguit zelf bedacht hebben omdat ik single ben. Verder geeft hij aan dat hij dat gevoel nu heeft (ik weet niet hoe lang al) en niet jaren geleden.



ik ben benieuwd wat je berichten gaan opleveren!
Alle reacties Link kopieren
@Misia: Kan me voorstellen dat je er af en toe flink van baalt. Ja, internetdaten is iets heel persoonlijks, en iets waarbij je je kwetsbaar opstelt. Ook zien je vrienden er weinig van - i.t.t. wanneer je een man in de kroeg/bij je sportclub zou tegenkomen, waar je al anderen kent-. Merk bij mezelf ook dat ik er wel eens met een vriendin over praat, maar eigenlijk te weinig. Veel voor mezelf houd,. En het toch al iets is dat ik dan in m`n eentje (met date), deels achter de computer doet. Fijn om hier te delen dus!

En het is niet allemaal zonneschijn en maneschijn, nadat je je hebt opengesteld en erachter komt dat dat niet blijvend is, MAG je ook tijd nemen om te balen/weer tot jezelf te komen.

Ken je trouwens het topic onder psyche 'alleen zijn en gelukkig met jezelf'??
@ dubdub, ik zit een beetje op een eigen spoor met mijn opmerking, dus ik snap dat je me niet helemaal begrijpt.



De situatie is wel vergelijkbaar dat iemand pas verteld als hij/zij gevoelens voor iemand heeft/had als er niets mee gedaan zal/kan worden. Je schiet er als ontvanger nou eenmaal weinig op met zo'n boodschap en je had het beter niet kunnen weten. Die persoon heeft die gevoelens maar heeft niet het recht om jou ermee op te zadelen als er toch niets gebeurt.



De volgende paragraaf was totaal geen reactie op jou. Het leven zou beter zijn als mensen meteen vertellen dat ze iemand leuk vinden dan tien jaar later of een oproep moeten plaatsen aan die leuke vrouw met haar blauwgroene trui en paarse haar die Murakami las in de trein naar Amsterdam.
Alle reacties Link kopieren
Aah ok Sybreed, bedankt voor je opheldering! Ik ben het wel met je eens ja, dat je het als ontvanger dan beter niet kunt weten als er toch niks mee gedaan gaat worden. Weet ook niet zo goed hoe ik mij nu op moet/ga stellen tegenover hem. Voor nu is het nog altijd aan beide kanten stil (ik weet niet wat ik nog over het onderwerp moet/kan zeggen maar als ik nu ergens anders over begin heb ik het gevoel dat hij er mooi mee weg komt en we het er niet (snel) meer over zullen hebben en ik weet niet of ik het er nog over wil hebben )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven