Geld & Recht alle pijlers

Moeder heeft geld niet uit geldautomaat gehaald

01-08-2014 22:01 75 berichten
Al veel vervelende dingen meegemaakt door de vergeetachtigheid van mijn moeder met beginnende(?) vasculaire dementie.

Nu is ze vandaag gaan pinnen en heeft ze het geld er niet uitgehaald.

Volgens haar kwam het er niet uit.

Mijn zus heeft haar rekening online bekeken, inderdaad 250 euro gepind. Zus heeft haar bank gebeld en die vertelde dat er kans is dat het geld weer wordt ingeslikt als het er niet uitgehaald wordt. Maar volgens mijn moeder stond er een rij achter haar bij de geldautomaat in de Albert Heijn. Als het geld wordt ingeslikt staat het niet automatisch weer terug op je rekening ( volgens bank moeder (rabobank)) Maar wordt het verschil gezien als ze de automaat gaan bijvullen en gaan we daar pas volgende week achter komen. Het betreft een ING automaat. Ik heb Albert Heijn gebeld. Heel vriendelijk en behulpzaam gaan ze morgenochtend de videobeelden terugkijken van de betreffende tijd. Dan weten we ook of er iemand achter stond. Hoe gaat dat dan? Als iemand er achter stond en het geld is niet weer ingeslikt dan moet iemand dat toch hebben? Gaat de politie daar ook achteraan? Hoe lang duurt het voordat het geld weer wordt ingeslikt? Ik kan me ook zomaar voorstellen dat ze alles ontzettend traag deed en ze eerst het pasje ging opruimen en te laat was met geld er uit halen. Kunnen ze als iemand direct na mijn moeder gepind heeft ook de gegevens zien van die persoon?

Iemand dit al eens meegemaakt en geld inderdaad een week later teruggekregen?

Hoe dan ook, we hebben haar gezegd dat wij voortaan voor haar gaan pinnen. Het is zo ellendig, ze is de godganse dag van alles kwijt, dan weer sleutels, dan weer paspoort, dan weer pasje zus en zo. Vorige week de portemonnee, gelukkig weer teruggevonden.
Alle reacties Link kopieren
quote:netniet schreef op 01 augustus 2014 @ 22:51:

[...]



Gelukkig hoeft mijn zus niet te wachten met rekeningen te betalen tot haar AOW binnen is. Voor de rest gaat mijn zus nu zorgen dat ze altijd voldoende cash in haar portemonnee heeft. Ik had het er vanavond nog met mijn zus over, mijn moeders geldbesef is ook zo anders geworden. Ze vindt alles zoooo goedkoop. Wat heel moeilijk was vorig jaar is dat we haar min of meer onder dwang verboden haar nog auto te laten rijden. Dat was nog voor de officiële diagnose die ze overigens ook ontkend.Mijn broer heeft een prachtige scootmobiel voor haar gekocht. Helaas kan ze daar nog niet goed mee overweg en ben bang dat het cognitief ook niet meer gaat lukken.Dat ze alles zo goedkoop vindt heeft mogelijk te maken met haar lange termijn geheugen, de Euro zit waarschijnlijk in haar korte termijn geheugen, daar komt al een tijdje niets meer bij, ook niet bij ouderen die niet dementeren. De Gulden zit nog in haar lange termijn geheugen, daarom lijkt 2 Euro goedkoop voor iets dat, als je het omrekent, Hfl. 4,40 kost. Mijn moeder (91) heeft het nog steeds over guldens als ze iets heeft gekocht.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Volcom schreef op 01 augustus 2014 @ 22:09:

Laatst een collega die hetzelfde had, was niet bekend of het weer ingeslikt was of meegenomen, maar dat maakte voor de bank niet uit.Dat lijkt me stug...
quote:MarianneDavids schreef op 01 augustus 2014 @ 22:56:

[...]

Dat ze alles zo goedkoop vindt heeft mogelijk te maken met haar lange termijn geheugen, de Euro zit waarschijnlijk in haar korte termijn geheugen, daar komt al een tijdje niets meer bij, ook niet bij ouderen die niet dementeren. De Gulden zit nog in haar lange termijn geheugen, daarom lijkt 2 Euro goedkoop voor iets dat, als je het omrekent, Hfl. 4,40 kost. Mijn moeder (91) heeft het nog steeds over guldens als ze iets heeft gekocht.Dat idee had ik ook al, maar gelukkig kan ze de euro ook uitgeven alsof het een gulden is. Ze heeft een riant inkomen en een laat ik het maar noemen een heel prettige spaarrekening. Ik zou willen dat ze meer voor zichzelf uitgeeft. Ze is altijd al ontzettend gul geweest voor een ander en veel minder voor zichzelf.
quote:gismo72 schreef op 01 augustus 2014 @ 22:47:

[quotdementie]netniet schreef op 01 augustus 2014 @ 22:33:[/b]

[...]



Ze doet voor niemand de deur open die ze niet kent. Ze stuurt mensen bij de deur weg zonder de deur open te doen. Ze is bang voor inbrekers, overvallers en zo.[/quote]



Door dementie veranderen mensen in hun gedrag.Dat zeker. Ze vertelde laatst tegen mijn zus dat ik zomaar mijn kinderen bij haar achter had gelaten en ze zaten op de bank en ze waren zo onaardig tegen haar. Als ze wat tegen ze zei gaven ze niet eens antwoord. Ik was weggegaan zonder wat te zeggen. Ik was er niet eens geweest en mijn kinderen ook niet. Gekke van alles is dat ze de volgende dag dan belt en helemaal in een deuk ligt om de gekke actie van de dag ervoor. Zegt ze, netniet, is dat niet hilarisch, ik dacht dat Mientje en Miepje hier zaten en dacht die kinderen zeggen ook niks. Ze is ook gevoelig voor een Delier, die heeft ze al wel 5 jaar geleden voor de eerste keer gehad.
Alle reacties Link kopieren
quote:netniet schreef op 01 augustus 2014 @ 23:03:

[...]



Dat idee had ik ook al, maar gelukkig kan ze de euro ook uitgeven alsof het een gulden is. Ze heeft een riant inkomen en een laat ik het maar noemen een heel prettige spaarrekening. Ik zou willen dat ze meer voor zichzelf uitgeeft. Ze is altijd al ontzettend gul geweest voor een ander en veel minder voor zichzelf.Ik ken het. Toen ze nog gezond was heb ik tig keer gezegd: 'ga lekker met vakantie met je zus, een cruise maken of zo', ze had de hele wereld rond kunnen varen maar nee, ze wilde wel een paar dagen met ons mee naar een leuk hotel in Nederland maar dat gaat nu ook niet meer, ze houdt het niet lang vol in de auto. Ze mag ook in huis niet meer zonder rollator nadat ze haar heup heeft gebroken. Met De Zonnebloem wil ze ook niet want dat is "zo'n reisje langs de Rijn".
verba volant, scripta manent.
quote:pip90 schreef op 01 augustus 2014 @ 22:44:

Verder dringend advies wel zaken te gaan regelen bij de bank. Nu kan er eventueel (ik kan de situatie niet exact beoordelen) nog wat geregeld worden. Je wil voorkomen dat je moeder niet meer handelingsbekwaam geacht wordt. Want dan dient er eventueel een gang naar de rechtbank gemaakt te worden.Mijn zus is volledig gemachtigd in haar bankzaken.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 01 augustus 2014 @ 22:03:

Ik snap niet dat als jullie moeder zo vergeetachtig is dat je geen maatregelen treft. Dat is dan toch aan jullie als kinderen om daar een beetje op te letten. Een van jullie gaat iedere week pinnen, zorg dat ze alleen kopieen heeft van haar paspoort etc. Vind het erg dat jullie haar blijkbaar een beetje aan laten modderen.Enig idee hoe moeilijk dat is? Alleen je familielid al handelingsonbekwaam laten verklaren vergt veel tijd, en tot die tijd kan je weinig... (en ja ik spreek uit ervaring.. helaas...)
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
quote:netniet schreef op 01 augustus 2014 @ 23:13:

[...]



Mijn zus is volledig gemachtigd in haar bankzaken.Je moet er wel rekening mee houden dat machtigingen bij overlijden vervallen, dan moet je toch naar een notaris voor een verklaring van erfrecht. Ik heb jaren geleden een rekening laten omzetten naar een en/of rekening (scheelt ook een vermogen aan successierechten), voor de betaalrekening ben ik gemachtigd.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 01 augustus 2014 @ 23:12:

[...]

Ik ken het. Toen ze nog gezond was heb ik tig keer gezegd: 'ga lekker met vakantie met je zus, een cruise maken of zo', ze had de hele wereld rond kunnen varen maar nee, ze wilde wel een paar dagen met ons mee naar een leuk hotel in Nederland maar dat gaat nu ook niet meer, ze houdt het niet lang vol in de auto. Ze mag ook in huis niet meer zonder rollator nadat ze haar heup heeft gebroken. Met De Zonnebloem wil ze ook niet want dat is "zo'n reisje langs de Rijn".

Dat doet mijn moeder gelukkig nog wel. We moeten haar wel pushen, dat dan weer wel. Ze gaat ook nog met mij mee op vakantie en ze is met mijn broer naar Corsica geweest. Met mijn zus in Parijs...... echt lachen dit. Ze kan er zelf ook om lachen gieren en brullen. Er was een hurktoilet in Parijs. Dat ging dus niet helemaal goed. Mijn zus die achter de deur stond te wachten zag ineens een plas onder de toiletdeur vandaan komen. Mijn zus kreeg van de zenuwen zo erg de slappe lach en mijn moeder ook.

Met mijn moeder kan je altijd ontzettend lachen, altijd al zo geweest. Ze ligt altijd om alles helemaal in een deuk, dat heeft ze gelukkig nog altijd wel.
Alle reacties Link kopieren
Was het niet deze truc?!



Bericht van de politie Leidschendam/Voorburg



Mouse trapping.



Op donderdag 24-07-2014, om 20:40 uur, werden de collega's gestuurd naar een pinautomaat aan de Prins Bernhardlaan te Voorburg.



Na het pinnen kwam er geen geld uit de automaat. De automaat stond ook niet in storing.



Toen de collega's de automaat nader bekeken, vertrouwden zij de geldlade niet.

In de geldlade was dubbeltape aangebracht. Het gepinde geldbedrag kleefde nog aan de tape.



De tape werd verwijderd en het geld aan de benadeelde gegeven.



Op donderdag 17-07-2014, om 21:30 uur, vond er bij de zelfde pinautomaat ook een geval van mouse trapping plaats.

Ook in dit geval was eer een strip met dubbel tape aangebracht (zie bericht van 17-07-2014).



Let dus goed op. Komt uw geld na het pinnen niet uit de automaat, loop niet weg en blijf bij de automaat.

Bel direct 112. Bent u niet in het bezit van een mobiele telefoon, vraag dan of een ander voor u wil bellen.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:MarianneDavids schreef op 01 augustus 2014 @ 23:21:

[...]

Je moet er wel rekening mee houden dat machtigingen bij overlijden vervallen, dan moet je toch naar een notaris voor een verklaring van erfrecht. Ik heb jaren geleden een rekening laten omzetten naar een en/of rekening (scheelt ook een vermogen aan successierechten), voor de betaalrekening ben ik gemachtigd.Mijn broer is heel slim met deze zaken, die heeft het allemaal goed geregeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:netniet schreef op 01 augustus 2014 @ 23:30:

[...]



Mijn broer is heel slim met deze zaken, die heeft het allemaal goed geregeld.Wel fijn dat je het niet allemaal alleen hoeft te doen, ik wel. Niet dat mijn man stilzit maar uiteindelijk komt het meeste toch op mijn schouders.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 01 augustus 2014 @ 23:32:

[...]

Wel fijn dat je het niet allemaal alleen hoeft te doen, ik wel. Niet dat mijn man stilzit maar uiteindelijk komt het meeste toch op mijn schouders.

Nou Marianne, ik ben daar ook wel blij om, want geldzaken daar ben ik heel slecht in. Het is geen excuus, maar ik heb ADD en heb in het verleden al een vreselijk potje gemaakt van mijn eigen geldzaken, deurwaarders aan de deur etcetera. Die lieve broer van me doet dus ook nog eens mijn geldzaken er bij. Nou ja, of hij doet het zelf of de accountant.Ik heb gelukkig wel weer andere kwaliteiten die ik in kan zetten in de zorg voor onze moeder.

Heb jij geen broers of zussen zodat jullie er samen voor staan?
Alle reacties Link kopieren
quote:netniet schreef op 01 augustus 2014 @ 23:41:

[...]



Nou Marianne, ik ben daar ook wel blij om, want geldzaken daar ben ik heel slecht in. Het is geen excuus, maar ik heb ADD en heb in het verleden al een vreselijk potje gemaakt van mijn eigen geldzaken, deurwaarders aan de deur etcetera. Die lieve broer van me doet dus ook nog eens mijn geldzaken er bij. Nou ja, of hij doet het zelf of de accountant.Ik heb gelukkig wel weer andere kwaliteiten die ik in kan zetten in de zorg voor onze moeder.

Heb jij geen broers of zussen zodat jullie er samen voor staan?Nee, helaas. Daarom loop ik zo nu en dan een beetje om. Aan de andere kant: je kunt ook geen ruzie krijgen over een erfenis, dat heb ik in de familie al vaak genoeg meegemaakt, ik heb zelf niet voor niets een goed doortimmerd testament.
verba volant, scripta manent.
quote:nina1966 schreef op 01 augustus 2014 @ 22:34:

Ff grappig. Toen schoonma nog iets helderder was en iig een maaltijd in de magnetron kon doen haalde mijn vriend iedere week voor drie keer zo'n maaltijd.

Na een tijdje kwamen we er achter dat ze álle bakjes afwaste en bewaarde! Ook andere bakjes van vlees ed waste ze blijkbaar af. Er is een hele lading plastic uit de schuur gehaal en naar de stort gebracht. We wisten niet dat ze daar nog kwam. Is handig, niet weggooien riep ze nog Dat doet mijn ( demente/warrige) moeder ook haha maar ik vind het ook heel erg handig, elke keer als ik er ben neem ik er weer een hele zooi mee en gebruik ze en ik gooi ze wel weg.
Alle reacties Link kopieren
quote:kiki1987 schreef op 01 augustus 2014 @ 23:48:

[...]



Dat doet mijn ( demente/warrige) moeder ook haha maar ik vind het ook heel erg handig, elke keer als ik er ben neem ik er weer een hele zooi mee en gebruik ze en ik gooi ze wel weg.Dat doet ze gelukkig niet. Ik bewaar zelf wel bakjes, alleen als ze in de magnetron kunnen, daar maak ik dan maaltijden in die ze alleen maar uit de vriezer hoeft te halen om op te warmen en dan gaan die bakjes in de vuilnisbak.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 01 augustus 2014 @ 23:44:

[...]

Nee, helaas. Daarom loop ik zo nu en dan een beetje om. Aan de andere kant: je kunt ook geen ruzie krijgen over een erfenis, dat heb ik in de familie al vaak genoeg meegemaakt, ik heb zelf niet voor niets een goed doortimmerd testament.Dat lijkt me inderdaad heel moeilijk. Mijn moeder heeft veel mensen om zich heen. Ontzettend lieve buren, mijn volwassen neven en nichtje. Haar jongere boer en zussen Ze wordt door iedereen vaak opgehaald en ze gaat een dag per week naar een zorgboerderij waar ze hard werkt, heeft ze blijkbaar nodig. Er komt iedere dag thuiszorg voor de medicijnen waar ze anders een potje van maakt. Hoe komt jouw moeder de dag door?
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 01 augustus 2014 @ 23:21:

[...]





Je moet er wel rekening mee houden dat machtigingen bij overlijden vervallen, dan moet je toch naar een notaris voor een verklaring van erfrecht. Ik heb jaren geleden een rekening laten omzetten naar een en/of rekening (scheelt ook een vermogen aan successierechten), voor de betaalrekening ben ik gemachtigd.Dat zijn inderdaad belangrijke zaken om nu te gaan regelen. Hoe niet leuk ze ook zijn. Ik ben zelf bewindvoerder (en mentor) van mijn moeder en toch heel blij dat dit goed geregeld is.
quote:MarianneDavids schreef op 01 augustus 2014 @ 23:52:

[...]

Dat doet ze gelukkig niet. Ik bewaar zelf wel bakjes, alleen als ze in de magnetron kunnen, daar maak ik dan maaltijden in die ze alleen maar uit de vriezer hoeft te halen om op te warmen en dan gaan die bakjes in de vuilnisbak.Mijn moeder kookt nog zelf, dat wil ze graag. Wel hebben we de mixer weggegooid nadat ze voor de tweede keer zichzelf bijna had geelelectrocuteerd door de mixerhaken in het stopcontact te stoppen in plaats van in de mixer. De vlammen kwamen er uit en er zaten schroeiplekken in haar kleding.
Mijn moeder is nu weer heel erg zelfstandig maar er is ook een tijd geweest ( midden in een delier) dat ze echt niks meer kon.



Ik laat haar alleen simpele dingen nog zelf koken, zoals een eitje bakken en met een prakkie schilt ze de aardappels, dopt de boontjes en zet het aan en dan doen wij de rest anders gaat het ook mis.



Haar geldzaken zijn nu ook overgenomen in de mate van dat haar vaste lasten betaald zijn en er iets wordt gespaard. Hier moeten we het ook anders gaan aanpakken, ze heeft gisteren 2 wasmachines gekocht terwijl ze er echt maar 1 nodig heeft. Gelukkig wel nog kunnen annuleren.



Ik merk aan mijn moeder dat ze zich echt heel erg verveeld overdag maar naar een dagcentrum wilt ze niet. Ze heeft nog een hondje waar ze heel erg goed voor zorgt ( alleen in de avond laten wij hem uit en meestal loopt ze wel mee), ze belt veel met iedereen en gaat voor 3 dingen 3 keer apart naar de supermarkt toe maar ach dat is niet zo heel erg. OOk komen er vaak vriendinnen langs of ze komen haar ophalen om iets leuks te gaan doen maar dat wordt nu ook lastig omdat ze niet graag lang van huis is "omdat de hond niet alleen kan zijn"kan dat beestje overigens prima hoor.



Wat je zegt dat je moeder boos was op je kinderen gebeurd hier ook erg vaak. Vooral mijn oudste broer is vaak "de lul" want dan zit ze de hele dag op hem te wachten om weet ik veel wat te gaan doen terwijl hij dan allang al had gezegd dat hij een dag zou overslaan gelukkig is de tijd dat ze echt hallucineerde wel voorbij want dat is echt hels om te zien hoe erg ze dan soms in paniek was of met oma zat te praten die al jaren niet meer leeft en dan boos werd als iemand in de stoel ging zitten waar oma volgens haar dan in zat/
Sorry trouwens voor mijn hele verhaal, ik vind het gewoon best fijn om te kunnen praten met mensen die weten hoe het is maar die toch onbekend zijn heel raar sorry daarvoor.
Welnee joh kiki, we zitten in dezelfde omstandigheden met onze moeders, praat het maar lekker van je af,In je nick staat 1987, ben je nog maar 27? Heeft je moeder een diagnose? Hoe oud is jouw moeder? Mijn moeder is 78. Heeft jarenlang met een ongediagnostiseerde coeliakie gelopen waardoor ze schade heeft aan organen onder andere de schildklier die het niet meer doet. Haar deliers hebben hier ook mee te maken. Lang dachten we dat ze niet echt dementie zou hebben en het alleen met de schildklier te maken had omdat ze alleen maar tijdelijke klachten had. Intussen zijn we er wel zeker van dat het toch ook echt wel die vasculaire dementie is. Ik vind het erg moeilijk dit aan te zien omdat het totaal niet past bij de persoonlijkheid van mijn moeder ( wanneer wel) Ik bedoel, ze was altijd een heel punctuele vrouw, altijd alles perfect op orde en leefde volgens het principe van rust reinheid en regelmaat. Ze kon altijd heerlijk koken en als we kwamen werden we heel erg verwend. Nu maakt ze er wel een potje van, hoeveelheden kan ze niet meer inschatten bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:netniet schreef op 01 augustus 2014 @ 23:58:

[...]



Mijn moeder kookt nog zelf, dat wil ze graag. Wel hebben we de mixer weggegooid nadat ze voor de tweede keer zichzelf bijna had geelelectrocuteerd door de mixerhaken in het stopcontact te stoppen in plaats van in de mixer. De vlammen kwamen er uit en er zaten schroeiplekken in haar kleding.



Mijn moeder kookt elektrisch, waar ze woont is geen gas. Inductie wilde ze niet, vond ze ingewikkeld dus het werd een keramische kookplaat. Ze mag van mij alleen de achterste pitten gebruiken omdat ze soms duizelig is, stel dat ze zich vastpakt als ze toevallig bij een loeihete plaat staat. Ik heb nu ook de bedieningsknoppen van die pitten eraf gehaald voor de zekerheid. Misschien niet handig, twee pitten maar piepers kun je ook in de magnetron koken. Bovendien maak ik veel maaltijden.

Ik ben blij dat ze niet rookt, mijn schoonmoeder zaliger deed dat wel, die maakte overal brandgaten.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 01 augustus 2014 @ 22:40:

[...]





Oke, mijn moeder idem maar ze vergeet wel om de medewerkers van de thuiszorg om een legitimatie te vragen. Ze kent ze bijna allemaal wel maar nu in de vakantietijd komen er ook weleens onbekenden. Ik ben al blij dat ze geen sleutelkluisje heeft en dat er een videocircuit is. Ze heeft een kierstandhouder op de deur, dat mag eigenlijk niet maar als ze erin moeten, stel dat er iets gebeurt, komen ze er toch wel in, desnoods rammen ze de deur in, de schade regelen we dan wel.Bel die organisatie eens. Hier moeten álle medewerkers de pasjes zichtbaar dragen. En volgens mij is dat vrij standaard in de thuiszorg.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:netniet schreef op 02 augustus 2014 @ 01:07:

Welnee joh kiki, we zitten in dezelfde omstandigheden met onze moeders, praat het maar lekker van je af,In je nick staat 1987, ben je nog maar 27? Heeft je moeder een diagnose? Hoe oud is jouw moeder? Mijn moeder is 78. Heeft jarenlang met een ongediagnostiseerde coeliakie gelopen waardoor ze schade heeft aan organen onder andere de schildklier die het niet meer doet. Haar deliers hebben hier ook mee te maken. Lang dachten we dat ze niet echt dementie zou hebben en het alleen met de schildklier te maken had omdat ze alleen maar tijdelijke klachten had. Intussen zijn we er wel zeker van dat het toch ook echt wel die vasculaire dementie is. Ik vind het erg moeilijk dit aan te zien omdat het totaal niet past bij de persoonlijkheid van mijn moeder ( wanneer wel) Ik bedoel, ze was altijd een heel punctuele vrouw, altijd alles perfect op orde en leefde volgens het principe van rust reinheid en regelmaat. Ze kon altijd heerlijk koken en als we kwamen werden we heel erg verwend. Nu maakt ze er wel een potje van, hoeveelheden kan ze niet meer inschatten bijvoorbeeld.Ja ik ben net 27 geworden en mijn moeder is 65. Sinds een jaar is ze "dement" ze heeft wel een diagnose, toen mijn moeder werd gedotterd heeft ze een herseninfarct gehad waardoor dit is veroorzaakt. Ze is dus niet echt dement maar het is wel vergelijkbaar en het is altijd een heel verhaal om uit te leggen. Het is sowieso heel erg moeilijk want ze veranderen idd heel erg. Mijn moeder was altijd heel erg kordaat en kon alles altijd oplossen en nu niet meer. Haar huis is een beetje rommelig want ze stopt alles maar in laatjes ook gebruikte zakdoekje dus eens in de zoveel tijd zetten we daar alles op zijn kop en ruimen op. Het gaat nu wel veel beter als in de beginperiode. De artsen zeiden toen dat ze in de komende 6 maanden nog kon verbeteren maar daarna eigenlijk niet meer dus we zijn heel erg blij dat het nu toch heel erg goed met haar gaat maar zoals ze was zal ze nooit meer worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven