partner is the 'stevig'

01-08-2014 22:09 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi iedereen,



mijn partner is de laatste maanden erg aangekomen. zo'n 20 kg. dit is niet alleen slecht voor zijn gezondheid ( gebroken rug/hernia ) maar persoonlijk vind ik hem ook niet meer aantrekkelijk. Nu is hij aan het diëten ( op zijn manier ) maar dan wel regelmatig nog red bull hier, toch paar chippies, dan ff 1 hamburger daar enz. Afvallen lijkt me erg moeilijk, echt waar. Hoe kan ik hem helpen, stimuleren? hij moet en zou elke keer zondigen. Hij zegt zelf: ik ben toch ook goed bezig? ik snoep niet elke dag. Het loopt alleen uit de hand want dit duurt al maanden zo. Hij kan niet sporten ivm gezondheid, hij zit ook hele dagen thuis. HELP! moet ik dan echt straks gaan zeggen: schat ik vindt je echt te dik en walg van je?? helpt dat dan???
Carpe Horam
Alle reacties Link kopieren
quote:dubbeltje4 schreef op 01 augustus 2014 @ 23:11:

[...]



Rustig, we vallen je niet aan hoor!





Jij kunt ook niet beoordelen of hij zoveel pijn heeft toch?

Je zit immers niet in zijn lichaam.





Halen ze die wervel niet weg dan, als het zo gevaarlijk is? Of is dat te simpel gedacht?



nou ik voelde me wel aangevallen met je zin: je meld hem niet beter ivm meer geld krijgen. vooroordeel dat jij denkt dat iedereen lui is en gratis geld gaat vangen, zo kwam het over bij mij.



ze hebben er toen voor gekozen om zijn rug niet te opereren maar maanden lang korset aan te dragen. Opereren was toen een groot risico en hij kon ook niet daarna nog een keer geopereerd worden ivm hersenletsel. Nu opereren is ook nog steeds helaas een risico. 70% kans op verlamming, is net iets te groot.
Carpe Horam
quote:carpehoram schreef op 01 augustus 2014 @ 23:14:

[...] wat grappig dat je dit zegt ik wil al jaren een hond maar we hebben nog een kat en vanwege haar karakter past er nog geen hond bij helaas. Hond zou inderdaad ook perfect voor hem zijn.Dan misschien toch de hond van iemand anders uitlaten voor nu. Ik heb eens een advertentie gezet voor een 'wandelhond' (ik ben gek op honden, maar kan er helaas zelf geen hebben door allergie) en werd overspoeld met reacties van baasjes die wel wat uitlaathulp konden gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:carpehoram schreef op 01 augustus 2014 @ 23:16:

[...]





dank je wel na jou frustraties en emoties, ben je daarna tot de conclusie gekomen waarom je zoveel at en waardoor het kwam? en ben je toch gaan afvallen?Ik bleek toen een burn out te hebben, heb ik toen professionele hulp voor gehad. Gewicht is nog lang daarna moeilijk gebleven, heb ik nu ook weer hulp voor. Maar je moet eerst het psychische gedeelte aanpakken voordat je daarna door kan. Het is namelijk een symptoom en niet de kern van het probleem.
quote:carpehoram schreef op 01 augustus 2014 @ 23:13:

[...]





ik weet in bijna alle dingen wel hoe ik ermee om moet gaan, alleen niet de tips en trucs om hem te stimuleren met afvallen, dit omdat ik het geluk ( als ik dat mag zeggen ) heb dat ik niet hoef af te vallen. Ja ons leven is compleet op zijn kop gezet maar ik heb ervoor gekozen en blijf er ook voor gaan. ja ik denk dat je gelijk hebt dat het nu pas begint qua verwerken, hij denkt van niet maar nu begint het pas door te dringen na de woorden: we kunnen niets meer voor je doen.Dat zijn ook vreselijke woorden Krijgt hij ook helemaal geen therapie meer?
Alle reacties Link kopieren
quote:Yavanna schreef op 01 augustus 2014 @ 23:20:

[...]



Ik bleek toen een burn out te hebben, heb ik toen professionele hulp voor gehad. Gewicht is nog lang daarna moeilijk gebleven, heb ik nu ook weer hulp voor. Maar je moet eerst het psychische gedeelte aanpakken voordat je daarna door kan. Het is namelijk een symptoom en niet de kern van het probleem.Knap van je!! respect. de oorzaak moet hij aanpakken bedoel je en daarna het probleem?
Carpe Horam
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 01 augustus 2014 @ 23:20:

[...]





Dat zijn ook vreselijke woorden Krijgt hij ook helemaal geen therapie meer?



Nee de laatste therapieën zitten er net op, ergo,fysio,psycho. Zijn nu nog met bedrijfsdeskundige bezig en arbeidsdeskundige.

Er was geen stijgende lijn meer en zitten nu op het punt dat het 'stil staat. dus meer kunnen ze niet doen. ( is al wel veel veranderd, als je dit vergelijkt met na het ongeluk gelukkig ).
Carpe Horam
Alle reacties Link kopieren
quote:carpehoram schreef op 01 augustus 2014 @ 23:19:

[...]





nou ik voelde me wel aangevallen met je zin: je meld hem niet beter ivm meer geld krijgen. vooroordeel dat jij denkt dat iedereen lui is en gratis geld gaat vangen, zo kwam het over bij mij.



ze hebben er toen voor gekozen om zijn rug niet te opereren maar maanden lang korset aan te dragen. Opereren was toen een groot risico en hij kon ook niet daarna nog een keer geopereerd worden ivm hersenletsel. Nu opereren is ook nog steeds helaas een risico. 70% kans op verlamming, is net iets te groot.Jij weet en ik weet, dat er heel wat mensen zijn die niet van hun klachten (willen? kunnen?) afkomen, omdat er nog een letselschadezaak loopt. Jouw vriend hoeft daar niet 1 van te zijn en zo te lezen is hij dat ook niet.
quote:carpehoram schreef op 01 augustus 2014 @ 22:40:

[...]





helemaal herstellen kan ook niet meer. 7 wervels gebroken, korte termijn geheugen is beschadigd en open botbreuk gehad. blijvende schade aan over gehouden.

ik zal binnenkort eens proberen om het hem voor te leggen of hij mee wil naar een aparte diëtiste. eerst alleen informatie vragen en dan kijken of het hem iets lijkt.

Dank je voor de TIP



Je zou ook eens kunnen proberen om te eten volgens de richtlijnen van het voedingscentrum. Ik ben daardoor 14 kilo kwijtgeraakt.



Het probleem is nou net het niet veel eten en dan ´s avonds juist wel. De truc is om door de dag heen voldoende te eten zodat je in de avonduren niets meer nodig hebt.



Bedenk alleen wel; als je gaat eten volgens die richtlijnen, dan gaat afvallen heel langzaam, reken op minstens een jaar.

En petje af voor jou hoor. Een baan, huishouden, partner verzorgen, dat is een zwaar leven. Denk je ook aan jezelf??
Alle reacties Link kopieren
quote:carpehoram schreef op 01 augustus 2014 @ 23:22:

[...]





Knap van je!! respect. de oorzaak moet hij aanpakken bedoel je en daarna het probleem?

Ja zo'n beetje wel. Ik kan me voorstellen dat hij iets zoekt als troost. Hij heeft ook verder weinig anders lijkt het... En dan zit je snel in een vicieuze cirkel, want dat extra gewicht is niet goed voor zijn gezondheid-> minder beweging mogelijk-> minder vrijheid-> frustratie-> eten als troost-> de kring is weer rond.

Snap je?
quote:carpehoram schreef op 01 augustus 2014 @ 23:09:

maar goed, ik begrijp dat niemand verder meer tips heeft hoe ik kan hem helpen en stimuleren.als hij niet wil helpt niets
Alle reacties Link kopieren
quote:carpehoram schreef op 01 augustus 2014 @ 23:25:

[...]





Nee de laatste therapieën zitten er net op, ergo,fysio,psycho. Zijn nu nog met bedrijfsdeskundige bezig en arbeidsdeskundige.

Er was geen stijgende lijn meer en zitten nu op het punt dat het 'stil staat. dus meer kunnen ze niet doen. ( is al wel veel veranderd, als je dit vergelijkt met na het ongeluk gelukkig ).

Joh hij is pas 24 !



Hopelijk krijgt hij in de toekomst een andere mindset, want anders wordt het wel heel zwaar voor jullie samen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yavanna schreef op 01 augustus 2014 @ 23:25:

[...]



Ja zo'n beetje wel. Ik kan me voorstellen dat hij iets zoekt als troost. Hij heeft ook verder weinig anders lijkt het... En dan zit je snel in een vicieuze cirkel, want dat extra gewicht is niet goed voor zijn gezondheid-> minder beweging mogelijk-> minder vrijheid-> frustratie-> eten als troost-> de kring is weer rond.

Snap je?ja ik snap het helemaal, heb dat ook wel eens verteld aan hem. Ik ga in ieder geval iets doen met je tip. Bedankt!
Carpe Horam
Alle reacties Link kopieren
Sterkte met de situatie!
quote:carpehoram schreef op 01 augustus 2014 @ 23:09:

[...]





klopt.. en als je niet in een rolstoel hoeft ga je dat ook niet doen, dat gaat bij veel mensen tegen hun principe in.

heel soms fietsen we ook samen, 10 min en dan weer terug.Ik ken een aantal hele fitte rolstoelers met een dwarslaesie. Jammer dat jouw man zich daar te goed voor voelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Exces schreef op 01 augustus 2014 @ 23:25:

[...]





Je zou ook eens kunnen proberen om te eten volgens de richtlijnen van het voedingscentrum. Ik ben daardoor 14 kilo kwijtgeraakt.



Het probleem is nou net het niet veel eten en dan ´s avonds juist wel. De truc is om door de dag heen voldoende te eten zodat je in de avonduren niets meer nodig hebt.



Bedenk alleen wel; als je gaat eten volgens die richtlijnen, dan gaat afvallen heel langzaam, reken op minstens een jaar.

En petje af voor jou hoor. Een baan, huishouden, partner verzorgen, dat is een zwaar leven. Denk je ook aan jezelf??



omdat hij geen dieet echt wilt nu ben ik dus ook aan het koken volgens richtlijnen en heb ik opgezocht wat je beter kan weglaten en juist kan toevoegen. wit brood laten liggen en dan volkoren brood enz.

Maakt niet uit als het lang duurt, voor mij dan. Als hij zich er ook prettig bij voelt.



Nee denk niet zo veel aan mezelf behalve nu over het afvallen dan, eerste keer dat ik 'commentaar' heb en iets niet of moeilijk accepteer.

that's life zeggen we dan maar.
Carpe Horam
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 01 augustus 2014 @ 23:28:

[...]



Ik ken een aantal hele fitte rolstoelers met een dwarslaesie. Jammer dat jouw man zich daar te goed voor voelt.Vind ik ook jammer, want er kan nog zoveel (als je wil).
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 01 augustus 2014 @ 23:28:

[...]



Ik ken een aantal hele fitte rolstoelers met een dwarslaesie. Jammer dat jouw man zich daar te goed voor voelt.is ook nogal wat om die stap te willen en te nemen en accepteren dat je beter in een rolstoel kan zitten als klein beetje lopen. zeker als je 24 bent. dan 'hoor' je nog niet in een rolstoel. Dan beweegt hij helemaal niet meer, qua lopen en dat is iets wat hij nog wel kan en dat wil ik en hij zelf niet afnemen.
Carpe Horam
Alle reacties Link kopieren
quote:carpehoram schreef op 01 augustus 2014 @ 23:33:

[...]





is ook nogal wat om die stap te willen en te nemen en accepteren dat je beter in een rolstoel kan zitten als klein beetje lopen. zeker als je 24 bent. dan 'hoor' je nog niet in een rolstoel. Dan beweegt hij helemaal niet meer, qua lopen en dat is iets wat hij nog wel kan en dat wil ik en hij zelf niet afnemen.

Hij hoeft er toch niet de hele dag gebruik van te maken?

Misschien juist wel gebruiken om te sporten bijvoorbeeld.

Dan krijgt hij tenminste de nodige lichaamsbeweging.
quote:carpehoram schreef op 01 augustus 2014 @ 23:33:

[...]





is ook nogal wat om die stap te willen en te nemen en accepteren dat je beter in een rolstoel kan zitten als klein beetje lopen. zeker als je 24 bent. dan 'hoor' je nog niet in een rolstoel. Dan beweegt hij helemaal niet meer, qua lopen en dat is iets wat hij nog wel kan en dat wil ik en hij zelf niet afnemen.Hij heeft nu pijn bij het lopen. En bij rolstoelsporten zal je mensen zien die ook 24 zijn en nog jonger. Hij is nu de dikke man die op bed moet liggen. Zij sjeesen door de zaal met de basketbal. Het is een kwestie van kiezen
Ik denk dat het belangrijkste is, dat hij zich weer nuttig gaat voelen. Misschien is het honden-uitlaatplan wel een goed idee. Dan kan hij daar iemand mee helpen, én hij heeft meteen wat lichaamsbeweging. Wandelen helpt vaak tegen depressiviteit, het zou hem in een wat positievere stemming kunnen brengen.
quote:carpehoram schreef op 01 augustus 2014 @ 23:33:

[...]





is ook nogal wat om die stap te willen en te nemen en accepteren dat je beter in een rolstoel kan zitten als klein beetje lopen. zeker als je 24 bent. dan 'hoor' je nog niet in een rolstoel. Dan beweegt hij helemaal niet meer, qua lopen en dat is iets wat hij nog wel kan en dat wil ik en hij zelf niet afnemen.



Maar als je ergens heen gaat met een rolstoel, wil dat toch nog niet zeggen dat je dat ding thuis ook moet gebruiken? Ik heb een vriendin met reuma, die thuis gewoon rondloopt maar als ze bijvoorbeeld met vriendinnen gaat shoppen, neemt ze de scootmobiel mee, omdat een hele dag gewoon niet kan. En ze heeft een fiets met trapondersteuning.



Jullie zijn nog jong. Er zit niks anders op dan te gaan zoeken naar wat er wél kan, in plaats van te sippen over alles wat niet meer mogelijk is.
quote:dubbeltje4 schreef op 01 augustus 2014 @ 23:37:

[...]



Hij hoeft er toch niet de hele dag gebruik van te maken?

Misschien juist wel gebruiken om te sporten bijvoorbeeld.

Dan krijgt hij tenminste de nodige lichaamsbeweging.Je kan als niet rolstoeler gewoon meedoen bij een vereniging.
lijkt me niet dat die man ook voor uitstapjes in de stoel moet, dan wordt ie nog inactiever
quote:carpehoram schreef op 01 augustus 2014 @ 23:33:

[...]





is ook nogal wat om die stap te willen en te nemen en accepteren dat je beter in een rolstoel kan zitten als klein beetje lopen. zeker als je 24 bent. dan 'hoor' je nog niet in een rolstoel. Dan beweegt hij helemaal niet meer, qua lopen en dat is iets wat hij nog wel kan en dat wil ik en hij zelf niet afnemen.



Ik krijg mijn moeder van 85 nog niet eens aan een rollator, dus ik kan me er iets bij voorstellen

Maar beter dit, dan dat hij in een rolstoel gaat zitten en helemaal de moed opgeeft. En bovendien is het ook weer niet zo dat je in zo'n stoel kunt gaan zitten en meteen op volle kracht basketbal kunt spelen. Ik ken iemand die tijdens het oefenen met zo'n stoel achterover geklapt is, dat lijkt me ook niet best in zijn geval.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 01 augustus 2014 @ 23:38:

[...]



Hij heeft nu pijn bij het lopen. En bij rolstoelsporten zal je mensen zien die ook 24 zijn en nog jonger. Hij is nu de dikke man die op bed moet liggen. Zij sjeesen door de zaal met de basketbal. Het is een kwestie van kiezenhoeft niet elke keer op bed te liggen, alleen bij inspanning. recht zitten kan hij 30 min. Maar echt super bedankt joh voor je tips voor af te vallen.
Carpe Horam

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven