Lijf & Lijn alle pijlers

Hoe is jullie gewicht geweest de afgelopen 10 jaar?

01-08-2014 23:20 165 berichten
Alle reacties Link kopieren
En welke leefstijl heeft daarvoor gezorgd?

Ben je door een bepaalde factor heel erg afgevallen of juist aangekomen?



Ik weeg nu ongeveer 71 kg bij een lengte van 1.70cm.



Ik eet eigenlijk alles wat ik lekker vind maar eet vanuit mijzelf weinig koekjes en snoep. In het weekend drink ik 2 glazen alcohol per dag. Ook sport ik regelmatig. He wat klink ik burgerlijk



De afgelopen jaren heb ik zo tussen de 68 en 75 kg geschommeld.

Daarbij geen zwangerschappen meegerekend of zoiets.
Rien du tout, ou out de suite?
Tussen de 52 en 56 kg gebleven. Ik houd 55 kg aan als streefgewicht aan, maar maak me bij alles tussen 50-60 kg geen zorgen.

Lengte 1.67
In de afgelopen 10 jaar ben ik zo'n 10 kilo aangekomen, maar dat heeft ook te maken met ouder worden (16-26). Toevallig ben ik in het afgelopen jaar 6 kilo afgevallen. Iets meer bewegen (hardlopen, fietsen) en vooral meer zicht op wat ik eet door de Eetmeter.



Weeg nu 66/67 kilo bij een lengte van 1.70m.
1.68 m.

10 jaar geleden afgevallen van 84 kilo naar 57,5 kilo. Onze jongste huilde heel veel en daar heb ik dus heel veel mee rondgelopen en erg veel stress van gehad.

Heel lang rond de 57,5 gezeten.

Laatste 3 jaar geschommeld tussen 60-66 kilo.

September 2013 66 kilo en in maart woog ik door een eetstoornis 46,4 kilo. Nu m.b.v. een hele goede diëtist weer langzaam aan het aankomen. Ik wil graag naar de 55 kilo en ben nu 48,8.
Ik weeg al tien jaar hetzelfde, het kan hooguit een kilo of drie fluctueren. Ik dieet nooit, ik sport wel.

Ook een taartje, een chippie, een nootje of een ijsje gaat er wel in.
gewicht of lengte noemen heeft geen zin. Want iedereen gaat lopen vergelijken met elkaar. Maar de ene 70 kilo wegende is de ander niet. Het heeft alles te maken met je spierweefsel en je bouw. Je kan beter kijken naar wat de spiegel je vertelt dan wat de viva vrouwtjes beweren te wegen
quote:madelief_je schreef op 01 augustus 2014 @ 23:32:

1.68 m.

10 jaar geleden afgevallen van 84 kilo naar 57,5 kilo. Onze jongste huilde heel veel en daar heb ik dus heel veel mee rondgelopen en erg veel stress van gehad.

Heel lang rond de 57,5 gezeten.

Laatste 3 jaar geschommeld tussen 60-66 kilo.

September 2013 66 kilo en in maart woog ik door een eetstoornis 46,4 kilo. Nu m.b.v. een hele goede diëtist weer langzaam aan het aankomen. Ik wil graag naar de 55 kilo en ben nu 48,8.Nah ja, dat bedoel ik, getallen zijn vooral interessant voor de mensen met een eetstoornis. Fijn dat je weer langzaam aan het aankomen bent madeliefje, ik herinner je topic nog.
Alle reacties Link kopieren
Ik weeg nu bijna 58 kg. Pakweg een jaar of acht geleden had ik ook dit gewicht, daarna een periode wat minder. Een jaar of drie geleden was ik ongeveer 3 kg lichter. Ik heb nu een zittend beroep en dat merk ik wel.

Het moet niet maar zou graag 55 kg wegen, voel me dan nét iets fijner in m'n vel zitten. 60 kg is wel echt een psychologische grens voor mij persoonlijk.



Ik ben 1.68. Doe niet aan sport. Ja, af en toe een rondje skeeleren als ik zin heb maar verder ben ik luia-sportief.



Krijg wel regelmatig te horen 'jij kunt het wel hebben' maar nee hoor, als ik een tijdje alles naar binnen stouw waar ik zin in heb dan zet het echt wel aan, ook ik moet wel opletten.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom al jaren niet hoger dan 50 kilo. Eet me de schompes, maar aankomen ho maar.
@sabbatical, even offtopic. De diëtiste die ik nu heb, lijkt mijn gebruiksaanwijzing te hebben. Het gaat heel soepel en waar ik niet aan toe ben gebeurt gewoon niet. Maar ik kan nu al 4 dingen van mijn verboden lijst eten waarvan ik gedacht had dat ik dat nooit meer zou kunnen en ben ik in 5 weken bijna 2 kilo aangekomen.
quote:madelief_je schreef op 01 augustus 2014 @ 23:40:

@sabbatical, even offtopic. De diëtiste die ik nu heb, lijkt mijn gebruiksaanwijzing te hebben. Het gaat heel soepel en waar ik niet aan toe ben gebeurt gewoon niet. Maar ik kan nu al 4 dingen van mijn verboden lijst eten waarvan ik gedacht had dat ik dat nooit meer zou kunnen en ben ik in 5 weken bijna 2 kilo aangekomen.Goed zeg! Ga zo door. Mooi te zien dat de knop echt om is gegaan. Fijn ook voor je gezin!
Alle reacties Link kopieren
Uitgezonderd zwangerschap en nasleep (ik viel belachelijk veel en snel af) is het sinds mijn 20e heel stabiel. De laatste tijd weeg ik meer omdat ik ben gaan sporten. Het geheel is er wel strakker op geworden.



Ik doe niet aan lijnen/dieet.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Heb trouwens tijdens studie wel eens gehad over de 'settling point theory' deze houdt in dat wat je ook lijnt of eet, je lichaam genetische aanleg heeft voor een bepaald gewicht.



Zie bijvoorbeeld ook je bouw, je levenswijze, eetpatroon, sport patroon, stressregulatie, etc.



@Sabbatical, dus inderdaad, cijfers zeggen weinig.

Het is welk gewicht er bij je lichaam hoort en waar het naartoe neigt. Dan kun je hongeren en sporten wat je wilt, je lichaam zal zijn best doen weer naar dat gewicht terug te gaan.



Ben het er trouwens niet helemaal mee eens, want sommige mensen vreten zich helemaal scheel waardoor ze gewoon niet het gewicht hebben wat bij ze hoort en anderen zijn door eetproblematiek ook niet zichzelf.
Rien du tout, ou out de suite?
die setting point theory is interessant, en het geeft ook goed weer waarom zoveel vrouwen worstelen met een paar kilo en daardoor dus structureel op dieet zijn. Maar ze zullen dit "streefgewicht" niet bereiken, misschien tijdelijk, maar je lichaam zal vroeg of laat weer resetten en naar zijn eigen point terugvloeien. Als je op je settling point zit dan weet je dan doordat je veel kan eten zonder aan te komen, maar ook weinig kan eten zonder af te vallen.



Bij mensen met een eetstoornis is dit ritme verstoord en werkt het niet meer. Ik denk zelfs dat het setting point door een eetstoornis verschoven kan worden.
Flink afgevallen door veel meer te eten. Nu 1.75 en 80-82 kilo. Maat 42. Hoewel er in principe nog wel wat kilo´s af zouden kunnen, ben ik tevreden. Ik kan nu eten wat ik wil, heb een kast vol leuke kleren en ben alleen wat zwaarder als ik ongesteld moet worden.
Alle reacties Link kopieren
Heel mijn leven (sinds mijn 16e ofzo) 62 kilo bij 1.69. Sinds een paar maanden sport ik war fanatieker (meer kracht/mer gewichten ipv alleen cardio) en nu weeg ik 60.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 01 augustus 2014 @ 23:54:

die settling point theory is interessant, en het geeft ook goed weer waarom zoveel vrouwen worstelen met een paar kilo en daardoor dus structureel op dieet zijn. Maar ze zullen dit "streefgewicht" niet bereiken, misschien tijdelijk, maar je lichaam zal vroeg of laat weer resetten en naar zijn eigen point terugvloeien. Als je op je settling point zit dan weet je dan doordat je veel kan eten zonder aan te komen, maar ook weinig kan eten zonder af te vallen.



Bij mensen met een eetstoornis is dit ritme verstoord en werkt het niet meer. Ik denk zelfs dat het settling point door een eetstoornis verschoven kan worden.Mee eens.
Rien du tout, ou out de suite?
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 01 augustus 2014 @ 23:34:

gewicht of lengte noemen heeft geen zin. Want iedereen gaat lopen vergelijken met elkaar. Maar de ene 70 kilo wegende is de ander niet. Het heeft alles te maken met je spierweefsel en je bouw. Je kan beter kijken naar wat de spiegel je vertelt dan wat de viva vrouwtjes beweren te wegenInderdaad. Zo onzinnig dit soort topics. Ik geloof er ook geen snars van dat er mensen bestaan die zogenaamd ontzettend veel te eten en geen gram aankomen. Complete onzin.
Tussen mijn laagste en hoogste gewicht in de afgelopen 10 jaar (m.u.v. de zwangerschap, 68 kg.), zit 14 kilo. Een variatie van 44-58 bij een lengte van 1.59 m.

Ik heb jaren stabiel 47 gewogen dus vind het heel gek dat het me nu niet meer lukt om daarnaar terug te keren. Met heel veel moeite (en 1200 calorieën per dag) lukt het me om op ca. 53 te komen, en als ik dan weer 'normaal' ga eten, vliegt het er weer aan.
Vorig jaar het zwaarst ooit ( zwangerschap uitgezonderd) gewogen, 71 kilo en doodongelukkig. Ik ben dit gaan eten nadat de diëtiste mij had geadviseerd om meer te gaan eten om mijn stofwisseling weer op gang te krijgen. Maar mee gestopt omdat ik almaar zwaarder werd ipv lichter. Ben toen weer op mijn manier gaan eten en weer rond de 65 kilo. Ik weeg dit al 20 jaar. Vaker eten en tussendoortjes us het niet voor mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Exces schreef op 01 augustus 2014 @ 23:58:

Flink afgevallen door veel meer te eten. Nu 1.75 en 80-82 kilo. Maat 42. Hoewel er in principe nog wel wat kilo´s af zouden kunnen, ben ik tevreden. Ik kan nu eten wat ik wil, heb een kast vol leuke kleren en ben alleen wat zwaarder als ik ongesteld moet worden.Hoe vaak weeg je jezelf dan? Ik heb echt geen flauw benul wat ik weeg rondom mijn menstruatie.
quote:samosa schreef op 02 augustus 2014 @ 00:06:

[...]





Inderdaad. Zo onzinnig dit soort topics. Ik geloof er ook geen snars van dat er mensen bestaan die zogenaamd ontzettend veel te eten en geen gram aankomen. Complete onzin.Dan zou je toch eens moeten zien wat mijn vriend (zittend beroep, geen sport) naar binnen werkt.
Alle reacties Link kopieren
Tien jaar geleden 19 jaar: 62 kilo. Nu 29: 80 kilo.

Ik haat mijn lichaam nu. Ik ben 1,71 en echt te dik.

Het aankomen is langzaam gegaan maar de laatse 12 kilo zijn van de afgelopen 3 jaar.

Ongeluk gehad waardoor ik geopereerd moest worden en een jaar op krukken moest lopen



Toen ik goed en wel weer opgeknapt was en paar kilo kwijt kreeg ik een hernia.



Ben nog steeds herstellend. Mag sinds deze week weer zwemmen van de fysio. Dit doe ik 3x per week vanaf nu. On combinatie met wandelen wat ik al deed. En een dieet ( geen crash, gewoon gezond eten). Wil er graag 15 kilo af.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:samosa schreef op 02 augustus 2014 @ 00:06:

[...]





Inderdaad. Zo onzinnig dit soort topics. Ik geloof er ook geen snars van dat er mensen bestaan die zogenaamd ontzettend veel te eten en geen gram aankomen. Complete onzin.Ja het is onzin, het gaat uiteindelijk om de optelsom, beweeg je genoeg om te verbranden wat je eet.
Alle reacties Link kopieren
Meds, mag ik off topic, ook wat vragen?

Gister moest ik op de supersonische Weegschaal van de sportinstructeur en daar kwam uit dat ik 103 kilo ben bij 176cm. Hij zei dat ik ongeveer 50% vocht had en 37% spieren en 17 kilo vet moest kwijt raken om op een gezond gewicht te komen. Denk jij dat dat zou kunnen kloppen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven