Lijf & Lijn alle pijlers

Hoe is jullie gewicht geweest de afgelopen 10 jaar?

01-08-2014 23:20 165 berichten
Alle reacties Link kopieren
En welke leefstijl heeft daarvoor gezorgd?

Ben je door een bepaalde factor heel erg afgevallen of juist aangekomen?



Ik weeg nu ongeveer 71 kg bij een lengte van 1.70cm.



Ik eet eigenlijk alles wat ik lekker vind maar eet vanuit mijzelf weinig koekjes en snoep. In het weekend drink ik 2 glazen alcohol per dag. Ook sport ik regelmatig. He wat klink ik burgerlijk



De afgelopen jaren heb ik zo tussen de 68 en 75 kg geschommeld.

Daarbij geen zwangerschappen meegerekend of zoiets.
Rien du tout, ou out de suite?
Alle reacties Link kopieren
Sommige dunne mensen kunnen trouwens echt van alles eten....ken er een paar van die genetische wonders en ik blijf mij ook verbazen. Ik moet er zelf niet aan denken om zoveel te eten, maar zij hebben het echt wel nodig.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 02 augustus 2014 @ 01:13:

[...]



Een BMI tussen de 18 en 19 is balanceren op de ondergrens. Ik verzin het ook niet hoorZal best, van BMI heb ik geen kaas gegeten. Ik vind het alleen zo negatief klinken, ondergewicht, ondergrens. Ik voel me bvb zo gezond als een vis, grote uithoudingsvermogen, heel veel energie......en daar gaat het toch om. Ook als iemand overgewicht heeft maar verder net zo gezond is. Wat wil dat nou precies zeggen.
Tussen de 62 kilo en 82 kilo en alles wat daar tussen in zit. 62 kilo was te weinig en 82 kilo was teveel...
''Typisch dat allen dames reageren die balanceren op het randje ondergewicht op de BMI. De meeste Nederlanders bevinden zich namelijk aan de andere kant van de schaal"



precies, je zegt het zelf al; de meeste. Ik doe er namelijk alles aan om daar vooral nooit bij te horen. En mijn BMI is gewoon goed trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit al jaren op hetzelfde gewicht, behalve als ik ongelukkig ben, dan word ik opeens veel lichter. Haha, een collega zegt altijd daaraan te kunnen zien of het goed met me gaat of niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al jaren op hetzelfde gewicht, alleen toen ik vorig jaar ernstig ziek was ben ik zo'n 13 kilo afgevallen maar die zitten er weer aan. Ik heb al 25 jaar maat 40 bij 1.76 m.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de afgelopen tien jaar flink veel overgewicht gehad. Op mijn hoogtepunt woog ik 140kg.

Sinds twee jaar weeg ik ongeveer de helft en heb een gezond gewicht. Ben 1.83m dus ben tevreden. Zit qua kledingmaat op 40/42, ligt aan het model. Ik ben tevreden want aangezien dat een gemiddelde maat is, is er veel leuks te vinden qua kleding. Twee jaar geleden moest ik op zoek tussen de maten 50/52.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 02 augustus 2014 @ 01:09:

Typisch dat allen dames reageren die balanceren op het randje ondergewicht van de BMI. TO dit geeft een verkeerd beeld, de meeste NEderlanders bevinden zich namelijk aan de andere kant van de schaal.



U vraagt, wij draaien



Ben begonnen op een gezond gewicht; rond de 65 kilo (bij 1.70). Heel veel stress gehad, toen viel ik 10 kilo af, schrik nog steeds als ik foto's van die periode zie.



En toen ging ik op mijzelf wonen, en tja.. lets say dat ik niet echt gezond bezig was, was 19, licht, en was gewend dat ik niet aankwam. En toch gebeurde het; klom op naar 80 kilo, begon met een crashdieet (DOM!!) met een idioot hardloopschema en viel 10 kilo af. Volgens mij at ik toen maar 1000 calorieën per dag, en dan ook nog gaan hardlopen, lang niet wijs.



Vervolgens kwam ik uiteraard weer aan, want liet de touwtjes weer vieren toen ik 70 op de weegschaal zag staan.. Uiteindelijk woog ik 94 kilo en was doodongelukkig, ging niet meer uit, was bang om mensen van vroeger tegen te komen.. Is nogal een verschil, iemand leren kennen van 55 kilo, die daarna bijna in gewicht verdubbeld is. Schaamde me dood, was er echt depressief van. Erg hoe zoiets je eigenwaarde kan aantasten, want ik was eerder altijd vrij zeker van mijn uiterlijk. Toen ik dik was wou ik me alleen maar verstoppen. Daarnaast was ook mijn hele stofwisseling in de war.



Heb toen besloten dat het genoeg was, en ben gaan minderen (niet crashen!). Heb me meer ingelezen in hoe de stofwisseling werkt, ipv simpel calorieën minderen. Meer eiwitten eten ipv de kilo's koolhydraten die ik weg stouwde. Regelmatig en gezond eten. Daarnaast uiteraard goed gaan sporten om spieren op te bouwen, ook met regelmaat, en dit langzaam opgebouwd.



Inmiddels ben ik 77 kilo, ik wil uiteindelijk weer terug naar de 65. Ging in het begin als een trein, maar nu langzaam. Merk wel dat ik flink wat spieren heb opgebouwd en veel vet ben verloren, mijn lichaam ziet er heel anders uit. Als ik foto's zie van toen ik nog 70 kilo woog, ben ik nu slanker; ik was echt skinny fat. Ook geen wonder als je niets vreet, want als eerste gaan je spieren eraan.
Alle reacties Link kopieren
Al zo'n 25 jaar een normaal gewicht. Het zal af een toe een kilo meer of minder zijn, maar heb nooit een weegschaal gehad, dus hou het niet precies bij. Ik pas i.i.g. nog in mijn kleren, dus veel zal het niet schelen. Tijdens mijn zwangerschappen geloof ik circa 10 kilo aangekomen en daarna was het er vlot weer af.

Ik eet alles waar ik zin in heb, sluit ook geen voedsel, of bepaalde voedingsgroep uit en nog nooit een dieet gedaan.

Geen heel actieve sporter, maar beweeg wel veel. Ik ga bijna overal lopend of fietsend heen en loop dagelijks heel veel trappen op en af.



Ik vermoed dat de leefstijl "er gewoon niet zo mee bezig zijn" voor het stabiele gewicht heeft gezorgd.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 02 augustus 2014 @ 00:21:

[...]



Dat, daarbij schijnt het met die "grote eters die maar dun blijven" reuze mee te vallen met wat ze nu precies eten.En ik heb het idee dat er soms geen normaal idee van "veel" is. Ik eet op een dag vaak 6 boterhammen, dat wordt al veel gevonden, maar volgens mij is dat een heel normale hoeveelheid.
Naar mijn smaak is alles boven de 65 kg te zwaar..



Ben ik weer boeman zeker.
10jr geleden 24jr woog ik 55kg 1,68m

Nu 75kg , ik kom van88kg(stoppen met roken, zwangerschap,bekkeninstabiluteit, niet sporten wel vreten)

2jr geleden afgevallen naar 68kg door dieet en sporten , in 2jr tijd weer 8kg er aan gevreten, door o.a blessure waardoor ik niet kon sporten.

55kg hoeft niet meer maar 65-68kg zou ik top vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:iksnapernietsvan2 schreef op 02 augustus 2014 @ 04:08:

Naar mijn smaak is alles boven de 65 kg te zwaar..



Ben ik weer boeman zeker.Ja, want die 65 is natuurlijk ook maar een random getal en totaal niet in verhouding geplaatst. Alleen voor jezelf waarschijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
De afgelopen 10 jaar is mijn gewicht altijd 57 of 58 kilo geweest bij 1.74 m. Ik ben in de tussentijd een keer zwanger geweest, maar meteen na de bevalling zat ik alweer op dat gewicht. Ik eet gezond en altijd wel rond de 2100 calorieën (weet ik van de tijd dat ik het wel eens bijhield), lijn nooit. Ik beweeg redelijk veel. En zo is mijn gewicht hartstikke stabiel gebleven.
Ik weeg al mijn hele leven 55 kilo, zwangerschappen uitgezonderd. Ik sport wel veel en eet gezond.
quote:iksnapernietsvan2 schreef op 02 augustus 2014 @ 04:08:

Naar mijn smaak is alles boven de 65 kg te zwaar..



Ben ik weer boeman zeker.Nee hoor, alleen en beetje kortzichtig. Het zou niet best zijn als ik maar 65 kilo zou wegen met mijn lengte.
Alle reacties Link kopieren
1.82 m en al jaren tussen de 65 en 68 (muv zwangerschappen) Ik sport veel en eet alles wat los en vast zit. Als ik minder eet of veel stress heb dan ga ik makkelijk richting de 60kg. Boven de 70 uitkomen lukt mij niet.

Ik pas nog steeds in kleding van toen ik 15 was (ben nu 32).
En TO, wat heb jij aan mijn getallen van de afgelopen 10 jaar?
Alle reacties Link kopieren
Rond mijn 20e woog ik 53-55 kilo bij ruim 1.60 m.

Rond mijn 35e was dat 58-60 kilo, en was ik nog steeds slank.

Daarna ging het opeens (te) hard. Door teveel (rotzooi) eten, veel alcohol, te weinig beweging en ouder worden liep het op naar 65 kilo en nadat ik (inmiddels begin 40) stopte met roken bereikte ik het hoogte(diepte)punt van 72 kilo en was ik van mollig toch echt wel dik geworden.

Dat was het sein om het roer om te gooien.



Ik ben anders en minder gaan eten (vooral minder koolhydraten) en 3x per week gaan sporten. Binnen een half jaar tot een jaar was ik afgevallen tot 58-59 kilo.

Dat is drie jaar geleden en dat gewicht kan ik makkelijk vasthouden. Ik sport nog steeds, dieet niet meer maar eet nog steeds matig en gezond en vrij koolhydraat-beperkt. (Maar gooi er ook wel eens wat koek, cake, patat of een hamburger in of eet me vol in een restaurant).

Ik ben nu weer heel tevreden met mijn lichaam en door het sporten voel ik me psychisch ook beter dan vroeger.
.
1.73 en nu 61 kilo. Uitschieter in het begin dat ik op kamers ging naar 66 kilo (denk bier en heel veel pizza:)). Voor studententijd kilo of 58. Kon alles eten wat ik wilde, kwam geen gram aan.

In principe voel ik mijzelf bij 60 kilo het prettigste.
Alle reacties Link kopieren
Grappig om te lezen! Ik weeg ook al een jaar of 15 het zelfde.
Alle reacties Link kopieren
Tussen mijn 30ste en 50ste een constant gewicht gehad met hele kleine schommelingen rondom de 6 zwangerschappen die ik tussendoor had.



Ik snoep niet, drink geen frisdranken en alcohol, sport en probeer er een gezond eetpatroon op na te houden.



Ben wel een grote eter tijdens de warme maaltijd, daarbij overtref ik ruimschoots man en puberzonen.
Alle reacties Link kopieren
Tien jaar geleden 84 kilo, zat daar al sinds mijn 27ste op. Toen ik 16 was woog ik 55 kilo, graatmager bij 186 cm lengte, en sportte intensief op hoog niveau. Vrat tegen de klippen op, want moest aankomen van mijn trainer, maar het lukte gewoon niet. Gestopt met hoog niveau sporten toen ik ging studeren, en in vijf jaar van 55 naar 84 kilo gegaan. Moet zeggen dat dat er wel een stuk beter uit zag. Vijftien jaar stabiel gebleven.

Toen werd ik zwanger en begon het gedonder helaas. Van 84 tijdens zwangerschap naar 114 kilo. Na zwangerschap zonder inspanning terug naar 84, huilbaby werkte goed mee aan mijn gewichtsverlies, want geen tijd om te eten en veel stress. Niet gezond, ook niet veel gesport in die tijd.

Tweede zwangerschap naar 112 kilo, heel tevreden en makkelijke baby, dus tijd te over om gewoon te eten. Baby gaat nu al bijna naar de middelbare school, maar de zwangerschapskilo's zitten er nog aan (oke, overdreven, baby is nu net 5 geworden, dus wordt wel tijd dat ik er wat aan doe) , weeg nu rond de 90 kilo.

Maar! Wel altijd gesport, dus hoe zwaar ik (buiten de zwangerschappen) ook was, altijd strak in het vel gezeten. Al mijn gewicht zit heel netjes over mijn hele lichaam verdeeld, dus zelfs met mijn huidige gewicht pas ik nog steeds in maat 44. En nee, dat spant niet aan alle kanten.

Oftewel, als je mijn cijfers ziet schrik je je een bult, en als ik voor je sta geef je me echt niet meer dan 80 kilo, want platte buik, gespierd, strak. Maar wel gevuld strak. Zelfs de orthopeed (van wie je toch verwacht dat die dat redelijk kan inschatten) zat er 10 kilo naast. Het is moeilijk te omschijven, maar ik ben echt niet dik.

Mijn streven is niet uit die maat 44 groeien, en eigenlijk wil ik naar maat 40/42. Zolang ik er goed bij uitzie tenminste. Het gaat mij niet om het gewicht, wel hoe ik er uit zie en welke maat ik heb. Zolang ik niet uit mijn huidige kleren groei vind ik het goed. En als ze gaan lubberen beter

En mijn gewichten weet ik trouwens zo goed door wegen, bij de trainingen vroeger, bij de verloskundige, en laatst bij de orthopeed (waar ikzelf trouwens hoopte wat lichter te zijn...).
De afgelopen tien jaar heeft het bij mij nogal geschommeld.

Van een extreem actieve meid werd ik door een aandoening in-actief, vervolgens kwam daar nog medicatie (waaronder prednison) bij en dat was een combi voor ongeveer +18 kilo.

Nadat ze eindelijk wisten wat ik mankeerde, ruim acht jaar later, de medicatie de deur uit ging en ik weer ging sporten was er binnen drie maanden 16 kilo af.

Daarna kwam ik weer iets aan (kilo of 2), maar ging mijn kledingmaat nog wel met twee maten naar beneden.

Op dit moment zwanger, dus kilo's zeggen me even niks, ik pas nog wel steeds mijn jeans van voor ik zwanger werd.



Eerlijk gezegd kijk ik sowieso niet zo naar de kilo's, maar meer naar mijn kledingmaat en hoe ik me voel.

Zo is mijn BMI op de grens van gezond en iets overgewicht, maar mijn vetpercentage is erg laag en dat vind ik dan belangrijker.
Vanaf m'n 20e een heel stabiel gewicht: 55 kg. 2 zwangerschappen gehad, bij beide 15 kg aangekomen,na beide bevallingen met een half jaar weer op oude gewicht. Eet heel gezond en ben 1,73 lang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven