Zijn uiterlijk

01-08-2014 22:32 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve lezers,



Ik wil graag mijn verhaal kwijt over een jongeman die ik al jaren ken en nu mee date. Zijn intentie is een relatie, ik weet het nog niet. Overigens wil ik bij voorbaat aangeven dat ik met dit topic niemand voor het hoofd wil stoten, mijn excuses als ik verkeerd overkom. Ik zou graag jullie inzichten willen :-) Het verhaal:



Ik noem deze persoon Erik, dit is een fictieve naam. Erik en ik kennen elkaar al jaren en hebben op en aan contact gedurende de jaren. Erik heeft laten weten dat hij een relatie met me wil. Ik, op mijn beurt weet niet wat ik wil. En nu komt hetgeen waar ik me best voor schaam: Erik is best heel erg stevig (120/130 kg) en hij is heel klein van stuk, hierdoor is hij vaak afgewezen. Maar.. Hij heeft een hart van goud, hij bezit een flinke dosis humor, is empatisch. Gewoonweg geweldig!



Zijn gewicht en lengte en vooral die combi maakt dat ik hem niet aantrekkelijk vind. Denk ik. Voor de beeldvorming geef ik ook even aan hoe mijn bouw en lengte is. Zelf ben ik tenger, weeg 48 kilo en ben iets kleiner dan Erik.



Ik wil Erik geen rotgevoel geven en ik wil dat hij zich gewoon goed voelt. Maar ik weet niet wat ik met de situatie aan moet! Is dit misschien herkenbaar voor iemand? Zijn er mensen met tips/ adviezen? Zouden jullie Erik een kans geven?



Alvast bedankt.
Als je Erik niet wilt kwetsen, zou ik heel duidelijk tegen hem zijn dat je geen relatie met hem wilt. Dat is het eerlijkste. Stop met hem hoop geven, jij moet niet 'uit medelijden' een relatie met hem starten, dat is wat ik proef uit je OP. En dát vind ik pas denigrerend te noemen.



Blijf vrienden, bedank hem voor zijn eerlijkheid, maar zeg hem op zoek te moeten gaan naar een andere vriendin. En als hij dan even afstand van je wil nemen om over je heen te komen, respecteer dit dan.
Maak het probleem kleiner. Je bent niet verliefd op hem, het maakt toch niet uit wat de reden is?
Ben je verliefd? Als je verliefd bent, dan moet je er gewoon voor gaan. En waarom zou jij je schamen? Als hij een leuke vent is, dan zien anderen dat ook wel hoor.



Als je niet verliefd bent, dan houdt het op. Dan maakt zijn hele uiterlijk geen drol uit, toch?
En wat Doreia zegt! Blijf jezelf trouw en wees eerlijk. Je hoeft toch niet te zeggen dat je hem fysiek niet aantrekkelijk genoeg vindt?
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik zou Erik geen kans geven. Bij een relatie komt namelijk seks kijken. En samen slapen, knuffelen, samen een badkamer en een wc delen, samen op een bank zitten enzovoort enzovoort.



En hoe lief en aardig iemand ook is, dit zou ik niet samen met een vleesklomp van 130 kilo kunnen.



Als je naast zo iemand in een normaal bed ligt, kun je alleen nog maar tegen hem aan liggen omdat het hele bed dusdanig doorzakt dat als je aan een zijkant gaat liggen je iedere keer tegen hem aan glijd. Ik heb het wel eens geprobeerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben (nog) niet verliefd op 'm. Misschien dat mijn gevoel hierdoor ook wel beinvloedt wordt. Misschien, als we vaker gaan daten ik wel verliefd op 'm wordt.



Ik vind het zo lastig, want hem laten gaan betekent ook echt laten gaan. Ik wil, en hij ook wellicht, geen vriendschap meer hebben. Het is dan voor beiden te ingewikkeld. De gedachte hem te laten gaan doet me wel veel pijn.
Alle reacties Link kopieren
En wat betreft de seks, iemand vertelde me dat het als 'tengere' lastig te seksen is met iemand die veel zwaarder dan jijzelf is. Of dit waar is, geen idee.
Alle reacties Link kopieren
Je moet het er wel op kunnen!



Kort door de bocht maar wanneer je iemand niet aantrekkelijk vindt en niet een "ik wil de kleren van je lijf scheuren" gevoel hebt, dan wordt het niks. Hoe aardig, lief, humoristisch ook. Het moet wel het hele pakketje zijn.



Vind ik dan hè? Misschien wil je wel met minder genoegen nemen.
Alle reacties Link kopieren
fysieke aantrekkingskracht is De Ultieme Geluksmaker (in het begin). Als je je fysiek niet aangetrokken voelt... vergeet het dan maar.



De paus heeft ook een hart van goud maar daar hoef ik ook niet mee naar bed.
Zoiets heb ik in de vorige eeuw eens gehad met een extreme knapperd. Geen chemie en dan houdt het gewoon op.
Nee het laat alleen zien dat je op een punt in je leven aangekomen bent waarin je nu beter weet wat je wil kwa relatie. Je wil graag een relatie met iemand die aardig. lief, slim, grappig is en er ook echt voor wil gaan.

Maar dat betekend niet dat hij dat dan maar moet zijn, ik heb ook genoeg mannen gedate die dat soort kwaliteiten hadden, maar de aantrekkingskracht was er gewoon niet, en soms een beetje, maar lang niet genoeg, en het moet een combinatie van die twee zijn, wil je het lang vol houden met iemand.



tenminste ik ben iemand die ook waarde hecht aan seks, intimiteit, en het gevoel dat ik hem knap vind, mijn man is ook niet de knapste op aarde, heeft helemaal geen modellen gezicht of lijf, maar ik was direct verkocht, en ben verliefd en hou van elke cm van hem, nog steeds na jaren.
Alle reacties Link kopieren
Liefde en aantrekkelijkheid heeft weinig met ratio te maken. Als je denkt dat je hem niet aantrekkelijk vindt, dan interpreteer ik dat je seks met hem wel overwogen hebt. Door met hem te daten ben je het stadium van vriendschap voorbij en heb je al de stap gezet richting seks of eventueel een relatie. Dankzij jouw twijfels vermoed ik dat je terughoudend bent uit angst voor je omgeving. Vooral omdat je uitgeeft dat jezelf slank bent. Geeft die combinatie een raar beeld voor buitenstaanders? Dat je twijfelt, geeft aan dat je meer met hem hebt overwogen, dus waarom geef je hem geen kans?
Alle reacties Link kopieren
Wauw! Wat een reacties. En wat lief dat jullie me niet afbranden, ik was hier best bang voor.



Ik moet even nadenken over het geschrevene en zal dan antwoorden. Bedankt tot nu toe allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Erik kan niet zo veel aan zijn lengte doen, maar zou je hem wel aantrekkelijk vinden als hij slanker was of is het gevoel er dan nog steeds niet? Weet je ook wat de reden is van zijn gewicht?



Als het alleen zijn gewicht is zou je ook voor kunnen stellen om samen te gaan sporten. Je zou voor kunnen stellen om zijn eetpatroon aan te passen. Of je zou kunnen wachten tot dat er iemand voorbij komt waarbij je gevoel wel klopt.



Als Erik echt zo'n hart van goud heeft, empatisch en grappig is dan zijn er vast wel meiden die wel verder kunnen kijken dan zijn uiterlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het best apart dat een kennis aangeeft dat hij wel een relatie met je zou willen. Ik snap dat je als kennissen of vrienden een relatie kunt krijgen, maar dat groeit dan toch, dat gaat toch niet van het ene op het andere moment?



Ook al zou Erik niet heel zwaar zijn, dan zou ik het nog begrijpen als je er niks voor voelt, gewoon omdat je hem kennelijk niet zo ziet en dat ook niet zomaar kan forceren.



Sowieso zou het wel van de zotte zijn als je je schuldig moet voelen omdat hij zo dik is. Als het een leuk uitziende vent zou zijn zou je gewoon mogen zeggen dat er voor jou niet meer in zit, maar omdat hij overgewicht heeft zou je je opeens verplicht moeten voelen. Dat is toch onzin. Het is toch je goed recht om om wat voor reden dan ook niks te willen?



Dat hij wordt gekwetst doordat je hem afwijst is rot, maar dat risico neemt hij zelf, wat hij doet is voor iedereen een risico.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Als je geen aantrekkingskracht voelt dan gaat dat meestal ook niet komen leert mijn ervaring. Voor mij is seks een belangrijk onderdeel van een relatie en als ik geen zin krijg om de kleren van zijn lijf te scheuren dan weet ik dat het hem niet gaat worden.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Je bent niet verliefd op hem. Punt. Geen kans geven dus.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon tegen hem zeggen dat je hem leuk en lief vind en dat hij een hart van goud heeft maar dat je niet verliefd op hem bent en dat je hem als een hele goed vriend ziet.



Dan ben je eerlijk en laat je hem in zijn waarde.



en iemand een kans geven omdat je denkt dat je wellicht verliefd op hem zou willen of kunnen worden dat gaat niet werken.
never a failure, always a lesson
Alle reacties Link kopieren
quote:Susan schreef op 01 augustus 2014 @ 23:27:

Ik vind het best apart dat een kennis aangeeft dat hij wel een relatie met je zou willen. Ik snap dat je als kennissen of vrienden een relatie kunt krijgen, maar dat groeit dan toch, dat gaat toch niet van het ene op het andere moment?

Dit vond ik ook. Het lijkt me heel apart dat iemand dat zo voorstelt.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Je bent niet verliefd. Een goede reden om niet aan een relatie te beginnen.



Daten en afwachten hoeft niet. Als je elkaar níet kent, dan is het daten juist om sowieso eerst maar eens wat van de ander te weten te komen (als je elkaar via internet kent, of je hebt elkaar pas net voor het eerst ontmoet). Dat daten om het daten hoeft dus helemaal niet als je hem al goed genoeg kent. Hoe lang ken je hem al en al die jaren ben je niet tot hem aangetrokken?



Ik bedoel, een paar keer uit eten gaan gaat je waarschijnlijk niet verliefd maken.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:gelukkighartje schreef op 01 augustus 2014 @ 22:54:

Ik ben (nog) niet verliefd op 'm. Misschien dat mijn gevoel hierdoor ook wel beinvloedt wordt. Misschien, als we vaker gaan daten ik wel verliefd op 'm wordt.



Ik vind het zo lastig, want hem laten gaan betekent ook echt laten gaan. Ik wil, en hij ook wellicht, geen vriendschap meer hebben. Het is dan voor beiden te ingewikkeld. De gedachte hem te laten gaan doet me wel veel pijn.

Je moet iemand wel lekker vinden om seks met iemand te hebben, laat staan een relatie zelfs maar te overwegen. Zo te lezen vind je hem met overgewicht niet lekker (en dat snap ik volkomen).



Denken dat dat gevoel wel komt als je hem maar vaker date is imo onzin. Want je voelt je gewoon niet aangetrokken tot overgewicht.



De suggestie van iemand hierboven om samen te sporten hem hem zo te stimuleren af te vallen: is dat iets wat hij zelf ook ziet zitten, is dan mijn vraag. Afgezien daarvan: ik heb de indruk dat hij toch zeker 50 kg moet afvallen, wil hij tot normale proportie terugkeren. Dat kan wel een jaar of 2 duren. Dat ga je niet opbrengen....
Een van de belangrijkste dingen in een relatie is dat je elkaar aantrekkelijk vindt. Zeggen dat je (nog) niet verliefd bent klinkt alsof je het zit te forceren. Waarom? Omdat je wilt proberen verder te kijken dan alleen uiterlijk? Heel nobel hoor, maar zo bouw je toch geen relatie op? Vriendschap zal er waarschijnlijk ook niet in zitten of houd er maar rekening mee dat dat flink zal bekoelen. Hij vindt jou namelijk wel leuk en na een afwijzing gaat hij waarschijnlijk niet zo gezellig meer met je op een terrasje zitten. Hij denkt namelijk dat hij tijd zit te investeren in een toekomstige relatie en nu laat je hem nog in die waan. Wees gewoon eerlijk tegenover jezelf en ook naar hem, anders maak je het steeds verwarrender en pijnlijker voor die jongen.
Oh, voorstellen om te gaan sporten lijkt wel zo'n typisch vrouwending: de man veranderen tot de man die jij wilt. Gaat niet werken. Je bent het gelukkigst met een kant en klaar variant. Je moet niet in een relatie willen stappen met een man die moet veranderen. En dan zeker niet zo'n drastische verandering, want hij zal heus geen overgewicht hebben omdat ie het zo leuk vindt.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-09-2014 19:38
Reden: provoceren
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven