Israel vs de Palestijnen

02-08-2014 00:26 1141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen, ik heb even een oprechte vraag over de situatie in Gaza. Ik heb de ontwikkelingen de afgelopen weken wat globaal gevolgd en zoiezo merk ik op dat er de hele situatie in dat gebied heftige voor en tegenstanders kent. Er zijn best wat emoties bij mensen als het op dit onderwerp aankomt. Nu merk ik ook dat er velen toch pro-israel zijn, dit terwijl ik, als ik nu zo de berichtgeving volg, en zo op de feiten op een rij zet ik toch naar de Palestijnen neig. Maar nu vraag ik me dus af, mis ik iets aan info? Hoe kan het dat zoveel mensen de acties van Israel de afgelopen decennia goedkeuren? En ik vraag me ook af wat de reden is dat de hele wereld machteloos toekijkt terwijl er zoveel kinderen het leven is ontnomen de afgelopen weken.

Voor alle duidelijkheid, ik ben gewoon benieuwd naar jullie visie hierover. Ik heb geen zin in pvv-achtige discussies hier. En wat mij betreft gaat het hier ook niet over religies.
quote:fashionvictim schreef op 02 augustus 2014 @ 03:34:

[...]





Wat jij wil. Hier dan een feit:



Het gebied dat onder de British Mandate for Palestine viel besloeg in 1920 120.466 km2.

De staat Israel is 20.770 km2.



17% van dat totale gebied is dus aan Israel " gegeven" . Ze moesten er wel flink voor betalen, maar goed, misschien is in jouw wereld iets kopen en iets krijgen hetzelfde. Wat jij wil.\\In 1948 is er niets voor betaald, behalve het bloed van Palestijnen die er toen woonden en nu nog steeds..Het was toen, en zou nu nog moeten zijn, palestijns grindgebied...

Dat was namelijk het natuurlijke gevolg van de resolutie landje-pik van de VN. Waar de hele wereld aan deel nam, terwijl het niet aan de wereld was om land weg te geven dat niet van hen was.



En nu dan ook nog graag jouw onderbouwing van mijn plaatje, wat jij zo graag tot het rijk der fabelen verwijst?
Alle reacties Link kopieren
Daahaaag, gekkie.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 02 augustus 2014 @ 03:42:

Daahaaag, gekkie.Tja, like I said before: ik kan een blidne als jij niet het kleur van het licht verklaren. Jij bent en blijft een Jood zionist, die onrechtmatig verkregen land tot het jouwe beschouwt....
Alle reacties Link kopieren
@Naara, waarom schrijf je 'zionist' iedere keer na het doorgestreepte woord Jood?
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 02 augustus 2014 @ 03:52:

@Naara, waarom schrijf je 'zionist' iedere keer na het doorgestreepte woord Jood?



Beetje dom.



quote:Noesa schreef op 02 augustus 2014 @ 03:52:

@Naara, waarom schrijf je 'zionist' iedere keer na het doorgestreepte woord Jood?Naara is vast een moslim
Alle reacties Link kopieren
quote:jira schreef op 02 augustus 2014 @ 03:54:

[...]





Beetje dom.



[afbeelding]
Alle reacties Link kopieren
quote:mika65 schreef op 02 augustus 2014 @ 03:58:

[...]





Naara is vast een moslimYep. Kan niet missen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een slap aftreksel van een argument, dat Naara vast wel een moslim is! Naara kan net zo goed zelf een jood zijn, genoeg Joden die doorhebben dat 1600 burgers vermoorden in pak en weg 1 maand niet echt door de beugel kan.

1600 burgers vermoord!! Waar hebben we het toch over mensen! Ieder weldenkend mens kan wel bedenken dat dit buiten alle proporties is, daar heb je geen religie voor nodig.



Om maar een paar voorbeelden te noemen:

Joodse man wiens familieleden in concentratiekampen zijn vermoord, o.a. zijn opa in Auschwitz en zijn oma Mgdonevice vermoord zijn (en heel interessant om te zien hoe iemand die familieleden in concentratiekampen is verloren tegen het conflict aankijkt, een aanrader!): https://www.youtube.com/watch?v=6FumYzhktoY



Joden die tegen Israel protesteren in New York: https://www.facebook.com/ ... 5249356134&type=2&theater



Joodse actiegroep: https://www.facebook.com/JewishVoiceforPeace?fref=nf



Amerikaase jood (interessant om te zien hoe hij wordt afgevoerd, bv. vanaf 1.45): https://www.youtube.com/watch?v=eDUC4hjtHPw

Dezelfde jongen over zijn gewelddadige arrestatie: https://www.youtube.com/watch?v=mfXOKp40b70



Ik merk ook dat de pro Israel lobby hier wel erg groot is.

Wat ook interessant isl: Israel betaalt mensen om pro-Israelische propaganda te verkondigen. En het betaalt nog verdomd goed ook: 2000 dollar in de ruil voor het 5 uur per week posten van pro-Israelische propaganda. Niet geheel verrassend: deze personen hoeven ze hierbij niet aan te geven dat ze stiekem voor de overheid werken. (http://www.huffingtonpost ... propaganda_n_3755782.html)

Krijgen jullie dat ook betaald dames?

Heel triest als je je beseft hoe sterk de media is in beïnvloeden van mensen.
Alle reacties Link kopieren
En zo blijkt uit dit topic ook maar weer dat mijn eerste bijdrage in dit topic (2e of 3e reactie) ook hier weer volledig op gaat.
Eens met FV.



Palestina was een regio en daar woonden mensen. Dit werd bezet door de Ottomanen en vervolgens door de Engelsen. 'Palestijnen' hebben nooit bestaan, of noem mij 1 leider van de Palestijnen van voor het ontstaan van Israel, munt eenheid what so ever.



Er woonden wel mensen die het nooit in bezit hadden.



Verder een goede samenvatting van Huffington Post.
Naara, wie was de koning/kiezer/admiraal/leider van dat grond gebied?
Alle reacties Link kopieren
Wow... Wat een felle toon in dit topic. Jammer, maar wel begrijpelijk. Het is een onontwarbare kluwen van hullie/zullie geworden in die regio, wat het steeds moeilijker maakt om waarheid en propaganda van elkaar te onderscheiden.



Feit op dit moment: Hamas schiet dágelijks honderden raketten af op Israëlisch grondgebied. De Israeli hebben een vrij goed anti-rakettensysteem, waardoor deze dingen nauwelijks schade aanrichten. Wél ontwricht het het dagelijks leven van heel veel mensen, overigens niet alleen Joden, maar ook Arabische Israeli en de andere bevolkingsgroepen in die gebieden. Feit is ook dat Israël hard terugslaat, overigens tégen de zin van veel Israëlische burgers. Dat hierbij ontzettend veel Palestijnse burgers omkomen is verschrikkelijk, en ontzettend triest. Ik heb veel kennissen in de regio en geen van hen zit hier op te wachten. Ik denk dat Hamas om zich heen aan het slaan is omdat zij in de regio bijna al hun steun zijn kwijt geraakt. Door de machtswisseling in Egypte heeft dat land zijn rug gekeerd naar Hamas. Deze komt namelijk voort uit de Moslim Broederschap, waar ze in Egypte nu niet zo dol op zijn. Hamas raakt geïsoleerd.



Overigens, for the bigger picture: laten we nu niet doen of de Israëli dan wel de Palestijnen onschuldige zielepoten zijn, die nooit iets verkeerd doen. Aan beide zijden is véél verkeerd. De bouw van nieuwe settlements op de Westbank is niet goed te praten! Noch is het goed te praten dat Hamas zijn burgers als levende schilden gebruikt.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
quote:carpe_diem schreef op zaterdag 02 augustus 2014 00:40 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="StoraHuntur in "Israel vs de Palestijnen"" class="messagelink">StoraHuntur schreef op 02 augustus 2014 @ 00:32</a>:</b>

Hier loopt al een topic over; kom daar even kijken, werkt errug verhelderend.</div></blockquote>Vond die topic juist niet zo verhelderd. Zou in deze juist wat meer 'diepgang' zien, maar dat even terzijde..:-) Eens! Er wordt daar vrijwel alleen op de man gespeeld en je wordt er niets wijzer..
quote:Naara schreef op 02 augustus 2014 @ 03:44:

[...]





Tja, like I said before: ik kan een blidne als jij niet het kleur van het licht verklaren. Jij bent en blijft een Jood zionist, die onrechtmatig verkregen land tot het jouwe beschouwt....Ja en jij zeker een moslim, de nieuwe neo nazi dus...
quote:Noah_ schreef op 02 augustus 2014 @ 00:30:

Ik ben noch pro noch contra één van beiden. Volgens mijn gelovige familie moet ik pro-Israël zijn, volgens een linkse kennis pro-Palestijnen.

Het conflict is zo ingewikkeld en geworteld in vele decennia. Ik vind het dan nogal dom en getuigen van weinig intelligentie om één kant te kiezen.



Los daarvan vind ik momenteel het geweld van Israël buitensporig.Ben nieuw hier maar lees al heel lang mee. Hier ben ik het helemaal mee eens zo denk ik er ook over Noah!
Alle reacties Link kopieren
quote:Dana schreef op 02 augustus 2014 @ 02:31:

In de OP wordt de vraag gesteld: Hoe kan het dat zoveel mensen de acties van Israel de afgelopen decennia goedkeuren?



Volgens mij komt dat nou juist vanwege de propaganda-oorlog die er gevoerd wordt en die ook hier weer gewoon wordt voortgezet. Je wordt van alle kanten overvoerd met informatie waarvan je als normale burger helemaal niet in kunt schatten of het klopt - en die er eigenlijk ook bitter weinig toe doet.



Echt, het kan me niets schelen wie er historisch gezien het meeste recht op een aantal stukken land zouden hebben.



Feit is dat er in de afgelopen drie weken in Gaza meer dan 1200 Palestijnen zijn gedood, voornamelijk burgers. En 53 Israeli's, allemaal soldaten.



Dat zegt mij voor dit moment genoeg. Het bombarderen van een dichtbevolkt gebied waar de burgers niet weg kunnen, zoals Israel nu doet, is gewoon een oorlogsmisdaad, hoe je het ook wendt of keert. Dat is op geen enkele manier goed te praten, al voer je de historische discussie terug tot de eerste mens na de oerknal.En daarmee is alles gezegd! Het lef om nog te gaan discussiëren over de historie terwijl er NU bommen worden gegooid op een volk dat vast zit in een openlucht gevangenis.
Alle reacties Link kopieren
quote:Naara schreef op 02 augustus 2014 @ 02:01:

[...]





Je kent vast wel het gezegde: opgestaan is plaats vergaan, toch?

Ah top, geef me je adres even en wanneer je op vakantie gaat. Kom ik je huis dan confisqeren. Je weet toch: opgestaan is plaats vergaan Enzo...
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
quote:carpe_diem 02 augustus 2014:

dit terwijl ik, als ik nu zo de berichtgeving volg, en zo op de feiten op een rij zet ik toch naar de Palestijnen neig....



Het nieuws van o.a. Ned-Media en het westen is niet objectief betreft dit conflict. Het is te eenzijdig.



Ik weet zeker dat als hier meer mensen de volgende bronnen onderzoeken en doorspitten, dat ze tot andere conclusies kunnen komen.



quote:Een ander perspectief op het nieuws midden-oosten:

Hamas misbruikt bestand voor doden en ontvoeren Israëlische soldaten



Na de bestandsbreuk door Hamas voerde Israël zware vergeldingsaanvallen op de Gazastrook uit.



De Palestijnse terreurbeweging heeft vandaag het zoveelste bestand met Israël gebroken door anderhalf uur na het ingaan het vuur te openen op Israëlische soldaten.

Twee militairen werden gedood en één werd ontvoerd, een grote wens die Hamas al dagen geleden uitsprak.

Ook vuurde Hamas weer een groot aantal raketten en granaten af.

Israël kon daarom niets anders dan het bestand opzeggen en het offensief tegen de terroristen voort te zetten.

De VS spreekt van een ‘barbaarse bestandsbreuk’ (2), en zelfs de VN sprak van een mogelijke ernstige schending van het staakt-het-vuren door Hamas (3).



Het extreem eenzijdig berichtende NU.nl impliceert met de kop ‘Israël zegt bestand met Hamas al na vier uur op’ dat het opnieuw Israëls schuld is (4),

terwijl alle bestanden tot nu toe zonder uitzondering door de Palestijnen zijn geschonden en gebroken.



De ontvoering van de 23 jarige soldaat Hadar Goldin vond plaats toen hij aan het werk was in een van de duizenden terreurtunnels onder Gaza.

Dit was geheel in overeenstemming met de afspraken die in Caïro waren vastgelegd.

Twee andere soldaten vonden de dood toen een zelfmoordterrorist plotseling uit een tunnel sprong en zichzelf opblies.



Kort daarna klonk ook weer het luchtalarm, omdat Hamas een hele serie raketten en mortiergranaten op Israëlische dorpen en steden afschoot.

Israëlische tanks, artillerie, gevechtsbommenwerpers en specials forces hadden geen andere keus dan het vuur te beantwoorden.

Bij deze zware vergeldingsaanvallen zijn zeker enige tientallen Palestijnen omgekomen.



1 © Debka

2 © Arutz

3 © Ynet nieuws

4 © Nu



Hamas roept Hezbollah op samen Joden uit te roeien, ISIS zegt steun toe



In het Westen wordt het doelbewust compleet genegeerd, maar het conflict tussen Israël en de Palestijnen heeft een diepe religieuze achtergrond.

Het Palestijnse Al-Aqsa TV zond afgelopen vrijdag een preek uit waarin opnieuw werd gezegd dat de islam leert dat de moslims de Joden moeten uitroeien.

Precies voor dat doel heeft Hamas de collega terroristen van Hezbollah opgeroepen om vanuit Libanon een tweede front tegen Israël te openen.

De Islamitische Staat IS(IS) in Irak en Syrië heeft inmiddels zijn steun toegezegd,

en de Palestijnen beloofd dat het ‘slechts een kwestie van tijd is voordat wij Palestina bereiken en ons aansluiten bij de strijd tegen de barbaarse Joden.’





QUOTE: ‘Wij zullen Joden tot de laatste persoon uitroeien’

‘Ons geloof over de strijd tegen jullie (de Joden) is dat wij jullie tot en met de laatste persoon zullen uitroeien,

en niet één van jullie zullen overlaten,’ zei de imam.

‘Kijk naar de geschiedenis, broeders. Overal waar er Joden waren, verspreidden ze corruptie...

(De Koran): ‘Ze verspreiden corruptie in het land, en Allah houdt niet van corrupten.’ Hun geloof is verwoestend.

Hun geloof vervult deze profetie. Ons geloof is onze rechten in ons land te verkrijgen, en onder Allahs hemel de Sharia in te voeren.’



Pro-Palestijnse supporters in het Westen beweren steevast dat de strijd van de Palestijnen tegen Israël is en niet tegen de Joden,

maar het handvest van Hamas spreekt ook in dit opzicht klare taal:



QUOTE:‘Onze strijd tegen de Joden is extreem breed opgezet en ernstig,’ zo begint het Handvest.



Artikel 28: ‘Israël heeft de eigenschap Joods te zijn en een Joodse bevolking te hebben, en tart daarmee de islam en de moslims...’

Artikel 7: ‘Hamas kijkt uit naar het implementeren van Allahs belofte, hoe lang dit ook zal duren.

De profeet (Mohammed) zei (in een Hadith, heilige islamitische tekst):

‘De tijd (van de opstanding) komt niet voordat de moslims tegen de Joden vechten, en de Joden zich achter rotsen en bomen verschuilen,

die zullen uitroepen: ‘O moslim! Achter mij verbergt zich een Jood, kom en vermoord hem!’ (1)



Hamas roept Hezbollah op 2e front te openen



Om dat te bereiken heeft Hamas de collega terroristen van Hezbollah opgeroepen om in Libanon een tweede front tegen de Joodse staat te openen.

Mousa Abu Marzouk, woordvoerder van het ‘politburo’ van Hamas, zei tegenover het Russische persbureau RIA Novosti te ‘hopen dat het Libanese front geopend zal worden,

en wij samen tegen deze formatie (Israël) zullen vechten. Het lijdt geen twijfel dat het Libanese verzet veel zou kunnen betekenen.’



Hezbollahleider Hassan Nasrallah heeft zijn onomwonden steun voor Hamas uitgesproken,

maar behoudens een enkele raket hebben de Shi’itische terroristen zich nog niet in de strijd gemengd. (2)



ISIS belooft zich weg naar ‘Palestina’ te vechten



Het Islamitische Kalifaat, voorheen bekend als ISIS, heeft de Palestijnen beloofd zich in ieder geval wel bij de strijd tegen Israël aan te sluiten.



QUOTE: ‘Het is slechts een kwestie van tijd voordat wij Palestina bereiken om tegen de barbaarse Joden te vechten,

en degenen die zich achter de gharqad bomen verschuilen te vermoorden – de bomen van de Joden (een duidelijke referentie naar de profetie van Mohammed).’

IS(IS) bezweert dat het alle obstakels tussen hen en ‘Palestina’ zal overwinnen (3).



1 © Breitbart / MEMRI

2 © Arutz 7

3 © International Business Times

Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Precies. Wat jaja007 zegt.

Die moslim daar zijn ziek en zijn wel tegen joden wat er ook gezegd word ende mensen die hier Hamas sturen mogen van mij een enkeltje naar Palestina. Dat soort zieke volk moet je hier niet willen
.
Alle reacties Link kopieren
quote:masque schreef op 02 augustus 2014 @ 08:30:

[...]



Eens! Er wordt daar vrijwel alleen op de man gespeeld en je wordt er niets wijzer..Je hebt daar duidelijk niet meegelezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 02 augustus 2014 @ 00:53:

http://www.huffingtonpost ... -palestine_b_5602701.html



Dit is wel een redelijk verhelderend artikel.Inderdaad. Aanrader!
Alle reacties Link kopieren




Boosheid alom over deze ‘schokkende’ foto. Wij laten u echter de héle foto zien, zodat u zelf kunt constateren hoe u door de Palestijnen en anti-Israëlische reguliere media wordt belazerd.



De beruchte Palestijnse ‘film’industrie, beter bekend als ‘Pallywood’, laat ook tijdens het nieuwste conflict weer van zich spreken.

De meest recente poging om de Joodse staat Israël in een kwaad daglicht te stellen is een via de sociale media verspreide foto van een jong meisje dat op de grond ligt, met de laars van een gemene Israëlische soldaat op haar borst.

Probleempje: op de complete foto is duidelijk te zien dat de Palestijnen het hele gebeuren in scene hebben gezet. Bovendien dateert deze ‘Pallywood’ foto uit 2011.



De ‘Israëlische soldaat’ die op het meisje ging staan was in werkelijkheid een Palestijnse militant. Duidelijk is te zien hoe de Palstijnse toeschouwers, inclusief het meisje op haar knieën, op hun gemak toekijken hoe de fotograaf rechts klaarstaat om de fake scène te fotograferen. (2)



De Nederlandse en Westerse media laten zich al jaren misleiden door dit soort valse Palestijnse propaganda.

Sterker nog, de journalisten ter plekke werken er maar al te graag aan mee, getuige de eenzijdige verslagen die Tv-verslaggevers over het nog altijd niets vermoedende publiek uitspugen.



Eerdere Pallywood kunststukjes



Bij de vorige rakettenoorlog tegen Israël lieten de Westerse journaals zien hoe een Palestijn met een beige jas en een zwart t-shirt na een Israëlische luchtaanval ‘gewond’ werd weggedragen.



Wat u niet te zien kreeg was dat dezelfde man slechts een paar minuten later ‘wonderbaarlijk genezen’ bleek te zijn, en weer gewoon op zijn voeten stond.



Kort daarna sprak de gevestigde orde in het Westen schande van de dood van een Palestijns kind, dat zou zijn omgekomen bij een Israëlische aanval. In werkelijkheid was het kind gedood door een mislukte raketaanval van Hamas (3).



Toch wordt dezelfde vrouw die doelbewust het valse nieuws verspreidde dat Israël er verantwoordelijk voor was, nog steeds als ‘betrouwbare’ bron gebruikt door bijvoorbeeld CNN. (1)



Het geval Muhammad al-Dura



Het kan nog erger, want de Palestijnen deinzen er zelfs niet voor terug hun eigen kinderen doelbewust te vermoorden als ze weten dat de Westerse camera’s erop zijn gericht, zodat vervolgens Israël de schuld kan worden gegeven.



Bekendste geval is de 12 jarige Palestijnse jongen Muhammad al-Dura, die tijdens de Tweede Intifada in 2000 op de foto werd gezet terwijl zijn vader hem te midden van een vuurgevecht met Israëlische soldaten leek te beschermen. Het jongetje zou zijn geraakt en in de armen van zijn vader zijn gestorven.



Althans, dat wilde de Palestijnse filmmaker Talal Abu Rameh en het Franse 2TV de wereld doen laten geloven.

Na grondig onderzoek van de beelden bleek echter dat het jongetje alleen door kogels van de andere (Palestijnse) kant kon zijn geraakt.

Omdat er geen bloed was te zien, zou de hele gebeurtenis echter ook in scène gezet kunnen zijn.



Dat was zeker niet alleen het standpunt van Israël (5). De Boston Universiteit professor Richard Landes documenteerde talloze ‘Pallywood’ scenes, en had ook een interview met Abu Rahmeh.



Die sprak zichzelf niet alleen tegen, maar zei tevens dat hij bepaalde ‘geheimen’ over de veronderstelde dood van het jongetje niet kon vertellen. Al-Dura werd echter wel het symbool van de intifada,

de ‘Palestijnse zaak’ en zelfs de wereldwijde islamitische jihad. (4)



Donderdag pro-Israël demonstratie



Donderdag 17-7-2014 organiseerden het CIDI (Centrum Informatie en Documentatie Israël) en de stichting ‘Christenen voor Israël’ tussen 19.00 uur en 20.00 uur een pro-Israël solidariteitsmanifestatie op de Dam in Amsterdam, om ‘duidelijk te maken dat wij achter Israëls recht staan haar burgers te beschermen’ .



Nieuwsbronnen © =

(1) Shoebat

(2) Legal Insurrection

(3) NewsInc (via Shoebat)

(4) Newsbusters

(5) Daily Mail

CIDI
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel van dit soort foto's zwerven rond jaja007 zijn ook al heel veel 'neppe' foto's ontmaskerd.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:isa__88 schreef op 02 augustus 2014 @ 11:39:

Heel veel van dit soort foto's zwerven rond jaja007 zijn ook al heel veel 'neppe' foto's ontmaskerd.



Hier een filmpje van de BBC, over veel gedeelde foto's op Twitter in de afgelopen weken. De meeste foto's zijn helemaal niet van Gaza, maar van Aleppo of Irak.



http://youtu.be/XnO4gy8dQIc
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven