Bulgur recepten? Tips?

01-08-2014 14:47 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Hoe maken jullie bulgur klaar? Koken in water of boulion?

En hebben jullie nog lekkere recepten met bulgur?



Groetjes Misiu89
-
Alle reacties Link kopieren
Deze uit de Hello Freshbox is erg lekker!
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Kan beide!



Ik heb een keer bulgur gemaakt met tomaatjes, uitjes, komkommer, zwarte olijven, beetje koriander, peper, zout en een lepeltje mayonaise (bulgur salade dus)



Daarnaast kun je bulgur prima als basis gebruiken zoals je dat ook met rijst of pasta doet.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt er hetzelfde mee doen als met rijst en couscous.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik kook het gewoon in water met een beetje zout. 1 kopje bulgur op 1,5 kopje water. 10 minuutjes (afhankelijk van de soort, je hebt fijnere en grovere) het is lekker als rijstvervanger bij de warme maaltijd. Maar je kunt er ook kisir mee maken bijvoorbeeld - meng het als het afgekoeld is met bosui, peterselie, verse munt, komkommerstukjes, tomatenblokjes, domates of biber salcasi (= tomaten of paprikapuree) wat chiliflakes, granaatappelsiroop, olijfolie. Opeten door een lepel in een slablaadje te rollen. Afiyet olsun.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik bulgur altijd als couscous. Kook het nooit in bouillon, maar in water.



Heb ooit geleerd hoe je écht couscous moest bereiden. Dat is best omslachtig, maar wel heel erg heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Olie in een pan, een gesnipperde ui, beetje tomatenpuree en fijn gesneden tomaat erin.

Even aanfruiten en dan bulgur erop. Mengen, wat zout erbij en dan water tot het 2 cm onderstaat.

Als het water verdampt is is het gaar. Wel op een laag pitje doen.



Of een ui fruiten, dan die bulgur, verse bouillon erop en op die manier koken.

Lekker hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ja die van Kuzu is ook heerlijk! Yum.
Alle reacties Link kopieren
Die van Kuzu klinkt indd heel erg lekker!

Ik ga ze denk ik alle recepten even proberen..
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven