Zwanger worden na een miskraam jan/feb 2014

30-01-2014 20:29 3406 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is een spannende tijd, zwanger worden en zwanger blijven. Na die eerste positieve test durf je het bijna niet te geloven, is het echt http://forum.viva.nl/temp ... bar/toolbar-sprite.gifzo? En dan (na misschien nog meer testen) en een menstruatie die uitblijft... dan moet het wel zo zijn. Zwanger! Maar ook het eerste trimester is spannend genoeg. Heb je wel kwaaltjes, of nemen ze af, bloedverlies en krampen. Het kan van alles betekenen en het lijkt een eeuwigheid te duren tot de eerste echo. Maar dan, opeens blijkt dat je voorgevoel misschien wel klopte; het zit niet goed en je krijgt een miskraam.



Dit is wat mij is overkomen, en als ik op het forum lees zijn er zoveel meer vrouwen die helaas een miskraam krijgen. Gelukkig gaat het veel vaker goed dan fout. Maar onbevangen een eventuele volgende zwangerschap ingaan lukt niet.



Ik zou het fijn vinden om hier met meiden te schrijven die (onlangs) een miskraam hebben gehad en er weer voor gaan begin 2014. Niet om hier een verdrietig topic van te maken, maar juist om samen uit te kijken naar een volgende zwangerschap die wél goed zal gaan.



Hieronder de tabel, jullie kunnen 'm zelf bijwerken.






NaamLeeftijdOvulatieNODKindjeOpmerkingeneyeswithlove28? afw.? afw. 1ste Poppy8429 - 39Begin januari miskraamFrekemama17 april miskraamKaatje19882609-1123-111e kindjemk rond 21 april Fall201331 ? ? 1emk dec 5w3d mk mei 5w Jippie23beide 34?nod 26 november 1emiskraam in februari Weekend25&2925-042eherstellen na curretage!vk23131&3116 oktober30 oktober1eMA feb 14 en MA jul 14. Zwanger! Lotus8726&3016 mei23-051eMiskraam Januari, Vroege miskraam Maart, Vroege miskraam augustus. Doorverwijzing fertiliteitsonderzoek. Zwanger! Lisch23&2625-0211-032eCestlavietje2719-0302-041eZwanger! Nina88828 laatste menstruatie 5 juni 1eZWANGER! 5e ronde na mk begin februari en vroege mk begin meiMuca8132&3716-23-31eZwanger! Meis29Zwanger! Poppie002238-27 juni2eZwanger! 5 maanden na miskraam, ronde 3loetje8429& 3217-25 maart1e kindjeZwanger! maybe-baby26&2823-0306-041e kindje Zwanger! Buuv.Betty3416-631-6 1e kindjeZwanger! 5 maanden na miskraam in feb. bb1431&3215 sept29 sept 1ste Zwanger! 7,5 mnd na MKjaimesblond36 en 34? Rond 28 april 1stemiskraam 26-03Beloved862724-0307-041eZwanger!!! 3 maand na vroege miskraam van 5,5 week (1e echo 29 april!)Lola8924 & 261e KindjeZwanger! Kiki1987 26 & 26 Laatste menstruatie 29 maart2e ronde na miskraam Zwanger! Twinklinstar 26&29 rond 10-17 juni 23 juni?1eNa MMM en 2mk

Zwanger!

Termijnecho 15-8 . Mila81 3327 mei 1e kindje ZWANGER 1e menstruatie na miskraam was 31 maart Doornroosje 28 & 361e kindjeZwanger! (2 maand na miskraam zwanger geworden) Suppio29 & 25 3 aug 17 aug 1e kindje Zwanger! Mylove 198827 en 25 15/16/07 02/08 2eZwanger!!





De tabel is vol! Meeschrijven mag altijd!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 09:51
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
1.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@ jippie balen meid!! Echt niks te zien? Ook niet heel vaag?

@ Kiki wat leuk een meisje!!
jawel 2 duidelijke streepjes te zien.. ook niets heel vaag..

nu maar gewoon afwachten tot ik weer ongesteld wordt. Denk nu al kom maar op dat weet ik dat maar en kunnen we weer op voor de volgende ronde..
Alle reacties Link kopieren
2? Wat voor test heb je dan? Cleaeblue test met plusje? 2 streepjea is anders meestal juist zwanger!!
Alle reacties Link kopieren
Kzie het al. Kv heeft ook een plusje test
zal ff duidelijker zijn. Had een test van de kruidvat gedaan met 2 horizontale streepjes= negatief..
Alle reacties Link kopieren
Jammer Jppie
mijn nod is zaterdag hoor, als ik uitga van 29 dgn. Weet niet gelijk of het wat zegt hoor dat die test vanmiddag negatief was.

Merk t allemaal wel,

Merk nu alweer aan mijn gemoedstoestand dat het niet goed is om morgenochtend weer een test te doen en er zo 'mee bezig' te zijn.

Zie ik minder de leuke dingen en spookt t de hele tijd door me hoofd..

Komt als t komt moet ik nog steeds denken en positief!
Alle reacties Link kopieren
Hier bruin verlies en krampen dus denk einde ronde voor mij
oh jammer weekend! Wat balen!



Ik probeer echt positief te blijven, meestal probeer ik van het positieve uit te gaan maar ga nu echt van het negatieve uit.

Kan ook ff niet positief zijn.

Heb voor meerdere dingen in me leven best me best moeten doen ( was in de couveuse al een vechter zei me moeder, was iets te klein.) dus ga er maar vanuit dat het dit ook zal zijn dat het niet vanzelfsprekend is.

Ik moet mezelf ff afleiden..

Heb er nu al ff geen zin meer in...

Heb vandaag ook last van n beetje buikpijn maar mischien spanning?

Hoor ik gisteravond weer van me broer, die is zwanger, die en die, foto van pasgebore baby, gadver
Alle reacties Link kopieren
Weekend, jppi . Wat ontzettend jammer en balen. Toch weer die teleurstelling...



Kiki wat leuk een meisje!! Je moet echt iets gaan doen met die glazen bol van je. Bizar 8,5 kilo afgevallen! Maar wel super dat je kleine meisje t goed doet.
Alle reacties Link kopieren
@jippi alles kan nog, je hebt s middags getest dus minder hcg in je urine dan! Ik blijf voor je hopen!



@weekend balen meid!!! Hopelijk kan je snel positieve energie vinden om weer door te gaan!
Alle reacties Link kopieren
Weekend
Aaaw weekend, had echt gedacht dat je zwanger was en eigenlijk denk ik dat nu nog steeds hoor.



Hoe gaat het verder met iedereen?



Ik begin de baby te voelen best bijzonder maar om nou te zeggen dat ik er echt besef van heb dat ik een kind krijg...Nee. Dacht altijd dat zwanger zijn betekende dat je al direct van je kind hield en op een roze wolk zat maar zo is het dus niet. Vriendin van mij is net bevallen en ze zegt: Ik heb wel nu wel een kind maar dat die van mij is snap ik nog niet haha.



Gisteravond heb ik een soort van normaal avond eten op ( rijst met bonen en verder niks) en net een schaaltje yohgurt wat er nog in zit dus hopen dat het ook zo blijft!



Ben nu al zelfs een uurtje een beetje aan het werken, zo even het huis soppen, wasjes draaien, hondje uitlaten, vogelkooi schoonmaken en dan weer eventjes terug naar bed.
Alle reacties Link kopieren
Jppi, zoals Nina zegt... Je hebt getest met middag urine, dus minder hcg. Er is nog hoop!



Weekend, ik hoop dat het niet doorzet en dat je snel een positieve test in Handen hebt! Kiki heeft een goed gevoel bij je, en dat is meestal juist!



Kiki, wat fijn dat je iets binnen hebt kunnen houden. Ga niet gelijk teveel doen, kan snel weer omslaan..
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop t Kiki! Was gisteren een beetje verdrietig bruine afscheiding + test in de middag wit. Niet slim om 11 uur testen als je om half 10 nog geplast heb. Dus vanochtend getest maar wit. NOD is maandag en k wou zondag testen met man maar goed dat is denk ik niet nodig, hoop van wel maar goed de tekens zijn niet positief
Lastig he weekend, ik hoop ook zo voor jullie dat je zondag een positieve test in handen hebt.

Gisteravond nog even met vriendlief over gehad, die wederom zegt dat ik me er niet zo mee bezig moet houden..

Vertelt hij dat hij afgelopen week gedroomd heeft dat ik zwanger was..

Me temperatuur is nog steeds hoog ( 36.9) dus hoop dat dat positief is. Als hij morgenochtend nou lager is, dan zal t wel betekenen dat ik ongsteld word. Nu nog niet t geval maar de vorige keer werd ik ook op zaterdag ongesteld.
Alle reacties Link kopieren
ik hoop dat er deze ronde nog een zwangere bij komt!! Dus jippie hopen op jou! Of zijn er nog meer komende nods? bij mij dringt het nog echt niet door,heb nog twee testen over,denk dat ik morgen en eind volgende week blijf testen om te kijken of ze steeds zo positief blijven...
Iedereen hier moet gewoon zwanger worden en snel nog ook!!



Kaatje ja idd ik eet nu ook niet gelijk teveel. Heb nu wel trek maar ik heb eventjes geen idee wat een beetje goed zou zijn nu. Ben een soort "bang" geworden om te eten.



Ik heb er nu trouwens ook weer helemaal de tering in. Hond was door de huiskamer aan het rennen en viel...Nu loopt hij weer mank. Heb deze week nu al 4x bij een dierenarts gezeten dus ik wacht het nog even af maar hij moet nu ook echt naar buiten toe en meneer weegt 45 kilo dus het is geen optie om hem op te tillen, van mij mag die best alles op balkon doen maar domme ik heeft hem goed opgevoed dat hij dat dus niet doet...Hoop dat mijn vriend snel thuis is zodat hij hem kan tillen maar dat betwijfel ik.
Alle reacties Link kopieren
Dames ik blijf voor jullie duimen hoor! haha, je vriend jppi, en dan zelf er over dromen. Wel leuk toch dat hij er dan stiekem ook zo mee bezig is. En Weekend, als je niet met je ochtendplas tests is het echt volgens mij veel minder kans om een streepje te zien! Blijf hopen voor jullie. Nog niet ongesteld is een goed teken!



Wat goed Kiki, dat je nu wat eten binnen houdt!



Hier voorlopig nog geen NOD, we wachten rustig af hoe het gaat. Buikpijn is al minder. Wel enorm moe..... maar dat gaat ook vanzelf wel weer over. Ik ga eerst maar een borrel drinken, en eten wat anders niet mag! Toch nog wel onverwachte huilbuien, ineens, uit het niets.
vk31, logisch toch dat je soms huilbuien hebt. Lucht lekker op hoop ik voor je. Geniet lekker van je borrel ( ook al is t dubbel)

heb ik toen na me miskraam wel gedaan ( gingen we uiteten omdat we elkaar een jaar kenden. Heb toen lekker carpaccio, medium biefstuk gegeten met een wijntje erbij

Fijn kiki dat je nu eten binnen houdt. Teveel kilo afvallen lijkt me ook niet prettig.



Nog steeds niet ongesteld maar verwacht t morgenochtend. Als ik de 29 dgn aanhoudt in ieder geval. Kon t net niet laten om een test te doen terwijl ik me zo had voorgenomen om het niet te doen maar goed heb er toch genoeg in huis liggen

maar gaf aan dat ik niet zwanger ben. Maar goed ook nog niet ongesteld dus hoop echt dat ik morgenochtend nog niks voel.. En hoop dat ik een beetje kan slapen.

Zal t wat zeggen dat me temperatuur vanmorgen nog hoger was of houd ik dan mezelf voor de gek?
Heb vandaag mijn nod. Nog niet ongesteld. Vorige keer werd ik s morgens vroeg al ongesteld, nu nog niet.. dat geeft me hoop terwijl t makkelijk later op de dag kan komen of zal je net zien dat ik nu n cyclus heb van 30 dgn.

heb vanmorgen n test gedaan maar die gaf aan niet zwanger. Helaas had gehoopt dat ik me vriend kon verrassen..

nu hopelijk morgenochtend
Alle reacties Link kopieren
@weekend en jippi: ik duim voor julie!

@kiki:wauw een dochter en je begint het te voelen, zo fijn hé, geniet er maar van!

@hier: nu echt op het wachtbankje, NOD is woensdag. Op dag 19-20 had ik wat roze verlies, hopelijk een goed teken, toevallig iemand dat hier ook gehad?
Alle reacties Link kopieren
@ gutsie,ja ik!! Op een week na mb eisprong! Echt 1 drupje bloed vermengd met slijm.dus beetje roze..en ik ben zwanger! Duim voor je!!
Gutsie, hier ook!! Maar dan op moment dat ik eigenlijk bijna ongesteld moest worden..



Jppi, hopelijk heb je gewoon pas een late positieve test in handen!! wat voor testen heb je, gevoelige?

Hoe was je temperatuur vanochtend?



Vk, logisch dat je nog huilbuien hebt. Je bent sowieso nog labiel van alle hormonen die je lijf uit stromen en het verdriet van jullie verlies! Laat je lekker gaan als dat nodig is!

En geniet dan toch maar van al het 'verboden' eten&drinken!



Kiki, hoe is het afgelopen met je hond? Loopt ie weer normaal? Fijn dat je weer een dagje wat eten binnen hebt kunnen houden!



Weekend, hoe is het bij jou?



Hier weinig nieuws. Verbaas me nog steeds af en toe hoe weinig kwalen ik heb en hoe eng ik dat vind...

Heb zo het gevoel dat er stiekem helemaal niks gebeurd daarbinnen, terwijl de echo toch anders heeft uitgewezen..



Oja en ik heb gister de creche aanvraag verstuurd en op mn werk aangegeven wat ik wil met werken..

(Poppie&nina&mylove) Wat hebben jullie al geregeled/gekocht?
Alle reacties Link kopieren
@gutsie en jppi: ik duim voor jullie!!!



@vk:



@kiki: kleine beetjes eten helpt mij ook wel om niet teveel last te krijgen van maagzuur. Hoop dat je je steess beter gaat voelen. Maar het lijkt de goede kant op de gaan!?



@weekend: blijf toch nog voor je duimen hoor!



@mylove: haha herkenbaar dat blijven testen!



@hier: 20 weken echo poging 2 ging goed. Dit keer werkte het kindje gelukkig wel mee. Alles is in orde met haar. Zo fijn! Ik duim voor iedereen die nog niet zwanger is, dat jullie dit ook snel meemaken. En voor de zwangeren dat alles ook goed blijft gaan!



Voor wie het leuk vindt, hier een soort dubieuze zonnegroet van onze yoga-baby



http://nl.tinypic.com/r/2zsqhau/8

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven