Entertainment alle pijlers

Utopia 2 (spoiler alert!)

24-04-2014 08:13 3021 berichten
En hier kunnen we verder.



Waarschuwing: topic loopt voor op de tv-uitzendingen!



Laatste prangende vragen: Waar is Drakenoog gebleven? Waarom eten de bewoners zoveel kwark? En zou vertrek van Andrea wederom een actie van de regie zijn?



Alle reacties Link kopieren
quote:vivamila schreef op 31 juli 2014 @ 16:37:

[...]





Maar dan heb je toch ook nog wel een sollicitatie- of vrijw.werk- pf bijscholingsplicht? Blijf het een raar verhaal vinden.Volgens mij heeft bijna iedereen behalve VanFles en Rienk een inkomstenbron als werk of kunstkliederen of een studie zoals Gio. Volgens mij was Ruud telefoonverkoper, Ivan is ondernemer in???, Marije is juf, Laura 2 is vertegenwoordigster in tapijten, Colinda doet aan waarzeggen en andere alternatieve dingen, Nicolien is Yogalerares en afgestudeerd filosoof, Billy/Marjet doet aan onsuccesvol kladschilderen, Sonny si DJ en ook nog iets anders wat ik vergeten ben. Maar wat Joey, Isa, Charlotte en Lautje nou voor de kost deden wat mij niet duidelijk en VanFles is gescheiden huisvrouw dus het kan niet anders dan dat ze bijstandsmoeder was, was want de sociale dienst gaat natuurlijk een jaar niets doen en niet solliciteren en niet per direct beschikbaar zijn op de arbeidsmarkt niet financieren dus dat doet oom John nu. Al vraag ik mij af wat er gebeurd als VanFles utopia moet verlaten. Gaat de sociale dienst haar dan weer een uitkering geven terwijl ze weten dat ze een jaar niet gesolliciteerd heeft vanwege een programma??? Een Workfirst of Workfast ligt meer voor de hand.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Vaste lasten worden door de productie betaald, verder niets. Dat is bij de meeste van dit soort programma's zo geregeld, bv ook bij big brother.
Alle reacties Link kopieren
Charlotte werkte in het restaurant van haar ouders toch?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij krijgen ze idd soort salaris is altijd bij reality shows
quote:tallyho schreef op 31 juli 2014 @ 16:57:

[...]



Nee, waarom? Die maandelijkse bijdrage komt van JdM en de belastingdienst beschouwt de deelnemers als werknemers van de BV Utopia dus hoezo een sollicitatieplicht? Je denkt toch niet dat de Sociale Dienst dit financieel faciliteert of de uitkering van VanFles doorbetaalt?Ik dacht helemaal niks. Snapte het niet, vandaar mijn vraag. Maar de werklozen nu in dienst van Utopia bv. klinkt logisch.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mutsje78 schreef op 31 juli 2014 @ 21:40:

[...]





Al vraag ik mij af wat er gebeurd als VanFles utopia moet verlaten. Gaat de sociale dienst haar dan weer een uitkering geven terwijl ze weten dat ze een jaar niet gesolliciteerd heeft vanwege een programma??? Een Workfirst of Workfast ligt meer voor de hand.Welnee, de belastingdienst beschouwt de deelnemers als werknemers van de BV Utopia. Dit houdt in dat er voor de deelnemers sociale premies en lasten moeten worden betaald waardoor de deelnemers onder andere WW-rechten opbouwen. Is niet veel onder de huidige regeling dus als dat opgebruikt is kunnen ze in beginsel allemaal een bijstandsuitkering aanvragen als ze geen inkomen hebben. Aangezien ze voorafgaand aan deze bijstandsuitkering allemaal in dienst zijn geweest van de BV Utopia en dus een werkgever hebben gehad is er geen sprake van niet voldoen aan een sollicitatieplicht voorafgaand aan de uitkering.
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Alle reacties Link kopieren
quote:vivaforum14 schreef op 31 juli 2014 @ 21:44:

Vaste lasten worden door de productie betaald, verder niets. Dat is bij de meeste van dit soort programma's zo geregeld, bv ook bij big brother.

Was ook zo'n akkefietje over met de Gouden Kooi:



AMSTERDAM - Een klinkende overwinning voor een van de meest geruchtmakende verliezers van het beruchte pestprogramma de Gouden Kooi. Bijna vier jaar na het Talpa-programma haalt ex-deelneemster Natasia haar buit binnen: het recht op een werkloosheidsuitkering omdat ze voor het einde uit de luxe villa werd gestemd.





Naar eigen zeggen heeft ze recht op 16.000 euro van het UWV, exclusief rente.De flamboyante moeder van twee jonge kinderen werd na tien maanden weggestemd uit het Talpa-programma. Vervolgens klopte ze bij het UWV aan voor een werkloosheidsuitkering. De uitkeringsfabriek weigerde de aanvraag voor een uitkering en hield tot op heden, ondanks eerdere gerechtelijke uitspraken waarin Natasia in het gelijk werd gesteld, de hand op de knip.



Toch kreeg Natasia gisteren definitief gelijk bij de Hoge Raad. Het hoogste rechtscollege oordeelde dat de moeder in loondienst was geweest bij Talpa en dus recht had op ww. In de tijd dat zij deelnam, verdiende Natasia 30.889,92 euro bruto. Daar werden nog loonheffingen en sociale premies op ingehouden.



Uniek Een woordvoerder van de uitkeringsfabriek zegt dat nu aan de hand van de gangbare criteria getoetst zal worden of zij in aanmerking komt voor de werkloosheidsuitkering. "Zij heeft nog niks gehad. Wij wilden eerst een bindende uitspraak hoe we deelname aan dit soort programma's moeten zien. Die is er nu. We weten nu hoe we deelnemers van dit soort spelletjes moeten beoordelen. Overigens verwacht ik niet meteen een stormloop van ex-kandidaten van dit soort programma's. Bij mijn weten is dit een unieke zaak."



Natasia reageert verheugd. "Dat is leuk! Bedankt voor het goede nieuws." Bijna vier jaar nadat zij de pestvilla moest verlaten, heeft zij nog steeds geen baan, net als overigens voordat ze de villa introk. "Ik heb nog steeds geen werk en ben druk met de gezondheid van mijn zoontje.



Het is een aardige buit waar ik recht op heb, volgens mijn eigen berekeningen ongeveer 16.000 euro exclusief rente."

conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren
Isabella is verpleegster en Laura bejaardenverzorgster. Charlotte werkt in het restaurant van haar ouders. Wat Joey doet ben ik ook vergeten.
Some flies are too awesome for the wall
Alle reacties Link kopieren
Een beroep kun je makkelijk verzinnen of ze ook daadwerkelijk als zodanig in dienst zijn (geweest) van een werkgever, betwijfel ik ten zeerste. Welk belang heb je als werkgever bij iemand die aan een dergelijke show meedoet?



Van Aike weet ik dat zij van haar werkgever vrijstelling van werkzaamheden had en dus na vertrek uit Utopia daar weer aan het werk kan. Maar zij was een atypische kandidaat voor dit programma dus ik vermoed dat zij door JdM gevraagd is om erin te gaan zitten en daarom ook zonder verlies van borg er weer uit heeft kunnen stappen. Anders zou zij gezien haar financiele draagkracht wel een hele grote borg verspelen en zo dom is ze echt niet.
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Alle reacties Link kopieren
Joey is zzp'er.......maar waarin?? Shoot me!!
Alle reacties Link kopieren
Vannes heeft groen licht gekregen voor haar "restaurant". Eerste beeld wat je krijgt......een Vannes die haar rokershoestbacillen over dat eten verspreid! Lekker!!!!
Jongens... ik kijk het nu sinds vandaag weer. Aflevering is nu op televisie en het leert mij dat Ruud met Billy wil trouwen?





Exqueeze me?
Colinda praat nu over haar anus... ik heb niks gemist zo te horen.
Alle reacties Link kopieren
Jep! Zondag gaat hij haar vragen!
Alle reacties Link kopieren
En toch vind ik Billy en Ruud leuk samen. Hij is lief en,geduldig met haar en zij laat hem ook in zijn waarden
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 02 augustus 2014 @ 08:14:

En toch vind ik Billy en Ruud leuk samen. Hij is lief en,geduldig met haar en zij laat hem ook in zijn waarden

Ik loop wel eens te mopperen hier, maar stilletjes vind ik ze ook wel erg lief samen.

Ze passen echt bij elkaar
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:louloulouise schreef op 02 augustus 2014 @ 00:12:

Colinda praat nu over haar anus... ik heb niks gemist zo te horen.Je bent net op tijd voor het verlovingsfeest
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 02 augustus 2014 @ 13:42:

[...]



Ik loop wel eens te mopperen hier, maar stilletjes vind ik ze ook wel erg lief samen.

Ze passen echt bij elkaar Ik ook
Frankly my dear, I don"t give a damn
Joey is vorig jaar via NTI begonnen met commerciële economie en hoopt volgens eigen zeggen in 2016 z'n hbo-diploma te halen. Hiervóór heeft hij in de horeca gewerkt, en verkocht hij speeltoestellen.
Wat ik vreemd vind: Ruud had met Charlotte besproken dat hij overwoog om Billy ten huwelijk te vragen. Ik meen dat hij Billy's moeder al een brief had geschreven waarin hij om Marjets/Billy's hand vroeg. Vervolgens zie je in een streamverslag dat Marjet/Billy op de laptop trouwjurken zit te bekijken. Heeft iemand z'n mondje voorbij gepraat? Hebben bezoekers van Utopia wellicht iets laten vallen over een huwelijk? Of zou Marjet altijd al een trouwjurkenfetisj hebben gehad. Er is m.i. dus al iets uitgelekt.
Uitgelekt? Gescript zul je bedoelen
Moet eerlijk bekennen dat ik Ruud toch wel langzaam aan het waarderen ben, hij geeft nog een beetje sjeu aan het geheel. Hoe hij Colinda probeert te vangen, grappig.

Billy wordt ECHT mijn favoriet niet, echt niet.



Is Nico afgestudeerd, dacht eigenlijk dat zij heeft gezegd dat zij nog middenin haar studie zat.

Mooie meid.



Misschien heeft Ron wel de opdracht gehad om de boel de afgrond in te helpen, wel leuk dat men het nu hoort donderen in Keulen.



Het is al augustus en ik kijk toch nog wel 3p/week. Nooit gedacht, ECHT niet.
Haha ik ook niet :p Billy..ik herken afentoe wel labiele acties van mezelf in haar. Maar ja die vind ik vervelend dus ook bij anderen is dat meteen een doorn in het oog. En Ruud..hij krijgt zoveel voor elkaar op de kutmanier. De manier die hem niks leert als t ware. Zo hoort het gewoon niet, als ik me zo gedroeg waren mijn ouders niet trots op mij en kreeg ik ook niet de kans om te trouwen met mn liefje. Dan kreeg ik niks. Van de verwende nesten, daar hen ik totaal niks mee... Maar ja wel leuk vertier ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:*Ginger* schreef op 02 augustus 2014 @ 15:47:

Uitgelekt? Gescript zul je bedoelen



Zoals alles gescript is daar......Gisteravond op de livestreams.....de jongens waren aan het zwembad bezig, hoor je....*ding dong* "Jongens willen jullie stoppen met aan het zwembad werken"



Iedereen die constant naar die zenderkamer geroepen worden.....niks reallife meer aan volgens mij! Las op de site van Utopia dat Huub van Ballegooy die destijds in de gouden kooi zat de boel regisseert daar.
Alle reacties Link kopieren
Billy heeft 'ja' gezegd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven