Vakantiezaterdag!!!!

02-08-2014 08:45 157 berichten
Hallo ladies,



Het is eindelijk zo ver, velen van jullie hebben eindelijk vakantie en daarmee zijn er ook een aantal vertrokken naar verre oorden of juist dichtbij, in hotel, camping of logeeradres.

Heeft iedereen het een beetje naar de zin? Komen jullie ook tot rust of zitten jullie nog in de ren- en vliegstand?



Volgens de berichten wordt het in Rotterdam vandaag een kletsnatte kliederboel, dus dat is niet echt een uitnodiging om eropuit te gaan, maar dat mag de pret niet drukken. Een beetje vogelen in huis, al moet ik er wel eventjes uit voor wat boodschappen en als het te doen is, dan loop ik even naar de mart. Ik zie wel.



Wat gaan jullie doen vandaag?
Goedemorgen Cateautje!



Ben benieuwd wat het weer brengt vandaag, tot nu toe ontliepen we alle heftige buien van de laatste weken. Maar anders wordt het een binnendagje, wat tv kijken, fröbelen, en een legohuis bouwen met dochter



Ik mocht uitslapen vandaag, maar ja, toch wakker om zeven uur he.... Ach ja. Man is met dochter boodschappen doen en daarna zal ik me eens uit bed laten vallen
Hier geen vakantie hoor. En het zit er voorlopig ook nog even niet in



Ik ben gewoon lekker vroeg opgestaan, net terug met de hond uit het bos, en zo even lekker onder de douche.
Vorige week geen Cateautje op zaterdag? En ik had mijn stukje al klaar. De wifi is hier alleen in/bij het sanitair dus ik wilde ik daar even kopiëren, plakken verzenden, maar helaas! Wil ook deze weken verder niet op Viva zijn, maar voor het zaterdagtopic maak ik een uitzondering!



Hoi allemaal, eerste week van de vakantie zit erop. We hebben avonturen beleefd en angsten overwonnen. Ik heb een toren beklommen, weliswaar met een lift en slecht 43 treden, maar toch. Was een stalen wenteltrap waar je langs de kanten heel diep kon kijken. Mijn angst is die diepte langs de trap. Gelukkig was ik met mijn moeder die een angst voor wenteltrappen heeft, en mijn neefje, die zó de trappen op klom, maar eenmaal boven nogal groen zag. Het boven zijn vond ik niet eng, het terug die trap af echter! Gelukkig kwamen er ook nog tegenliggers, die we vertelden over onze angst en toen maakten zij de ruimte die we nodig hadden. Eenmaal beneden allemaal supertrots op onzelf!



Daarna volgde een bezoekje aan onderaardse gewelven, helaas weer wenteltrappen maar dan van steen. Ik vond het wel meevallen, maar moeders vond het minder leuk. Neefje had er niks van. We hebben dus ontdekt dat hoogtevrees meerdere verschijningsvormen heeft.



Verder leuke avonturen met de jongelui. Vriend van dochter, die met opa en oma naar ons toe was gekomen, moest terug met de trein. Hij stond alweer op Schiphol, toen wij nog in de file stonden, op de terugweg naar de camping. Enorm verkeersinfarct in die plaats, we mochten de snelweg niet meer op. Er lagen geen N-wegen onze kant op, dus over D-wegen terug, maar dan moet je dóór allerlei kleine plaatsjes ipv erlangs. En we waren dus niet de enigen, die die kant op wilden!



En net zoals de hele samenleving steeds digitaler wordt, wordt ook het kamperen dat! Dochter smst me vanuit het sanitair, dat er geen papier meer is, en als ik dan toch kom lopen, of ik dan gelijk even het vochtige papier kan brengen voor haar zeer gevoelige derrière! Daarnaast ligt er de hele dag wel iets op te laden, jongens weten inmiddels dat de stekker van de koelkast er echt niet uit mag. Maar de waterkoker, of het lampje, ach dat kan wel.



God zij dank is er een goede wasmachine hier. Jongste zat op één dag al een keer onder de blubber (gevalletje eigen schuld), onder de vogelenpoep (gevalletje pech), onder de spaghettisaus (gevalletje gulzig eten). Dus dan is een wasmachine uiterst handig, en sinds de jongens is beloofd dat ze de volgende keer mee mogen betalen aan het wasmuntje gaat het beter met de domme acties!



Vandaag dus weer zaterdag, kinderen willen inmiddels niet meer van de camping af, dus pa en ma gaan waarschijnlijk samen om de boodschappen. Wel worden we geacht ons aan te passen aan het programma van de tieners én van de aninmatie. Eerst uitslapen, dan ontbijten, dan snel lunchen want om 14.00 uur is er elke dag een activiteit voor de jongelui. Daarna met andere jongelui, internationaal gezelschap, de rest van de middag doorbrengen. Ze komen nog effe eten en dan chillen op het springkussen als alle kleine springers zijn gaan slapen. Daar gaat om twaalf uur letterlijk de stekker uit dus dan komen ze slapen.



Maar als de kinderen het naar hun zin hebben, zo af en toe nog even afwassen en opruimen, dan heb je zelf toch ook vakantie? Ik ga dus boodschappen doen, lezen, lekker koken, misschien nog ouderwets Scrabbelen met Sandtman en dan is de dag weer om!



Gezellige zaterdag iedereen!
Goedemorgen!

Vakantie is alweer een week voorbij voor ons. Maar weekend = weekend dus lekker rustig aan vandaag. Ben alleen thuis met peuter-bijnakleuter. Straks even boodschappen doen, rondje bieb en dan lekker binnen zitten als het `noodweer' komt. Schoonmaken heb ik gisteren al redelijk gedaan. Dus vanmiddag tijd om wat lekkers te bakken als bedankje voor vrienden van wie we iets geleend hebben, misschien wat lekkere hapjes voor vanavond maken, heb er zin in!



Fijne zaterdag allemaal!
Cateau, gelukkig daar ben je weer!!!

Geen plannen voor vandaag, behalve dan dat ik straks even de deur uit moet om weer verse groenten en fruit bij de boer te gaan kopen.

Verder lekker aanmodderdagje hier. Forummen, krantjes lezen, spelen met zoon.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa weer een topic van je



Wel lekker een natte kledderboel met regen hoor cateautje, frist het allemaal weer een beetje lekker op!



Hier heb ik de witte was weer hangen, als het dan even snel droog is, kan ik het strijken en weer lekker de kast in leggen.

Verder even rommelen in huis en een paar boodschappen halen en wachten tot man weer thuis is.



Maandag begint m'n eerste officiële vakantiedag dit jaar, 3 weken.

Maar wel solliciteren in die drie weken, want heb vorige week te horen gekregen dat als ik wat anders kon vinden, ik maar moet gaan, het is momenteel geld bijleggen voor baas, en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Dus aan de een ene kant vakantie, maar aan de andere kant ook gaan zoeken, en hopen dat ik snel iets anders kan vinden.

Een beetje dubbel dus, maar alsnog wel lekker 3 weken met man thuis.



Geniet van je zaterdag cateautje, en alle anderen ook!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



Het plan was om met een hoop kinderen te gaan zwemmen, maar met het voorspelde onweer lijkt me dat ineens geen goed plan meer.Misschien een film middag, zal eens vragen waar ze nog meer zin in hebben

Ik ga eerst boodschappen doen en de bovenboel stofzuigen.

Misschien nog iets lekkers bakken in mijn nieuwe oven en vanavond lekker niks, ook wel eens lekker rustig.



Fijne dag allemaal
quote:*Ginger* schreef op 02 augustus 2014 @ 08:49:

Goedemorgen Cateautje!



Ben benieuwd wat het weer brengt vandaag, tot nu toe ontliepen we alle heftige buien van de laatste weken. Maar anders wordt het een binnendagje, wat tv kijken, fröbelen, en een legohuis bouwen met dochter



Ik mocht uitslapen vandaag, maar ja, toch wakker om zeven uur he.... Ach ja. Man is met dochter boodschappen doen en daarna zal ik me eens uit bed laten vallen

Tot nu toe hebben wij het ook redelijk droog gehouden, maar afwachten wat het wordt vandaag, maar een legohuis bouwen is ook wel wat, zeker met zo'n kleine ingenieur aan het hoofd van het project.



Veel plezier samen.
quote:NummerZoveel schreef op 02 augustus 2014 @ 08:51:

Hier geen vakantie hoor. En het zit er voorlopig ook nog even niet in



Ik ben gewoon lekker vroeg opgestaan, net terug met de hond uit het bos, en zo even lekker onder de douche. Maar met de hond lekker op stap is ook een mooie ontspanning natuurlijk. Ik zit er aan te denken er eentje in huis te halen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zo weer werken, voor mij helaas geen vakantie. Geeft niet hoor, mijn werk is nog steeds hartstikke leuk! Vanavond afgesproken met wat vrienden op een terras (het weer lijkt het hier goed te houden) en dan lekker op tijd naar bed, want mórgen mag ik weer werken.



Iedereen een fijn weekend!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Een hond is zooo leuk, Cato! Maar hou er wel rekening mee dat het je leven op zijn kop kan zetten. Ik merk echt dat het mij beperkt in mijn doen en laten. Niet omdat de hond niet een poosje alleen zou kunnen zijn, maar omdat ik hem zelf liever niet te lang wil missen
Hier in het groene hart ziet het al behoorlijk dreigend en is het vies benauwd.
Ik ga 's ochtends naar het tuincentrum om allerlei moois te kopen om de tuin in te richten. Wij wonen in een slooppand en de tuin was echt een enorm oerwoud, maar nu heeft mijn lieve vriend alles leeggehaald en de tegels schoongeboend. Tijd dus om er wat gezellige plantjes in te zetten! Echt bizar trouwens wat we allemaal aantreffen in de aarde: pleisters, verpakkingen, batterijen, knikkers. Soms word ik een beetje moe van het feit dat ik in een achterstandswijk woon haha.



En vanmiddag ga ik op bezoek bij een vriendin die is verhuisd.



Hier trouwens nog geen vakantie helaas :( 16 augustus pas.



Fijne zaterdag iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allen!



Ik ben helaas al weer veel te vroeg wakker en moet straks een paar uur gaan werken. De tweede zaterdag op rij helaas.



Maar over 4 weken heb ik ook vakantie!



Vanavond gaan we samen bbq-en dus ik hoop dat het slechte weer hier voorbij gaat. Na mijn werk een paar boodschappen halen en verder wil ik wat lezen.



Fijne zaterdag/weekend/vakantie allemaal!
quote:*Ginger* schreef op 02 augustus 2014 @ 08:49:

Goedemorgen Cateautje!



Ben benieuwd wat het weer brengt vandaag, tot nu toe ontliepen we alle heftige buien van de laatste weken. Maar anders wordt het een binnendagje, wat tv kijken, fröbelen, en een legohuis bouwen met dochter



Ik mocht uitslapen vandaag, maar ja, toch wakker om zeven uur he.... Ach ja. Man is met dochter boodschappen doen en daarna zal ik me eens uit bed laten vallen Dat lijkt me nou zo leuk aan het hebben van kinderen, dat je dan met een goed excuus legohuizen kunt bouwen
quote:sandt schreef op 02 augustus 2014 @ 08:51:

Vorige week geen Cateautje op zaterdag? En ik had mijn stukje al klaar. De wifi is hier alleen in/bij het sanitair dus ik wilde ik daar even kopiëren, plakken verzenden, maar helaas! Wil ook deze weken verder niet op Viva zijn, maar voor het zaterdagtopic maak ik een uitzondering!



Hoi allemaal, eerste week van de vakantie zit erop. We hebben avonturen beleefd en angsten overwonnen. Ik heb een toren beklommen, weliswaar met een lift en slecht 43 treden, maar toch. Was een stalen wenteltrap waar je langs de kanten heel diep kon kijken. Mijn angst is die diepte langs de trap. Gelukkig was ik met mijn moeder die een angst voor wenteltrappen heeft, en mijn neefje, die zó de trappen op klom, maar eenmaal boven nogal groen zag. Het boven zijn vond ik niet eng, het terug die trap af echter! Gelukkig kwamen er ook nog tegenliggers, die we vertelden over onze angst en toen maakten zij de ruimte die we nodig hadden. Eenmaal beneden allemaal supertrots op onzelf!



Daarna volgde een bezoekje aan onderaardse gewelven, helaas weer wenteltrappen maar dan van steen. Ik vond het wel meevallen, maar moeders vond het minder leuk. Neefje had er niks van. We hebben dus ontdekt dat hoogtevrees meerdere verschijningsvormen heeft.



Verder leuke avonturen met de jongelui. Vriend van dochter, die met opa en oma naar ons toe was gekomen, moest terug met de trein. Hij stond alweer op Schiphol, toen wij nog in de file stonden, op de terugweg naar de camping. Enorm verkeersinfarct in die plaats, we mochten de snelweg niet meer op. Er lagen geen N-wegen onze kant op, dus over D-wegen terug, maar dan moet je dóór allerlei kleine plaatsjes ipv erlangs. En we waren dus niet de enigen, die die kant op wilden!



En net zoals de hele samenleving steeds digitaler wordt, wordt ook het kamperen dat! Dochter smst me vanuit het sanitair, dat er geen papier meer is, en als ik dan toch kom lopen, of ik dan gelijk even het vochtige papier kan brengen voor haar zeer gevoelige derrière! Daarnaast ligt er de hele dag wel iets op te laden, jongens weten inmiddels dat de stekker van de koelkast er echt niet uit mag. Maar de waterkoker, of het lampje, ach dat kan wel.



God zij dank is er een goede wasmachine hier. Jongste zat op één dag al een keer onder de blubber (gevalletje eigen schuld), onder de vogelenpoep (gevalletje pech), onder de spaghettisaus (gevalletje gulzig eten). Dus dan is een wasmachine uiterst handig, en sinds de jongens is beloofd dat ze de volgende keer mee mogen betalen aan het wasmuntje gaat het beter met de domme acties!



Vandaag dus weer zaterdag, kinderen willen inmiddels niet meer van de camping af, dus pa en ma gaan waarschijnlijk samen om de boodschappen. Wel worden we geacht ons aan te passen aan het programma van de tieners én van de aninmatie. Eerst uitslapen, dan ontbijten, dan snel lunchen want om 14.00 uur is er elke dag een activiteit voor de jongelui. Daarna met andere jongelui, internationaal gezelschap, de rest van de middag doorbrengen. Ze komen nog effe eten en dan chillen op het springkussen als alle kleine springers zijn gaan slapen. Daar gaat om twaalf uur letterlijk de stekker uit dus dan komen ze slapen.



Maar als de kinderen het naar hun zin hebben, zo af en toe nog even afwassen en opruimen, dan heb je zelf toch ook vakantie? Ik ga dus boodschappen doen, lezen, lekker koken, misschien nog ouderwets Scrabbelen met Sandtman en dan is de dag weer om!



Gezellige zaterdag iedereen!

Respect!!! Wat een overwinning!!! We zijn echt trots op je.

Ik ben van mijn hoogtevrees verlost door de Euromast op te gaan en als ik dan boven stond dan stond ik erbij alsof die toren heel hard heen en weer wiebelde. Strompelend naar de reling en snel vastgrijpen en dan.....prachtig uitzicht! Nu doet het me gelukkig niets meer. Ik hou niet van angsten.



Ja, het digitale tijdperk volgt ons overal rond, daar komen we niet meer onderuit. Wel fijn dat de koelkast de ontdooistand bespaard blijft, anders kan je wel boodschappen blijven doen.



Mee laten betalen aan de munt is een goede bedreiging. Hit them where it hurts, haha, pubers......



Wat fijn dat jullie zo'n leuke camping hebben gevonden. Ja, als de kinderen het naar hun zin hebben, dan is het voor jou ook rustig, maar relax okay Truus de Mier, want je kan nu ook vast niet stilzitten.



Wij willen een uberrelaxte Sandt terug na de vakantie. Ook wij hebben rechten.





Be happy.
quote:vivavogeltje schreef op 02 augustus 2014 @ 08:51:

Goedemorgen!

Vakantie is alweer een week voorbij voor ons. Maar weekend = weekend dus lekker rustig aan vandaag. Ben alleen thuis met peuter-bijnakleuter. Straks even boodschappen doen, rondje bieb en dan lekker binnen zitten als het `noodweer' komt. Schoonmaken heb ik gisteren al redelijk gedaan. Dus vanmiddag tijd om wat lekkers te bakken als bedankje voor vrienden van wie we iets geleend hebben, misschien wat lekkere hapjes voor vanavond maken, heb er zin in!



Fijne zaterdag allemaal!

Het eerste dat in me opkomt is samen koekjes bakken met je dreumes, vind hij/zij vast en zeker heel erg leuk.



Fijne dag samen en veel plezier met bakken.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, ik moet even wat opruimen in huis en wil daarna wat bramen, rozebottels en pruimen gaan plukken in een natuurgebied. Ik weet echter niet of het hier droog blijft.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:NYC schreef op 02 augustus 2014 @ 08:54:

Cateau, gelukkig daar ben je weer!!!

Geen plannen voor vandaag, behalve dan dat ik straks even de deur uit moet om weer verse groenten en fruit bij de boer te gaan kopen.

Verder lekker aanmodderdagje hier. Forummen, krantjes lezen, spelen met zoon.

Wat heb je een prachtig motto.



Lekker, zo'n dagje weinig, geniet ervan.
Vakantie? Over een kleine maand pas.



Cateau, een hond is heerlijk! Altijd een hond gehad, tot twee jaar geleden, toen is ze overleden. En met dochter even gewacht tot we een andere hond in huis haalden. Toch merk je juist dan dat het je ook wel beperkt heeft, een hond. Niet alleen het uitlaten maar vooral met spontane uitjes en vakantie. Eigenlijk net een kind Maar we gaan nu voor de laatste keer voorlopig echt lang en ver weg (gaan een maand naar Canada) en daarna zie ik het wel weer zitten. We hadden ook echt zo'n heerlijke, knuffelige lobbes <3
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Ik wordt net wakker in een hotel in het oosten des lands. We zijn er heerlijk een lang weekend op uit, vriend en ik.

Nu eerst aankleden en beneden naar het ontbijtbuffet en daarna eens kijken welke stad we vandaag heen gaan. Waarschijnlijk wordt het Arnhem.

Lekker winkels kijken, luieren op terrasjes, rondslenteren en lekker eten.

En het mooiste is, morgen hebben we nog zo'n dag voor de boeg!
Goedemorgen Lieve Cateau,





Dat klopt, ik heb eindelijk vakantie, ik ga dinsdag lekker weg.

Ben al druk met koffer inpakken (bleeegg).



Verder ben ik al een tijdje op, heb lekker in het huis gerommeld

enz.

Nu even lekker ontbijten en forummen, beetje aanklooien krantje lezen etc. en later ga ik denk ik

even naar het winkelcentrum.



Vanavond ga ik wat drinken met mijn (zoals je weet) officeel

'ex-vriend.'

Het is in de nieuwe situatie voor ons allebei even wennen, maar ik ben nog steeds ongelofelijk blij dat we zo fijn en vriendschappelijk 'uit elkaar' gaan.

(zo voelt het niet eens, meer een soort van andere omgang.



Gister was hij even hier, niks aan de hand, maar ik merkte wel

dat ik aardig gewend ben geraakt in de ruimte voor mezelf hebben en kunnen doen en laten wat ik wil, haha!



Jij ook fijne dag!!



Kanon: goed zo, doen !!

(dat is namelijk mijn woonplaats )
goedemorgen!

ik heb hier nog nooit geschreven maar het klinkt erg gezellig.



Hier begon de dag om 6 uur. Man moest eruit en soms lukt dat zonder dat kind en ik wakker worden maar vandaag niet.

Kind voor de tv, ik nog een uurtje plat maar dat is nooit echt een succes, coma van een uurtje.Dan zit ik nog lang na te zombieën op de bank.

nieuw recept geprobeerd, bakbanaan in de oven in kokosmelk met kaneel. 20 minuten op 220 graden, als het eruit komt stroop erdoor. Ik had van de week goedkope bakbananen op de markt dus receptjes gezocht. Het was erg lekker.



kind is bezig met muziek, aan alle knopjes draaien, he dat klinkt raar zonder bas/met véééél bas.

Vogel zingt vrolijk mee.



straks naar de molen voor speltmeel, boekweitgrutten en nog wat gezonde dingen.

Dan naar een klein strandje met een vriendin met kind. Hopelijk houdt het weer zich ad voorspelling, in de namiddag buien is dat voor hier.



de vakantie is alweer 2 weken voorbij. Maar met dit weer voelt het nog wel als vakantie.



Fijne dag iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie, Sandt! Klinkt lekker, scrabbelen met Sandtman terwijl de kinderen zichzelf vermaken.



Penelopeia, dat heb ik ook! Ik ken trouwens een stel dat met hun kinderen naar Disneyland Parijs is geweest en die ouders hadden zelf nog het meest genoten van alle attracties.



Cateautje, kun je die regen niet deze kant opsturen? Dan heb je mooi weer om naar de markt te gaan en dan hoef ik mijn plantjes geen water te geven! Win win. De regen is de afgelopen tijd slecht verdeeld over het land, overstromingen in het ene deel, extreme droogte in het andere....



Ik ben de dag begonnen met forummen, haha. Zo meteen maar even koffie maken en ontbijten. Dan een wasje draaien en boodschappen doen voordat het weer te warm wordt. Ik had gisteren zo'n hoofdpijn van de warmte! Vanmiddag op verjaardagsvisite, daar heb ik zin in. Gelukkig hoeven we daar niet op het heetst van de dag heen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven