Lijf & Lijn alle pijlers

Hoe is jullie gewicht geweest de afgelopen 10 jaar?

01-08-2014 23:20 165 berichten
Alle reacties Link kopieren
En welke leefstijl heeft daarvoor gezorgd?

Ben je door een bepaalde factor heel erg afgevallen of juist aangekomen?



Ik weeg nu ongeveer 71 kg bij een lengte van 1.70cm.



Ik eet eigenlijk alles wat ik lekker vind maar eet vanuit mijzelf weinig koekjes en snoep. In het weekend drink ik 2 glazen alcohol per dag. Ook sport ik regelmatig. He wat klink ik burgerlijk



De afgelopen jaren heb ik zo tussen de 68 en 75 kg geschommeld.

Daarbij geen zwangerschappen meegerekend of zoiets.
Rien du tout, ou out de suite?
Alle reacties Link kopieren
quote:tandpasta schreef op 02 augustus 2014 @ 08:13:

Grappig om te lezen! Ik weeg ook al een jaar of 15 het zelfde.



Hoe oud ben je?

Het schijnt een algemeen verschijnsel te zijn dat veel vrouwen zo rond hun 36-38e opeens gaan aankomen. Was bij mij ook zo. Als je dan doorgaat zoals je altijd deed, ben je 10 jaar later zomaar 10-15 kilo zwaarder .
.
Alle reacties Link kopieren
36 jaar oud, weeg al 10 jaar zo'n beetje hetzelfde, behalve de twee keer dat ik zwanger was. Eet me een ongeluk, weeg ongeveer 50 kilo en ben 1.63. Nog nooit diëten gedaan, sport soms maar eet wel altijd vers. Weet niets over calorieën en heb geen Weegschaal. Gewoon gelukkige genen dus.
Alle reacties Link kopieren
Zal ik er eens iets anders tegenaan gooien.



Ik ben de afgelopen 10 jaar vooral aangekomen, zo'n 15-20 kg gok ik. Ik weeg meer dan 100 kg bij een lengte van 1.80 meter en draag kledingmaat 46-48. Af en toe een lijnpoging en dan ging er 10 kg af die er met rente weer bij kwam.



Nu ben ik weer erg bezig met gezond eten en afvallen. De kans dat ik dat later weer aankom is erg groot. Maar er dan maar niets aan doen is ook geen optie



En als ik heel eerlijk ben vind ik mijn gewicht het overgrote deel van de tijd niet echt heel erg. Ik zie er goed uit, heb goede proporties, weet me te kleden, zat leuke mannen die mijn figuur geweldig vinden, mijn bloedwaardes zijn goed en ik houd gewoon enorm van lekker eten en een wijntje. En ik eet ook niet alles wat los en vast zit (dan was ik nml nog dikker) en krijg alle voedingsstoffen ruim binnen.



Ik weiger in ieder geval om van mijn gewicht en van eten een obsessie te maken.
Alle reacties Link kopieren
Raar, iksnapernietsvan. 65kg bij iemand die heel lang is, is natuurlijk erg weinig dus keihard stellen dat alles boven de 65kg veel is, is heel vreemd en kortzichtig.
10 jaar geleden woog ik 48 kilo en nu 60. Maar 10 jaar geleden was ik 12 Ik merk dat ik de laatste jaren een beetje schommel tussen 57 en 60. Ik was een tijdje niet aan de pil, toen woog ik 57 kilo, en met pil weeg ik dus iets van 60 kilo. Als ik de 61 zie verschijnen of zie naderen op de weegschaal ga ik wat meer letten op wat ik eet. Ik ben trouwens 1,68 lang.
Alle reacties Link kopieren
Al vanaf mijn 20e rond de 68 kg. Ben nu 41 en 1.78 lang. Ik dieet nooit en eet lekker en regelmatig en hou wel van een chippie, chocolaatje en nootjes of wijntje. Ik heb wel altijd veel gesport en nu nog steeds.
quote:noell schreef op 02 augustus 2014 @ 07:18:

Ik weeg al mijn hele leven 55 kilo, zwangerschappen uitgezonderd. Ik sport wel veel en eet gezond.Dat zal een heftige bevalling geweest zijn voor je moeder
Alle reacties Link kopieren
10 jaar geleden zal ik wel rond de 120 kilo gewogen hebben. Dat is mijn gemiddelde geweest vanaf ongeveer 16 jaar, met als absolute dieptepunt 132 kilo 3 jaar geleden. Combinatie traag werkende schildklier en gewoon teveel snaaien heeft het hiertoe gebracht haha. Het dieptepunt kwam doordat ik na een ongeluk ook niet meer kon sporten en toen ging het snel.



Afgelopen 3 jaar afgevallen tot nu 73 kilo. Probeer mijn gewicht te houden op rond de 70 kilo, maar dat is in praktijk heel moeilijk en dus zit ik meer rond de 74 a 75. Ben 179, dus op zich ook nog prima, maar met 70 voel ik me iets beter .
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 02 augustus 2014 @ 09:15:



En als ik heel eerlijk ben vind ik mijn gewicht het overgrote deel van de tijd niet echt heel erg. Ik zie er goed uit, heb goede proporties, weet me te kleden, zat leuke mannen die mijn figuur geweldig vinden, mijn bloedwaardes zijn goed en ik houd gewoon enorm van lekker eten en een wijntje. En ik eet ook niet alles wat los en vast zit (dan was ik nml nog dikker) en krijg alle voedingsstoffen ruim binnen.

.



Die proporties zijn heel belangrijk, denk ik. Je kunt voluptueus zijn, of gewoon 'dik'. Als je de pech hebt niet zulke goede verhoudingen te hebben kun je met de juiste kleding nog veel doen.

Fijn om eens iets positiefs te horen van iemand die wat voller is.
quote:zyra123 schreef op 02 augustus 2014 @ 09:26:

10 jaar geleden zal ik wel rond de 120 kilo gewogen hebben. Dat is mijn gemiddelde geweest vanaf ongeveer 16 jaar, met als absolute dieptepunt 132 kilo 3 jaar geleden. Combinatie traag werkende schildklier en gewoon teveel snaaien heeft het hiertoe gebracht haha. Het dieptepunt kwam doordat ik na een ongeluk ook niet meer kon sporten en toen ging het snel.



Afgelopen 3 jaar afgevallen tot nu 73 kilo. Probeer mijn gewicht te houden op rond de 70 kilo, maar dat is in praktijk heel moeilijk en dus zit ik meer rond de 74 a 75. Ben 179, dus op zich ook nog prima, maar met 70 voel ik me iets beter .Wow, respect dat je zoveel bent afgevallen! Heel knap.
Alle reacties Link kopieren
Zelf heb ik zeker al 15 jaar hetzelfde gewicht. Ik eet gezond met af en toe een uitspatting. Veel bewegen en sporten.

Ik ben slank en heb een traag werkende schildklier. Dat laatste kan ik dan niet goed rijmen met mijn lichte gewicht.
Alle reacties Link kopieren
quote:iksnapernietsvan2 schreef op 02 augustus 2014 @ 04:08:

Naar mijn smaak is alles boven de 65 kg te zwaar..



Ben ik weer boeman zeker.

Nee hoor, gewoon iemand die niet met vrouwen optrekt.



Tien jaar geleden was ik echt nog een kind met kindergewvicht dus dat weet ik niet. En ik weet nu niet hoeveel ik weeg en durf ook niet te kijken. Stom is dat.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu midden twintig, toen ik op mezelf ging wonen ging ik binnen 1,5 jaar van (:::) naar (::)Ik vond het vreselijk, heb nog wat gejojood ertussenin tot ik er klaar mee was! Een diëtiste heeft me geholpen mijn eetpatroon gezond te maken. Nu sport ik sinds dit jaar intensief. Mijn hele levensstijl is anders geworden, al moet ik me bewust blijven van wat ik doe. Nu ben ik (..)kg en heel trots en blij met mijn lijf. Nu probeer ik met HIIT en krachttraining strakker en gespierder te worden. Het belangrijkste voor mij is dat ik de spiegel nu belangrijker vindt dan de weegschaal.
anoniem_198467 wijzigde dit bericht op 10-02-2017 23:12
Reden: Tmi
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, ik ben 176cm
Alle reacties Link kopieren
Ik weeg al 15 jaar ongeveer hetzelfde. Met uitzondering van zwangerschap en na scheiding, door stress veel afgevallen.

Wel ben ik kortgeleden weer gaan sporten. Paar jaar minder aan beweging gedaan, geen tijd/ruimte voor en merkte dat alles ging verslappen. Door intensiever te bewegen wordt het allemaal weer gespierder en dat vind ik eigenlijk belangrijker.

Als ik zou merken dat ik aan zou komen, zou ik er wel wat aandoen. Om me beter te voelen, maar vooralsnog blijf ik prima op gewicht. Heb ook heel stabiel eetpatroon etc
Alle reacties Link kopieren
Ik ben afgelopen paar jaar 45 kilo afgevallen, dat is voor mij het belangrijkste. En nu op gewicht blijven, de ene keer eet ik wat meer, dan de dagen erna wat meer opletten. Ik weeg nu 75 kilo bij 1,67. Het liefste zou ik naar 70 kilo willen, maar zoals er al geschreven werd eerder dit topic, heb je een setting point. Die lijkt bij mij wel op de 75 kilo te zitten, krijg er echt niet meer af.
quote:newmamma schreef op zaterdag 02 augustus 2014 01:14 Sommige dunne mensen kunnen trouwens echt van alles eten....ken er een paar van die genetische wonders en ik blijf mij ook verbazen. Ik moet er zelf niet aan denken om zoveel te eten, maar zij hebben het echt wel nodig.Genetische wonderen bestaan niet
Alle reacties Link kopieren
quote:ladyveraa schreef op 02 augustus 2014 @ 01:36:

''Typisch dat allen dames reageren die balanceren op het randje ondergewicht op de BMI. De meeste Nederlanders bevinden zich namelijk aan de andere kant van de schaal"



precies, je zegt het zelf al; de meeste. Ik doe er namelijk alles aan om daar vooral nooit bij te horen. En mijn BMI is gewoon goed trouwens.Want? Is een BMI tussen de 22-25 zo verschrikkelijk?
quote:misschicken schreef op 02 augustus 2014 @ 07:22:

[...]



Nee hoor, alleen en beetje kortzichtig. Het zou niet best zijn als ik maar 65 kilo zou wegen met mijn lengte.Want jij bent 1, 85m .? Ik zie je getallen niet
quote:funky2901 schreef op 02 augustus 2014 @ 09:35:

[...]



Nee hoor, gewoon iemand die niet met vrouwen optrekt.



Dat is knap, dat jij dat denkt te weten. Het klopt nl niet.

Ik zei ook: naar mijn smaak. Mag ik voor mezelf bepalen of ik op lange en dus zwaardere vrouwen val of niet?

Mijn bericht was onduidelijk en een beetje uitlokkend bedoeld ;)



En funky, we kennen je foto's nog, je bent een knappe vrouw dus je hoeft hier niet zo onzeker te doen. Dat doe je wel vaker.. valse bescheidenheid noem ik dat.
Alle reacties Link kopieren
Ben 40.. Merk dat mijn stofwisseling veranderd. Ik weeg nu 58 kilo met 1.64.

Heb altijd rond de 52 gewogen en moet eerlijk zeggen dat ik wel moeite heb met mijn opkomende buikje. Ik sport niet, kan ook niet alles eten, let wel op maar ben niet echt een snoeper.
Alle reacties Link kopieren
Goh, 10 jaar terug was ik wel nog heel jong , maar ik ben eigenlijk sinds ik ben uitgegroeid wel vrij stabiel geweest qua gewicht, altijd rond de 61 kilo. Toen ik 6 keer per week ging roeien schoot dat als een malle omhoog, naar 68 kilo, toen ik vervolgens ziek werd ging ik in 2 maanden naar 53. Maar dat kwam er ook vrij snel weer bij, natuurlijk alleen al vanwege vocht aanvullen.quote:sabbaticalmeds schreef op 02 augustus 2014 @ 10:21:

[...]



Genetische wonderen bestaan nietZou ik ook van je kennis gebruik mogen maken? De kans is groot dat ik volgend jaar een gedeelte van het jaar op bepaald gewicht moet zijn. Ik wil dus eigenlijk helemaal niet blijvend afvallen, alleen vanaf januari tot juli. Mijn eetpatroon is op zich al gezond, intensief sporten mag ik niet vanwege gezondheid. Wat kan ik dan het beste doen? Het gaat om ongeveer 4 à 5 kilo wat eraf zou moeten en wat er daarna dus op zich prima weer aan mag.
Alle reacties Link kopieren
1.78 lang heb tussen mijn 15 en 25 geschommeld van 83 kg naar 68 kg (was achteraf met een "gezonde" kijk veel te mager) tot 92 kg. Toen ik zwanger was 106 kg op het laatst.



Nu weeg ik 79 en dat vind ik voor mij helemaal goed. Kan voor het eerst zeggen dat ik echt gelukkig met mijn lijf ben. Wat een rust geeft mij dat! Ben grof/breed gebouwd. Brede schouders, grote ribbenkast, heupen, schoenmaat 41. Kleding maat nu 42 en van boven meestal een L. Ben nu echt tevreden en mijn lichaam voelt in balans. Kom niet aan als ik een week vakantie heb en val niet af als ik gezond eet. Helemaal goed zo.
Alle reacties Link kopieren
In de laatste 10 jaar ben ik 30 kilo aangekomen, 50 kilo afgevallen, 20 kilo aangekomen en 6 afgevallen.



Na mijn 30e heel snel 10 kilo aangekomen, van 55 naar 65. Ben nu 40. Laatste 3 jaar kwamen daar nog 3 kilo bij. Vond het gewicht geen probleem, maar het vormeloze wel. Ben dus gaan sporten en beter gaan eten: zelf koken, niet meer elke dag pizza/patat/japans/surinaams/magnetron/chips/chocola/nootjes/koekoekjes/ijs. Veel meer groenten en fruit. Nu 63 kilo en een sterker lichaam. Met heel klein beetje spier. Ik voel me lekker en als ik in de spiegel kijk vind ik mijn lichaam weer mooi.

Wel heeel veel gezeik van mensen om me heen dat ik "te dun word"en "of ik niet doorsla". Kom op zeg. Ik doe gewoon gezond.

Had me 10 jaar geleden moeten zien, toen was ik pas dun en extreem ongezond (zie hierboven wat ik elke dag wegstouwde).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven