De PrikBitches

05-01-2014 14:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het topic van de Prikbitches. Één van de langstlopende topics op het vivaforum (inmiddels deel 15).



De Prikbitches zijn een groep meiden en vrouwen die schrijven over hun ervaringen in de medische molen.



Voel je welkom om mee te lezen, mee te schrijven, of je ervaring te delen. Je kunt hier je vragen stellen over de medische molen, er zijn voldoende 'prikbitches' die je een antwoord kunnen geven.



En ben of wordt je 'prikbitch'.. voel je welkom om mee te schrijven!



Laatste tabel-update 25-01-'16

Superstoere prikbitches

* Evw1984 (28 jr): Zoon begin 2011, clomid vanaf november 2011, eerste IUI november 2012, spontaan zwanger maart 2013 mk, 1e IVF miskraam met 6 weken. 1x cryo mislukt. 2e IVF januari 2014

* Dartel86: sinds 2011 bezig, partner verminderd vruchtbaar, aangewezen op ICSI. 1e poging eind 2012. Geen bevruchtingen, 2e poging begin 2013 vroege miskraam. 3e poging miskraam, nu allerlaatste poging

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 6 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH.

* Kidon (38 jr): Moeder van zoontje 5 jaar door 1e keer IUI. Zaad man erg verslechterd daarom nu ICSI. 1e Poging eind okt 2012.

* Emma08 (31 jr): Eerste ICSI poging zwanger van een tweeling, maar eindigde in een vroege miskraam. Tweede poging begin 2014 is mislukt geen bevruchte eicellen. Start derde poging juni 2014

* Rietje (30 jr): aan het proberen sinds 1 jan. 2011. In jan 2013 start met de 1e keer IUI.

* MissOR (32 jr): miskraam okt 2011 na spontane zwangerschap. 1 toegankelijke eileider, laag AMH, lage zaadcounts. 3 IVF pogingen gedaan, veel eitjes, weinig bevruchtingen. Nu pauze om hydrosalpinx met Essure te blokkeren, daarna cryo's met 4 dag 3 embryo's en 1 dag 6 embryo.

* Puck-eefje (42 jr): 13 IUI, 2x ICSI (beide mislukt), 2x mk van IUI. Volgende maand laatste poging ICSI

* Julia177: sinds eind 2009 bezig. Man verminderd vruchtbaar. 6x IUI, 2x. IVF, waarvan de laatste poging na 9 wk geeindigd in missed abortion. In februari (hopelijk) een cryo-terugplaatsing.

* Someone86 (28 jr): januari 2015 eerste ICSI, partner verminderd vruchtbaar na teelbalkanker.

* Druivensap (29 jr): mei 2014 gestopt met de pil, endometriose, zaad man niet fantastisch, door pijn endometriose sinds half juni 2015 terug aan de pil, waarschijnlijk najaar 2015 1e IVF

* theepoes: 2012: start kinderwens. 2013: Zwanger na 3x IUI. Zoon in 2014 geboren. 2015: zwanger na 2x IUI. Miskraam. 2016, opnieuw IUI.

* flipje2 (27 jr): sep 2014 gestopt met de pil, sep 2015 naar huisarts: man ernstig verminderd vruchtbaar, IUI of IVF niet mogelijk. Jan 2016 start ICSI1.

* Femke104 (34 jr): juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Na 3 IUI behandelingen aangewezen op IVF/ICSI ivm wisselende zaadkwaliteit. Dochter uit 1e ICSI poging. Januari start ICSI 2 voor een broertje/zusje



Zwangere prikbitches

* Ciccietta (35 jr): Aangewezen op ICSI. Eerste poging eind 2011 geslaagd (2 cryo's over). Bevallen van een dochter augustus 2012. Spontaan zwanger van 'n tweede kindje!

* Noe-noe (33 jr): bezig met IUI 7. Partner verminderd vruchtbaar. Miskraam na IUI 6. Zwanger!

* Kuuk (35 jr): door slechte zaadkwaliteit aangewezen op icsi. Na lange zoektocht en een aantal afwijzingen ivm hartziekte na anderhalf jaar groen licht om te beginnen. Start nov. 2012. 4x ICSI, zwanger na tp 11.

* Mirk86 (27 jr): Kinderwens Sinds maart 2013. In oktober eileiders verwijderd, daarom nu IVF. Mei 2014, zwanger van 1e IVF-ICSI

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 8 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH. Zwanger na 1x ecd.

* Pioenrooske: dochter uit 2e ICSI poging; aug 2015 spontaan zwanger van 2de kindje



Prikbitches die bevallen zijn

* Krissie: zoon

* Draaimolen: zoontje

* Marielle: dochter

* Sammy300: adoptiezoon

* Sweety: dmv IUI een dochter

* Yamuna: dmv IUI 2x een dochter

* Nicks: zoon

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger: zoon

* Fre: 1e IVF een zoon en dochter

* Debgirl1984: PCO, een dochter

* Nicky22: dchter

* Rebels: twee dochters

* Maria 52 (Pierel): Zoon, en na 3 maal IUI en hsg spontaan een dochter

* Tornapart: dmv een cryo na IVF een zoon

* Peggysue2: dmv IVF een tweeling, zoon en dochter

* Zitah: IUI, een zoon

* Sophy: na 3 keer ICSI in eigen cyclus een dochter

* Bengal: na start fertiliteitstraject spontaan een dochter.

* Allis: IUI nr.2 een miskraam, daarna een dochter

* Watson: 2 x IUI, daarna via ICSI een dochter

* Lynn80: 8x IUI, daarna IVF een dochter

* Fleur: 3 x IVF/ICSI,geen succes, daarna spontaan zwanger

* Naski: 40 jaar. Laatste ronde IUI zwanger

* Aaatje: 3e IVF in eigen cyclus een dochter

* Mousie: 5 poging ICSI eigen cycluseen zoon, daarna spontaan een tweede kindje

* Carpe Diem: ICSI een dochter, na een cryo-tp een tweede kindje

* Jusa: na 6x IUI en 1x IVF een dochter, IVF 2 eent tweeling, zoon en dochter

* Kaetje: 33 jaar. 8 keer IUI met hormonen. Zoon na ICSI, tweede zoon spontan

* Floortje: Clomid, 4x IUI, spontaan zwanger, meisje

* Blogbabe: na 4e IUI dochter

* Taartje: 1e poging IVF miskraam, tweede IVF zoon

* Abc: 1e ICSI overstimulatie, tweede cryo dochter

* Sherto: 1e ICSI zoon

* Ramiaatje: zwanger door IUI

* Karan: door NL arts naar Gent ivm een TESE operatie, maar die vonden ze daar niet nodig. Zoon na 1e ICSI, tweede cryo-tp

* Giraffje : zwanger van 3e IUI zwanger

* Muisz: na vijf IVF-pogingen met 9 terugplaatsingen een zoon en dochter

* Ciccietta: 1e ICSI dochter

* Maris: 1e IVF kindje

* ks04: 3 IUI pogingen, spontaan zwanger voor start IVF

* Haiti: 1e ICSI zoon, tweede ICSI dochter

* Ginger: na 4x IUI spontaan zwanger

* Ikke_1984: dmv IUI zoon

* Pop77: 4x IUI, 1x IVF, 1e ICSI zoon en dochter

* Dotjemol: 3e ICSI kindje

* Jennecke: 8 x iui 2 x miskraam. 1e IVF een kindje

* EDC1975: 6 x IUI mislukt, 2e IVF een dochter

* Sawasdee: Vriendlief heeft een TESE operatie ondergaan. Dochter uit de 1e ICSI.

* Choco: 6 x IUI, 1x ICSI (0 bevruchtingen). Manlief slecht zaad en bij mij denken ze aan endometriose (nog geen kijkoperatie gehad). Na een secondopinion tweede ICSI en zwanger!

* Linde77: Na 5 mislukte IUI's en IVF een zoon!

* Yezka: Na heel veel behandelingen in december '15 bevallen van een zoon!



En dit zijn de allerstoerste prikbitches: Uitbehandeld, samen verder. Noodgedwongen zijn zij de allerstoerste meisjes:

* Merel29: Gestopt met de pil in april 2004. Na 6 keer iui, 2 keer ivf (waarvan 1 zonder bevruchting), 2 keer icsi en 2 keer een cryo terugplaatsing uitbehandeld. September 2010 een vroege miskraam na de laatste cryo terugplaatsing.

* MagiC: 39 jaar, actief sinds 2008, 5 x IUI, mei 2011 start met IVF. Zwanger na eerste poging, miskraam met 9 weken. IVF 2 geen bevruchtingen. IVF 3 geen resultaat. FSH test; start overgang positief. Augustus 2012 start IVF 4, laatste 'erop of eronder' poging is helaas niet gelukt.

* (Deze rij is veel en veel langer dan alleen Magic en Merel. Een voor de allerstoerste meisjes.)



Mochten er meiden zijn die graag aan de tabel toegevoegd willen worden, stuur dan even een privé bericht naar PrikBitch!



Oude topics: Het begin, deel 2, deel 3, deel 4, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14.
Alle reacties Link kopieren
Een kleine update... Het gaat beetje bij beetje beter, maar moed zakt me af en toe goed in de schoenen. Ik ben vooral bang voor nog een teleurstelling.



@yezka wat ongelofelijk kut voor je! Een super dikke knuffel
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog:



14 voorgevulde injectiespuiten Deca

1 x Pregnyl (5000 I.E.)

2 x 450 I.E. Gonal-f



Al iemand het wil hebben, je kunt me een PB sturen.



Liefs,

Kirsi
Alle reacties Link kopieren
@ Emma08: mail me op xxx Ik haal het emailadres weg als je me gemaild hebt. Je mag van mij alles hebben, heb ik eindelijk mijn koelkast weer terug
anoniem_195194 wijzigde dit bericht op 30-07-2014 08:43
Reden: privacy
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Weet even niet wat te schrijven Yezka, had het je zo ontzettend gegund!
Alle reacties Link kopieren
@misstinkerbel ik ben je echt super dankbaar! Ik heb je net gemaild. Ik weet niet wat er mis ging maar misschien heb je nu drie dezelfde mailtjes gekregen sorry daarvoor!



Ik vind je echt een super schat! En als ik je een plezier doe door je je koelkast terug te geven doe ik dat graag!
Alle reacties Link kopieren
Graag gedaan Emma! Misschien brengt het geluk...
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat jullie elkaar kunnen helpen, zo lief! Succes Emma!



Leonie, ik zal af en toe even komen schrijven maar niet heel actief zoals de eerste keer. Ik wens je heel veel succes maar weer en hoop nog iets van je te lezen
Alle reacties Link kopieren
@yezka, balen dat het niet gelukt,is :(



@ Emma en,@yezka ik heb ook nog 1 vol doosje Decapeptyl liggen. Gratis af te halen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren was de afspraak met de gyn. We hebben eigenlijk niets nieuws gehoord, met mijn eicellen was ogenschijnlijk niets mis (geen fragmentatie). Of een eicel een harde schaal heeft kan niet worden onderzocht, vandaar dat dit als een vermoeden is uitgesproken.



ICSI dus, maar wel beginnen in oktober ivm een vakantie. Dubbel gevoel, ik wilde de vakantie al afzeggen maar mag niet van mijn man. Misschien is deze pauze ook wel goed.



Even geen ziekenhuis dus voor ons. Gisteren maar een wijntje gedronken.
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames,



Net ongesteld geworden na derde IUI. Vooraf is ons verteld dat we vier pogingen mochten doen. Toen bewust niet op doorgevraagd (het leek ons niet zinvol je druk te maken over iets dat misschien niet nodig was) Maar met ' laatste poging ' voor de deur wil ik dat maandag wel gaan doen. (Ook om wat druk van die poging af te halen)



Om er goed voorbereid het gesprek aan te gaan, zou ik graag van jullie horen hoeveel pogingen IUI jullie aangeboden kregen in eerste instantie? Vier lijkt me namelijk wat weinig (???)



Misschien om extra pogingen vragen of heeft dat geen zin? Met ander woorden heeft zin om te vragen om meer pogingen als het na vier keer niet werkt?
Alle reacties Link kopieren
@ Iniminimuisje: Het is allemaal maatwerk, hangt van je leeftijd af, wat het 'probleem' is, etc. Toen ik met IUI startte zouden we 3 x doen en dan overstappen op IVF. Ik was destijds bij de 1e IUI zwanger. Maar ik was toen al 38 en mijn arts 'gelooft niet zo in IUI', ziet er weinig meerwaarde in dan het natuurlijke proces. Vandaar dat hij voorstander is om snel over te stappen op IVF. Maar hij is daar wel een tikkeltje omstreden door.
Alle reacties Link kopieren
@tinkerbell dank je voor je reactie! Ik begrijp je reactie, dat maakt het ook zo moeilijk. Ik probeer zelf den beetje een mening te vormen, en hoop hier ervaring en kennis te vinden. Want vind de artsen weinig communicatief. :-)



Ik ben 33, dus dat valt nog mee (toch?) En ja wat er mis is, niet zo veel eigenlijk, zowel man als ik hadden geen ernstig afwijkende uitslagen, maar na zelf ander half jaar proberen, in combinatie met leeftijd, een iets te hoge ph waarde bij mij en geen hele goede zaadkwaliteit leidde tot iui



Maar zaadkwaliteit wisselt heel erg wisselt, we hebben nu iui gedaan met waardes 5,5 + 8,5 en zelfs 15! Hierdoor heb ik zelf ook niet zoveel vertrouwen in iui en ben ik het zelfs misschien wel met je arts eens...



Maar tegelijkertijd staat de volgende stap (ICIS is genoemd) me ontzettend tegen...
Ik heb 7 iui's gehad. Bij 4 mochten we overstappen naar IVF als wij wouden. Nu moet ik wel zeggen dat wij altijd net boven de grens zaten met de kwaliteit van het zaad. Daarnaast heb ik met iui 1 een vmk gehad. Ik had een positieve test maar werd ook gelijk ongesteld
Alle reacties Link kopieren
@leoni dank je voor je reactie. Mag ik vragen wat jullie beweegreden waarom drie ' extra' IUI te doen?



En met net boven de grens (3 toch) bedoel jullie dat jullie het maar net haalde? Of bedrijp ik je dan verkeerd?
Wat ik bedoel met net boven de grens is dat hij regelmatig net boven de 1 miljoen zat in spermacellen. 1 miljoen is bij ons de grens daaronder gaan ze naar IVF/isci toe.



Na iui 3 heb ik een hsg gehad en hebben een cyclus gedaan met hormonen. Tijdens deze iui is mijn tsh waarde(gezakt naar beneden het meet gebied) ik voelde toen in en in beroerd. Niemand wist wat er aan de hand was behalve dat ik een beetje gek deed en heel veel zwangerschapsklachten had maar ik was niet zwanger. Toen we er eenmaal achter waren en de tsh waarde weer wat aan het klimmen was ben ik weer begonnen met spuiten weer ging de tsh waarde naar beneden. Ik ben toen gestopt met alles om weer stabiel en lekker in mijn vel te zitten. Dit heeft meer dan 6 mnd geduurd. Toen alles weer stabiel was en ik lekker in mijn vel zat hebben we met de gynaecoloog besproken wat we zouden doen. Aangezien ik geen hormonen wou prikken en ik de 1ste iui zwanger was geraakt en ook nog een keer spontaan in de 6 mnd niets doen alleen ook mk zijn we gegaan voor nog 3 iui zonder hormonen. Deze waren jammer genoeg niet raak. Hierna nog een gesprek en nu nog iui met andere hormonen gedaan, zodat mocht mislukken we konden zien of ik hier wel normaal op reageerde. Iui was mislukt gelukkig geen rare reactie dit keer dus we konden door naar IVF. Gelukkig toen de 1ste keer zwanger geraakt.



Ik hoop dat het Ondanks het lange verhaal duidelijk is. Ik heb dus uiteindelijk zelf 8 keer iui gedaan ipv 7 keer. Wat trouwens ook nog een beetje mee speelde is dat je niet terug kan van IVF naar iui.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel van IVF terug gegaan naar IUI hoor. Die regel hanteert niet elk ziekenhuis.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames! Ik kom ff melden dat ik morgen op vakantie ga, dus ik ben een paar weken uit de lucht. Ik hoop dat er veel goed nieuws te lezen is als ik terugkom.
Hele fijne vakantie Yezka, ik hoop dat je even lekker kunt ontspannen! X
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand van jullie meegemaakt dat de embryo's van slechte kwaliteit waren? En ze gestopt waren met delen? Dan bedoel ik niet eentje maar allemaal...
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve bitches,



Hier weer even een update. Vanochtend IUI nummer 5 gehad. Beweeglijkheid van het zaad was beter dan voorgaande keren, dus heb goede hoop. Hoewel die keer dat ik zwanger ben geworden door IUI het zaad juist slecht was, dus het wil niet zoveel zeggen allemaal… Maar goed, je moet je toch ergens aan vast houden he? We gaan er weer voor!



Ook gehoord deze week dat we hierna nóg drie pogingen IUI kunnen doen als het aan het ziekenhuis ligt. In principe doen ze in ons ziekenhuis standaard 6 IUI’s voor ze verder kijken naar eventuele andere methodes, maar na een zwangerschap beginnen ze opnieuw met tellen. Bij de tweede IUI ben ik zwanger geworden, dus daarna zijn ze opnieuw gaan tellen. Ook al is die zwangerschap in een EUG/bbz geëindigd, dat maakt voor het tellen blijkbaar niet uit. Ik ben blij met dit nieuws, want ik zit voorlopig echt nog niet te wachten op IVF. IUI kán voor ons werken, dus daar gaan we voorlopig voor!



Maar ik zit dus weer op het wachtbankje sinds vandaag... Duimen jullie weer met me mee?



Voor diegenen die op vakantie gaan: een fijne vakantie gewenst!

En voor allemaal: heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden, hier even een berichtje van een oud-gediende: heeft er iemand misschien behoefte aan het boekje 'Stil verdriet' van Marianne Disseldorp? Mag weg tegen verzendkosten.
Alle reacties Link kopieren
@muisz is het boekje er nog? (Ik zou het graag van je overnemen)
Alle reacties Link kopieren
Ja, het boekje is er nog! Stuur me even een pb of geef je mailadres even door, dan kunnen we iets afspreken.
Alle reacties Link kopieren
Dank je muisz! Het zal wel aan mij liggen maar krijg het niet voor elkaar om je een pb te sturen.
anoniem_153226 wijzigde dit bericht op 18-08-2014 12:24
Reden: Mail weggehaald
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gelezen! Ik stuur je een mail.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven