Werk & Studie alle pijlers

Vrachtwagen chaffeur worden, verstandig in deze tijd?

01-08-2014 16:23 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik zit er over na te denken om het vrachtenwagenrijbewijs met de bedoeling om te gaan werken als chauffeur.



Maar is hier eigenlijk wel genoeg werk in?

Is het een investering die zich terugbetaald.



Als ik wat googlen dan kom ik wel op diverse plaatsen de mogelijkheid tegen om een opleiding te volgen met baangarantie. Soms ook dat je zelf maar een klein aandeel van de opleiding hoeft te bekostigen.

Helaas voor mij op dit moment staat hierbij wel de eis dat je minimaal 1 of 2 jaar je rijbewijs B moet hebben. Ik ben nog geen jaar in bezit van mijn rijbewijs B.



Wie kan mij hier wat meer over vertellen en over adviseren.

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
NIET DOEN, doe dit werk nu 29 jaar maar sinds de laatste paar jaar rend alles achteruit.Concurentie van uit het oostblok, verscherpte controle op de ritijden wet en het rijtijden besluit, dit betekend dat je gemiddeld over een half jaar niet meer dan 48u mag maken per week, en dan is ervoor een hollandse chauffeur m/v niet echt een vetpot(basissalaris is gewoon laag).En dan de vrijheid, die is zeker niet meer als je 1km van je route afwijkt krijg je een berichtje op de black box met de vraag waar je nou toch helemaal mee bezich bent, maar ze zien niet dat het nutsbedrijf net de straat heefd afgesloten.begrijp me niet verkeerd de eerste 25 jaar waren mooi veel gezien en mee gemaakt en goed geld verdiend(70a75u in de week en veel weekends weg) ben blij dat onze beide jongens een heel andere richting hebben gekozen.
Alle reacties Link kopieren
Je zou ook nog kunnen denken aan taxi chauffeur, werken voor een koerier (met je pakketje binnen 1,5 uur in de haven van Rotterdam staan omdat er een spoedje nog op de boot mee moet) of privechauffeur (bobo's rijden of leaseauto's naar hun nieuwe eigenaar rijden en weer terug met de trein).
Alle reacties Link kopieren
quote:Anthonius schreef op 01 augustus 2014 @ 16:32:

Dit is een vrouwen forum he..... Dus....weer zo', stereotiepe vent !!
quote:flowersamantha schreef op 01 augustus 2014 @ 18:29:



Sinds ik mijn rijbewijs heb en die auto voor de deur heb staan, zoek ik excuus na excuus om de weg op te gaan. Dure hobby, dus ik beperk het wel. Ik weet in ieder geval 100 % dat ik het onderweg zijn en het auto rijden heel erg leuk vind.



Herkenbaar: vorig jaar pas mijn rijbewijs gehaald en helemaal gek op rijden.

Gelukkig heeft man een auto van de zaak en wonen wij 150km bij familie vandaan.

Dus veel gelegenheid om 'gratis' te rijden



Mijn schoonfamilie zijn trouwens al generaties lang vrachtwagenchauffeurs en ook zij raden het af om er nu nog aan te beginnen.

De overuren (België dus mss. ander systeem dan NL), de flexibiliteit, de concurrentie van Oost-Europeanen,...



Kun je niet iets anders verzinnen waarbij je betaald wordt om te rijden? Koerier of zo?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties.



Iets in de richting van taxi of koerier klinken ook erg interessant.
Alle reacties Link kopieren
Aldiver!

Vriend heeft via hun vrachtwagen rijbewijs gehaald met opleiding en baangarantie, 28 december valt zijn contract van Aldiver weg en gaat dan in vaste dienst bij zijn "leerbedrijf"! Succes!
We all gonna die, we bleed from similar veins..
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is chauffeur

Heeft al z'n rijbewijzen (ook taxi en bus) evenals ADR

als er werk is, valt er goed geld te verdienen mits je al je papieren hebt (ADR is hetgeen wat goed opkrikt) en ervaring waardoor je in een hoge schaal valt

Maar ook hier... Oostblokkers (ja sorry,maar er is nog maar bar weinig werk) het ligt er ook wel aan welke regio je woont/wilt werken maar in noord Holland is er bar weinig werk



En koerier of taxi chauffeur e.d vind ik geen vergelijking tot vrachtwagenchauffeur



Maar succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven