Hoe moeder benaderen?

05-08-2014 14:48 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een tijdje de behoefte aan een lotgenoot in de buurt. Liefst een moeder van een kindje van ongeveer dezelfde leeftijd als mijn zoontje met vergelijkbare problematiek.



Laatst was er afscheid van een van de leidsters en raakte ik kort in gesprek met de moeder van een meisje dat even oud is als zoon en ook qua motorische ontwikkeling gelijk op gaat. Ook sondevoeding volgens mij en ook nog weinig communicatie. Bovendien is zij ook hun enige kind en is de moeder van mijn leeftijd.



Dus toen we later naar huis fietsten dacht ik dat het misschien tussen ons wel zou kunnen klikken en tussen de kindjes klikt het ook volgens mij. Het lijkt me voor zoon ook zo fijn om als hij straks wat ouder is ook een vriendje/vriendinnetje te hebben die net als hij zichtbaar anders is. Maar hoe pak ik dat aan? Ik weet haar naam niet en kom haar eigenlijk nooit tegen met brengen/ophalen. Nu dacht ik misschien een briefje in de tas van haar dochter te laten stoppen met het voorstel om een keer af te spreken met de kindjes erbij. Is dat gek?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal niet gek! Wat heb je te verliezen. In het slechtste geval wil ze niet... Nou dan heb je het iig geprobeerd!



Doen hoor! Succes!
Of eens aan een andere leidster vragen wanneer zij meestal haar kind komt halen? Dan kun je haar persoonlijk aanschieten om te vragen om eens af te spreken.
Ja aan de leidster vragen, dan kun je de moeder een keer aanspreken als ze er is. Misschien vindt ze het wel heel fijn om met jou op te trekken. Zou het zeker doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ipv een briefje in de tas van je dochter aan de leidsters vragen of ze jouw briefje willen geven aan de moeder.
Alle reacties Link kopieren
Zeker proberen contact te zoeken! Contacten met "lotgenoten" zijn zo waardevol, die mensen snappen precies wat het inhoud om een zorgintensief kind te hebben. Ken je het tijdschrift " Lotje en Co.?"

Ik zou het ook via de leidster proberen, gewoon vragen of ze je mail adres of telefoonnummer even wil doorgeven aan de betreffende ouder en daarbij vertellen dat je graag met haar in contact wil komen. De leidster schendt hierbij de privacy niet en je merkt dan vanzelf of er een reactie komt!
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter kwam ook eens thuis (kdv) met een briefje. Ik heb de betreffende moeder gebeld. Een keertje samen koffie gedronken, vooral voor onze kinderen. Daarna ook direct verwaterd
Alle reacties Link kopieren
quote:amreg schreef op 05 augustus 2014 @ 15:38:

Zeker proberen contact te zoeken! Contacten met "lotgenoten" zijn zo waardevol, die mensen snappen precies wat het inhoud om een zorgintensief kind te hebben. Ken je het tijdschrift " Lotje en Co.?"

Ik zou het ook via de leidster proberen, gewoon vragen of ze je mail adres of telefoonnummer even wil doorgeven aan de betreffende ouder en daarbij vertellen dat je graag met haar in contact wil komen. De leidster schendt hierbij de privacy niet en je merkt dan vanzelf of er een reactie komt!Ja ken ik! Lees ik graag. Via de site van lotje & co ook weleens een oproepje geplaatst voor lotgenoten in mijn woonplaats maar niet gevonden.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Er bestaat een hele grote kans dat die moeder net zo hard op zoek is naar lotgenoten als jij. Misschien heeft ze zich het zelfde afgevraagd als jij nu toen ze jouw kind zag maar durfde niet goed.



Ik zou het zeker proberen als ik jou was. Desnoods vindt ze reactie maar raar je ziet haar toch nooit dus wat maakt het uit.



Misschien is ze ook wel heel blij met jou actie en klikt het ontzettend goed.
Alle reacties Link kopieren
Offtopic: Boannan, ik heb net een topic van je geupt. Ik ben benieuwd hoe het gaat.



On topic: ik zou ook de leidster eens polsen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven