Lijf & Lijn alle pijlers

Ik ben blij met mijn grote borsten, want...

05-08-2014 16:50 118 berichten
Tegenwoordig lijkt het wel alsof kleine borsten een stuk gewenster zijn, bij zowel mannen als vrouwen.



Als ik nog eens her en der op internet lees dan zie ik overal reacties in de trant van 'doe mij maar wat kleiner', 'bah, grote memmen', en zelf ben ik als rondborstige vrouw ook wel jaloers op vrouwen die met een maatje minder door het leven gaan. Minder ongewenste aandacht, minder moeite met beha's vinden, een slanker aangezicht, minder last met sport, of last van de zwaartekracht naarmate je ouder wordt.



Maar er moeten toch ook voordelen aanzitten?

Vrouwen met kleine borsten krijgen naar mijn idee zo vaak 'een hart onder de riem' dat ik vind dat wij rondborstige vrouwen weer even aan de beurt zijn .



Waarom ben jij blij met je grote borsten?
quote:Pinkelot schreef op 05 augustus 2014 @ 21:30:

Wat moet ik me bij aa120 voorstellen? Brede rug, weinig borst?? Ik heb gegoogled maar kwam uit op vluch aa120 van las vegas naar new york en bij plaatjes bij een of andere geluidsversterker....Nou het was een beetje een grapje, en kinderlijk opscheppen maar mijn borstomvang is 120 cms en ik kan mijn borsten een klein beetje omvatten met mijn hand zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yavanna schreef op 05 augustus 2014 @ 21:21:

Ik vind het eigenlijk heel jammer dat we als vrouwen onderling elkaar bekritiseren op dit punt. Het is nooit goed, er moet altijd kritisch gekeken worden naar een(onderdeel van een) vrouwelijk lichaam.

En dan nog de cliché opmerking, ja maar mannen vinden dit en dat wel mooi hoor of juist niet.

Nee, ik vind het jammer.



Vind ik ook! Het wordt nu een soort strijd tussen nee groter is echt mooier ik ken geen man die van klein houdt, en nee groot is ordinair en moeke-achtig.

Hoezo hier een strijd van maken? Je bent toch mooi zoals je bent? Vrouwen accepteer elkaar gewoon en brandt elkaar niet af om iets waar je niks aan kan doen. Groot kan mooi zijn, klein kan mooi zijn. Vaak past de maat wel bij je lichaam. Er zijn mannen die van klein houden en mannen die van groot houden. Er zijn ook mannen die op billen vallen en die geen waarde hechten aan borsten.

Alleen nep-borsten vindt ik lelijk en treurig dat vrouwen dat doen en zichzelf niet kunnen accepteren en aan een het schoonheidsideaal willen voldoen.

Ik heb zelf cup B en dat past bij mijn lichaam. Ik ben er tevreden over.
Alle reacties Link kopieren
quote:appelientjex schreef op 05 augustus 2014 @ 21:45:

[...]



Alleen nep-borsten vindt ik lelijk en treurig dat vrouwen dat doen en zichzelf niet kunnen accepteren en aan een het schoonheidsideaal willen voldoen.

Je kunt ook een implantaat krijgen na borstkanker, als je borst (of borsten) geamputeerd moesten worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:appelientjex schreef op 05 augustus 2014 @ 21:45:

[...]





Vind ik ook! Het wordt nu een soort strijd tussen nee groter is echt mooier ik ken geen man die van klein houdt, en nee groot is ordinair en moeke-achtig.

Hoezo hier een strijd van maken? Je bent toch mooi zoals je bent? Vrouwen accepteer elkaar gewoon en brandt elkaar niet af om iets waar je niks aan kan doen. Groot kan mooi zijn, klein kan mooi zijn. Vaak past de maat wel bij je lichaam. Er zijn mannen die van klein houden en mannen die van groot houden. Er zijn ook mannen die op billen vallen en die geen waarde hechten aan borsten.

Alleen nep-borsten vindt ik lelijk en treurig dat vrouwen dat doen en zichzelf niet kunnen accepteren en aan een het schoonheidsideaal willen voldoen.

Ik heb zelf cup B en dat past bij mijn lichaam. Ik ben er tevreden over.



Mee eens. Zo zie ik het ook.



Het staat bij iedereen anders, het zou fijn zijn als we allemaal tevreden kunnen zijn met ons eigen lichaam en als we niet proberen aan te tonen dat het een beter zou zijn dan het ander.
quote:appelientjex schreef op 05 augustus 2014 @ 21:45:

[...]





Vind ik ook! Het wordt nu een soort strijd tussen nee groter is echt mooier ik ken geen man die van klein houdt, en nee groot is ordinair en moeke-achtig.

Hoezo hier een strijd van maken? Je bent toch mooi zoals je bent? Vrouwen accepteer elkaar gewoon en brandt elkaar niet af om iets waar je niks aan kan doen. Ja en zo heb ik het topic niet eens bedoeld. Wilde graag positieve ervaringen, maar heb er nog bar weinig gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een E cup en ben tevreden met m'n borsten. Qua decolleté vind ik het mooi, shirtjes / jurkjes zitten bij mij net wat mooier.

M'n partner vind ze mooi en is er erg blij mee



Maar vind ook niks mis met kleinere borsten
Alle reacties Link kopieren
Nou hier dan een positieve ervaring :-)



Ik had een hele tijd 75 of 80 A. Toen stopte ik met roken, en kwam wat aan, nog steeds een normaal postuur, maar wel iets grotere borsten, 80B ofzo. Toen werd ik zwanger, lang bv gegeven, weer zwanger, weer lang borstvoeding. Een tijdje geleden naar een lingerie zaak gegaan voor een paar goede en mooie bh's. Inmiddels heb ik cup 70E. Vind ik nog steeds heel raar, E! Ik vind ze niet groot, ook niet klein hoor want ik weet hoe dat was. Ik vind ze (in een bh) prima zo, passen bij mijn lichaam en het staat mooi in shirtjes/jurkjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind grotere borsten vrouwelijker dan kleinere dat lijkt eerder meisjesachtig.



Zou ook graag iets grotere borsten hebben.
Alle reacties Link kopieren
Heel erg blij met mijn c cupje handje vol, en vriend is er gek op..



Ik vind het allebei mooi, zolang het maar bij iemands lichaam staat!
Alle reacties Link kopieren
Appelientje je ziet tegenwoordig niet eens meer dat borsten nep zijn, en ik heb ze genomen omdat ik ze ooit ook had, ik voelde me niet vrouwelijk meer zonder borsten, toen was ik treurig ja, nu niet meer. En ze passen prima bij mijn lijf, prachtig in verhouding...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inmiddels helemaal blij met mijn G-team. Zeker nu ik mijn adresjes heb voor mooie lingerie. Ze zijn mooi rond, stevig, passen bij mijn lijf en geven me een heel vrouwelijke uitstraling. Ik heb overigens zelden het idee dat mensen eerst naar mijn borsten kijken. Tenzij ik iets draag, waarin ze extra goed uitkomen. Maar dan wil ik dat ze gezien worden...toch?



Als 14-jarige met een E-cup beleefde ik e.e.a. wel anders, zeg maar....
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Ok, een positieve ervaring.

Het begint wel negatief, want als tiener vond ik het vreselijk om zulke uitgesproken borsten te hebben (70 d), op een tenger gebouwd lichaam. Kreeg er soms ook opmerkingen over, dat het zo raar was bij mijn lichaam. Dit was begin jaren '90 en de mode was toen eerder om brede en lange truien te dragen ( grunge stijl). Dat deed ik ook dankbaar om die vreselijke ondingen te verstoppen.



Tot ik bevriend werd met een meisje dat een studentenbaantje had in een lingeriewinkel. Ik was toen 19-20 jaar. Zij zei: "je zou eens moeten zien welke borsten ik dag in dag uit zie. Vrouwen laten zich opereren om er als jou uit te zien."



Dat was het begin van mijn nieuwe zelfvertrouwen op dat vlak. Een aantal vriendjes die ze prachtig vonden deden de rest. Zo zei iemand eens dat ik hem van een billenman in een borstenman veranderd had.



Intussen ben ik dus trots op mijn borsten, zie ik ze als een troef. Ik moet zeggen, ik vind het niet altijd fijn om een decolleté te dragen, omdat je dan zoveel ruimte inneemt zeg maar. Mannen en vrouwen staren dan. Maar op andere dagen kan ik er juist wel van genieten om ze uit te spelen.



Positief genoeg?
Alle reacties Link kopieren
Zelf ben ik heel klein van stuk (onder de 1m60). Ben niet dik (maat 34/36 afhankelijk van onderstuk of bovenstuk). Ik heb maat 70D, voordat ik mijn kind kreeg zelfs 70E. Ik vind de verhouding dus ver te zoeken.



Op twee zaken na (bij niet functioneren van fleswarmer in de auto het drinkflesje maar opgewarmd door dit in mijn BH te stoppen en mijn zoon ligt graag als hij moe is 'tegen de mamakussens') kan ik werkelijk niets bedenken.



Dit filmpje kwam ik eens tegen en ik herken zo'n beetje alles. Vooral dat gedoe met die padding. What's up with that?? Wie bedenkt zoiets?

Busty Girl problemo
Nee heb je, ja kun je krijgen
Heel herkenbaar filmpje...

En idd, die padding. Want we laten ze graag nòg groter lijken?!?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb maat 75E en ben blij met padded bra's hoor! Draag niet anders!
Ik ben er niet blij mee.

Sinds zwangerschap zijn mijn borsten groter en lelijker geworden.
Alle reacties Link kopieren
Ivm dat filmpje: zag daar veel niet kwalitatieve en niet ondersteunende beha's voorbij komen... Okay, het is even een grotere zoektocht, maar merken genoeg die ook grote maten hebben!

En padded schijnt te dienen voor vrouwen die verkiezen om geen aftekening van tepels te hebben... ( zelf vind ik het ook wat raar om ze nog groter te maken)
Alle reacties Link kopieren
Mijn grote borsten vind ik wel mooi. Als ik mooie kleren draag die mijn figuur goed doen uitkomen voel ik me heel vrouwelijk.

Het heeft heus nadelen, daarvan zijn er hier al genoeg genoemd, maar ik heb besloten dat ik er maar gewoon blij mee moet zijn nu ik ze toch heb. Een hekel hebben aan je lijf is jammer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven