reflux baby

03-08-2014 19:47 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ,



Onze dochter, 12 weken heeft reflux waarvoir zij onser toezicht is bij een kinderarts. Zij krijgt nexium en verdikte voeding. Ondanks het verdikken komt er nog steeds (volgens kinderarts) teveel voeding uitgestroomd. Dat is wat zij doet, de voeding komt er in grote golven uit. Zij heeft in het ziekenhuis gelegen met afwijkende ph waarden in het bloed en zit aan neocate voeding.

Zij krijgt 5 x 150 voeding met twee volle scheppen nutriton. Ze weegt 5300 gram (nu ze is afgevallen). Omdat ze niet doorsliep mochten we van KA voor de nacht 180 geven en 3 schepjes nutriton maar dit komt er in zijn geheel weer uit. We hebben dit 3 avonden geprobeerd maar geven dit op.

Vrijdag moeten we voor een dagopname naar het ziekenhuismaar ik vraag me af of wij ooit over kunnen op meer voeding in een fles, wat zijn de ervaringen. Ik vind het geen probleem om 5 x 150 te geven maar het voedingspatroon zal veranderen binnen enkele maanden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochtertje had ook zware reflux.

Veel medicijnen, speciale voeding, verdikkingsmiddelen, enz. gehad, maar van zodra we iets wilden afbouwen kwam de reflux weer net zo hard terug.

In samenspraak met de kinderarts zijn we op 3,5 maand langzaam gestart met vaste voeding (groenten, geen fruit ivm zuur!).

Het bureautje verklaarde ons voor gek, we mishandelden ons kind, enz.

Daarnaast zijn we op aanraden van een kennis naar een osteopaat gegaan.

Binnen de kortste keren was ze van de reflux verlost!

Deze combinatie heeft voor onze dochter wonderen gedaan!

Toen ze 8 maanden was wou ze ineens geen melk meer, toen ze 4 was zijn we er achter gekomen dat ze intolerantie heeft voor melkproducten (heb ik zelf ook).

Dus dat verklaarde achteraf wel veel...



Kortom, het was wellicht geen standaardbehandeling, maar voor mijn dochter heeft het goed gewerkt!

Ik ben onze (Belgische) kinderarts nog steeds dankbaar dat ze open stond voor andere behandelingen, en regelrecht tegen het advies van het bureautje inging qua voeding.

Succes!
My way or the highway!
Alle reacties Link kopieren
Vreemd zeg 180cc is veel, mijn reflux zoon at veel vaker en minder en hield is de hele dag rechtop in een draagzak. Mijn zoon kreeg 180cc echt niet op zonder er 'ziek' van te worden
Alle reacties Link kopieren
@didigirl wat fijn om te lezen dat het goed kwam!

Mijn kinderarts had het ook over vroeg beginnen met vastere voeding. Ik stond er wat sceptisch tegenover maar het kan dus werke.

Wat deed de osteopaat?



@mirri29

Rechtop heeft bij onze dochter zelfs na een uur nog geen effect. Het komt er toch nog uit. Vandaar dat KA dachtaan een reflux verooorzaakt dooor KMA maar nu zijn het twee 'los staande' diagnoses geworden
Ik vind 180 ml ook wel veel. Mijn jongste dochter is haar hele babyperiode niet verder dan 120 ml gekomen. Ze dronk gewoon vaak kleine beetjes (borstvoeding, dus ik hield het niet zo bij).

Jongste zoon was een echte spuger en zodra die ook maar iets te lang aan de borst lag, kwam alles er weer uit (4-5 enorme golven). Hij dronk ook vaak kleine beetjes en rond een maand of 6 kwam er ineens meer tijd tussen de voedingen (met 12 weken ging er max 100 ml gekolfde melk per keer in).



Enfin, lang verhaal, maar ik zou met de arts overleggen of je niet vaker wat minder kan geven.
Intussen een paar jaar geleden, maar bij mijn zoontje moest het ophogen van de hoeveelheid voeding ook heel geleidelijk, stapje van 5 à 10 cc extra en een paar dagen later weer iets erbij. Anders spuugde hij ook zo de halve fles er weer uit. Wij hebben nooit meer dan 150+5 schepjes gegeven per keer. Eerst heel lang 7 of 8 kleinere flesjes per dag blijven geven, dan bleef er het meeste in. Is dat voor jullie geen optie?



En wij zijn op advies ka met 4 maanden begonnen met groente en fruit, dat bleef er een stuk beter in. Ook daarom nooit naar nog grotere flessen proberen te gaan, was niet nodig.



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Geen advies....alleen volg je moedergevoel. Ik heb twee refluxbaby's gehad en echt, het komt goed. Ik heb heel veel gedokterd maar mijn gevoel volgen gaf veel rust. En vaak was mijn gevoel toch de juiste keuze. Op een gegeven moment heb ik het los gelaten..dan spugen ze alles maar uit. Ik ben ook redelijk vroeg begonnen met pap/ fruit = vaste voeding.
Alle reacties Link kopieren
Dank allemaal.

Ik heb jullie reacties met mijn. Man gelezen en wij blijven ook gewoon 150 geven. Fruit met vier maand zag KA niet zitten in verband met gevoeligheid voor allergien maar met groenten vind ik het proberen.

En zijn er ook mensen waarbij nexium o.i.d. gestopt kon worden engie ging dat? En met nutriton? Duurde dit een heel jaar? Het afvallen en zelfs fles weigeren wat wij ervaren, hoe verliep dat?

Veel vragen ... sorry
De favoriete groente hier met 4 maanden was courgette, pompoen vond hij ook lekker. Paar weken later met fruit begonnen ook ivm mogelijke allergie, wij begonnen met gestoomde peer, dat scheen wat minder snel reactie te geven.



Mijn zoontje kreeg zantac, bij ca 6 maanden geprobeerd af te bouwen, ging duidelijk niet goed, daarna bij ca 10 maanden wel gelukt. Maar dat kan per kind echt enorm verschillen. Nutriton geprobeerd maar was drama, krampjes, verstopping, onrustig, dus meteen weer gestopt, dan maar liever spugen :-)
Alle reacties Link kopieren
Peer was favoriet bij mijn andere dochterdus die gaan we als eerst proberen tzt. Even overleggen voor wat betreft het starten met groenten. Laten spugen is geen optie, dan groeit ze nauwelijks en kelderen essentielle waardes is gebleken. Ons derde kindje maar zo weinig ervaring op dit gebied. Gelukkig is er viva. Ouderlijke ervaringen, daar kan een KA niet bij helpen helaas.
Wij hadden het geluk dat hij ondanks het echt vele spugen groeide als kool, dus die zorgen hadden wij niet.



Nog maar wat ideeën, misschien zit er nog iets bij waar jullie iets aan hebben..



Ze valt nu nog steeds af? Misschien toch terug naar kleinere flessen vaker? Hier hield hij daar per fles soms nog wel meer van binnen. Rechtop houden had hier ook weinig effect, per fles 3 of 4 keer laten boeren (al duurde het soms minuten voor hij dat deed) hielp wel.



Mag je van neocate ook pap maken met rijstebloem of zo? Kan straks ook handige bijvoeding zijn, als ze flessen blijft weigeren.



Is de dosis nexium hoog genoeg? En is er al eens over extra medicatie voor snellere maaglediging gesproken? Ik weet dat ze daar nu heel terughoudend mee zijn, en terecht waarschijnlijk, maar ze zal op een of andere manier toch moeten groeien..
quote:juli12 schreef op 03 augustus 2014 @ 20:52:

Intussen een paar jaar geleden, maar bij mijn zoontje moest het ophogen van de hoeveelheid voeding ook heel geleidelijk, stapje van 5 à 10 cc extra en een paar dagen later weer iets erbij. Anders spuugde hij ook zo de halve fles er weer uit. Wij hebben nooit meer dan 150+5 schepjes gegeven per keer. Eerst heel lang 7 of 8 kleinere flesjes per dag blijven geven, dan bleef er het meeste in. Is dat voor jullie geen optie?





Sterkte!dat hebben wij ook gedaan zo. Toen ze meer ging spugen, hebben we de flessen weer verkleind en dus vaker een flesje gegeven. En ook met 10cc opgehoogd heel langzaam. Uiteindelijk ging het bij ons met een maand of 4 gewoon over vanzelf en ze heeft later zelfs flessen van 210cc gedronken
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft maar lichte reflux, geen medicatie. Ze was een tijdje lactose-intolerant (na ziekte) en kreeg allergy care. De kinderarts raadde hier aan met 4 maanden te beginnen met groente en vervolgens fruit, juist omdat ze dan volgens hem minder snel allergien zou opbouwen (bleek uit nieuw onderzoek) en het helpt vaak bij reflux. Dochter kwam te weinig aan, maar dat had ws met de lactose-intollerantie te maken. Indikken met jbp van t kruidvat (stuk goedkoper dan nutriton) is voor haar genoeg om minder terug te laten komen.



Ze groeien bijna altijd voor 1 jaar over de kma heen zei onze kinderarts.



Hier meer over bijvoeden, misschien meenemen naar KA?

http://www.vumc.nl/afdeli ... voeden-voorkomt-allergie/
Alle reacties Link kopieren
quote:netta1981 schreef op 03 augustus 2014 @ 20:42:

@didigirl wat fijn om te lezen dat het goed kwam!

Mijn kinderarts had het ook over vroeg beginnen met vastere voeding. Ik stond er wat sceptisch tegenover maar het kan dus werke.

Wat deed de osteopaat?



Ja hier werkte het zeker! Ik was ook eerst sceptisch, maar ka verzekerde me dat ik het gelijk zou merken als ze er nog niet klaar voor was. Maar dat ging dus vrij vlot (al duurde het even voor het 'happen' snapte).

Ik werd wel geadviseerd om te wachten met fruit tot ze 6 maanden was, omdat het de reflux erger kan maken.

De osteopaat heeft eerst haar nek behandeld, daar bleek ze een blokkade te hebben door de snelle geboorte. Ze had een voorkeurskant waardoor haar hoofdje aan 1 kant dreigde af te vlakken. Na 1 sessie was dit gedrag weg.

Daarna heeft hij de focus gelegd op de reflux, wat hij precies gedaqn heeft weet ik niet meer, maar het had snel effect.

Hij zei ook dat de beste resultaten bereikt worden als je osteo combineert met de vaste voeding, en dat bleek ook zo te zijn.



Je kan altijd even vrijblijvend een afspraak maken bij een osteopaat (wel kijken dat hij/zij gewoon is om met baby's te werken) en kijken of je er een goed gevoel bij hebt. Maar ik zou het een kans geven want ik ken meerdere baby's die door osteopathie van kwalen afkwamen waar medicijnen niet (voldoende) hielpen.
My way or the highway!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven