seks en maatschappijkritiek

28-07-2014 09:36 3062 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ladies,



Ik merk dat er van mijn generatie nog maar weinig vrouwen zijn die zich drukmaken om vrouwenongelijkheid en onderdrukking. Veel meisjes vinden het prima als ze leuke kleren in de kast hebben hangen en 's zomers een roseetje of een witbiertje kunnen drinken in het park.



Er is onthutsend weinig solidariteit met meisjes en vrouwen in India, Pakistan en Afghanistan die worden onderdrukt, verkracht en kort gehouden. Er is geen enkele woede over de loonkloof die nog steeds bestaat tussen mannen en vrouwen in Nederland (!). We vinden het allemaal normaal dat Nederland nog nooit een vrouw als premier heeft gehad en dat emancipatie al 30 jaar van de politieke agenda is.



Als je kijkt naar de misstanden die al duizenden jaren, tot op de dag van vandaag, door mannen worden gepleegd, als je kijkt naar de vrouwenhaat en de onderdrukking, is het dan niet de taak van elke zichzelf respecterende vrouw om een activistische levenshouding te cultiveren en zeker niet te heulen met de 'vijand'?



Er is een anekdote in de Griekse mythologie, waarbij vrouwen hun mannen seks onthielden en zo een einde maakten aan de oorlog. Moeten we niet ophouden seks te hebben en relaties aan te knopen met mannen totdat we eindelijk het patriarchaat op de knieeen hebben gedwongen? Moeten we niet terug naar de hoogtijdagen van het feministisch activisme, toen heteroseks werd gezien als per definitie ongelijkwaardig?



Ik ben trots om te zeggen dat ik nog nooit seks met een jongen/man heb gehad en dat ook nooit zal doen zolang vrouwen geen gelijkwaardige positie hebben in in ieder geval Nederland. Wie doet er mee?
"De relaties tussen vrouwen worden het meest gevreesd, zijn het meest problematisch en hebben de meeste potentie om de planeet te transformeren" (Adrienne Rich)
Alle reacties Link kopieren
quote:LadyZiva schreef op 08 augustus 2014 @ 17:07:





Eventuele toevoeging:

Disclaimer indien de woorden 'vrouwen' en 'mannen' worden gebruikt, dan slaat dit uiteraard alleen op de personen die gedrag vertonen horende bij de context. Dus NIET op alle vrouwen en mannen.



Dan kunnen we dat gemiep in ieder geval meteen overslaan?

Een paar pagina's terug was er een mooie disclaimer. Ik zal hem straks even zoeken als je wil!Je kan het gewoon in je motto zetten :D
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:redheadenco schreef op 08 augustus 2014 @ 09:20:

[...]



Disclaimer:

Generalisaties die gemaakt zijn in bovenstaand bericht zijn gemaakt op basis van statistieken en perceptie. In geen geval heb ik het bij de term mannen of vrouwen over 100% van die groep. Dit bericht is bedoeld als constructieve input vanaf een mannenperspectief en dient in geen geval te worden opgevat als belediging.Deze van Redheadenco bedoelde ik!
quote:LadyZiva schreef op 08 augustus 2014 @ 17:07:





Eventuele toevoeging:

Disclaimer indien de woorden 'vrouwen' en 'mannen' worden gebruikt, dan slaat dit uiteraard alleen op de personen die gedrag vertonen horende bij de context. Dus NIET op alle vrouwen en mannen.



Dan kunnen we dat gemiep in ieder geval meteen overslaan?

Een paar pagina's terug was er een mooie disclaimer. Ik zal hem straks even zoeken als je wil!



Ik denk dat die van jou prima is. Die andere was ook prima bij dat bericht maar dan moet het weer aangepast. Wat jij schrijft lijkt mij prima.



Zo dan:



In deel 1 vroeg de TO de aandacht voor het feminisme. Zij stelde daarbij dat heteroseks niet gelijkwaardig is en vrouwen niet langer seks zouden moeten hebben met mannen om zo een revolutie in de positie van de vrouw af te dwingen. Deze tactiek bekend uit de tweede feministische golf (in de jaren zestig, zeventig en tachtig van de twintigste eeuw) vond anno 2014 geen bijval meer. Vervolgens ontstond er een discussie over het feminisme waarin de gemoederen soms hoog opliepen maar de deelnemers ook nader tot elkaar kwamen en nieuwe inzichten verwierven.



In deel 1 hebben we de basis gelegd, in deel 2 kunnen we verder discussiëren over ervaringen met en oplossingen voor seksisme binnen de Nederlandse maatschappij.



In de eerste post vinden jullie een samenvatting deel 1 en de belangrijkste links.



Link deel 1



Disclaimer indien de woorden 'vrouwen' en 'mannen' worden gebruikt, dan slaat dit uiteraard alleen op de personen die gedrag vertonen horende bij de context. Dus NIET op alle vrouwen en mannen.
Perfect!

Plaats jij hem, dan verzoek ik de mods om deze te sluiten nadat je hier een post met link deel 2 hebt gezet, goed?
Kan het dan wel weer over seks gaan?
quote:Amand schreef op 08 augustus 2014 @ 17:29:

Kan het dan wel weer over seks gaan?



Alleen als je je avatar wijzigt in een sexy man

Anders gaat het gewoon weer over pikstraf en kuisheidsgordels.

Mijn oog wil ook wat!
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 08 augustus 2014 @ 17:29:

Kan het dan wel weer over seks gaan?Je bedoelt de praktische invulling van lesboseks voor voorheen heterodames? Of hoeven we niet meer allemaal lesbisch te worden nu feministe1995 een ban heeft?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Er is echt no pleasing jullie



Ik vind deze mooi. Ik ken heel de man niet, maar ik hou hem.



anders krijg ik weer op m'n flikker
quote:tonkje schreef op 08 augustus 2014 @ 17:54:

[...]





Je bedoelt de praktische invulling van lesboseks voor voorheen heterodames?Ik zal wel geen 'echte' hetero-man zijn dan; twee vrouwen die met elkaar bezig zijn boeit me echt van geen kanten.
quote:Amand schreef op 08 augustus 2014 @ 17:55:

Er is echt no pleasing jullie



Ik vind deze mooi. Ik ken heel de man niet, maar ik hou hem.



anders krijg ik weer op m'n flikkerVervang hem voor Json Statham en ik verdedig je! Ik spring er gewoon tussenin.
seks en maatschappijkritiek deel 2



Zo?
Yep!! Ik ga ne vragen om dit deel te sluiten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven