seks... niets voor mij??

07-08-2014 21:32 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



ik ben 21 jaar en nu bijna 4,5 jaar samen met mijn vriend.

hij is mijn eerste echte liefde, en ook de eerste en enige waar ik seks mee heb / heb gehad.



maar op het moment zit ik een beetje in een dip.

seks.... dat is echt iets wat van mij niet hoeft.

ik heb nooit geen behoeftes ( tenminste voor zover ik weet.. ik zit inmiddels al 3 jaar aan de pil en weet niet hoe het er voor was)

het hoeft allemaal niet van mij.

ik heb nog nooit met me zelf gespeeld en als mijn vriend het soms wel eens na de seks zelf af maakt omdat ik niet wil dat ie in me komt vind ik het ook maar raar dat ie aan zich zelf zit.

ik vind het allemaal zo'n raar idee..

ik wil ook niet aan mezelf zitten

hij komt altijd vrij snel klaar, ( omdat ik zo lekker aan voel zegt ie)

ik kom nooit klaar tijdens de seks.

alleen als hij me af en toe beft

als we 1 keer per week seks hebben is het al veel

soms gebeurt het wel vaker

maar het is niet dat ik er zin in heb

ook als we zoenen voel ik eigenlijk niet veel. en als ie me beft kan ik ook niet echt zeggen dat ik daar helemaal gelukkig van wordt

ik weet niet wat ik moet



help me. ik weet niet wat er mis is met me.
Alle reacties Link kopieren
Het is al genoemd.....(in overleg met je huisarts) eens stoppen met de pil en kijken wat dat doet met je libido. Ik merk zelf echt duidelijk verschil tussen de pil en een spiraaltje, al zaten daar ook zwangerschappen tussen die libidoverlagend werken

Ik zou dit ook bespreken met je huisarts om erachter te komen of je inderdaad a-seksueel zou kunnen zijn.



Hoe is dit voor je vriend, ik neem aan dat hij ook niet helemaal gelukkig is met deze situatie en dat hij ook wel meer wil? Praten jullie daar ook over?



Weet je voor jezelf ook wat je zou willen? Heb je er zo vrede mee en heb je geen behoefte aan meer sex, dan kun je dat aangeven richting je vriend. Als je de sex wel mist of het in ieder geval anders wilt beleven, lijkt het mij handig om voor ogen te houden wat je dan graag zou willen. Wat zou voor jou de ideale situatie zijn? Praat daar over en probeer daar dan samen aan te werken.

Er is natuurlijk geen standaard waaraan je zou moeten voldoen in een sexleven. Wat je doet en hoe je sexbeleving is, is voor iedereen weer anders. Het belangrijkste is dat je het fijn hebt, samen met je partner.

(naast 'voortplanting' is sex er toch vooral om van te genieten samen)



Succes!
Vind jij het een probleem? Vindt je partner het een probleem? Indien jullie het allebei geen probleem vinden dan is het dat ook niet. Seks is niet iets dat moet omdat het zo zou horen.
quote:paleviolet schreef op 08 augustus 2014 @ 01:00:

[...]





Zoals ik het begrepen heb is seksuele opwinding (volgens die theorie dan) bedoeld om walging te onderdrukken, omdat je anders uit zelfbescherming (onhygiënisch) nooit aan seks zou doen, en dan sterft de mensheid uit

ach zo. nou dan functioneerr er iets niet goed bij mij

maar dat vind ik verder geen probleem;)
quote:rochel schreef op 08 augustus 2014 @ 00:50:

[...]



bedoel je dat doordat een deel van je hersens stil gaan liggen de walging naar boven komt

of juist dat het walgen doet verdwijnen?



en je laatste regel klopt echt wel.Het ervaren van walging wordt onderdrukt. En ja, de laatste regel klopt zeker

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven