Wanneer kat in laten slapen?

07-08-2014 20:05 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja de titel zegt het al. :(



Twee maanden terug heeft de DA een tumor geconstateerd bij mijn lieverd. Dit bleek lymfeklierkanker te zijn. Had hier al eerder een topic over geopend maar dit is toch een nieuwe vraag en meteen een update. Bedankt voor degenen die toen advies en lieve woorden hebben gegeven.



Ik heb toen gekozen voor behandeling met chemo en prednison omdat ik de hoop had dat zij misschien toch bij dat kleine percentage kon behoren wat weer beter wordt of iig nog wat jaartjes een fijn leven kan hebben.



Na twee weken leek het aan te slaan, maar afgelopen donderdag werd duidelijk dat de tumor toch weer terug was op formaat. Erg slecht geslapen deze week.



Na heel wat tranen en het besef dat ik mijn pluizebolletje straks moet gaan missen vertoond ze vandaag sinds twee maanden wat tekenen



Ze had veel moeite met poepen vandaag ( constipatie) en heeft overgegeven.

Maar verder is ze nog heel aanhankelijk, ze maakt me meerdere malen per nacht wakker om verliefd te staren en aandacht te krijgen. En dan knort ze hevig, elke keer als ze aandacht krijgt. Anders niet.

Ze is verder nog prima helder. En ze eet ook goed, maar dat zal ook de prednison zijn.



Shit ik wil dr nog lang niet kwijt. Zit echt te janken nu. Ze ligt op schoot te slapen.



Aan de andere kant valt haar vacht uit vanwege de chemo. En vertoond ze de eerste tekenen van het einde.



Hoe maak ik nu de juiste afweging? Ben ik niet te vroeg? Wil ook niet dat ze nodeloos lijdt.



Wat als ze gewoon een mindere dag of twee heeft en nog een paar maanden prima mee kan verder?



Zucht
Alle reacties Link kopieren
Sterkte BT
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Heel veel sterkte toegewenst. Ik vind het een dapper besluit van je.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het een goed besluit is als ik het verhaal zo lees.

Heb woensdagmiddag mijn trouwe hondenvriendje in laten slapen dus ik kan me goed voorstellen hoe moeilijk de beslissing en de komende dagen gaan zijn. En het klinkt zeker alsof ze een plezierig thuis bij jou heeft gehad! Knuffel en verwen haar inderdaad maar wat extra nu en veel sterkte!
Sterkte broodtrommel
Alle reacties Link kopieren
Zoals je over je kat schrijft, denk ik, dat ze een heerlijk leven bij je heeft gehad.

Goed van je, dat je haar in laat slapen.

Sterkte!





(Wij hebben onze kat van 16 jaar een paar maanden geleden ook in moeten laten slapen omdat hij kanker had. Dus ik voel met je mee!)
Alle reacties Link kopieren
Ach wat sneu

Heel veel sterkte Broodtrommel, ik denk aan je. En aan je lieve diertje, dat straks niet meer hoeft te lijden. Jullie hebben veel fijne en liefdevolle jaren samen gehad, een waardig afscheid heeft ze/hebben jullie zeker verdiend.
Alle reacties Link kopieren
Een wijs besluit is het denk ik. Heel veel sterkte Broodtrommel. Je hebt gedaan wat je kon en goed voor haar gezorgd.
Power to the people
Alle reacties Link kopieren
Dames en heer,



Nogmaals bedankt.

Ik ben er nu van overtuigd dat ik gisteren de juiste beslissing heb gemaakt. Ze heeft wel iets naar binnen gekregen maar wil nog niet echt goed eten. Ze drinkt wel goed en eet kattengras. Kijkt helder uit haar oogjes maar is niet zoals normaal.



Mijn sfinxje heeft het aangevoeld denk ik. Deze laatste week kopjes geven en kroelen. Veel bij me willen zijn midden id nacht steeds wakker maken en tegen me aan liggen veel kopjes geven etc etc. Een beetje zoals blue yoshi het schrijft.



Kijk even hoe het is als ik thuis ben vanmiddag rond uur of 1. Als ze dan nog niks heeft gegeten ga ik dr knuffelen en vanavond al wegbrengen (met pijn in mn hart)



Maar heb er nu meer vrede mee.



Jullie reacties hebben echt geholpen. Nogmaals bedankt
Alle reacties Link kopieren
Ach TO, heel erg veel sterkte. Je lieve pluizenbol gedag zeggen is afgrijselijk maar de laatste eer die je haar kunt bewijzen.

Knuffel nog even lekker... ?
Lees met tranen in m'n ogen alle berichtjes.... Wat een vreselijk besluit.



Ik heb mijn lieverd alweer 1,5 jaar geleden in moeten laten slapen. Hoe cliche ook, je weet wanneer het juist is.



Saba bleek een bottumor in z'n achterpootje te hebben, bij z'n knietje. Enige behandeling zou pootamputatie zijn, wat ik ook gedaan zou hebben als hij niet al 15 jaar was, niet blind was en het ook niet aan z'n nieren zou hebben. Ik zag 'm niet aankomen en heb het tot op de dag van vandaag nog altijd niet verwerkt. Ik mis dat stomme beest zo enorm veel! Maar ik wist wel dat het de juiste beslissing was, ook al voel ik me schuldig.



Heel veel sterkte... Misschien een tip; bespaar de reis naar de dierenarts, laat de dierenarts thuiskomen om in te slapen. En neem geen overhaaste beslissing over wat je met het lichaampje wil. Eventueel gekoeld laten bewaren tot je weet wat je wil is een optie.



Liefs,



Zaans Meisje
Alle reacties Link kopieren
Ja, Zaans Meisje, goede tip!

Ik had er niet aan gedacht om het te zeggen maar bij ons is de dierenarts inderdaad thuis geweest.

Dat heeft mijn hond enorm veel stress bespaart en was voor onszelf ook veel en veel fijner en rustiger dan dat het in de dierenartsenpraktijk had moeten gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Broodtromel.

Wat een mooi besluit!

Aan alles lees je dat je het allerbeste wilt voor je poezebeest

Dat heb je altijd gedaan, en dat doe je nu nog steeds!



Knuffel haar nog maar lekker.

Het is goed zo
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Lieve broodtrommel, heel veel sterkte
Sterkte broodtrommel, geef haar nog iets te eten wat ze superlekker vind en knuffel haar suf. Je hebt een goede beslissing genomen.
Sterkte

Dit moment is altijd zo moeilijk bij huisdieren.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Zucht, hier zit ik dan in een leeg huis. Het is zo stil. Voel me zo schuldig.



Ben zo verdrietig.



Vanochtend met haar naar de DA geweest.

Eergisteren vanaf 2 uur smiddags met haar op bed/ bank gelegen en geknuffeld. Vanochtend was het dan zo ver. Ik wilde eigenlijk niet meer en afzeggen, maar ja dat was ook eigenlijk geen optie diep in mijn hart.



Ze was nog best levendig dus extra moeilijk. Maar het moest gewoon en heb dr over mijn schouder in mijn armen genomen. En zo heeft ze het eerste spuitje gekregen. In mijn armen en een kwartier lang in slaap gewiegd mijn kleine schatje. Een kwartier later op dr favoriete kussen het tweede spuitje. Geaaid en pootje gestreeld totdat ze er echt niet meer was. Man wat was dat moeilijk. De DA heeft wel gevoeld en voelde al uitzaaiingen. Het is dus alleen maar erger geworden tijdens de chemo. Ze heeft me verzekerd dat ik het beste heb gedaan voor mijn sfinxje en dat ze geluk heeft gehad dat ze nog bij mij is terecht gekomen vanuit het asiel. Dat ze de laatste fase van haar leven bij mij heeft doorgebracht. Aan de ene kant boedt het troost maar man man wat is het gewoon k u t.



Haar mandje en medicijnen gaan naar de dierenambulance. Heb ik achter gelaten.



Maandag wordt ze gecremeerd en dan krijg ik haar terug in een urntje.



Bedankt voor de lieve woorden iedereen. Heeft me zeer geholpen.



Een voor eenieder die ook hun lieve huisdier en maatje hebben verloren.
Alle reacties Link kopieren
Altijd moeilijk om deze beslissing te nemen. Maar je hebt zeker de juiste gekozen.

Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Thanks.



In mijn achterhoofd weet ik dat. Maar af en toe voelt dat even niet zo. Vandaag nog steeds mn pyjama aan. Haren niet eens geborsteld :/



Het is leeg en kaal hier snif.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte Zoek maar een mooie urn voor haar uit, onze trouwe vriend staat hier ook op een mooi plekje



Ik heb zelf al zijn favoriete speeltjes, zijn paspoort, een pluk haar e.d. met een foto in een mooi doosje gedaan, dat ik ergens heb weggezet. Af en toe kom ik het tegen bij een grote schoonmaak en dan gluur ik er even in
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven