UPC rtl4 en rtl5 stoort vreselijk, bij wie ook?

12-08-2014 11:36 13 berichten
Wij hebben de Horizon box van UPC, bevalt inmiddels prima! Echter hebben we nu voor een zoveelste keer (afgelopen jaren ook steeds bepaalde periodes gehad, ook met het 'gewone' kastje die we hiervoor hadden) dat de zenders rtl4 en rtl5 ontzettend haperen. Beeld en geluid lopen steeds vast of vallen weg. Met name 's avonds tijdens prime-time. Wie herkent dit?



Ik heb hiervoor UPC al gebeld maar hier werd ik niet veel wijzer van. Ik had een meneer aan de telefoon die het zelf ook niet zo snapte. Waar ik zo moe van wordt bij UPC dat alle problemen altijd op de bekabeling in huis worden gegooid. Onze bekabeling is helemaal in orde en kort geleden nog helemaal nagekeken en vernieuwd. Daarna gewoon een tijd prima gedaan, maar nu is het dus weer helemaal drama. Deze meneer wilde het ook weer op de bekabeling gooien. Ik moest het samen met hem helemaal nakijken (kijken waar bepaalde kabels heen liepen etc.) en kon bijna de 'teleurstelling' bij hem horen toen hij besefte dat dit allemaal in orde was. Ik vind het gewoon erg toevallig dat precies de zender waar (denk ik) heel erg veel naar gekeken wordt in Nederland, zo ontzettend stoort. Heb eigenlijk het idee dat het netwerk van UPC de drukte niet aankan zeg maar, of zie ik dat verkeerd?



Wie herkent het probleem en is het ook zo zat dat bij UPC altijd alles op de eigen bekabeling wordt gegooid? Baal gewoon dat je zoveel geld betaald voor televisie en dit er voor terug krijgt.
Ik plak net de doos dicht om de horizonbox weer terug te sturen. Voor de tweede keer. Eerste keer zaten we bij de eerste lichting horizon gebruikers en het was de ene storing na de andere reset. Terug naar de gewone box want ze kregen het niet opgelost.

Maand geleden weer horizon geprobeerd want het was nu opgelost allemaal. Niet dus.



Als je belt, kies in het menu voor de optie abonnement beëindigen. Dan kom je uit bij de afdeling retentie en die weten wel hoe het werkt en zijn genegen wat extra's te doen om je als klant te behouden.



Maar horizon? Ik trap er niet meer in.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden ook gekozen voor Horizon van UPC. Nou, wat een flop was dat. Heel veel ruis en storingen.

Wij zijn overgestapt op een ander pakket van de UPC, was ook nog eens goedkoper. Nu totaal geen problemen meer.

Nee, ik hoor of lees eigenlijk weinig goeds over Horizon van de UPC.
Is jullie WCD (Wandcontactdoos) weleens vernieuwd? Als het nog een oud binnenwerk heeft kan dit ook weleens problemen geven. Informeer even, jawel, bij UPC.
quote:Xander68 schreef op 12 augustus 2014 @ 12:04:

Is jullie WCD (Wandcontactdoos) weleens vernieuwd? Als het nog een oud binnenwerk heeft kan dit ook weleens problemen geven. Informeer even, jawel, bij UPC.Ja, die is nog geeneens zo lang geleden, vernieuwd door een monteur van UPC, i.v.m. een ander soort storing op andere zenders. Dat was echt een storing op een zogenaamd zenderpakket. Dat is daarmee toen ook verholpen.
bij_zonder en minoes5: ik moet zeggen dat ik verder wel tevreden ben over Horizon. In het begin inderdaad ook een hoop problemen gehad, maar daar nu geen last meer van. Alleen dus die vreselijk irritante haperingen op rtl4 en rtl5.
quote:trisquelle35 schreef op 12 augustus 2014 @ 12:22:

[...]





Ja, die is nog geeneens zo lang geleden, vernieuwd door een monteur van UPC, i.v.m. een ander soort storing op andere zenders. Dat was echt een storing op een zogenaamd zenderpakket. Dat is daarmee toen ook verholpen.



Ok, duidelijk! Dan lijkt het dat het probleem toch echt bij UPC ligt. Hoe is het digitale signaal buiten de box om op RTL4 & 5 dan?



UPC biedt namelijk ook normaal digitaal signaal aan, ik neem aan dat er in je TV een digitale tuner zit? Dan kan je het normale digitale signaal namelijk testen. Sluit de coaxkabel vanaf de wcd rechtstreeks aan op je TV en start het zenderzoeken op je TV.
quote:Xander68 schreef op 12 augustus 2014 @ 12:44:

[...]





Ok, duidelijk! Dan lijkt het dat het probleem toch echt bij UPC ligt. Hoe is het digitale signaal buiten de box om op RTL4 & 5 dan?



UPC biedt namelijk ook normaal digitaal signaal aan, ik neem aan dat er in je TV een digitale tuner zit? Dan kan je het normale digitale signaal namelijk testen. Sluit de coaxkabel vanaf de wcd rechtstreeks aan op je TV en start het zenderzoeken op je TV.Goede tip, ga ik zeker proberen!
Laat je even weten of het dan wel goed is? Of niet goed of course
quote:Xander68 schreef op 12 augustus 2014 @ 13:04:

Laat je even weten of het dan wel goed is? Of niet goed of course Doe ik, moet ik alleen even samen met mijn wederhelft doen . Zelf niet zo'n held met kabels en we hebben een erg grote tv die aan de muur bevestigd is...
quote:trisquelle35 schreef op 12 augustus 2014 @ 13:08:

[...]





Doe ik, moet ik alleen even samen met mijn wederhelft doen . Zelf niet zo'n held met kabels en we hebben een erg grote tv die aan de muur bevestigd is...Hahaha, ok! Ik wacht rustig af....
Alle reacties Link kopieren
Al geprobeerd om opnieuw de zenders te laten scannen ?
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Soms helpt het om aan de coax die de Horizonbox ingaat te draaien. Of zelfs om een andere coaxkabel te proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven