moet ik het hem vertellen?

15-08-2014 00:52 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog niet zo lang geleden is mijn relatie uitgegaan en mijn ex en ik zijn als vrienden doorgegaan. Hij vertelde mij vandaag dat hij een nieuwe scharrel heeft ontmoet en ik was blij voor hem en wenste hem het allerbeste. Nu ben ik erachter gekomen dat het meisje waarmee hij nu bezig is gewoon een vriend heeft en zelfs samenwoont. Daarbij komt nog dat ze ook nog met andere jongens appt en waarschijnlijk vreemdgaat. Moet ik het hem als zijn ex zijnde vertellen? Ik wil niet de indruk wekken dat ik tussen hen in wil komen o.i.d. maar ik wil hem gewoon beschermen voordat hij gekwetst wordt.. Of moet ik hem die fout laten maken met als kans dat het mij later verweten wordt dat ik hem nooit iets heb verteld? Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het wel vertellen als het 100% zeker is.

Dat doen goede vrienden toch?

Wat hij met de info doet, is dan aan hem
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal! Ik moet er nog eens goed over nadenken wat ik moet doen. Aan beide opties kleven consequenties en het is niet te voorspellen hoe iemand reageert..
Gewoon vertellen wat je hebt gehoord, en dat je er zelf ook het fijne niet van weet. Zo moeilijk is het niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ja, vertellen dat je zus-en-zo hebt gehoord en dat je zelf ook niet weet of het waar is.



Ik heb ook een goede vriendschap opgebouwd met mijn ex en zou het hem zeker vertellen, wat hij ermee doet zou helemaal zijn zaak zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb na lang wikken en wegen het hem toch verteld. Ik wist van mezelf dat ik me hier dan schuldig over had gevoeld als ik dat niet zou hebben gedaan. Hij reageerde geïrriteerd omdat hij het niet gelooft. Ik hoop voor hem dat wat hij zelf gelooft dat dat ook waar is maar ik denk dat dit een gevalletje liefde maakt blind is. Ik heb hem gezegd dat ik het had gehoord maar natuurlijk niet wist of het waar was. Hij zei dat alleen zij samen weten wat er precies aan de hand is maar dat ze niet meer met haar ex samen is en samenwoont.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem gewaarschuwd en hopelijk voor hem heb ik het mis (al ziet alles ernaar uit dat hij ongelijk heeft). Meer kan ik niet doen.
Nee precies, het is nu aan hem. Mocht hij ongelijk hebben, dan is hij je vast (ooit) dankbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven