Help, deeg in de handmixer gekomen.

16-08-2014 10:53 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren wilde ik brooddeeg mixen met deeghaken en een handmixer. Het deeg kroop direct ophoog en (nu blijkt) ook IN de gaatjes van de mixer waar de haken in gaan.



Uiteindelijk heb ik het deeg met de hand gemixt. Maar nu heb ik dus een handmixer met daarin deeg en heel veel vliegjes en krijg het er met geen mogelijkheid uitgepulkt bv met tandenstoker etc.



Het is een goedkope van de HEMA dus echt openmaken is denk ik niet handig. Of is dit apparaat rijp voor de afvalbak??
Alle reacties Link kopieren
Denk dat je hem kan weggooien.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Een met MV. Ik ben bang dat openmaken gelijk staat aan kapot maken en dat het dus een enkeltje afvalbak wordt voor je mixer.
Alle reacties Link kopieren
Openmaken op hoop van zegen.
Als er nog keus is tussen openmaken of weggooien zou ik 'm openmaken, weggooien kan daarna nog, of niet!



Heb zo best wel veel dingen een tweede leven gegeven.



Net als met vlekken. Chloor of weggooien? Dan eerst chloor! En zo gaat mijn witte broek al het derde seizoen in!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou alleen dat stukje in een teil afwaswater te weken hangen (constructie met pollepels en spaghettitangen), de helft van het deeg in 5 uur wegpulken met een satéprikker, hem weer laten weken, de rest wegpulken, laten drogen, in het stopcontact steken, kortsluiting veroorzaken en weggooien.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet in je portemonee kijken maar hier zie je ze al voor 15 euro, dan moet het met een aanbieding nog wel goedkoper te krijgen zijn.



http://www.prijsvergelijk.nl/mixers/goe ... ixers.html
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:perzika schreef op 16 augustus 2014 @ 11:20:

Ik zou alleen dat stukje in een teil afwaswater te weken hangen (constructie met pollepels en spaghettitangen), de helft van het deeg in 5 uur wegpulken met een satéprikker, hem weer laten weken, de rest wegpulken, laten drogen, in het stopcontact steken, kortsluiting veroorzaken en weggooien.
Alle reacties Link kopieren
Misschien juist bevriezen ipv weken? Dan wordt het hard en kun je het er misschien zo uitkloppen of pulken?
t zal wel
Dat wordt een ritje naar de Action voor een nieuwe
Alle reacties Link kopieren
Ik zou 'm open schroeven. Of gewoon het hele apparaat onder de hete kraan en daarna goed laten drogen. Ik ken iemand die wastte zijn frituurpan in de vaatwasser, nooit kortsluiting gehad.
Ik zou hem openmaken en kijken of er nog wat te redden valt. Weggooien kan altijd nog.
Gewoon eerst openmaken Denk nl. dat het nog wel meevalt. Het lijkt me sterk dat het deeg zich in de motor zelf heeft genesteld. Zit het deeg toch in de motor zelf? Dan weggooien en een nieuwe kopen.
quote:wolkewitje schreef op 16 augustus 2014 @ 12:13:

Of gewoon het hele apparaat onder de hete kraan en daarna goed laten drogen



Dat is wel een hele achterlijke tip .......levensgevaarlijk! De boel gaat van binnen oxideren wat uiteindelijk kortsluiting kan veroorzaken!



quote:wolkewitje schreef op 16 augustus 2014 @ 12:13:

Ik ken iemand die wastte zijn frituurpan in de vaatwasser, nooit kortsluiting gehad.Zal de alleen de binnenpan wel zijn geweest, die zijn vaak vaatwasmachinebestendig.
Alle reacties Link kopieren
Mocht je hem schoonkrijgen of een nieuwe halen een tip om dit in het vervolg te voorkomen. Ik doe altijd stukje huishoudfolie om de onderkant en daar steek ik dan de deeghaken door. Je houd een klein gaatje maar scheelt wel :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik schrok, dacht dat er stond, help hand in de deegmixer gekomen!
Vrouwen zijn minder gevaarlijk met chocola in hun mond
Alle reacties Link kopieren
Doet hij het echt niet meer? Ik heb het ook weleens gehad en heb'm verder gewoon gebruikt, die stukjes vielen er vanzelf een keer uit. Had ik geen last van verder.
Je had waarschijnlijk de haken verkeerd om waardoor het deeg naar boven draaide. Ik hen dat ook wel eens gehad. Ik heb het laten drogen en daarna kon ik hem gewoon leegschudden. Is al jaren geleden en hij doet het nog steeds.
Alle reacties Link kopieren
quote:zas schreef op 16 augustus 2014 @ 13:38:

Je had waarschijnlijk de haken verkeerd om waardoor het deeg naar boven draaide. Ik hen dat ook wel eens gehad. Ik heb het laten drogen en daarna kon ik hem gewoon leegschudden. Is al jaren geleden en hij doet het nog steeds.Die haken kunnen er toch op maar 1 manier in?
Alle reacties Link kopieren
quote:Promethium schreef op 16 augustus 2014 @ 13:39:

[...]





Die haken kunnen er toch op maar 1 manier in?Bij mij heeft de ene haak een wit hulsje en waar je de haak erin doet, staat een tekentje dat in dat ene gat de haak met het hulsje erin moet.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 16 augustus 2014 @ 13:41:

[...]





Bij mij heeft de ene haak een wit hulsje en waar je de haak erin doet, staat een tekentje dat in dat ene gat de haak met het hulsje erin moet.Dat bedoel ik, bij mij zijn ze net een verschillende grootte. Dus dat kun je niet verkeerd doen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan je proberen het droog te fohnen en valt het er dan uit.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
Als het eenmaal opgedroogd is komt het er vanzelf wel weer uit.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Promethium schreef op 16 augustus 2014 @ 13:56:

[...]





Dat bedoel ik, bij mij zijn ze net een verschillende grootte. Dus dat kun je niet verkeerd doen.Nee dat is het hem, bij mij kan je ze wel verwisselen, dus je moet altijd even kijken dat je de goede degen in het goede gat stopt
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:perzika schreef op 16 augustus 2014 @ 11:20:

Ik zou alleen dat stukje in een teil afwaswater te weken hangen (constructie met pollepels en spaghettitangen), de helft van het deeg in 5 uur wegpulken met een satéprikker, hem weer laten weken, de rest wegpulken, laten drogen, in het stopcontact steken, kortsluiting veroorzaken en weggooien.



Klinkt als een goed plan. Ik heb hem meegegeven aan een goede vriend die wel van een uitdaging houd. Maar opdrogen en er uit schudden lijkt mij best een optie.



En beide haken lijken identiek, maar ga toch eens kijken (als het ding hersteld kan worden) of ze anders draaien in de verschillende gaatjes. Bedankt allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven