Nieuw matras, ikea?

09-08-2014 12:43 46 berichten
Ik ben op zoek naar een nieuw matras en hoor goede dingen van de Ikea matrassen.

Wie heeft hier ervaring mee? Ik wil graag een pocketveringmatras en zat te kijken naar of de Hovag of de Hyllestad.

Die laatste heeft een laag memory foam, is dat fijn of zak je daardoor juist meer door? Mijn huidige matras is na 2 jaar al behoorlijk ingezakt en dat vind ik erg vervelend. Ik hou van een stevig matras.

Je kunt kiezen uit 2 hardheden: middelhard en stevig, klopt het dat stevig harder is?
Nee, dat weet ik ook niet, vreemd is het wel.

Mijn nieuwe matras en de oude hebben dat niet.



Mijn matras is een hesseng en de topper een tordor geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wollstonecraft schreef op 13 augustus 2014 @ 10:53:

Even een update na een nacht slapen op mijn nieuwe matras.



Hij ligt heerlijk, met de topper erop merk je er inderdaad niets van dat het twee matrassen zijn. En ik vind het erg prettig dat de matrassen zo stevig zijn. Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat prettig vind.

Fijn dat het geslaagd is! (ik hou ook van stevige matrassen, de reden waarom ik mijn huidige -oude- wil vervangen)



@Pumps: Kan me herinneren ooit wel eens een echo-matras te hebben gehad, ja. Geen idee waar dat aan lag!
Het is een echte aanrader vind ik, lig er heerlijk op.



Nu nog mijn oude matras kwijtraken. Is een prima matras en ik bied hem overal gratis aan, maar heb nog geen gegadigden helaas.

Ik vind het toch wel zonde om hem zomaar weg te gooien en hij is te groot om te bewaren voor gasten.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn nog steeds tevreden over onze IKEA-matras... 👍
Kringloop?

Anders bij grof afval. Je kunt hem ook ergens tegen een muur aan zetten. Met een paar kussens ervoor op de grond. Misschien voor de kinderen? Kunnen ze elkaar tegen de muur aan gooien zonder ongelukken. Of minder dan.... In de schuur zetten in plastic verpakt en dan rechtop. Kan je hem ook als isolatie gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Up!



Ik ben benieuwd of iemand het Hesseng matras heeft van de Ikea voor al een langere tijd? Ik ben op zoek naar een nieuw, redelijk hard, matras en hoor hier wel goede verhalen over maar alleen nog maar van mensen die hem net hebben.
Hoi Suzet,



Ik heb ook het hesseng matras en al een hele tijd. Ik vind het een fijn matras, lekker hard. Wat ik wel merk nu in de winter is dat het een flink stuk kouder is dan een matras met bijv. koudschuim erop. Dus nu doe ik een pyamabroek aan, dat had ik eerder niet.

Maar het ligt heel fijn vind ik.
Ik heb ook aan dat matras gedacht.

Bij Ikea zelf kan je een aantal vragen beantwoorden en dan komt er een advies uit.

Omdat ik wat kouwelijk ben ingesteld kreeg ik een ander advies. Ik weet niet of dat online ook kan.

Ik moet even zoeken welke het is.

http://www.ikea.com/ms/nl ... e-koop-je-een-matras.html <--- hier kan je de vragen vinden.
Ik zie nu dat de Hesseng de duurste is. Zelf had ik gedacht een de HÖVÅG Die lag en zat heerlijk.

Maar ik heb nu ook een binnenvering met een moltonm en er zit een echo in. Ik vind het ook koud. Maar met een extra laagje in de winter is het beter.



Maar ik ga eerst nog bij Swisssense kijken. Daar hebben ze ook afwijkende formaten.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onze Hessengs nu bijna een half jaar. Ik ben een ontzettende koukleum en slaap in de winter altijd met sokken en piama. Ik vind niet dat de Hesseng kouder is dan de Sultan die ik eerst had, ik merk totaal geen verschil.

Ik heb de middelharde, mijn man de harde. Ze zijn allebei wel iets zachter geworden ondertussen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Meer ervaringen zijn altijd welkom :-)
Up! Meer ervaringen zijn welkom hier
Ik heb ook een nieuw matras van 1.80 nodig, dus ik lees even mee.

Een hard matras in die maat is echt lastig te vinden.
Ik weet even niet precies welke ik heb, maar best een harde. We hebben het matras nu een jaar of drie en we hebben het matras nog niet hoeven te draaien. Blijft knoerhard, dat ding.
Gewicht is belangrijk.

Bij Ikea hebben ze een programma, maar dat is steeds offline en allen te gebruiken in de winkel.



Middelhard is tot gewicht van 80 kg.

Stevig tot 120 kg.



1.80 is kinderen en daar zijn de gewichten anders.

Bij bouwmarkten hebben ze er ook. Een van de klanten had er gekocht die veel te hard was voor dochter. Was een goedkope van 40 euro of zo. Die was logeermatras geworden.

Een topmatras is voor schoon houden. Die is wasbaar en ook bij stofallergie wel aan te raden.

Is mij verteld..... Doe r je voordeel mee. :-)



EDIT: Dikke topmatras is ook beter als je op zij ligt. Ruggengraat heeft dan positie waarbij lichaam meer tot rust komt. Bij zijligging is ook zacht belangrijk. Het verlengt levensduur. Hoe dikker de totale laag, hoe beter. Maar langer dan 25 jaar? Is keuze van 2 lagen dan beter? Ik vraag het me af. Nieuw ruikt wel schoner.
Ik wist niet dat gewicht ermee te maken had. Ik ben ongeveer 55kg dus qua hardheid kan middelhard prima dus. Ik wil graag een matras dat overal even hard is. Nu heb ik een matras met zones, maar dat slaapt niet lekker op de lange kant. Ik slaap al jaren aan de 1.80 kant op het hardste gedeelte.

Bij de beddenzaak waar ik was hebben ze mij wel 2 matrassen van 90 aangeraden met een topmatras. Dat was 500E in totaal en 1/4 van mijn oude matras. Gezien dat verschil was ik bang dat ik troep zou kopen. Ik wil er ook niet 3, maar gewoon 1.



Fleetfax: weet je de winkel nog?
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier mensen die al meerdere jaren een IKEA matras hebben? Nu k verhuisd ben naar mijn nieuwe appartementje wil ik graag een wat betere matras kopen, maar lees dat IKEA matrassen prima zijn meer voor de korte termijn zijn en niet zo super lang mee gaan... Ik wil wel een matras kopen (mag wat duurder zijn) die lang mee gaat, maar niet super duur. Advice is welcome!
Alle reacties Link kopieren
Al 9 jaar zeer tevreden met m'n Ikea matras! Kostte toen 479,- euro.
WTF?
Hoe lang blijft het "anti bacterieel of mijten vrij" goed als de hoes ook wasbaar is?

Ik weet zo even niet welke term er bij hoort. Voor logeerbed is nieuwe nodig.



Zou het groepje zoiets ook weten? (Verkeerd om lezen, Bij einde beginnen geeft soms heel erg vreemde ideeën. Ik zie deze toevallig - ik ga er maar van uit dat het zo is.)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jaren een Hjartdal (voorloper van Hovag geloof ik), denk een jaar of 6. Kostte toen rond de ¤600 voor 160cm. Ligt nog steeds heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inmiddels online een matras gekocht bij Bruno en dat bevalt me heel erg goed, echt n aanrader!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven