Amber Albarda / Superfoods / Eetclub

17-08-2014 20:53 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aan alle Kookliefhebbers ,



Ik ben Anke (19) en gek op koken. De laatste tijd kook/bak ik veel op met inspiraratie Amber Albarda en Superfoods. Vind het erg leuk om gezond en verantwoord te eten , bovendien kan dit ook heel lekker zijn.



Jullie nog leuke inspiratie of ideeën over lekkere recepten ?



Het leek mij leuk om een soort kook/eet club te beginnen , zodat je leuke en gezonde recepten kan uitwisselen en proeven. Bovendien zal dat vast gezellig zijn ! Dus wie zich geroepen voelt , laat je horen !





Liefs,



Anke
.
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 17 augustus 2014 @ 21:07:

Doe je ook iets met spelten?Ja StoraHuntur , ik gebruik vaak speltmeel , amandelmeel , boekweitmeel ed.
quote:anke* schreef op 17 augustus 2014 @ 21:09:

[...]





Ja StoraHuntur , ik gebruik vaak speltmeel , amandelmeel , boekweitmeel ed. Eigenlijk wilde ik vragen wat spelten überhaupt zijn?
Alle reacties Link kopieren
Beste Anke,



Het bovenste gedeelte van je OP waar je vraagt naar recepten hoort bij de Etenpijler, waar je dit topic ook geplaatst hebt.



Het onderste gedeelte waar je een oproepje doet om een kookclubje samen te stellen, dat hoort weer bij het Prikbord.



Als je het oproepje nu plaatst op het Prikbord en deze OP even aanpast (ik kan je titel wel aanpassen), dat lijkt mij de makkelijkste oplossing, goed?



mvg,



Junior.
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 17 augustus 2014 @ 21:10:

[...]



Eigenlijk wilde ik vragen wat spelten überhaupt zijn?



Ohh op die manier , nou ik hoop dat ik dit goed uitleg.

Tarwebloem/meel is eigenlijk niet zo goed voor je als speltmeel. Tarwe in zo verwerkt dat alle essentiële stoffen eruit gegaan zijn , in tegenstelling tot speltmeel , boekweitmeel , volkorenmeel ed.



Omdat tarwe een goedkoop product is wordt het bijna overal in gestopt , erg zonde want vroeger werd het brood gewoon van zuurdesem en spelt gemaakt.
quote:anke* schreef op 17 augustus 2014 @ 21:22:

[...]





Ohh op die manier , nou ik hoop dat ik dit goed uitleg.

Tarwebloem/meel is eigenlijk niet zo goed voor je als speltmeel. Tarwe in zo verwerkt dat alle essentiële stoffen eruit gegaan zijn , in tegenstelling tot speltmeel , boekweitmeel , volkorenmeel ed.



Omdat tarwe een goedkoop product is wordt het bijna overal in gestopt , erg zonde want vroeger werd het brood gewoon van zuurdesem en spelt gemaakt.



Oke, thanks.



Maar die groeien dan aan speltplanten of hoe moet ik dat zien?
Alle reacties Link kopieren
Schat volkoren meel kan ook tarwemeel zijn hoor. Ik zou me eerst even inlezen als ik jou was.
quote:anke* schreef op 17 augustus 2014 @ 21:22:

[...]





Ohh op die manier , nou ik hoop dat ik dit goed uitleg.

Tarwebloem/meel is eigenlijk niet zo goed voor je als speltmeel. Tarwe in zo verwerkt dat alle essentiële stoffen eruit gegaan zijn , in tegenstelling tot speltmeel , boekweitmeel , volkorenmeel ed.



Omdat tarwe een goedkoop product is wordt het bijna overal in gestopt , erg zonde want vroeger werd het brood gewoon van zuurdesem en spelt gemaakt.

Euh, wat een onzin.

Tarwe en spelt zijn allebei granen.

Allebei varianten heb je in de onbewerkte vorm (volkoren) en in de bewerkte vorm (bloem) Boekweit is niet eens een graansoort.
Alle reacties Link kopieren
Kom hier gezellig mee kletsen ;)

Eet jezelf mooi, slank en gelukkig (4)
Oke, een spelt is dus een graansoort?
Ik snap niet dat mensen blindelings achter goeroes aan lopen zoals die amber albarda freak en met zo'n figuur meewauwelen wat er wel of niet gezond danwel ongezond is terwijl ze niet eens het onderscheid weten tussen volkorenmeel vs bloem en graan vs zaad.
quote:sabbaticalmeds schreef op 17 augustus 2014 @ 21:59:

Ik snap niet dat mensen blindelings achter goeroes aan lopen zoals die amber albarda freak en met zo'n figuur meewauwelen wat er wel of niet gezond danwel ongezond is terwijl ze niet eens het onderscheid weten tussen volkorenmeel vs bloem en graan vs zaad.Wil je even on topic blijven? Wat is nou een spehelt.
Alle reacties Link kopieren
@storahunter, een plantensoort (uit de "grasfamilie").
Spelt is een graan, net als Tarwe, Rogge, Haver.
Hehe, na 100 jaar weet ik ook eindelijk wat spelten zijn. Thanks dames. Lastig hoor, als je google stuk is.
quote:StoraHuntur schreef op 17 augustus 2014 @ 22:09:

Hehe, na 100 jaar weet ik ook eindelijk wat spelten zijn. Thanks dames. Lastig hoor, als je google stuk is.Het is niet 'een spelt' en 'spelten', maar spelt (zonder lidwoord en zonder meervoud). Net zoals je niet over een haver en havers praat, maar over haver (je kunt het dan wel weer hebben over over roggen, maar dat is weer héél iets anders ).
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 17 augustus 2014 @ 21:59:

Ik snap niet dat mensen blindelings achter goeroes aan lopen zoals die amber albarda freak en met zo'n figuur meewauwelen wat er wel of niet gezond danwel ongezond is terwijl ze niet eens het onderscheid weten tussen volkorenmeel vs bloem en graan vs zaad.

Ze is 19.

Op die leeftijd deed ik blindelings gevaarlijker dingen dan gezond eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven