Werk & Studie alle pijlers

Rare redeneringen op werk.

17-08-2014 07:22 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk al 6 jaar bij een groot bedrijf (600 medewerkers). Nu is er de afgelopen jaren veel veranderd door de groei en de crisis. Mijn bedrijf is explosief gegroeid en iedereen wil een baan, dus hebben zij het voor het zeggen. Maar sommige dingen vind ik als ik erover nadenk echt bizar. Wat vinden jullie nou van onderstaande voorbeelden?



Al 6 jaar doe ik dezelfde functie met plezier. Altijd goede beoordelingen gehad, wel altijd ontwikkelpunten waar ik altijd aan heb gewerkt.

Een paar weken terug heb ik mijn functioneringsgesprek gehad. Resultaat, onvoldoende. In december was mijn beoordeling voldoende, maar ze verwachten dat je je ontwikkelt. Wat vorig jaar dus voldoende was is nu niet meer genoeg. Deze redenering snap ik echt niet. Ik doe nog steeds hetzelfde werk voor hetzelfde salaris, al 6 jaar! Jezelf ontwikkelen is heel goed maar over een paar jaar moet ik dus naast de directeur zitten ofzo? In dezelfde functie?!



Verder hebben ze een aantal jaar geleden alle salarisschalen heringericht. Zo zijn er jeugdschalen voor mensen onder de 23. Ik heb dus een paar jonge collega's die hetzelfde werk doen als ik, 5 jaar jonger zijn en gewoon maar iets van 900 euro bruto verdienen. Itt 2300 van mijn kant. Wat is dat voor redenering? Mijn collega's van 50 verdienen toch ook niet het dubbele van mijn salaris. Ik schaam mij er gewoon voor.



Of denk ik soms verkeerd en is dit heel logisch?
Dat klopt Eldorado, maar als je netjes je nieuwe werkzaamheden eigen maakt, vakliteratuur bijhoudt en soms wat nieuwe ideeën inbrengt, ontwikkel je genoeg.

Als je dit soort dingen doet, maar toch vage verbeterpunten krijgt toegeschoven, dan is er iets niet in de haak.