Werk & Studie alle pijlers

Rare redeneringen op werk.

17-08-2014 07:22 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk al 6 jaar bij een groot bedrijf (600 medewerkers). Nu is er de afgelopen jaren veel veranderd door de groei en de crisis. Mijn bedrijf is explosief gegroeid en iedereen wil een baan, dus hebben zij het voor het zeggen. Maar sommige dingen vind ik als ik erover nadenk echt bizar. Wat vinden jullie nou van onderstaande voorbeelden?



Al 6 jaar doe ik dezelfde functie met plezier. Altijd goede beoordelingen gehad, wel altijd ontwikkelpunten waar ik altijd aan heb gewerkt.

Een paar weken terug heb ik mijn functioneringsgesprek gehad. Resultaat, onvoldoende. In december was mijn beoordeling voldoende, maar ze verwachten dat je je ontwikkelt. Wat vorig jaar dus voldoende was is nu niet meer genoeg. Deze redenering snap ik echt niet. Ik doe nog steeds hetzelfde werk voor hetzelfde salaris, al 6 jaar! Jezelf ontwikkelen is heel goed maar over een paar jaar moet ik dus naast de directeur zitten ofzo? In dezelfde functie?!



Verder hebben ze een aantal jaar geleden alle salarisschalen heringericht. Zo zijn er jeugdschalen voor mensen onder de 23. Ik heb dus een paar jonge collega's die hetzelfde werk doen als ik, 5 jaar jonger zijn en gewoon maar iets van 900 euro bruto verdienen. Itt 2300 van mijn kant. Wat is dat voor redenering? Mijn collega's van 50 verdienen toch ook niet het dubbele van mijn salaris. Ik schaam mij er gewoon voor.



Of denk ik soms verkeerd en is dit heel logisch?
Dat klopt Eldorado, maar als je netjes je nieuwe werkzaamheden eigen maakt, vakliteratuur bijhoudt en soms wat nieuwe ideeën inbrengt, ontwikkel je genoeg.

Als je dit soort dingen doet, maar toch vage verbeterpunten krijgt toegeschoven, dan is er iets niet in de haak.

Of zoals ze bij mij flikten: collega en ik maakten allebei hetzelfde foutje (niks ernstigs, een fout als deze komt wekelijks voor en we hadden het naar behoren opgelost). Ik kreef de wind van voren en een 'aantekening' terwijl collega er niks meer over hoorde. Later kreeg ik nog meer dingen terug die allemaal gebeurd zijn toen ik met deze bewuste collega werkte. Conclusie: madame liep te klikken om er zelf beter van te worden.

Alles wat ik aan initiatieven ontplooide werd weggezet als 'dat hoort gewoon bij je werk'. Ammenooitniet, ik heb de poten uit mijn lijf gewerkt voor ze en dat is dan je beloning.
Alle reacties Link kopieren
quote:tante-taart schreef op 17 augustus 2014 @ 09:25:

En ben je aangesloten bij een vakbond? Ik zou daar ook even om advies vragen.



Je kunt al met hele simpele vragen bij hen terecht en ze staan je vanaf moment 1 bij... Nou niet alle vakbonden hoor waar waren ze voor de medewerkers van thuiszorg Diakonie? Deze medewerkers zijn helemaal niet bij gestaan door de vakbond.

Die vakbond heeft het gewoon op zijn beloop gelaten waardoor die medewerkers nu voor een slavenloon werken.
quote:Exces schreef op 17 augustus 2014 @ 12:18:



Maar inderdaad, als ze willen dat je je ontwikkelt, moeten ze daar ook mogelijkheden voor geven. Cursus, studie, leren binnen het werk, andere dingen van je vragen. Alleen maar; we willen een verbetering zien, is wel erg sober.

Oneens. Ik heb nog nooit een cursus/studie gehad en ontwikkel me toch al jaren.
Wat waren de verbeterpunten eigenlijk?
quote:Star schreef op 17 augustus 2014 @ 15:55:

[...]





Oneens. Ik heb nog nooit een cursus/studie gehad en ontwikkel me toch al jaren.Niet iedereen kan dat zelf. En als de werkgever van een werknemer verwacht dat hij/zij zich ontwikkelt, vind ik wel zo netjes om daar handvatten voor aan te bieden. Dat kan ik de vorm van een cursus, maar dat kan ook een coach, andere werkzaamheden of meer begeleiding zijn.
quote:Starshine schreef op 17 augustus 2014 @ 14:36:

Dat klopt Eldorado, maar als je netjes je nieuwe werkzaamheden eigen maakt, vakliteratuur bijhoudt en soms wat nieuwe ideeën inbrengt, ontwikkel je genoeg.Ja, dat ontken ik toch niet?quote:Als je dit soort dingen doet, maar toch vage verbeterpunten krijgt toegeschoven, dan is er iets niet in de haak.Jij en ik weten niet hoe vaag die verbeterpunten waren. Voor TO waren ze concreet genoeg, ze ging er immers mee aan de slag, zegt ze zelf.
quote:granadino schreef op 17 augustus 2014 @ 14:40:

[...]

slavenloon Typisch aan slavernij is het ontbreken van loon. Maar los daarvan, enige mate van relativering mag wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:eldorado schreef op 18 augustus 2014 @ 11:43:

[...]



Typisch aan slavernij is het ontbreken van loon. Maar los daarvan, enige mate van relativering mag wel.Nou ik zal het wat netter zeggen werken voor bijna gratis. Dan bedoel ik of je betaalt al je rekeningen en je hebt geen eten of je hebt wat eten maar kan niet al je rekeningen betalen. Zo weinig loon.
quote:granadino schreef op 18 augustus 2014 @ 13:08:

[...]

Nou ik zal het wat netter zeggen werken voor bijna gratis. Dan bedoel ik of je betaalt al je rekeningen en je hebt geen eten of je hebt wat eten maar kan niet al je rekeningen betalen. Zo weinig loon.Zoals ik zei, een beetje relativeren is geen slecht idee.
quote:granadino schreef op 18 augustus 2014 @ 13:08:

[...]

Nou ik zal het wat netter zeggen werken voor bijna gratis. Dan bedoel ik of je betaalt al je rekeningen en je hebt geen eten of je hebt wat eten maar kan niet al je rekeningen betalen. Zo weinig loon.

Misschien moet je dan proberen wat meer uren te werken? Of je uitgavenpatroon aanpassen aan je inkomsten, als meer verdienen er niet in zit? Ik neem tenminste aan dat je minimaal het minimumloon verdient?



*de rest verwijderd, want te herkenbaar*
Alle reacties Link kopieren
Nee het ging niet over mij hoor maar over medewerkers die bij Thuiszorg diakonie hebben gewerkt.Zij zijn over genomen door een andere zorg aanbieder en verdienen nu veel minder.

Zij mochten niet weigeren van het UWV dus hun werken al 31 uur voor maar 900 euro, bij diakonie was dat 1300 dat is een groot verschil. Uitgaven heb ik bij iemand gekeken maar vaste lasten moeten helaas wel betaalt worden .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven