Waarom stap ik toch niet over? (tv internet en energie)

16-08-2014 10:39 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu bij Ziggo en ben zo'n 55 euro pm kwijt aan tv en internet. Hier zit dan ook een pakket kindertv bij in. Geen interactief gedoe of recorder.



Energie betrek ik via Essent. Nu zou ik wel over willen stappen op Oxxio (want daar krijg je zo'n mooie Apple Air bij, waar ik dus niet geheel ongevoelig voor ben..). In het verleden ben ik al eens overgestapt, dan kreeg je twee rekeningen geloof ik. Alsnog van Essent plus een van je nieuwe leverancier. Weg overzicht.



Plus ik woon nog maar een half jaar in mijn nieuwe woning, dus wat weet ik nu al van hoeveel ik verbruik? En of ik dus voordeliger uit ben.



Mijn vraag; Wie is overgestapt en is voordeliger uit en is tevreden?
Hier niet overgestapt. Vaak zijn die leuke aanbiedingen met een tablet erbij helemaal niet zo voordelig omdat die tablet wel betaald moet worden in de zin van een ietsje hoger maandbedrag. Waardoor je een tablet dus twee keer betaalt. Is een leuk lokkertje maar je kan hem beter zelf kopen.



Wij zitten bij de nuon maar hebben ook een open haard. Dat scheelt heel veel in stookkosten.
Alle reacties Link kopieren
Zelf ben ik niet overgestapt, maar mijn moeder is onlangs overgestapt van Essent naar een andere maatschappij.



Leuk verhaaltje allemaal, maar uiteindelijk heeft ze een heleboel gedoe gehad en scheelt het alsnog niet heel veel.

Dus lees alle kleine lettertjes goed door en laat je goed informeren en het zwart op wit zetten!
You only live once, if you do it right: once is enough..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben afgelopen jaren voor zowat alles minimaal 1 keer overgestapt en ben nu echt 200 euro in de maand minder kwijt aan verzekeringen, tv, internet, mobiel, energie e.d. Echt de moeite van het uitzoeken waard. Pas nog overgestapt naar Oxxio, 20 euro in de maand minder en een iPad
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
Met mijn verzekeringen (huis, glas, aansprakelijkheid, auto) ben ik wel overgestapt naar Nederlanden van nu (dat is een nieuwe maatschappij). Maar dan zie je ook gelijk wat het je scheelt per maand. Ik geef toe dat het kan zijn dat ik, in geval van schade, beter af was met mijn vorige polissen, maar dat weet ik niet exact. Ik neem aan dat het wel vrij ok zit. Misschien had ik dat moeten uitpluizen, maar met die voorwaarden zie je soms door de bomen het bos niet meer. En ik heb eigenlijk nooit schade (afkloppen).



Met mijn zorgverzekering ben ik ook wel eens overgestapt. En ook dan zie je gewoon gelijk wat het je maandelijks scheelt. Qua zorg heb ik ook niet veel nodig.



Maar dat energie gedoe????? Het is altijd maar weer afwachten tot het jaar voorbij is en hoeveel het je dan exact kost. Onoverzichtelijk is het.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al vaker overgestapt. Echter alleen omdat een andere aanbieder goedkoper bleek te zijn. Overstappen is qua papierwerk heel simpel, de nieuwe provider zegt de oude op, je krijgt een nieuw kastje en hoppa!

Bij de energie-leverancier maken ze een schatting van je verbruik. Het maandbedrag kun je zelf wat naar boven schroeven, zodat je nooit voor verrassingen komt te staan.
Alle reacties Link kopieren
Overstapen voor een ipad is niet handig, die kun je beter los kopen.



Wij zijn met energie al wel een aantal keer overgestapt. Op gaslicht.com kun je op basis van je verbruik zien wat het giedloopste voor je is. Ons maaandbedrag is bijna altijd gelijk, maar wij hebben mooie welkomstbonussen gehad (375 euro was het hoogste).

Energieleveranciers beginen zich meer te richten op behoud van klanten, dus die bonussen worden minder hoog. Ze beginnen nu blijfbonusen uit te keren, elk jaar minder betalen bijvoorbeeld. Dat is minder makkelijk vergelijken.



Voor wat betreft die 2 rekeningen. Waarschijnlijk kreeg je en rekening voor je verbruik van de leverancier en voor onderhoud van de leidingen van de netbeheerder. Dat mag nu niet meer. Alles moet op 1 rekening.



je moet er wel rekening mee houden dat je meestal een contract van een jaar afsluit, pas daarna mag je overstappen. Je krijgt dan een extra afrekening van je oude leverancier en daarna een nieuw maandbedrag van je nieuwe leverancier.



Wij stappen elk jaar over. Ongeveer een half uur werk. De kans op gedoe wordt steeds kleiner, aangezien leveranciers steeds meer ervaring krijgen met het proces. 5 jaar geleden was het nog helemaal nieuw.



Overigens kan het ook al werken om je huidige leverancier te bellen en te zeggen dat je naar oxxio wil. Komen ze vast met een mooi aanbod.
Ik kijk elk jaar naar de voordeligste abonnementen en stap dan ook rustig over, het is gedoe maar wel besparend gedoe. Ik laat me nooit vastleggen voor 3 jaar bv. Alleen mijn ziektekostenverzekering hou ik deze keer 3 jaar ivm de beugels voor de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Overigens gaan wij gewoon af op gaslicht.com. we vinden het niet waard om uitgebreid te vergelijken. Dus ergens is het de luie variant.



Zorgverzekering stap ik elk jaar over, zo krijg ik elk jaar mijn lenzen vergoed. Dat is al 150 euro verdiend.
Wij stappen elk jaar over, alleen niet wat tv betreft. Al heb ik nu wel de telefonie via VOIP ofzo.

Maar energiemaatschappij stappen we elk jaar over, de meeste geven dan zo'n bonus als je je aanmeld bij ze. Die pik je dan mooi mee, jaar daarna stap je weer over, weer bonus enz. Het is even uitzoeken waar je goedkoper uit bent en of dat opweegt tegen die bonus (meestal wel), maar dan heb je ook wat bonus is toch zo'n 300 euro meestal en dan zijn de maandelijkse kosten gelijk of ook nog eens lager! Toch lekker meegenomen.

Zelfde voor de zorgverzekering, stap ook elk jaar over zowat. Heb nu ook een heel hoog eigen risico, dat wel. Betaal erg weinig aan premie en heb eigenlijk nooit zorg nodig, dus wij nemen die gok. Het geld voor dat eigen risico staat wel op een rekening, dus als het toch onverwachts op gaat is het er gewoon. Maar gebruik je het niet, dan scheelt de premie per jaar echt zoveel! Ook dat is dan mooi meegenomen.
Televisie heb ik trouwens wel er zoveel mogelijk uitgegooid. Heb het meest basis pakket en daarnaast netflix. Dat kost maar 8 euro per maand en de keren dat de gewone tv nog aanstaat zijn op 1 hand te tellen zowat.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties!
Wij stappen ook nooit over, wel dit jaar de essent gebeld dat we wilden overstappen vanwege een goed aanbod, zij hebben toen een tegenaanbod gedaan dat nog gunstiger uitviel, scheelt ons dit jaar echt heel veel. Was 1 telefoontje en levert heel wat op.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk elk jaar standaard naar de ziektekostenverzekering en autoverzekering. Woningverzekeringen zit ik qua dekking en kosten al jaren bij de voor mij meest gunstige. Verder kijk ik wat ik echt nodig heb glasverzekering, kontverzekering en pc verzekering heb ik bijv niet. Essent bel ik elk jaar op krijg ik gewoon een nieuw aanbod. Scheelt bijna niks met de goedkoopste andere althans voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Even een tip: wij zaten er ook over te denken om over te stappen maar als je naar Ziggo en Essent belt en je geeft aan dat je op wil zeggen want aantrekkelijke aanbieding gezien van die en die provider/energieleverancier komen ze met een voorstel.

Korting of iets anders bij Ziggo en bij Essent ook lagere tarieven. Loont echt + je kunt gewoon alles gewoon bij het oude laten. Dat verhaal van Oxxio lijkt wel mooi maar dat betaal je uiteindelijk idd terug via je energie/gasrekening.



Mosterd, wat Larissje ook aangeeft dus

EN barbie83
Bellen jullie dan gewoon je huidige provider en vraag je dan om een beter bod? Ik ben niet zo'n held in zulke dingen, maar geld besparen is altijd mooi meegenomen natuurlijk. Zat nl net te denken om qua energie en tv over te stappen...
Alle reacties Link kopieren
quote:peetj schreef op 17 augustus 2014 @ 23:25:

Dat verhaal van Oxxio lijkt wel mooi maar dat betaal je uiteindelijk idd terug via je energie/gasrekening.







Dit dus,

En dat geld voor elke prijsstunter in de energie en telecom markt eigenlijk.

Als het te mooi klinkt om waar te zijn, dan is dat het meestal ook wel.

In mijn geval kwam ik fors op de koffie met oxxio,(eigenlijk de voorloper daarvan, is alweer een hele tijd terug)

Vandaar dat ik voor telecom en TV terug ben naar KPN, en Energie ieder jaar opnieuw bekijk.

Prijsvechters in die branches vertrouw ik niet meer, en blijf ik het liefste heel ver van weg.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Maroon, wij zijn op internet gaan shoppen, de goedkoopste uitgezocht, meteen de essent gebeld en gezegd dat we op wilden zeggen vanwege een beter aanbod. Toen vroegen ze wat het aanbod was en kregen we meteen dezelfde aanbieding.
Ik bel elk jaar op om te zeggen dat ik wil overstappen en dan krijg ik een heel mooi aanbod. Scheelt gedoe met overstappen en elk jaar gaan mijn rekeningen omlaag.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben toen we naar Ziggo gingen een HD recorder gekocht en alles bevalt prima.
Alle reacties Link kopieren
quote:Larissje schreef op 18 augustus 2014 @ 13:34:

Maroon, wij zijn op internet gaan shoppen, de goedkoopste uitgezocht, meteen de essent gebeld en gezegd dat we op wilden zeggen vanwege een beter aanbod. Toen vroegen ze wat het aanbod was en kregen we meteen dezelfde aanbieding..
Essent is er ook vrij makkelijk in, wij zijn heel tevreden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben overgestapt en gebruik daarvoor mijn oude afrekening. Daarop staat mijn verbruik. Invoeren bij zo'n vergelijkingssite en je ziet zo waar je dat jaar beter uit bent. Ik zet het 1 jaar vast, zodat ik elk jaar over kan stappen en van de welkomsbonus gebruik kan maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben afgelopen jaar overgestapt met internet, energie en de autoverzekering. Dat scheelt zeker elke maand. Het kost wat tijd maar je krijgt er geld voor terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven