Fantaseren over zwanger worden maar ik vind het wel eng.

01-12-2013 12:37 2656 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een tijd nagedacht te hebben of ik wel weer een topic zou openen, heb ik besloten het toch maar te doen.

Vooral omdat ik viva toch wel gemist heb.

De steun, de lieve medelezers en schrijvers, de mooie plaatjes en vooral dat ik me hier kan uiten wat ik in real life toch vaak niet doe.



Ik heb een andere nick, en schreef in mijn vorig topic over de zwangerschap en vroeggeboorte van mijn twee vlinder dochters en de periode daarna.



Nu kriebelt het heel erg om weer zwanger te worden. Ik vind dit uiteraard erg spannend en eng. Ik ga er niet van uit dat het weer slecht af zal lopen maar een nieuwe zwangerschap zal vast herinneringen met zich mee brengen.



Ik hoop dit topic weer te mogen gebruiken als uitlaatklep voor mijn gevoelens en emoties. En hoop natuurlijk dat dit topic een zeer happy end zal hebben!



Update:

Op 11-12-'13 had ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen. Sneller dan verwacht.



De zwangerschap is erg spannend, vooral emotioneel gezien. Het brengt veel herinneringen en onzekerheden met zich mee. En door oa de bekken instabiliteit is het lichamelijk behoorlijk zwaar. Er word uiteindelijk besloten om de bevalling in te leiden.



14-08-'14 om 15:44 is onze Nano geboren. Een mooie zoon van 4 kilo.

Het was een zware bevalling omdat Nano een sterrenkijker was en omdat zijn schouders vast zaten. Toen de placenta geboren was, bleek het dat Nano er ook 1 van een tweeling was, er zat namelijk nog een vruchtje in de placenta.



Nano is een echt mamaskindje, heeft als bijnaam magneetje.

Hij is erg onrustig en huilt veel. Heeft Reflux en veel spierspanning.

We besluiten in overleg met de kinderarts en ook mede dankzij alle adviezen op dit topic, dat Nano opgenomen gaat worden ter observatie voor 1 week.



Op 07-11-'14 gaan Nano en ik samen een week naar het ziekenhuis.

Vlak voor de opname is Maxi (mijn man) ingestort op zijn werk. Een geluk bij een ongeluk dat hij nu thuis is. Maar het maakt de situatie er niet makkelijker op.



13-11-'14 weer thuis. Nano is een stuk rustiger en slaapt regelmatig in zijn eigen bedje. Heeft het nodig om even te huilen om in slaap te komen. Maar vaak maar 10 minuutjes. Het blijft zoeken maar het is al een enorme verbetering.

estrellas2 wijzigde dit bericht op 18-11-2014 14:29
Reden: upate op verzoek
% gewijzigd
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Ik hoop dat jullie afgelopen nacht weer zo'n goede nacht hebben gehad.



Voor het prutoogje zou je een beetje moedermelk kunnen gebruiken, maar dat weet je misschien ook nog wel.



Wat gaat de tijd dan snel dat je alles over een paar weken alweer alleen moet gaan doen. Misschien nog even een week niet aan denken en proberen te genieten van julli mooie mannen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Estrellas, ik hoop dat je weer een beetje een goede nacht hebt gehad



Je hebt toch wel wat vrienden of familie die je straks komen helpen als Maxi weg is?
Alle reacties Link kopieren
De nacht was een stuk minder dan die daarvoor. Nano kwam ieder uur. Sliep vooral tegen mij aan met een tepel in zn mond. Bij luier verschonen alles nog onder geblubberd, en over me heen geplast. Dus het was een bewogen nachtje.

De kraam kwam vanmorgen bij me en zei, de nacht was wel oké he? Ik zei... dat zei Maxi zeker?? Haha die had er dus weinig van mee gekregen.



Vandaag gaat het lichamelijk slecht. Ik ben gisteren denk ik iets te veel op de been geweest. Mijn bekken en omderrug voelt alsof het maar een beetje erbij hangt. En dan de pijn er nog bij.

Ook zijn mijn onderhuidse hechtingen ontstoken dus nu 2 keer per dag in een biotex badje.

Door die ontsteking is naar de wc gaan ook echt een drama alleen het zitten al geeft zo'n druk en spanning



Ik heb opzich wel een sociaal netwerk om me heen hoor als Maxi over 10 (!!) dagen weg gaat. Maar zoals het nu gaat heb ik er een hard hoofd in!

Nog maar even niet aan denken inderdaad.



Vandaag de bekkenfysiotherapie gebeld maar kreeg haar niet te pakken.



Ook nog flinke kraamtranen gelaten. Voelde mezelf even heel zielig door al het lichamelijk ongemak! Ik heb mijn portie onderhand wel gehad hoor.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Och meissie toch! *strenge blik* Hier spreekt tante Doreia! Maak maxi maar wakker hoor! Nu heb je hem nog in de nachten. Laat hem maar luiers verschonen in de nacht. Echt hoor, gewoon aanporren en sommeren Nano te verschonen. Hij is 100x vlugger op de been dan jij momenteel!
Alle reacties Link kopieren
Ach Estrellas

Wel eens met Doreia wat betreft Maxi.



Hij kan dus echt niet langer blijven (eventueel onbetaald verlof)?
Alle reacties Link kopieren
Hier nog even een strenge blik: blijf in godsnaam zoveel mogelijk in bed tot je de fysio hebt gesproken.



En verder geef ik je even een dikke
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Pas op Estrellas, daar ga je weer. Zorgen, zorgen en nog eens zorgen voor iedereen, behalve voor jezelf.



Ook ik denk dat jij nu even streng toe gesproken moet worden.



Jij blijft vannacht in je bedje en maxi neemt de zorg voor Nano op zich. Het enige wat jij vannacht mag doen is hem de borst geven.

Mocht mini wakker worden, dan gaat maxi naar hem toe om te troosten en jij draait je gewoon lekker om en slaapt verder.



Dit doe je niet om maxi te plagen, hij is je partner en zal het met liefde doen.

En vergeet niet, dit doe je om straks, als maxi weer aan het werk is, goed voor je kindjes te kunnen zorgen.

Als jij nu je rust niet neemt, zit je straks als maxi weg is met de gebakken peren.

Maxi zal ook veel geruster weg gaan, als jij weer een beetje op de been bent. En daarom moet je nu, nu maxi nog thuis is, je rust nemen.



Doen hoor!!
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
2 grote ogen staren me aan.... heel lief hoor, maar mama wil graag slapen!



Ik had vanavond echt even een geluksmomentje. Zat met Nano op de bank, en Mini kwam bij me zitten, zei Bebie en gaf Nano een kusje, zei toen Mama, en gaf mij een kus, zei toen Papa en dribbelde naar Maxi om hem een kus te geven. En hij herhaalde dit ritueel een aantal keer.

En zo zachtjes aaien en teder kusjes geven!



Vrijdag komt de fysio aan huis. Is een ander als die ik altijd had. Ik heb nu specifiek op bekkenfysiotherapie gezocht. Blijken er drie in mijn woonplaats te zitten.

Ik heb ook nog.steeds een doof gevoel in mijn bovenbeen. Benieuwd of dat van de ruggenprik komt of misschien een zenuw.



Goed, even loskoppelen en hopen dat Nano het pikt als ik 20 cm opschuif. Al is het maar voor 2 uurtjes!
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Ohhhhh wat ontzettend lief.....kon je het wel droog houden....ik nu bijna niet....de lieverd......
Wat lief!!
Wat lief! Zo zorgzaam en teder! Dorian pakte vanmorgen bij het ontbijt mijn hand, daarna papa zijn hand en bracht onze handen toen bij elkaar. De nieuwe Frans Timmermans is in tha house
Alle reacties Link kopieren
Ha Estrellas, ik las net over je moeilijke nacht en met naar het toilet gaan pijn. Qua poepen is het natuurlijk niet handig om het ergens anders te doen dan op de wc, maar qua plassen kun je dit misschien gewoon staand in de douche doen. Voor een tijdje, tot de hechtingen zijn hersteld? Dan kun je je gelijk naspoelen, dat moet je ws toch met die ontsteking. Qua poepen op de wc (lukt dat al?) kun je ook een rubberband op de wcrand leggen, of op de bril. Dan zit je zacht. Een vriendin van mij maakte altijd een rolletje van een zachte handdoek, dan was de druk minder erg. Ook had ze naast de wc een kastje staan, dan leunde ze daarop, dan was de druk ook minder.



Ik heb zelf poep-en plasproblemen dus dit viel me even op en ik dacht: misschien heb je behoefte aan tips.



Verder klinkt het zwaar maar ook alsof je het geweldig doet.
Alle reacties Link kopieren
Met een rubberband bedoel ik een zwemband, trouwens
Estrellas, over tien dagen ben je zo te lezen nog niet fit genoeg om een aantal weken lang 24 uur per dag voor twee kinderen te gaan zorgen.

Is zorgverlof voor je vriend een mogelijkheid? Ik snap dat hij zijn baan niet op het spel wil zetten, maar de kans dat dat gebeurt lijkt me kleiner als jullie nu al iets regelen met zijn werkgever dan als hij straks op stel en sprong naar huis moet.
Alle reacties Link kopieren
@ doreia, wat schattig zeg! En erg handig bij relatie dipjes



@ lionlilly, ik dacht inderdaad even, rubberband?? Huh? Schuin zitten werkt inderdaad wel, ben ik achter.

Dank je voor de tips. Poepen gaat nog niet van harte maar vooral doordat het zitten zo vervelend is.



@ miffy, hij werkt voor een buitenlandse maatschappij en heeft.deze.baan nog maar kort. Zorgverlof kennen ze niet.

We zijn al.heel blij dat hij zonder problemen 2 weken eerder naar huis mocht komen.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Ga Maxi's aanwezigheid deze 2 weken nog wel even volkomen uitbuiten voor de nachten alsjeblieft. En eind volgende week bespreken we wel even hoe we het gaan doen met opvang en zorg omtrent jou en je kleine mannen
Alle reacties Link kopieren
"Kijk maxi, wat ligt Nano er lekker vredig bij hè. "

"Ja.... ik bedoel het niet vervelend maar de meisjes lagen er ook zo vredig bij..."

"Ik weet het schat, ik zie de meisjes ook in Nano. Nano is een mooie mengelmoes van ons allemaal en doet daarmee de betekenis van zijn naam eer aan; Bij elkaar brengen."



Best bijzonder ook dat alle mannen uit ons gezin augustus-mannen zijn en alle vrouwen juni-vrouwen.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie betekenis zeg! Heel toepasselijk inderdaad
Alle reacties Link kopieren
Wat mooi gezegd Estrellas.



Ik hoop dat Nano de scherpe kantjes van je verdriet om de meisjes af kan halen.



En ik zit me net te bedenken, dat als de meisjes hier hadden mogen blijven, je nu geen Nano had.

En nu ben je zowel moeder van twee jongens, als moeder van twee meisjes.



Ik geloof echt dat Nano een geschenk van de meisjes aan jou is.

Een geschenk om je pijn te verzachten en weer een blij en gelukkig gevoel in je hart te geven.



Och die lieve Maxi. Stille wateren hebben diepe gronden. Ook hij heeft het er best moeilijk mee. Geef hem, als man, een taak hoor. Maak hem belangrijk. Laat hem lekker vaak met Nano douchen bijvoorbeeld. Lekker ompoppen overdag. Ook al vind hij het misschien maar een klein wezentje, geef hem Nano in de handen. Straks is hij weer weken van huis.



Kunnen jullie Skypen in die periode? In elk geval veel foto's doorsturen dan lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Dan heb ik nu een vermoeden welke naam Nano heeft gekregen... Mooi!
Alle reacties Link kopieren
@ janneke, daar moet ik ook steeds aan denken, als de meisjes er wel waren, was Nano er niet.

Maar ook spookt af en toe wel door mijn hoofd dat Nano een tweeling was. En ik zie dan wel voor me dat hij een tweeling broertje had. Ik voel op een of andere manier dat het andere vruchtje een jongen was ook.



@ doreia, Maxi is vooral met Mini bezig. Maar s avonds op de bank (als Nano helemaal afgetankt is) ligt hij lekker in de armen van zijn papa.

We kunnen niet skypen, maar gelukkig wel WhatsApp dus zullen er veel foto's doorgestuurd worden.



@ yelley, ja haha inderdaad ik denk dat je de naam nu weet. Zag zelf dat als je de betekenis googled dat je op de naam uit komt.



Vandaag een mindere dag weer, vooral emotioneel ook. Moet veel huilen, vooral omdat mijn lijf me nog zo in de steek laat. Bij mini hadden we nu al een rondje gelopen met de wagen. Ik mag nu alleen hopen dat dat nog gaat lukken voordat Maxi weer weg gaat.

Verder ging ik vanmiddag zitten toen leek het wel alsof die hechting open sprong, zo veel pijn! Ik moest er echt zo hard van huilen ook.

En ik had wat verhoging dus hoop echt dat dat niet door gaat zetten want dan zit ik straks ook aan de antibiotica.



Nano vond het vannacht weer erg gezellig om vooral tegen mij aan te liggen, we gaan weer zien wat de komende nacht gaat brengen.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Mooie naam Estrellas. En mooie betekenis.

Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie naam.

Verder wil ik alleen maar zeggen dat ik nog steeds veel aan jullie denk en het zo vreselijk jammer dat je zoveel lichamelijke problemen hebt. Duim dat de fysio verlichting zal geven en jullie echt nog fijn met zijn vieren kunnen wandelen binnenkort.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven