Was ik TE eerlijk.. had ik beter gelogen??

19-08-2014 22:53 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijdens een ruzie is mijn vriendin van die héél vreemde vragen beginnen te stellen. Wie was jouw beste in bed was er één van.

"eerlijkheid duurt het langst" dacht ik. Het was niet de seks zelf maar het gebrek aan initiatief, interesse in seks, afwijzingen... die me een andere naam deden vernoemen.



Ik ben zeer rationeel: Ik begrijp dat dit haar kwetst. maar ik loog niet. Ik had ergens verwacht dat ze dit zou begrijpen. Ik heb ook het gevoel dat ik niets fout heb gezegd. Ik heb het gevoel dat ze er zelf voor verantwoordelijk is (voor mijn antwoord).



Mijn vriendin is een gevoelens mens: voor haar is dit een belediging die niet kan.



Dit ligt nu enorm zwaar... en lijkt af te stevenen naar een einde van de relatie.
Ik vind het trouwens geen belediging. Net als het feit dat zij niet de eerste is waar je het bed mee deelt geen belediging is.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 19 augustus 2014 @ 23:36:

Ik denk in ieder geval dat je vriendin niet snel meer zal zeggen "ik zie u graag".Uhm 100% zeker dat ze mij graag ziet.. maaaaaaaaar.. ze heeft nu eerder "seks issues"..
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 19 augustus 2014 @ 23:55:

Ik vind het trouwens geen belediging. Net als het feit dat zij niet de eerste is waar je het bed mee deelt geen belediging is.is deze vergelijking niet wat ver gezocht?
Waarom is het vergezocht? Waarom zou de waarheid beledigend zijn? Zij voelt zich beledigd maar in mijn ogen kan iets dat gewoon zo is geen belediging zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 20 augustus 2014 @ 00:07:

Waarom is het vergezocht? Waarom zou de waarheid beledigend zijn? Zij voelt zich beledigd maar in mijn ogen kan iets dat gewoon zo is geen belediging zijn.

In België zeggen ze... "de nagel op de kop slaan"

Zo denk ik er dus ook over !



Maar als ik haar dat vertel.. krijg ik weer te horen "je praat jezelf goed, je ziet het niet in hoe je mij gekwetst hebt", "al mijn vriendinnen geven me gelijk".." je moet excuses aanbieden..." "spijt tonen"
Je moet spijt tonen omdat je deed wat zij jou opdroeg? Die is gek...
Alle reacties Link kopieren
Maar zij voelt zich beledigd: dat is HAAR gevoel, dat kan je dan toch erkennen? Dat is m.i. ook 'waar'. 'Het spijt mij (als in: ik vind het spijtig dat...) dat deze opmerking je gekwetst heeft.' Kan toch? En dan hier geen 'maar' op laten volgen. Erkennen en snappen dat iemand gekwetst is, is iets anders dan ze gelijk geven dat ze gekwetst zijn.
Ik denk dat jij je relatie al een poosje niet meer zag zitten, je gesprek erop aan hebt gestuurd dat zij deze vraag aan jou moest stellen en jouw antwoord de genadeslag was.



Einde relatie!
Alle reacties Link kopieren
Tja? Als zei het perse wou weten..
Iedereen is mooi
Ik zou dit echt niet gezegd hebben, hoe kweek je onderzekerheid bij iemand en dan kan jij je sexleven al helemaal vergeten.
Alle reacties Link kopieren
Ligt er aan wat de gewenste uitkomst was of je beter had kunnen liegen. Ik vind het nogal van de zotte om iemand te dwingen een naam te geven. De hele vraagstelling an sich is nogal puberaal.



Als iemand mij zou verplichten om een naam te noemen dan was mijn antwoord een dichtslaande deur geweest. Mooi niet dat ik aan dat soort spelletjes mee doe om het frêle ego te 'boosten'. Wat die vriendinnen vinden mogen ze wat mij betreft lekker houden.



Maar goed, als ik een man was geweest dan had men mij allang in een soort van reservaat gezet geloof ik
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ja, nou, mijn vent zou dat hier hoeven vragen. En ik ook niet aan hem. Ik weet dat ik niet zijn beste wip ben ( ik ben nogal een lui varken in bed...) en ik heb ook weleens beter geneukt dan met hem.

Maar joh, daar gáát het toch helemaal niet om? Het gaat toch om het pakketje? Met mijn beste neuk zou ik het geen drie weken uithouden, buiten dat is mijn man mij alles. En dat de seks dan zo nu en dan wat tam is, so what? Ik vind dit soort vragen bij ruzies dermate puberaal dat ik er héél hard om zou moeten lachen en niet eens op in zou gaan. Echt. Ik zou boodschappen gaan doen ofzo. Het idee.....
Alle reacties Link kopieren
Als ze een beetje nadenkt, weet zij ook dat ze een beetje meer initiatief zou kunnen nemen en afwijzingen geeft, dus ik vraag me af wat ze had willen horen door deze vraag te stellen...Dat ten eerste..Maar ten 2de is dit misschien niet het moment geweest om dit te zeggen, gezien haar onzekerheid. Had je het hier eerder met haar over gehad?
Luister naar je hart, want dat klopt
Wees beter eerlijk tegen jezelf. Je zit blijkbaar bij 'n 2e keus partner, dus tijd om verder te gaan. Je kunt beter alleen zijn dat bij 2e keus.
Alle reacties Link kopieren
Hoe laat jij je dwingen tot dit soort uitspraken dan?

Zeg dat je niet mee doet aan dit soort spelletjes/ruziezoekerij als ze weer begint of klets erom heen ('dat weet ik toch niet precies meer hoe die anderen waren, dat is zo'n tijd terug, ik ben nu met jou en we hebben het prima in bed').
Een ontzettend domme vraag van je vriendin, vooral tijdens een ruzie. En nóg dommer van jou dat je nog antwoord gegeven hebt ook! Leermomentje: niet meer doen dus.
Dus jullie hebben een probleem met seks en nu mag je het ook nog niet benoemen? En moet je zelfs zeggen dat dat probleem met seks fijn is?



Die weg zou ik ook niet ingaan.



Je kan het gooien dat je het liefst met haar seks hebt omdat ze je vriendin is maar niet snapt waarom zij het nou juist niet met jou vaak lijkt te willen?



Dat het bij jou overkomt alsof zij seks met jou niet leuk vindt maar dat jij juist graag met haar wil seks vanuit het idee dat zij dat ook graag met jou wil.



Als zij overigens jou vaak afwijst, eigenlijk zelden initiatief neemt, geen interesse heeft in seks zou ik het daar over gaan hebben.



Dit lijkt me een afleidingsmanoeuvre van het werkelijke probleem. Namelijk dat zij juist liever met jou geen seks hebt en dus de seks met jou niet leuk vindt.



En dan kan ze zometeen in ieder geval jou de schuld geven voor het gebrek aan interesse in seks.



Maar goed met mijn tactiek win je vaak de oorlog niet, maar ik heb een ontzettende hekel aan dat soort spelletjes waarvan ik vind dat ze niet thuishoren in een relatie.
Echt dicht klappen tijdens een ruzie doe je niet anders had je je mond wel helemaal gehouden.



Ik weet niet hoe oud je bent maar zeggen tegen je geliefde dat die niet echt goed in bed is, te dik/dun is of dat haar borsten te klein/groot zijn(in geval van mannen de penis) zijn not done.



Heeft niets met eerlijkheid te maken maar me de impact die het op iemand heeft ook na jullie relatie. Dus je bent of een hork of een autist dat je niet kan inschatten wat voor gevolgen dit heeft.



Schermen met eerlijk zijn is echt bullshit als om dit soort onderwerpen gaat en al helemaal als je denkt dat dit een poging is om haar te stimuleren om beter in bed te worden.



Alleen om die reden zou ik door het stof gaan. Ja ze is niet slim geweest door je dat te vragen maar jij bent zo dom geweest om haar te pakken op iets waar ze nog lang onzeker over zal blijven.
Alle reacties Link kopieren
Tja, als je geen antwoord wil, moet je de vraag niet stellen.

Maar ik geloof wel in leugentjes om bestwil. Ik denk dat ik gelogen had. Maar wat je er in ruzie uitflapt is lastiger controleren
Je wilt toch dat je partner juist graag interesse heeft in seks met jou, juist jou niet afwijst, juist inititiatief toont om ook seks te hebben met jou.



Wat was de aanleiding van de ruzie?



Ik vind dit een tactiek van haar kant van de aanval is de beste verdediging.



Hij heeft als ik het goed begrijp later ook uitgelegd dat het niet gaat om de seks zelf maar dat het gaat om het feit dat hij juist het idee heeft dat zij niet met hem wil seksen.



Ik krijg het idee dat zij ook echt niet graag met hem wil seksen en als hij de boel opengooit komt er misschien nog uit dat zij onzeker is of zo waarom ze het niet wil maar dan moet het daar over gaan, over hen.



Nu vergelijkt zij zichzelf met anderen en verbindt daar conclusies aan terwijl het hem gaat om haar. En dat moet hij nog een keer proberen duidelijk te maken dat hij het gevoel wil krijgen dat zij ook echt graag met hem wil vrijen en dat leuk vindt om te doen. En als hij iets niet goed doet moet zij dat aan hem duidelijk maken want hij kan geen gedachten lezen.



Ik denk dat in een ruzie specifiek de pijnpunten naar voren komen, dat dat de gelegenheid is om echt eerlijk tegen elkaar te zijn om niet onder woorden gebrachte frustraties boven water te krijgen.



Blijkbaar vindt zij het nodig zich te vergelijken met anderen en dwingt zij hem nu in de hoek van eerlijkheid. Maar nog zonder zijn eerlijkheid daarover aan te nemen. Want hij wil het gevoel krijgen dat zij ook daadwerkelijk interesse heeft in seks met hem, hij geeft aan dat dat niet het geval lijkt.



Als je om eerlijkheid vraagt moet je ook zo eerlijk zijn de werkelijkheid te willen zien.



Er ís een probleem en dat moet je bij de kern aanpakken. Namelijk dat zij om welke reden dan ook hem vaak afwijst en geen interesse in seks lijkt te hebben. En vanuit daar kan je er nog aan gaan werken.



Dit kan zo ook niet oneindig doorgaan. Vrijen met een partner die dat eigenlijk niet lijkt te willen. Dat gaat op den duur wringen. Beter nu in de openheid dan als een zeurende wond verder.
Als hij had gelogen, zat hij nog steeds met een partner die eigenlijk liever geen seks met hem lijkt te willen hebben. En had hij in de toekomst daar ook niet meer over kunnen beginnen. Want zij heeft nu al aangegeven dat het probleem volgens haar bij hem ligt omdat hij de seks met haar het leukste moet vinden en de schuld sowieso dus niet bij haar ligt van hun slechte seks.



Ik vind dat echt ontzettend de boel omdraaien. Als ze ergens problemen mee heeft met zijn visie over dat anderen sowieso beter seksen maar dat vindt hij niet. Hij zegt waar seks om draait, namelijk om het echt ook met elkaar te willen doen. Dat maakt seks leuk of niet leuk.



En als ze bevestiging wil dat ze het goed aanpakt qua techniek, prima, gaf hij haar ook nog, maar ontwijkt ze de vraag waarom zij nooit seks met hem wil.



Ik vind dat hij juist over gevoelens praat en zij het heel afstandelijk heeft over techniek.
Als je ontevreden bent over je seksleven kun je een hoop dingen doen / zeggen / bespreken. Maar zeggen dat het met een vorige bedpartner beter was, dat gaat haar in haar zelfvertrouwen geloof ik niet echt helpen (hoe eerlijk ook...)



Waarom neemt ze geen initiatief? Te onzeker, te preuts, verleden...?
Ik vind het een belachelijke vraag en nog belachelijker dat jij nu je excuses zou moeten maken.



Ik vind niet dat je beter had kunnen liegen. ('beter had gelogen', de Belgen zeggen het veel mooier...) Maar meestal is het wel mogelijk de waarheid positief te formuleren. "Te veel afwijzingen" kun je formuleren als "ik zou het met jou veel vaker willen."



Maar hoe krijg je het nu weer goed? (als je dat nog wil...)

Ik denk dat jullie je allebei moeten realiseren dat je seks niet in je eentje doet. Goed in bed betekent: sámen goed in bed. Het betekent niet welke kunstjes je kent, maar hoe je op elkaar reageert.

Dus als jij vindt dat ze te weinig interesse toont, zou je haar kunnen vragen: wat kan ik doen dat het je meer interesseert? Als ze je afwijst, zou je kunnen vragen wat ze dan wel wil en hoe ze het wil. Je kunt haar ook vragen waarom ze eigenlijk zo'n vraag stelt, over "goed zijn", en wat goed zijn voor haar betekent. Enzovoort.
Alle reacties Link kopieren
Uitgaande van dat de waarheid en vertrouwen essentieel is binnen een relatie, dan nog, ik kan begrijpen dat z'n antwoord geen goed doet aan je relatie TO.



Weinig inlevingsvermogen zie ik. Relatie over.
Precies Korenwolf, er zijn talloze momenten geweest waarop hij het had kunnen aankaarten maar om het iemand tijdens een ruzie naar zijn/haar hoofd te slingeren is niet eerlijk.



Dit soort onderwerpen vragen om nuance en niet eerlijk even zeggen wat je er van vindt. Je kwetst al heel snel iemand hier over en dat is volstrekt onnodig.



Het lijkt me trouwens wel een vermoeiende relatie TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven