Vanaf oktober 2010 kindvrij - deel 20

09-07-2013 08:53 2562 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 20, een klein jubileum en dat mag gevierd worden!







Iedereen die de ooievaar graag voorbij laat vliegen en geniet van het kindvrije leven is welkom!
I would rather shit in my hands and clap
Alle reacties Link kopieren
quote:EssentialBliss schreef op 17 augustus 2014 @ 11:21:

Dat vind ik zo'n treurigheid...die relaties die alleen bestaan uit een kinderwens waar een donor voor gewenst is.

En nu niet meer uit elkaar kunnen omdat vrouw haar werk-uren heeft verminderd zodat ze haar eigen broek niet meer kan ophouden en financieel afhankelijk van die flapdrol is....

pffff
Hallo dames,



Nee jullie hoeven niet met bakstenen/eieren te gaan gooien , ik kom geen ruzie maken.

Ik was gewoon benieuwd hoe het met jullie was. (wieder gutmachen )

Er is (misschien wat van gelezen op het forum) in mijn leven nogal wat veranderd de laatste tijd. Nee ik ben niet zwanger/wil ineens wel kinderen...

Mijn vriend en ik hebben een maand geleden samen besloten dat we qua relatie niet verder gaan. Een van de redenen is toch het feit dat ik geen kinderen wil. Tja, dat risico was er ook wel.

Ik moet zeggen dat ik altijd dat heel krampachtig heb willen voorkomen, maar dat nu we allebei de knoop doorgehakt hebben voelt het als een enorme opluchting. (ik heb er in het begin echt wel een paar seconden over gedacht om niet toch... maar van mijn gevoel niet volgen word ik diep ongelukkig...)



Verder gaan we heel vriendschappelijk met mekaar om, dat zal ook zo blijven want we geven erg om mekaar.



Verder qua onzekerheid wat betreft angst voor wat mensen allemaal niet moeten denken over het feit dat ik geen kinderen wil is er ook al een tijd een enorme knop om.



Hoe is het met jullie??
Altijd naar om om die reden een relatie te moeten beëindigen maar goed dat je voor jezelf hebt gekozen!

Lees het topic anders eens rustig door van de afgelopen maanden als je daar tijd voor/zin in hebt.

Genoeg gebeurd maar niemand zwanger voor zover ik weet
Dank je SilverS. Het was overigens niet de enige rede hoor en we hebben het samen besloten.

Heel liefdevol en vriendschappelijk uit mekaar. (klinkt vreemd, is het ook, ik ben nog nooit zo leuk uit mekaar gegaan als nu)

Nou ja het is na tien jaar wel ff wennen.

In de buurt lopen ze ook al te vissen (en dat is echt irritant), maar daar trek ik me lekker weinig van aan...



Leuk, ben benieuwd dus als ik tijd heb zal ik dat doen

Jeetje, ik klik willekeurig een pagina aan en zie dat het bij jou ook ff heftig was Silver.

Weer een beetje opgeknapt?
Zonde hoor, dat 'n relatie sneuvelt door 'n kinderwens. Ken er ook zo eentje, al meer dan 6 jaar gelukkig met elkaar, ze woonden samen, maar in dat geval wil de man geen kinderen en de vrouw wel. Dus relatie verbroken, maar ze gaan nog steeds als goede vrienden met elkaar om (bovendien spelen ze in dezelfde band). Ik zie ze nog wel bij elkaar komen eerlijk gezegd. Tenzij ze 'n 2e keus man neemt door haar hormonale verstandsverbijstering.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat je relatie verbroken is marilyn, tien jaar is inderdaad erg lang! Wel goed om te lezen dat je je er op zich goed bij voelt.

Hier nog steeds heel blij met kindvrij. Veel vriendinnen hebben de afgelopen maanden een baby gekregen, super leuk voor hen maar bij mij doet het nog niks laten rammelen.



We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
Alle reacties Link kopieren
quote:infinity schreef op 16 augustus 2014 @ 10:26:

'who will take care of you when you're old'Dit vind ik sowieso een ongezonde insteek voor dat hele ouderschap. Het betekent dat je de kinderen op de wereld zet met een verwachting: Vermaak mij, als ik ouder ben. Alsof je kind daarvoor verantwoordelijk is in plaats van jijzelf.



Dat worden later vast van die mokkende, passief-agressieve oma's. Klagen dat er nooit iemand langs komt in plaats van zélf bij een kaartclubje te gaan.



Mijn eigen moeder heeft die houding gelukkig niet! Die gaat er lekker op uit met haar eigen vriendinnen. Maar ik ken ze wel...
Alle reacties Link kopieren
Marilyn
quote:elninjoo schreef op 18 augustus 2014 @ 21:37:

Zonde hoor, dat 'n relatie sneuvelt door 'n kinderwens. Ken er ook zo eentje, al meer dan 6 jaar gelukkig met elkaar, ze woonden samen, maar in dat geval wil de man geen kinderen en de vrouw wel. Dus relatie verbroken, maar ze gaan nog steeds als goede vrienden met elkaar om (bovendien spelen ze in dezelfde band). Ik zie ze nog wel bij elkaar komen eerlijk gezegd. Tenzij ze 'n 2e keus man neemt door haar hormonale verstandsverbijstering.



Zoals ik al zei, dat is niet de enige rede ...

Verder is het bij ons dus precies hetzelfde als bij het stel uit het bovenstaande verhaal.

We gaan nu zelfs veel prettiger en fijner met mekaar om omdat de druk van de ketel is.

En ik zou overigens mijn leven lang onzeker zijn of mijn vriend wel helemaal gelukkig zou zijn. Ik moet toegeven dat ik de afgelopen jaren hem zonder dat ik dat echt doorhad toch probeerde aan 'mijn kant' te houden met argumenten.

Echter, als iemands gevoel anders is kan je met 200 argumenten komen. Dat is bij ons toch ook zo, mensen kunnen met heel veel argumenten komen waarom kinderen zo leuk zijn enz., echter dat veranderd ons gevoel toch niet.

Dat geldt andersom net zo realiseer ik mij.



Ik ben trouwens net op vakantie geweest met een aantal mensen waaronder een paar kinderen. (waaronder een baby, joepie...) Echt hele leuke kinderen hoor, maar dat 'gezinsleven' is echt niks voor mij. En die baby, echt prima hoor maar dat gekir van iedereen de hele tijd en dat getut en flesjes en weet ik veel wat. Dat is echt niks voor mij...



Infinity: hier precies hetzelfde, veel baby's om mij heen en ik snap totaal niet wat er zo leuk aan is.. (dat laat ik niet merken hoor, ik ben uiteraard oprecht blij voor mensen die een baby hebben)



Saar: dat is ook zo'n kulargument... Vaak gehoord 'wie komt er dan later in het bejaardentehuis op bezoek'...



Leuk om terug te zijn, bedankt voor jullie lieve reacties en ik zal geen ruzie meer maken ...
Alle reacties Link kopieren
quote:marilyn82 schreef op 19 augustus 2014 @ 10:34:



Ik ben trouwens net op vakantie geweest met een aantal mensen waaronder een paar kinderen. (waaronder een baby, joepie...) Echt hele leuke kinderen hoor, maar dat 'gezinsleven' is echt niks voor mij. En die baby, echt prima hoor maar dat gekir van iedereen de hele tijd en dat getut en flesjes en weet ik veel wat. Dat is echt niks voor mij...





Wat irritant is is dat zodra iemand een baby of dreumes meebrengt, het gesprek helemaal stil valt.Dat iedereen alleen nog maar commentaar levert aan hoe de dreumes aan een stukje speelgoed plukt.



Wa is da.. wa is da.. Jah dat is een téddybeer, hé. Net zo als Brombeer thuis hé.. Ja! Ja leuk hé.. Oh, hij vind het nog een beetje eng, zie je? Thuis heeft ie zijn eigen teddybeer, die sleept ie de hele dag mee...zo leuk! Ja, dát is de teddybeer zijn néus hé? Ja de neus en ogen dat vindt ie wel interessant.. Oh kijk! Hij zit nu aan zijn poot. Jaaa. Hándje geven hé? Leuk hé...



En dan niet een kwartier zo doorgaan, maar gerust een heel uur. :
Alle reacties Link kopieren
quote:saartjuhzes schreef op 19 augustus 2014 @ 10:57:

[...]





Wat irritant is is dat zodra iemand een baby of dreumes meebrengt, het gesprek helemaal stil valt.Dat iedereen alleen nog maar commentaar levert aan hoe de dreumes aan een stukje speelgoed plukt.



Wa is da.. wa is da.. Jah dat is een téddybeer, hé. Net zo als Brombeer thuis hé.. Ja! Ja leuk hé.. Oh, hij vind het nog een beetje eng, zie je? Thuis heeft ie zijn eigen teddybeer, die sleept ie de hele dag mee...zo leuk! Ja, dát is de teddybeer zijn néus hé? Ja de neus en ogen dat vindt ie wel interessant.. Oh kijk! Hij zit nu aan zijn poot. Jaaa. Hándje geven hé? Leuk hé...



En dan niet een kwartier zo doorgaan, maar gerust een heel uur. :

Ooooh hoe herkenbaar. Ben ooit op vakantie geweest naar Curacao, tijdens de transfer van het vliegveld naar het resort zat een moeder de hele tijd tegen haar baby te praten.

"Ja jij hebt het warm he. Ja het was een lange reis he. Ja je hebt heel de tijd niet geslapen he. Ja deze rit duurt lang he. Ja je hebt honger he. Ja mama vindt het ook warm, enz. enz."

Waarom gaan mensen dan ook op vakantie naar zo'n warm en ver land met een klein kind, vraag ik me af. Of ligt dat aan mij!?



Haha, en die bingo is geweldig, kan bijna alles aanvinken.
Alle reacties Link kopieren
Ach ja,.. Dat een moeder tegen haar kindje praat snap ik wel.



Maar dat een heel gezelschap een uur lang over een baby aan het koeren is.. dan kun je me wegdragen van verveling, zéker als ik aan de fris zit.



(Wat errug ben ik toch )
quote:saartjuhzes schreef op 19 augustus 2014 @ 10:57:

[...]





Wat irritant is is dat zodra iemand een baby of dreumes meebrengt, het gesprek helemaal stil valt.Dat iedereen alleen nog maar commentaar levert aan hoe de dreumes aan een stukje speelgoed plukt.



Wa is da.. wa is da.. Jah dat is een téddybeer, hé. Net zo als Brombeer thuis hé.. Ja! Ja leuk hé.. Oh, hij vind het nog een beetje eng, zie je? Thuis heeft ie zijn eigen teddybeer, die sleept ie de hele dag mee...zo leuk! Ja, dát is de teddybeer zijn néus hé? Ja de neus en ogen dat vindt ie wel interessant.. Oh kijk! Hij zit nu aan zijn poot. Jaaa. Hándje geven hé? Leuk hé...



En dan niet een kwartier zo doorgaan, maar gerust een heel uur. :



Ja dat vond ik ook bloedirritant, maar goed ik heb het verder maar laten gaan.

Ik ben trouwens wel benieuwd of zo'n baby af en toe niet denkt 'mens hou is op met dat geleuter' ...

Nou ja ik heb het doorstaan, maar ik moet wel zeggen dat ik toch weer 300% zeker ben dat een 'gezinnetje' echt echt echt niks voor mij is.

Ik kan, zeker sinds ik niet meer samenwoon, doen en laten wat ik wil en hoef met niemand rekening te houden. Heerlijk!



Trouwens, nog iets heel ergs. Tijdens de heenreis zat een jongetje keihard te krijsen bij het landen omdat hij oorpijn had van de turbulentie e.d.

Echt niet gewoon een beetje huilen, maar echt een half uur lang schreeuwen. En die ouders deden helemaal niks! Iedereen bood hem snoepjes aan en kauwgom want van kauwen gaat het over zoals jullie weten.

Echter dat wilde hij niet. Snap ik, maar dan kan je hem toch even uitleggen dat zo de oorpijn over gaat? Ik heb me kapot zitten ergeren. Vooral aan die ouders, echt niet normaal dat ze hem gewoon maar laten krijsen.

Nou ja, in bedachte deed ik dingen met dat kind waar je jaren TBS voor krijgt ...
Alle reacties Link kopieren
Nou het gaat niet altijd over met kauwen.... ik heb een keer ook enorme hoofdpijn gekregen in het vliegtuig, dacht dat mijn hoofd uit elkaar ging klappen. Echt vreselijk die pijn, ik heb de stewardessen ook huilend gesmeekt om iets te doen (konden ze niet). En ik was 17 jaar oud. Gelukkig daarna nooit meer gehad maar wel elke keer toch wat angstig ervoor. Ik snap dat kind wel, als ik nog niet had geleerd dat het sociaal niet geaccepteerd werd om de boel bij elkaar te schreeuwen had ik het ook gedaan.
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha herkenbare dingen lees ik weer



Heb het ook al een paar keer meegemaakt ja... Zit je middenin een verhaal zie je al mensen afwezig met een oog naar een kind kijken wat dan een soort "dans" beweging maakt ofzo.

Om vervolgens met zijn allen in de "Aaaah, kijk nou toch" modus te schieten.



Verhaal gewoon niet af kunnen maken en niemand die het doorheeft en dan hoor je de moeder heel nonchalant "Iemand nog koffie?"

Weg moment van je leuke verhaal....
Het gaat goed hoor marilyn . Geen pijn, geen bloed (hebben ze wel wat gedaan bij die ingreep?) en vandaag na twee weken weer gewerkt.

Nou ja... vanochtend gesprek bij een recruiter gehad, vanmiddag lunch, hier kletsen, daar babbelen, goh hoe is het met jou en toen was het ineens half 5 en moest ik alweer naar huis... hahaha!

Morgen weer een poging, ze kunnen me maar 1x ontslaan toch?
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus heeft dat ook weleens in vliegtuigen Infinity. Doodeng.



Ik ben weer lekker aan het werk. Tof en zwaar project erbij gekregen.
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Nog eventjes zes maanden genieten van kindvrije dagen.... En daarna genieten van alle daagjes die nog komen gaan met ons baby'tje
Yesss ja dat is echt bloedirritant. Gebeurt errug vaak (althans bij mij).

En dan alsof het volkomen normaal is dat je 600 x onderbroken wordt.



Dat van dat vliegtuig weet ik echt wel dat dat normaal is, maar die ouders deden helemaal niks. Die lieten dat jong gewoon oorverdovend de hele tent bij mekaar schreeuwen.

En van dat kauwen dat kan je op zijn minst proberen lijkt mij...
Alle reacties Link kopieren
quote:sapphira schreef op 19 augustus 2014 @ 21:18:

Nog eventjes zes maanden genieten van kindvrije dagen.... En daarna genieten van alle daagjes die nog komen gaan met ons baby'tje Geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
quote:EssentialBliss schreef op 19 augustus 2014 @ 21:16:





Ik ben weer lekker aan het werk. Tof en zwaar project erbij gekregen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sapphira schreef op 19 augustus 2014 @ 21:18:

Nog eventjes zes maanden genieten van kindvrije dagen.... En daarna genieten van alle daagjes die nog komen gaan met ons baby'tje Dit is een bijzonder topic om je babynieuws in te delen. Liever jij dan ik. Zwanger zijn lijkt me echt verschrikkelijk. Veel sterkte dus!
I choose happy!
Idd veel sterkte, je leven is binnenkort voorbij en je wordt alleen nog maar geleefd voor de komende pakweg 18 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Lol@Elninjoo,

Niet zo overdrijven hoor, arm kind.

Het zijn toch maar een paar tropenjaren?

Als ze eenmaal op de lagere school zitten heb je weer even een uurtje tijd voor jezelf iedere dag.



Ik hoor het van collega's ook altijd, die hebben dus helemaal geen fucking tijd meer om ook maar iets leuks voor zichzelf te doen, wat ik dan ook weer niet kan begrijpen hoor.

Met twee kinderen op school heb je toch wel een paar uur voor jezelf denk ik dan.

Gaan mensen dan zo slecht met hun tijd om?



Ik leef alleen en ik zorg er voor dat als ik kook ik meestal wel meerdere porties kook zodat ik nooit moet koken als ik daar geen tijd of zin in heb, om maar een voorbeeld te geven.

Lifehacking noem ik dat.

Dat zou ik met een gezin nog veel meer doen.
In de uren dat het kind op school zit zal er toch gewerkt moeten worden en ben je 's avonds eindelijk vrij, zit dat kind aan je kop te jengelen ipv dat je relaxt op de bank kunt ploffen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven