Lijf & Lijn alle pijlers

5:2/vastendieet. iemand bezig of ervaring?

05-07-2013 13:53 3517 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit dieet houdt in:

2 dagen id week 500kcal. De rest van de week normaal eten.



Is iemand hiermee bezig?
MissMalou, dat verbaasd mij inderdaad op de diverse afvaltopics op Viva. De KH's overheersen het vet en de eiwitten en dan vragen ze zich af waarom ze snaaimomenten hebben.

Koolhydraten zorgen voor honger vanwege de instabiele bloedsuiker die je krijgt na het nuttigen van kh.

Vroeger aten de mensen veel meer vetten en waren kh's veel minder dan nu en wat blijkt: we zijn nog nooit zo dik geweest als nu.

Vetten werden als ongezond bestempelt en de koolhydraten waren het gezondste gebleken.



De boekweitnoedels ken ik niet. Lijkt me een goede keuze toch
Alle reacties Link kopieren
quote:missmalou schreef op 19 augustus 2014 @ 15:01:

Dank voor het welkom



Tja dat calorien tellen. Ik weet dat het beter is om niet te doen, maar het helpt mij wel om op dit moment wat beter inzicht te krijgen in wat ik nu eigenlijk verbruik. Maar uiteindelijk zal ik dat weer gaan loslaten. Net als een toch wel diep ingesleten "angst" voor vetten. Dat is ook zoiets vreemds vind ik.



Gisteravond heb ik bewust een lepel olijfolie over mijn avondeten gekieperd, terwijl dat toch 1/5 van de totale calorie inname was. Ik snap inmiddels heel goed dat je ( goede) vetten nodig hebt voor een goede verbranding, maar ja....

Ach gedragsveranderingen hebben tijd nodig zal ik maar zeggen



Vanavond eten we in ieder geval lekker. Er ligt flespompoen, groene asperges, sperziebonen, lente uitjes,koriander, rode peper, limoenblaadjes, vissaus, pindakaas en kokosmelk op het aanrecht. Daar maak ik zo een soepje van met soba noedels en gebakken kip. Genoeg groenten en gezonde vetten en eiwitten lijkt me. Kent iemand soba (boekweit) noedels? Die zijn glutenvrij en er zitten relatief veel eiwitten in. En ze zijn ook erg lekker. Tenminste dat vind ik.

Mag ik bij jou komen eten?



En nu we het toch over zuurvlees hebben: staat voor morgen op het programma!
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
@ ednaloy Nee dat is geen slimpasta, er zitten ook gewoon koolhydraten in en als je er teveel van eet zul je denk ik ook gewoon dik worden. Ik heb ook geen angst voor koolhydraten, integendeel zelfs haha maar juist daarom probeer ik er vanaf nu wat bewuster mee om te gaan. Maar soba kies ik ook gewoon voor het lekker hoor. Er is geen enkele reden waarom ik nu ineens, nu ik gezond ga doen, vieze dingen zou gaan eten.



@ asotut Had ik al gezegd dat ik voordat ik mij aanmeldde eerst de HELE topic had gelezen. Inmiddels ben ik er vooral door jouw berichten van doordrongen dat ik vetten moet gaan eten. Ik heb ook sinds gisteren kokosvet aangeschaft. Helaas hadden ze bij appie alleen de geurloze, die schijnt toch minder gezond te zijn heb ik begrepen. Maar binnenkort ga ik naar de stad en dan kijk ik wel in de toko of ze de extra vierge variant hebben.



@ Louise1 Je bent van harte welkom om mee te eten, dan kom ik morgen wel bij jou. Ooh lekker zelfgemaakt zuurvlees. Vroeger at ik frietje stoofvlees, nu heet het patatje stoofvlees. Het ligt er maar aan waar je woont in Nederland haha. Maar eet je er ook frietjes bij of wat anders? Rijst is ook heel lekker toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik noem het friet want ik ben Limburgse Wat ik erbij maak weet ik nog niet. Zelfgemaakte ovenfriet denk ik van aardappel of pompoen/zoete aardappel.



Dat kokosolie (en ze zeggen ook grasroomboter) geen calorien oplevert moet ik nog echt laten bezinken hoor. Vind dat zo'n moeilijk te geloven idee. Heb daarom ook het gevoel dat ik cheat als ik bulletkoffie drink buiten mijn eetraam



Ik geloof dat Sunny ochtends koffie met slagroom drinkt en dan de rest van de dag zo'n beetje verzadigt is en amper nog wat eet. Maar dat is misschien wel omdat je er misselijk van wordt. Ik soms althans.



Waar is Sunny eigenlijk? Suuuuuunniiiiiiie
Poep, wie heeft jou gescheten?
Louise, ze leveren wel kcal op maar deze blijven niet hangen.

http://energiekevrouwenac ... olie-de-vette-slankmaker/

Zij legt het goed uit.

De roomboter kun je buiten je eetraam eten omdat er nauwelijks kh's inzitten dus je bloedsuikerspiegel wordt niet opgejaagd.

Ik eet ook niet veel maar wel iets meer denk ik dan Sunny.



MM, is korter

De kokosolie bestel ik online. Hier gaan de potten er doorheen want de olie wordt ook gebruikt als tandpasta, oliepulling en als bodycreme.

Hier bestel ik ze: http://www.bodyenfitshop. ... ie-extra-virgin/?sqr=kok&



Is een flespompoen ook lekker? Andere smaak dan de "normale"?
Alle reacties Link kopieren
Asotut Bedankt voor de link, ik zal er vanavond eens naar kijken. Wat betreft de flespompoen: geen idee hoe het smaakt Vanavond voor het eerst, wat ik ga maken lijkt een beetje op een recept van Jamie Oliver en hij gebruikt o.a. flespompoen voor de soep. Het voordeel is in ieder geval dat je hem niet hoeft te schillen heb ik begrepen. Gewone pompoen vind ik heerlijk, maar het schillen en schoonmaken vind ik een crime heel eerlijk gezegd.

En je mag ook Malou zeggen hoor



Zo nu ga ik koken. Eet smakelijk iedereen!
Graag gedaan.

"gewone" pompoen hoef je ook niet te schillen hoor. Doe ik nooit. Google maar eens, is ooit op dit forum beschreven.

laat je even weten hoe het smaakte?



Smakelijk eten allemaal



Ed, leef je nog of heb je heul, heul erg veel spierpijn
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste vastendag zit er op! Van gisteravond 18.00 uur tot vandaag 17.00 uur niks gegeten. En het viel niet tegen

Wel was ik van plan om een van de vele recepten die ik hier gelezen heb te maken maar door stress van m'n werk en toch wel echte honger een te makkelijke maaltijd in elkaar geflanst van notenburger, ei en erwten (pot) met een beetje ketchup.



Ik heb voordat ik begon ook veel gelezen in dit topic (niet alles want 122 pagina's werden er na 2 dagen toch wel teveel haha, respect Malou ;) ) en veel gehad aan de tips die ik gezien heb. Met name over vetten en koolhydraten.



Ik ga nu wat recepten opschrijven zodat ik wat beter voorbereid ben voor donderdag. Dan is mijn tweede vastdag.



Ik ben van plan om nu niks meer te eten want ik heb het idee dat wanneer ik vanavond weer wat eet, ik mijn vastendag niet afgemaakt heb. Houden jullie je echt aan 24 uur of van bv. maandagavond tot woensdagochten 500 kcal?



Succes allemaal en smakelijk voor degene die nog gaan eten! Ik moet zeggen dat al was het niet een hele diepzinnige maaltijd die ik in elkaar geflanst heb, het toch erg lekker smaakte na een dag niet eten!
Alle reacties Link kopieren
Welkom malou!

Ik ben nog niet over op de kokosolie. Gebruik meestal olijfolie

Je moet toch iets om je privacy te beschermen Ed . We gaan naar zuid Spanje. Kijk er nu al naar uit.



Morgen weer even sporten. Heb er nu al zin in.



Oh stoofvlees! Heerlijk wij maken het vaak in de winter en dan inderdaad met friet.
Hier is het overigens stoofvlees met witte rijst

Vriend is wel het één, niet het ander
Alle reacties Link kopieren
quote:AsoTut schreef op 19 augustus 2014 @ 17:33:





Ed, leef je nog of heb je heul, heul erg veel spierpijn



Yep yep, ik leef nog, nu had ik gister toch een hele simpele gedaan in de ochtend.



de 7 wod:



Of wel 7 rondes van: 7 burpees, 7 sit-up en 7 squats (en laatste nog geen eens met gewicht, dus simpel in de poephouding, lekker diep!)



Daarvoor een tabata touwtjespringen als warming up (dus 8 rondes 10/20) enne raad eens? JUIST....SPIERPIJN.



Belachelijk!! Voel alles!! Whoehahaha!



Ik heb vandaag vrij netjes gegeten. Die 2 kilo is er zo weer af hoor. Ik heb mezelf beloofd weer met vasten (6:1) te beginnen wanneer kids weer naar school gaan. Dus nu nog 2 weken. Nu gewoon niet snoepen en na avond eten niks meer in bakkes stoppen. Appeltje/eitje!



Ooooooh Zuid Spanje....Nerja!!!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de link asotut. Morgen lekker bulletcoffee
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Oh trouwens ik heb ook geurloze kokosolie, die vond ik zelfs heel erg wennen. Ik heb hem in die oranje plastic emmers, biologisch dus, op de markt voor een grote emmer van 2220 ml. 17,95.



Schijnt dat die dus iets minder voordelen dan de extra vierge te hebben, maar is zeker niet slecht. Ik ben tevree.
Alle reacties Link kopieren
IK heb net ook even een tijdje gebrowset en ik vond dit:



http://www.deweegschaal.nl/omega-more/k ... =kokosolie&



Is dit wat jij bedoelt Ednaloy?



Ze hebben ook de extra vierge variant:



http://www.deweegschaal.nl/omega-more/k ... =kokosolie&



Ietsje duurder



Wat valt er toch veel te leren op internet. Ik wil er ook echt het fijne van weten dus ik kan echt uren bezig zijn met iets uitzoeken.



Trouwens Asotut, de flespompoen was heerlijk, maar ik vind gewone pompoen toch nog iets lekkerder denk ik. En ik wist niet dat je gewone pompoen ook niet hoefde te schillen. Weer wat geleerd, thanks!
Alle reacties Link kopieren
Yep das mijn emmer. Ik koop hem op de markt voor 17,95.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



Vandaag een niet-vastendag voor mij. Vanmorgen een goed ontbijtje gehad van havermout en haverzemelen, een nachtje geweekt in water. Samen met anderhalve appel, een paar pecan noten, kaneel en een klont roomboter even doorgaren in de magnetron. Het leek wel appeltaart toen ik het eruit haalde



Het smaakte lekker en het vult goed. Ik was verzadigd in ieder geval. Het gaat best goed zonder suiker vind ik, het enige wat ik nog niet heb opgegeven is mijn dagelijkse stukje chocolade (puur van cote d'or) Daar zit toch echt wel suiker in.



Iemand suggesties voor andere chocolade?



Straks voor de lunch wil ik in ieder geval een dwars door de tuin soepie (in mijn geval een dwars door mijn groentela soepie haha)

En ik dacht aan een salade met zalm en avocado. Of loop ik dan te hard van stapel wat vetten betreft? Zit ik me toch weer af te vragen of ik niet te vet eet

Nou ja lekker zal het in ieder geval wel zijn.



En Romyro, heeft het ontbijt je lekker gesmaakt zo na een vastendag?
Alle reacties Link kopieren
Wat een rare emoticons trouwens! Van de meeste weet ik niet eens wat ze betekenen.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik altijd doe is cacao nibs in de havermout. Is rauwe cacao. Alleen niet echt lekker om zo los te eten.



Stond vanmorgen al iets na 7u in de sportschool. Heerlijk rustig. Wel volle dag voor de boeg om bruiloft dingen te regelen. Eerste afspraak zit er al weer op.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eindelijk weer gesport en zit nu met haarverf in mijn knar dus kan wel even een stukje kloppen.



Dat oilpulling werd laatst weer ontkracht...hahahaha...zo wordt alles weer tegen gesproken.



Oh die choco van loveshock is zo lekker en dan vooral de amndel/vijg variant. Mjam!!
Alle reacties Link kopieren
Whoehahaha....ik vind Jelmer altijd wel leuk. Lekker ontnuchterend!



http://jelmerdeboer.nl/oliedom/
Alle reacties Link kopieren
Weet je waar ik ook aan moet wennen? Dat mijn lichaam anders aanvoelt. Was het eerst nog wat zacht en spekkig, nu strakker en harder. Als ik over mijn arm strijk vanwege jeuk ofzo dan realiseer ik me dat dat vetlaagje er echt vanaf is. Ook de muffintop is weg. Wanneer ik mijn handen in mijn zij zet voelt het gestroomlijnder aan. Geen spekkies meer
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Nu lekker in het zonnetje buiten aan mijn tweede bullet koffie van vandaag. Of overdrijf ik het nu
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
En het vlees voor het Limburgs stoofvlees staat al enkele uren in de azijnmarinade. Moet eigenlijk 24 uur trekken maar ik heb gewoon het vlees erg klein gesneden. Hopelijk komt het dan goed.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Met friet van piepers uit eigen tuin! Vanochtend gerooid.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
quote:louise1 schreef op 20 augustus 2014 @ 13:28:

Weet je waar ik ook aan moet wennen? Dat mijn lichaam anders aanvoelt. Was het eerst nog wat zacht en spekkig, nu strakker en harder. Als ik over mijn arm strijk vanwege jeuk ofzo dan realiseer ik me dat dat vetlaagje er echt vanaf is. Ook de muffintop is weg. Wanneer ik mijn handen in mijn zij zet voelt het gestroomlijnder aan. Geen spekkies meer



Ik snap best dat je moet wennen als je lichaam zo veranderd, maar dat klinkt wel goed Louise. Hoeveel kilo ben je daarvoor afgevallen en in hoeveel tijd?



O ja jij at vanavond wel heel lekker! Leuk vooruitzicht hè? Ik moet nog even wat bedenken, nog geen inspiratie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven