kind inschrijven bij casting/modellen bureau?

20-08-2014 09:30 80 berichten
Ik heb even jullie mening nodig.



Mijn kind heeft een bijzonder uiterlijk. Al vaak heb ik de opmerking gekregen van diverse mensen dat ik kind is in moet schrijven bij een casting of modellenbureau.



Eigenlijk vind ik dat kind dat zelf moet bepalen als het daar de leeftijd naar heeft. Wat vinden jullie?
Mijn neefje (8) is soms model voor speelgoed en hij heeft ook eens gefigureerd in tv-series. Hij vindt het zelf erg leuk om te doen, prima dus. Rijk wordt hij er alleen niet van. De betaling gaat meestal dmv. een cadeaubon.



Ik denk dat, naast dat je kind het leuk moet vinden, je het zelf ook leuk moet vinden. Je moet soms het halve land door op de meest gekke tijden. Als dat je geen probleem lijkt en je kind vindt het ook leuk... Wat let je?
Alle reacties Link kopieren
Als het je zelf niet leuk lijkt zou ik het zeker niet doen. Waarom zou je? Alleen maar omdat anderen dat zeggen? Anderen kunnen wel zo veel zeggen.



Ik heb als kind wel iets dergelijks gedaan en ik vond dat heel leuk. Dat had overigens niets met mijn ouders te maken, ik ben er zomaar per ongeluk in gerold. Hield er inderdaad leuk geld aan over dat volgens mij voornamelijk omgezet is in barbies
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:es1450 schreef op 20 augustus 2014 @ 09:59:

Het verdient heus wel veel meer dan een krantenwijk denk ik, best een leuk bijbaantje. Ook voor kleinere kinderen. En geen kind meer zijn is natuurlijk onzin.Ja dat is ook wel weer zo. Altijd handig voor de studie later.
Als je kind het leuk zou vinden zou ik het gewoon doen. Als ze/hij het zat is kun je er toch gewoon mee stoppen? Niks mis mee hoor.
Ja maar als je in cadeaubonnen uitbetaald krijgt valt er niet direct veel te sparen.
Volgens mij wil je het zelf helemaal niet. Waarom twijfel je dan toch om het te doen? Ben je bang dat je hem/haar iets (modellen carrière?) ontneemt? De meeste modellen worden pas model als ze al puber zijn, zelden wordt een kindmodel een echte topper. Voor kinderen is het veel klaarstaan, veel reizen en het betaald in verhouding niet geweldig. Dat moet je kind maar jij zelf ook leuk vinden. Want het is eerder twee uur in de auto heen en twee uur terug dan een reisje naar de zon voor een shoot op het strand als het om kinderen gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 20 augustus 2014 @ 10:00:

[...]





Ja, dat kan, maar ik denk niet dat het van mij zou mogen.

Zoals ze ook niet op élke sport mogen waar ze om zouden vragen (paaldansen, kooivechten)Ik zie even niet hoe een catwalk schadelijk kan zijn, je krijgt er geen hersenschudding of blauw oog van. en ook geen bedenkelijke reputatie..
Mijn kind werd gescout als dreumes (dagje Amsterdam en we werden aangesproken).



Na 1 opdracht het al voor gezien gehouden, ze vond er geen bal aan. Is ook een wiebelkont en slecht in opdrachten uitvoeren.
Ik werd destijds 'gescout' op de kleuterschool. Dat is in deze tijd toch ook ondenkbaar, dat zo'n man op een school kinderen kan observeren Mijn moeder heeft nog wat knipsels liggen uit tijdschriften, dat is dan wel weer grappig. Ook wat foto's bij een speelhuisje zoals iemand hierboven als schreef. Dat was gelijk mijn laatste opdracht want ik had oorontsteking en toen mijn moeder probeerde af te bellen werd haar verteld dat dat toch niet de bedoeling was omdat er allemaal mensen stonden te wachten voor die fotoshoot. Ik bleek vervolgens vreselijk chagrijnig en onstuurbaar, dus sta ook alleen maar deels en onherkenbaar op de foto
Trouwens uit nieuwsgierigheid, je hebt het over een bijzonder uiterlijk. Wat bedoel je daar precies mee? Is het een heel erg mooi kind, of heeft het iets anders dan anders (mooie krullen, witblond haar en donkerbruine ogen, o.i.d.)?
Alle reacties Link kopieren
Dan doe je het toch 1 of 2x, kijk je eerst of het wat is.

Nu maak je een probleem van iets wat nog helemaal geen probleem hoeft te zijn. Houdt het vrijblijvend.
Het is een prachtig kind (joh! :-) ) . Met een bijzondere combinatie van haar-en oogkleur. Meer wil ik er niet over zeggen ivm herkenbaarheid
Alle reacties Link kopieren
quote:dobbey schreef op 20 augustus 2014 @ 10:58:

Het is een prachtig kind (joh! :-) ) . Met een bijzondere combinatie van haar-en oogkleur. Meer wil ik er niet over zeggen ivm herkenbaarheid



Sorry TO maar je topic icm je profielfoto ernaast maakt het wel hilarisch hoor

Dat was echt het eerste wat ik zag haha.

Hopelijk beledig ik je niet.
quote:yoshe schreef op 20 augustus 2014 @ 10:56:

Dan doe je het toch 1 of 2x, kijk je eerst of het wat is.

Nu maak je een probleem van iets wat nog helemaal geen probleem hoeft te zijn. Houdt het vrijblijvend.





Nee hoor, ik maak nergens een probleem van (moet alles waar een topic over wordt geopend een probleem zijn dan?)

Ik vraag om adviezen en ervaringen en wat iedereen er verder nog meer over denkt
quote:betjebig schreef op 20 augustus 2014 @ 10:55:

Trouwens uit nieuwsgierigheid, je hebt het over een bijzonder uiterlijk. Wat bedoel je daar precies mee? Is het een heel erg mooi kind, of heeft het iets anders dan anders (mooie krullen, witblond haar en donkerbruine ogen, o.i.d.)?Is een kind met hoog blond haar en donker bruine ogen zo bijzonder. Wij hebben er hier een. Hij heeft zo licht haar dat je het bijna niet ziet(heeft nu ook no weinig) en hazel bruine ogen. Ik heb niet echt het idee dat dit een bijzonder combi is.
quote:greenmoustache schreef op 20 augustus 2014 @ 11:03:

[...]





Sorry TO maar je topic icm je profielfoto ernaast maakt het wel hilarisch hoor

Dat was echt het eerste wat ik zag haha.

Hopelijk beledig ik je niet.





hahahahahahahaha, nee hoor je beledigd mij totaal niet.

Maar ik zei toch al een bijzonder uiterlijk bij kind
Alle reacties Link kopieren
quote:leoni schreef op 20 augustus 2014 @ 11:04:

[...]



Is een kind met hoog blond haar en donker bruine ogen zo bijzonder. Wij hebben er hier een. Hij heeft zo licht haar dat je het bijna niet ziet(heeft nu ook no weinig) en hazel bruine ogen. Ik heb niet echt het idee dat dit een bijzonder combi is.



Is ook niet echt een bijzondere combi.

Donker haar met hele lichte ogen wel. Daar zal wel op gedoeld worden.
quote:greenmoustache schreef op 20 augustus 2014 @ 11:07:

[...]





Is ook niet echt een bijzondere combi.

Donker haar met hele lichte ogen wel. Daar zal wel op gedoeld worden.Mijn dochter heeft heel erg mooie grote donkere ogen. Toen ze klein was veroorzaakte dat regelmatig een opstootje bij supermarkten e.d., mensen die riepen: 'Oh Piet, kom eens kijken wat een prachtig kindje!' Zelf vind ik kinderen met rood haar en heel veel sproeten juist erg leuk. Die had ik kunnen krijgen (mijn oma was vroeger een vuurtoren), maar dat is twee keer niet gelukt
Alle reacties Link kopieren
mijn moeder heeft vroeger ook eens een foto van mij opgestuurd naar een castingburo, ik was toen een jaar of 11 denk ik. Uiteraard in overleg met mijzelf. Ze is dus niet met mij " aan het leuren" geweest. Een jaar later kwam er ineens een uitnodiging voor een fotoshoot en heb in de jaren daarna verschillende shoots gedaan voor de wehkamp en otto catalogus, van die centjes heb ik mn 16e een scootertje gekocht. En het belangrijkste: ik vond het hartstikke leuk. Goed overleggen met je kind dus!
geordie, mijn kind is geen 11 jaar en overleg is nu nog niet aan de orde. Niet omdat kind het niet snapt, hij weet wat foto's maken zijn bv, maar kind overziet het geheel niet. Dus overleg is gewoon geen optie in deze.



Ik (en vader) beslissen dit voor kind
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zelf niet doen.

Ik wil nl niet dat kind nu al leert dat uiterlijk zo belangrijk is/daar de nadruk nu al op komt te liggen.

Vind namelijk dat daar 'tegenwoordig' de nadruk al zoveel op ligt/de pubers daar nog meer mee bezig zijn dan eerder.

Idolen/voorbeelden zijn nl niet meer popgroepjes/acteurs e.d, maar Kim Kardashians etc
Alle reacties Link kopieren
Ik doe zelf veel modellen werk, kom vaak kinderen tegen want wordt vanwege mijn leeftijd nu veel als "moeder "gecast. Het ligt vind ik echt aan het kind, sommigen vinden het allemaal prachtig en hebben er heel veel plezier in, dan is het toch leuk? Je merkt bij opdracht 1 al wel of je kind er een type voor is.

Soms kom ik wel heel triestige kindjes tegen, meestal met ex-model moeders die persé willen dat het kind ook een carrière opbouwt, maar kinderen die het niet leuk vinden werken meestal ook echt niet mee en worden dan al snel niet meer gevraagd.

Het is ook zo dat er bij opnames met kinderen erbij extra rekening wordt gehouden met de kinderen, meestal is dat prima geregeld.
quote:betjebig schreef op 20 augustus 2014 @ 11:16:

[...]



Mijn dochter heeft heel erg mooie grote donkere ogen. Toen ze klein was veroorzaakte dat regelmatig een opstootje bij supermarkten e.d., mensen die riepen: 'Oh Piet, kom eens kijken wat een prachtig kindje!' Zelf vind ik kinderen met rood haar en heel veel sproeten juist erg leuk. Die had ik kunnen krijgen (mijn oma was vroeger een vuurtoren), maar dat is twee keer niet gelukt Herkenbaar! Mijn ene kind werd al mooi geboren, natuurlijk vind ik ze allemaal mooi maar dit was echt een hele mooie baby, niet gerimpeld helemaal gaaf en af met hele fijne trekken. Ik vond het gewoon gênant worden toen we het ziekenhuis verlieten en er een Amerikaans stel in de volle lift stond en die mevrouw echt op zo een overdreven Amerikaanse manier maar tegen haar man en alle andere passagiers bleef roepen wat een prachtig kindje het toch was. Dat is later vaker voorgekomen dat mensen iets zeiden over het uiterlijk van kind. Altijd een mooi kind gebleven ook en ook gehoord dat kind model moest worden. Dat zag ik niet zitten en kind ook niet later en nu nog niet (nog steeds een knappe puber, geen idee of het modellen mooi genoeg is nu hoor).
Onze mini is op de foto gezet voor 2 zeer bekende kinderkledinglijnen (ik wil de namen niet noemen ivm herkenbaarheid). Erg leuk om in de online lookbooks en de papieren versies je eigen kind te zien met de nieuwste mode van dat moment.

Als ouder ben je reuze trots!

Wel hebben wij hier de afspraak gemaakt dat we het, nu mini zo klein is, houden bij fotoreportages.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt niet weten wat er leuk aan is voor een echt klein kind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven