Lijf & Lijn alle pijlers

25 kilo afvallen, wie doet mee? - deel 2

14-08-2014 23:18 3053 berichten
We gaan weer verder!



Voor de tabel... Wil je erin, laat je gegevens dan dik gedrukt achter op MAANDAG voor 19.00 uur. Dit geldt ook voor het doorgeven van het gewicht elke week. Blossom, Rosanna en MevrouwJack werken de tabel op maandag/dinsdagavond bij. Wil je dan de volgende info doorgeven:



Afgevallen deze week

Huidige gewicht

Totaal afgevallen



Geef je te lang geen gewicht door (2 weken, tenzij met opgaaf van reden) dan word je uit de tabel verwijderd i.v.m het overzichtelijk houden van de tabel.





NaamLengteStartStreefDeze week HuidigeAfgevallenSchorpioen361.8299.682-0.796.3 -3.3Tweety291.72105.385097.4-7.9Kleinmeisje1.6379.175X278.2 -0.9Patsy_clein1.60116100-1.8103.2 -12.8Laurentien1.68124.3114122.8 -1.5Coosje821.7080.065X279.2-0.8Zusenzoo1.7711276110-2.0Jan10e20001.6096,556-0.593.0-3.5Cupcakegirl1.5885.762-0.980.4-5.3Speechless..1.77104.670101.8-2.8Blossom19801.7510880X2106.6-1.4Scamp1.66140Mooie jurk 103.0-37.0Lalalinda1.65115.6<100-1.3109.3-6.3IJsbloempje1.68102,185-1.094.1 -7.8Rosanna081.58123<80Vakantie80.6-42.4Gewooneenzus1.68 XXMooie jurk -1.8 XX-9.7Paulien011.5873.555X271.5 -2Marjolein8521.65 95 7492.5-2.5MevrouwJack1.84 116.6<110 -0.9111.2-5.4Liara1.72 9579 -0.5 91.0-12Pyh19891.58 8160 -0.676.0-5.0Ronkel1.69 10290+1.3 99.6-2.4S19811.65 90<80 -1.284.4 -5.6Broodjekaas 1.75 9775+0.595.5 -1.0Siril1.76 121.4115Vakantie119.8-1.6Spellengek1.65 9080X2 85-5Snoesje6661.638865085.5-2.5Lizzie891.7598.878.0+2.695.0-3.8Titin1.69111.385X2109.4-2.7Curly851.68XXmaat 44-1.8XX-8.1Teefjewentel1.7585.2<70X283.4-1.8Renate731.7095.6<70-0.790.8-4.8Mukkie19891.7210780X2107-0.0Mlsc1.669470-0.090.3-3.7Mustbesomething1.618164Start81Start
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 20 augustus 2014 @ 10:57:

Yes, ff gespeurneusd en Hatseflats en ik kennen elkaar. Leuk, nu begrijp ik ook je enthousiasme en je drive qua sport en gezond eten. Maar goed hoor, die min 30 kilo. Staat je vast fantastisch. En hoe ging de sollicitatie?



Solli is straks
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Woehoee mijn weegschaal gaf al -1 aan vanmorgen. Nu ben ik net bezig en eerste weken gaan altijd rap maar moet zeggen dat ik er blij van word.



Ik tel erbij punten om goed bewust te worden van wat ik eet en je wordt er echt handiger in.



Vanmorgen met 2 boterhammen (spelt) ontbeten maar moet zeggen dat voor mij in de ochtend yoghurt met wat vezels beter werkt. Ik heb nu echt trek en maar extra cracker gepakt. Normaal trek ik het prima tot lunch.



@Hatse heel veel succes straks!!!
Succes straks Hatse!



Lekker curly, al 1 kilo er af. Ik heb nog niet ontbeten, zo maar eens even doen.



Maakt dat wat uit trouwens: ik eet altijd pas rond 11.30 mijn ontbijt, dan rond 14.30 mijn lunch en om 18.30 avondeten. Dat zijn eigenlijk vreemde tijden...maar het gaat er om wat je eet en niet wanneer toch?
Ik eet normaal rond 08.30 mn ontbijt op het werk omdat ik 's morgens moeite heb. Nu had ik eerst een afspraak dus om 8.00 ontbeten. Lunch tussen 12.00 - 13.00.



Mijn avondeten is altijd op wisselde tijden. Ik heb een paard en dat betekent dat wanneer ik uit mn werk doorga ik pas rond 19.00 - 19.30 thuis ben dus laat eet. Als ik 's avonds ga (bijvoorbeeld wanneer ik les heb) dan eet ik direct uit mn werk dus 17.30 - 18.00. Ik probeer daar nu ook mn tussendoortjes op aan te passen. Als ik laat eet een extra tussendoortje en als ik vroeg eet bewaar ik die liever voor wat later op de avond.



Wanneer je eet is voor je ontbijt geloof ik wel belangrijk. Dat heb ik in ieder geval altijd gehoord. Dat je moet ontbijten om alles weer in werking te zetten en dat ontbijt wel iets met vezels moet bevatten?
Hoe gaan jullie dat met winterkleren doen?



Mijn kleren voor de zwangerschap passen dus niet. Maar ik ga er vanuit dat dit maar een eenmalige winter is waarin ik grotere maten nodig heb dus vind het ook zonde om er veel geld aan uit te gaan geven. Maar ja wil er toch ook wel een beetje leuk bijlopen...
curly, ik ben altijd pas laat wakker (9.30/10.00), en dan wil ik niet gelijk ontbijten. Eerst een paar bakken koffie. Vandaar dat mijn ontbijt altijd zo laat is. Ach, het zal niet uitmaken hoop ik.



cupcakegirl: ik zou gewoon wat goedkopere kleding halen bij bijv. de H&M of online. Voor 1 seizoen is dat prima toch?
H&M of Wehkamp hebben prima kleding voor zacht prijsje (gaan vaak ook maar 1 seizoen mee). Verder Miss Etam ook hoop leuke kleding. En dingen als legging met jurkje zijn iets minder maat gebonden



Ja als je inderdaad later opstaat ontbijt je ook later
Volgens mij maakt het niet zo heel veel uit hoe laat je ontbijt. De theorie is dacht ik dat als je niet ontbijt je dan eerder geneigd bent te gaan snacken. Wel is het volgens mij zo dat je lichaam 's nachts een beetje in de vastenstand gaat, omdat je een ruim aantal uur achter elkaar niets eet en dat het verstandig is om je stofwisseling met het ontbijt weer op gang te krijgen. Ik heb ook wel eens gehoord dat je binnen een uur dat je wakker bent moet ontbijten. Anyway, ik heb eigenlijk geen idee. Het ligt bij mij heel erg aan mijn dag: ben ik vrij, dan drink ik eerst een paar koppen thee voor ik ga ontbijten. Ik moet van mezelf iets gegeten hebben voor ik de deur uitga, dus heb ik een vroege afspraak, dan ontbijt ik ook vroeg.



Hier een goede start van de dag gehad: na het opstaan meteen dag 2 van de 30 days Shred. Weten jullie eigenlijk hoe het zit met eten en sporten? Eerst sporten en dan eten of toch maar wat eten voor je gaat sporten? Deze workouts duren maar een half uurtje, dus vraag me af of het verstandig is om daarvoor te eten of dat je net zo goed erna kan eten.

Daarna dus ontbeten met 2 rijstewafels sandwichspread en een banaan. Straks komt een vriendin lunchen en ik ga een salade maken van romaine sla, mango, feta, avocado en tomaat. Jammie!



Fijne dag allemaal en nogmaal succes Hatse!



@Blossom: puur uit nieuwsgierigheid, maar ik ben benieuwd hoe het met je gaat
Alle reacties Link kopieren
quote:liara schreef op 20 augustus 2014 @ 11:32:

Maakt dat wat uit trouwens: ik eet altijd pas rond 11.30 mijn ontbijt, dan rond 14.30 mijn lunch en om 18.30 avondeten. Dat zijn eigenlijk vreemde tijden...maar het gaat er om wat je eet en niet wanneer toch?

Volgens mij maken de tijden niet zoveel uit. Ook dat hele gez**k over na 20u niet meer eten, geloof ik niet in.

Ik denk dat het belangrijk is regelmatig te eten, dus wel netjes 'ontbijt', 'lunch' en 'avondeten'. Ook al ontbijt je pas om 11.00u.

Ik ontbijt ook vaak pas laat, omdat ik laat mijn bed uit kom.

Ik at altijd maar 1x, 's avonds en dan heel veel. Dat was niet goed. Nu ik netjes 3 maaltijden eet, gaat het stukken beter!!! En natuurlijk heb je minder last van snaaimomenten.

Je spijsvertering gaat na die 1e maaltijd ook al aan de gang, dus des te eerder je eet nadat je wakker bent geworden, des te langer je spijsvertering werkt, toch? En des te meer je kan afvallen met onze eetgewoonten, lijkt mij.
Binnen een uur eten nadat ik wakker ben geworden, lukt me meestal ook niet. Maar goed, ik eet nu wel netjes drie hoofdmaaltijden en dat is al een hele verbetering.

Na 20.00 niks meer eten lijkt mij ook een fabeltje.
Alle reacties Link kopieren
Misschien niet handig om Cake Boss te kijken….
Alle reacties Link kopieren
Net bij de bakker Bart geweest en had het er toch wel moeilijk mee. Kon het niet laten om 1 kaasstengel mee te nemen. Normaal haal ik altijd de aanbieding van 5 stuks
Het na 20.00 niet meer eten hing samen met het gaan slapen. Als je slaapt verteert je lichaam minder en ook minder snel dus imo als je direct na het eten gaat slapen wordt die maaltijd ook minder snel verteerd.



Ze hebben destijds geloof ik gemiddelde van 22.00 naar bed gegaan. Je geeft dan je lijf 2 uur te tijd om te verteren en gaat ook niet opgeblazen slapen. Zo'n vol gevoel om mee naar bed te gaan is ook niets.
Alle reacties Link kopieren
Oh ok…Ik ga pas rond 1 uur naar bed, dus dan zou ik na 11 uur niet meer mogen eten. No problemo.
Hahahaha precies Prima deal
Alle reacties Link kopieren
Ken ik jou dan ook onder een andere nick hatse? Hiltje ken ik al wel een jaar of vijf denk ik..



Ik heb gister echt te weinig gegeten, ontbijt begon goed maar daarna pfl. Werd vannacht ook echt wakker van de honger. Lunchen blijft echt een probleem voor mij..



O: vanilleyoghurt met havervlokken, chiazaadjes en zelfgemaakte bessensaus



L: half bakje abrikozenmousse



A: twee stukken zelfgemaakte pizza



T: 3/4 appel (rest was voor bedelende cavia's)
Cupcake: bij primark kan je heel goedkoop winkelen . Broeken tussen de 6 en 20 euro en shirtjes tussen de 3 en 10 euro. Blousjes en truien tussen de 10 en 20 euro. Winterjas tussen de 20 en 40.

Of kledingparty ruil avond organiseren. Misschien heb je wel vriendinnen die jou maat hadden en zijn afgevallen. Marktplaats



Vandaag ontbeten met yoghurt en banaan. Ga zo speltbrood eten met iets. Vanavond weet ik nog niet. Misschien lasagna maar wil ook nog ff naar Ikea dus misschien daar wat
Alle reacties Link kopieren
Zo ik heb mijn boodschappen gedaan. Dus mijn eetlijstje voor vandaag is weer duidelijk. Naast dat ik graag wil afvallen wil ik ook graag bezuinigen Die twee dingen gaan heel goed samen kom ik achter. Als je zo langs koek/snoep en chips loopt scheelt dat al behoorlijk.



Net bij het vlees ook de lichtste dus goedkoopste kipfilet uitgezocht. Scheelt toch en 40 cent en de hoeveelheid die je er van eet. Dubbel voordeel.



Eetlijstje van vandaag



O: 2 boterhammen met pure chocopasta

L: dubbel boterham rookvlees, boterham met huzaren salade, Nectarine

D: Heeeeel veel broccoli met kaassaus (zelf gemaakt) en gebakken kipfilet. (geen aardappelen vind ik er niet lekker bij liever meer broccoli)

T: kiwi



Volgens de eetmeter kom ik nog maar op 1400 kcal......
Alle reacties Link kopieren
quote:curly85 schreef op 20 augustus 2014 @ 13:04:

Het na 20.00 niet meer eten hing samen met het gaan slapen. Als je slaapt verteert je lichaam minder en ook minder snel dus imo als je direct na het eten gaat slapen wordt die maaltijd ook minder snel verteerd.



Ze hebben destijds geloof ik gemiddelde van 22.00 naar bed gegaan. Je geeft dan je lijf 2 uur te tijd om te verteren en gaat ook niet opgeblazen slapen. Zo'n vol gevoel om mee naar bed te gaan is ook niets.



Volgens mij is dat ook al weer achterhaald. Voor je eigen gevoel kan het natuurlijk wel uitmaken, dat als je een half uur na je avondeten je nog te vol voelt. Maar wat stofwisseling betreft, maakt het niet uit.



Leuk actief topic is dit trouwens! (zowel online als offline)
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen heel slecht ontbeten bij de Hema, dus de eerste ca 500 calorieën had ik zomaar binnen , maar wel enorm gezellig bij gekletst met een vriendin, dus voor deze keer kon t best ! En dan de rest van de dag maar een beetje extra opletten en nadenken wat ik eet
Alle reacties Link kopieren
Groeten vanuit een zonnig Turkije, geen idee hoe het gaat, niet heel slecht denk ik. Om de dag een ijsje
Alle reacties Link kopieren
quote:Zusenzoo schreef op 20 augustus 2014 @ 14:24:

Groeten vanuit een zonnig Turkije, geen idee hoe het gaat, niet heel slecht denk ik. Om de dag een ijsje Geniet van het land en de ijsjes
Alle reacties Link kopieren
Zus ik kom ieder jaar lichter terug dan dat ik ben gegaan door al die heerlijke verse groente en fruit daar
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend bij de tandarts geweest, moet waarschijnlijk een wortelkanaal behandeling



Gisteravond had ik een snaaimoment, 2 handjes chips gegeten en 2 chocotoff. De chips ging me tegenstaan na 2 handjes gelukkig, vroeger zou ik de halve zak hebben leeggegeten.

Was erg moe, dan krijg ik blijkbaar zin om te snaaien.
Alle reacties Link kopieren
Zus: Geniet er maar van!



Spellengek: Oei, dat lijkt me vervelend…

En netjes dat je het bij 2 chocotoff kunt houden!! En tja, zo'n snackmomentje…af en toe moet dat kunnen! En wie weet, straks na die wortelkanaal behandeling wil je ff niet meer eten. Geen idee hoe het voelt hoor, nog nooit gehad. Maar ik zou het mij zo in kunnen denken.



Sgaapie: Voor mij voelt het niet alsof ik kan bezuinigen. Maar mijn vriend eet dan ook wat anders dan ik. Daarnaast eet ik superveel sla/salades…maar sla blijft niet zo lang goed (of ligt dat aan mij?? Iemand tips?), dus moet altijd weer iets weggooien en een nieuwe zak kopen. Kan geen voordeelzak kopen bijvoorbeeld, want de sla is verlept voordat ik de zak leeg heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven