vriendje op de kma

18-08-2014 19:58 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Mijn vriendje zit op de kma in opleiding voor officier voor de luchtmacht. Hij is nu begonnen aan de amo, en is op bivak. Ik weet alleen totaal niet tot hoelang en dat vind ik echt heel lastig. Zijn er toevallig meiden met ervaring en heeft iemand enig idee hoe lang de introductiebivak duurt?



Liefs!
Alle reacties Link kopieren
Tja ik weet niet of het op de KMA hetzelfde is als op het Kim waar ik heb gezeten, maar daar hadden we een introductie van zeven weken en we wisten dat zelf ook niet van tevoren. Tijdens die zeven weken was er geen contact met thuis.
Alle reacties Link kopieren
quote:sakura26 schreef op 18 augustus 2014 @ 23:41:

Tja ik weet niet of het op de KMA hetzelfde is als op het Kim waar ik heb gezeten, maar daar hadden we een introductie van zeven weken en we wisten dat zelf ook niet van tevoren. Tijdens die zeven weken was er geen contact met thuis.het KIM is heel anders. Valt ook tachtig keer meer informatie over te vinden op het internet. ;)
Alle reacties Link kopieren
K ga er maar gewoon van uit dat hij komend weekend thuis is. Im de brief stond dat hij alleen afgelopen weekend binnen zou zitten en ik hoor dat er tegenwoordig nog vrij weinig een mt (mentale training) wordt gegeven.
Mijn broertje is vorige week ook op de KMA begonnen. Hij sturde een bericht dat hij dacht as donderdag weer terug te zijn op de kma.
Alle reacties Link kopieren
quote:madelief_124 schreef op 19 augustus 2014 @ 10:29:

Mijn broertje is vorige week ook op de KMA begonnen. Hij sturde een bericht dat hij dacht as donderdag weer terug te zijn op de kma.Ah een lotgenoot! Naja niet met een vriendje maar in ieder geval ongeveer het zelfde oke dan! Ik heb nog niks ontvangen maar hij zei ook dat zijn telefoon op de kma zou blijven. Hopen op donderdag dan maar!
Berichtje was idd van vorige week, daarna niets meer gehoord ik ben wel heel benieuwd hoe het daar is!
Alle reacties Link kopieren
User Krullevaer heeft ook een vriend op de KMA
Alle reacties Link kopieren
quote:madelief_124 schreef op 19 augustus 2014 @ 12:31:

Berichtje was idd van vorige week, daarna niets meer gehoord ik ben wel heel benieuwd hoe het daar is!Ja ben ook heel benieuwd. Vind het wel heel leuk voor hem dat hij zij droom kan waar maken! Hopelijk hebben ze het er goed!
Kan me voorstellen dat je het vervelend vind dat je niet weet waar je aan toe bent, en vooral die eerste keer. Maar je zult toch een weg moeten zien te vinden daar in.. De kans is groot dat het nog wel vaker voor gaat komen namelijk, en dan kan zowel jij als hij het niet gebruiken dat jij je thuis op loopt te vreten.

Probeer (met je telefoon dicht bij je ;) ) je eigen ding te blijven doen, niet continue bezig zijn met hoe/wat/waar/wanneer, want hoe meer je zo bewust daar mee bezig bent, hoe langer het allemaal lijkt te duren. Dit geldt niet alleen voor nu, maar ook voor de toekomst.



Succes! Voor je het weet zit het er al weer op
Alle reacties Link kopieren
quote:jesa* schreef op 19 augustus 2014 @ 12:45:

Kan me voorstellen dat je het vervelend vind dat je niet weet waar je aan toe bent, en vooral die eerste keer. Maar je zult toch een weg moeten zien te vinden daar in.. De kans is groot dat het nog wel vaker voor gaat komen namelijk, en dan kan zowel jij als hij het niet gebruiken dat jij je thuis op loopt te vreten.

Probeer (met je telefoon dicht bij je ;) ) je eigen ding te blijven doen, niet continue bezig zijn met hoe/wat/waar/wanneer, want hoe meer je zo bewust daar mee bezig bent, hoe langer het allemaal lijkt te duren. Dit geldt niet alleen voor nu, maar ook voor de toekomst.



Succes! Voor je het weet zit het er al weer op



dankjewel! Ik ben inmiddels wel iets meer gewend aan de situatie. In het begin huilde ik er veel om, maar inmiddels ben ik het wel gewend. Je kunt je alleen niet voorbereiden op het weerzien en dat is soms balen. ;)

Alleen ik ben wel de persoon die andermans dromen niet in de weg gaat staan en zeker die van mijn eigen vriend niet.
Fijn dat je al wat gewend bent. En goed dat je zijn dromen niet in de weg wilt staan.

Wil niet zeggen dat het daarom altijd even makkelijk is, jij mag ook zo je momentjes hebben. Vooral nu alles nieuw voor je (jullie) is, zul je die momentjes wel hebben, maar daar moet je (beiden) gewoon een weg in zien te vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:jesa* schreef op 19 augustus 2014 @ 13:06:

Fijn dat je al wat gewend bent. En goed dat je zijn dromen niet in de weg wilt staan.

Wil niet zeggen dat het daarom altijd even makkelijk is, jij mag ook zo je momentjes hebben. Vooral nu alles nieuw voor je (jullie) is, zul je die momentjes wel hebben, maar daar moet je (beiden) gewoon een weg in zien te vinden.Klopt, kost ook tijd. Maar gaat per dag iets beter gelukkig!�moet mowrmoet
Alle reacties Link kopieren
quote:madelief_124 schreef op 19 augustus 2014 @ 10:29:

Mijn broertje is vorige week ook op de KMA begonnen. Hij sturde een bericht dat hij dacht as donderdag weer terug te zijn op de kma.Madelief, zou je me trouwens op de hoogte willen houden als je iets van hem gehoord hebt?
Mijn vriend is nu ook op bivak, zit ook op de KMA (sinds 1,5 week, doet de ALO). Hij is afgelopen vrijdag vertrokken en komt a.s. vrijdag weer terug. Ik snap niet zo goed dat je dat niet weet? Bij mijn vriend is dat echt heel duidelijk gecommuniceerd, fijn ook dat ik weet waar ik aan toe ben. Telefoon is inderdaad niet mee. Vind ik wel lastig hoor, maar over een paar dagen is hij weer thuis!
quote:maartje18 schreef op 19 augustus 2014 @ 09:42:

K ga er maar gewoon van uit dat hij komend weekend thuis is. Im de brief stond dat hij alleen afgelopen weekend binnen zou zitten en ik hoor dat er tegenwoordig nog vrij weinig een mt (mentale training) wordt gegeven.



Als het is zoals bij mijn vriend is hij a.s. weekend inderdaad thuis, dan weer een weekend niet en daarna ieder weekend in principe.



En dank voor de tip van dit topic Saartjuhzes.
Alle reacties Link kopieren
quote:Krullevaer schreef op 20 augustus 2014 @ 01:26:

Mijn vriend is nu ook op bivak, zit ook op de KMA (sinds 1,5 week, doet de ALO). Hij is afgelopen vrijdag vertrokken en komt a.s. vrijdag weer terug. Ik snap niet zo goed dat je dat niet weet? Bij mijn vriend is dat echt heel duidelijk gecommuniceerd, fijn ook dat ik weet waar ik aan toe ben. Telefoon is inderdaad niet mee. Vind ik wel lastig hoor, maar over een paar dagen is hij weer thuis! Oke! Hij wist het niet zei hij.. maar misschien is het zo dat ze het niet hebben verteld aan de cadetten? Ik weet het niet, haha ;)
mijn ding zou het niet zijn. dat je alleen thuis zit, maar ook het idee wat hij met z'n maten allemaal uitvoert. ik heb gehoord dat ze massaal vreemdgaan als ze vrij zijn. niet zo gek, want ze krijgen veel aandacht als ze uitgaan.

of ze doen het met elkaar, dat gebeurt ook nog veel.
Alle reacties Link kopieren
quote:coralie76 schreef op 20 augustus 2014 @ 10:28:

mijn ding zou het niet zijn. dat je alleen thuis zit, maar ook het idee wat hij met z'n maten allemaal uitvoert. ik heb gehoord dat ze massaal vreemdgaan als ze vrij zijn. niet zo gek, want ze krijgen veel aandacht als ze uitgaan.

of ze doen het met elkaar, dat gebeurt ook nog veel.Haha mijn vriend en massaal vreemd gaan.. nee ;) bedankt verder haha. En op de kma moet je met een voorbeeldfunctie niet dronken aankomen als je weer op de kazerne komt. Dan heb je toch echt wel een zwakke kant laten zien. ;) had ook makkelijk kunnen gebeuren in een wc van een kantoorpand ;)
quote:maartje18 schreef op 20 augustus 2014 @ 12:16:

[...]





Haha mijn vriend en massaal vreemd gaan.. nee ;) bedankt verder haha. En op de kma moet je met een voorbeeldfunctie niet dronken aankomen als je weer op de kazerne komt. Dan heb je toch echt wel een zwakke kant laten zien. ;) had ook makkelijk kunnen gebeuren in een wc van een kantoorpand ;)



Daar hoef je toch niet serieus op in te gaan.



Ik dacht bij KMA eerst aan koemelkallergie.



Maar als het goed is weet hij dit soort dingen hoor. Ik ken iemand die deze opleiding heeft gedaan die wist precies te vertellen waar hij wanneer was. Sterkte met wachten.
Alle reacties Link kopieren
quote:coralie76 schreef op 20 augustus 2014 @ 10:28:

mijn ding zou het niet zijn. dat je alleen thuis zit, maar ook het idee wat hij met z'n maten allemaal uitvoert. ik heb gehoord dat ze massaal vreemdgaan als ze vrij zijn. niet zo gek, want ze krijgen veel aandacht als ze uitgaan.

of ze doen het met elkaar, dat gebeurt ook nog veel.daar wil ik even aan toevoegen dat vreemd gaan hem zit in het karakter van iemand. We hebben nu al 2 jaar een relatie, als hij dat van plan was geweest had ik dat wel gemerkt. Liefde is vertrouwen en ik vertrouw hem hierin. Als je van iemand houdt ga je gewoon nooit vreemd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Krullevaer schreef op 20 augustus 2014 @ 01:29:





En dank voor de tip van dit topic Saartjuhzes. Geen dank!
Alle reacties Link kopieren
quote:mwcactus schreef op 20 augustus 2014 @ 12:23:

[...]





Daar hoef je toch niet serieus op in te gaan.



Ik dacht bij KMA eerst aan koemelkallergie.



Maar als het goed is weet hij dit soort dingen hoor. Ik ken iemand die deze opleiding heeft gedaan die wist precies te vertellen waar hij wanneer was. Sterkte met wachten.Klopt, behalve op bivak. Maar dat is logisch zonder telefoon. Nee maar beetje vervelend dat mensen toch weer beginnen over vreemdgaan. Zie je elke keer weer aan bod komen als het gaat over de kma etc. ;) het is gewoon iets wat je altijd kan overkomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:maartje18 schreef op 20 augustus 2014 @ 12:16:

[...]



Haha mijn vriend en massaal vreemd gaan.. nee ;) bedankt verder haha. En op de kma moet je met een voorbeeldfunctie niet dronken aankomen als je weer op de kazerne komt. Dan heb je toch echt wel een zwakke kant laten zien. ;) had ook makkelijk kunnen gebeuren in een wc van een kantoorpand ;)Geloof jij echt dat de cadetten na het stappen niet dronken op de KMA terugkomen omdat ze een voorbeeldfunctie hebben? Die maken zich daar echt niet druk om hoor. Ook bij feestjes op de KMA zelf wordt genoeg gedronken, dus ik ben bang dat je daar iets te naïef in bent. Maar goed, daar wil ik niet mee zeggen dat dat betekent dat hij ook wel vreemd zal gaan.
Alle reacties Link kopieren
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat het niet heel slim is en dat zegt mijn vriend ook ;) maar ik heb niet zo'n drinker als vriend. Komt mooi uit
Alle reacties Link kopieren
Hij is nu nog makkelijk te beïnvloeden door de praatjes van het kader. Wacht maar tot hij wat langer daar rondloopt.

Maar ik was/ben ook niet zo'n drinker en dat was tijdens mijn opleiding op de KMA ook niet zo. Maar van degenen uit mijn peloton die wel flink aan de zuip gingen, werd echt later niet gezegd dat ze hun zwakke kant hadden laten zien o.i.d.

Ik probeer ook niet te zeggen dat jouw vriend nu ineens flink aan de zuip gaat daar. Maar als je iedere week op stap gaat en iets te diep in het glaasje kijkt, zullen ze daar niet zo snel iets van zeggen. Ze verwachten wel dat jij als officier in opleiding verstandig genoeg bent om de volgende ochtend weer netjes op tijd klaar te staan voor inspectie of appel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven