houdbaarheid kipfilet in koelkast

20-08-2014 11:42 15 berichten
Er ligt hier een pak ongeopende kipfilets in de koelkast. Dat is afgelopen zaterdag gekocht en er staat een houdbaarheidsdatum op van 27-8. Ik dacht dat kipfilet niet zo lang te bewaren was. Op google is het meest voorkomende antwoord max 2 dagen (ook ongeopend) of direct invriezen. 1,5 week lijkt dus wel erg lang..



Wat houden jullie aan?
Ik hou de datum van de verpakking aan.
Gewoon zsm. opeten en sowieso altijd je ogen en neus, evt. mond gebruiken om te kijken of een voedingsmiddel nog kan.
Alle reacties Link kopieren
Neem het mee naar de winkel. Ik ben benieuwd naar hun reactie.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Met kip ben ik altijd wel voorzichtig. Na 4 dagen in de koelkast zou ik het open maken en ruiken. Als het ook maar een beetje vreemd ruikt, gaat het weg. Na 4 dagen zou ik het ook niet meer invriezen.
Alle reacties Link kopieren
Dat kan prima hoor, geen zorgen
Ik kijk altijd lang tevoren wat het eerste op moet.
Alle reacties Link kopieren
misschien een drukfout van de leverancier want 1,5 week is idd veel te lang! als je kip koopt gelijk dezelfde dag opeten of gelijk in de vriezer doen..
Waarschijnlijk is het een volgespoten stuk plofkip, die zijn wel effe houdbaar.
Alle reacties Link kopieren
Vindt die kipfilet erg lang houdbaar nu dus nog een week, weet wel dat als ze een pekelbad hebben gehad dat ze langer houdbaar zijn. Pak openen en ruik eraan is het goed dan vandaag gelijk bereiden.
Supermarktkip zal best langer houdbaar zijn dan kip van de scharrelslager denk ik.
Oke gemengde reacties hier.. Volgens mij is het nog wel goed. Het zou trouwens best kunnen dat het plofkip is (komt van de Lidl geloof ik), want ik eet het zelf niet en dus koop het zelf ook niet.



Ik bak vanavond wel één stukje voor degene die het wel eet en de rest gooi ik sowieso weg. Mocht het misgaan dan horen jullie het
Geef het dan aan diegene mee, of voed het aan een huisdier (desnoods die van de buren).



Weggooien is echt zonde. Helemaal van een plofkip.
Alle reacties Link kopieren
Dun gesneden kipfilet die bij de vleesafdeling ligt bij onze C1000 gaat vaak wel minder lang mee. Je hebt ook gerookte kipfilet in de koeler liggen en die is vaak wel 2 of 3 weken houdbaar volgens de datum.
Every white rose has a black shadow
Als hij hygiënisch en zuurstofarm verpakt is dan is kip wel langer houdbaar dan gewoon ingepakt van de slager. Hoe lang is ook afhankelijk van de temperatuur van je koelkast. Verder niet hysterisch doen, maar even ruiken. Kip is niet compleet geurloos, maar het verschil tussen kip die nog prima is en bedorven ruik je wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven