Kind in huis genomen, ons leven gaat veranderen.

13-08-2014 23:17 190 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag over een paar dingen onafhankelijk advies/meningen willen.



De situatie is als volgt;

Mijn zus is afgelopen zaterdag overleden. Wij nemen haar zoon -we noemen hem voor het gemak, X- in huis. We wonen in de VS, zoon zal dus emigreren. Hier in Nederland is geen optie.

Én ik ben zelf zwanger, wat vrijwel nog niemand, ook X niet weet.



Er moeten zoveel dingen besloten en geregeld worden in korte tijd. Heb bijna geen moment rust, de problemen en optie's blijven maar door mijn hoofd gaan. Als ik er met iemand over wil praten, kriig ik vaak het standaard antwoord; dat kan alleen jij beslissen. Nee, ik wil er over praten. Ik wil me meningen horen.



Het grootste probleem ; de Greencard voor X.

We regelen dit met behulp van een advocaat. Omdat ik op papier al officieel voogd ben, heeft hij als mijn kind zijnde recht op een Greencard. Als eerste moest zijn biologische vader, waar maar 1 á 2 keer per jaar contact mee is officieel afstand van zijn voogdij doen, zodat ik de volledige voogdij kreeg. Hij wou al geen voogdij, dus ging hij hier mee akkoord. Via een spoedprocedure is de voogdij officieel door een rechter bekrachtigd. Nu is er dus aanvraag voor een Greencard gedaan met spoed procedure. Dit loopt dus, en is afwachten.



Dan de school;

Hij zal straks naar school moeten in de VS. - hij is hier nog niet echt naar school geweest, alleen proefdraaien. Hoe moet ik een school kiezen? We hebben eigenlijk een paar optie's bij ons in de buurt. Zijn meer scholen, maar die lijken mij niet geschikt. Gaan we voor een wat kleinere school, die het verst van huis is? Of de gemengde school die het dichtbijst is? Of de duurste school, die op de route naar vriend's werk ligt.



Op de kleine school en gemengde school hebben vriendinnen van mij hun kinderen. Hoor wel goede verhalen over de scholen. En er zijn dus vriendinnen die hem eventueel zouden kunnen brengen of ophalen ze moeten er toch al heen.

Maar op beide scholen vind ik naar mijn idee de ' leuke' dingen te weinig. Ze hebben weinig extra's, maar 1 sport vanuit school.



En dan is er nog de dure school, deze school heeft veel extra's waar voor een eigen bijdrage word gevraagd. Dit is ook een wat moderne school, de school benodigd heden zijn ook duurder. Maar vanuit school zijn er meerdere sporten, uitstapjes. En ik vind zeer belangrijk, ze leren vanuit school zwemmen. Maar ik kenner er niemand, waar hij eventueel mee naar school/huis zou kunnen.



Dan werk; Ik wou al minder gaan werken voor de komst van de baby, maar had nog wel even tijd om er over na te denken.

Ik heb 3 baantjes. Heb 1 werk wat ik het meeste doe, en heb er dus 2 baantjes naast. Bij alle 3 kan ik mijn eigen tijd in plannen, maar moet er wel echt tijd in steken.

Mijn 'hoofdwerk' is -sorry weet de Nederlandse benaming niet- ik en een boeken-scout, ik beslis of boeken wel of niet eventueel uitgegeven worden. Ik moet hiervoor héél veel boeken lezen. Ben hier ook wel meerdere uren per dag mee bezig. Aan het einde van de maand moet ik mij verantwoorden, en moet ok met een paar goede boeken komen die ze eventueel kunnen uitgeven. Ook moet ik voor dit werk oo zoek naar goede verhalen, die ik zelf niet schrijf.



Mijn andere baantje is manager van een band. Ik ben hun contact persoon, regel hun optredens etc. Als ik er nog een bandje bij zou doen kan ik er van rond komen. Heb voor nog een band aanbod gehad, maa. wegens tijd gebrek afgeslagen.



En ik ben inkoper voor een vriendin van mij die 3 winkels heeft. Ik zoek artikel die kunnen worden ingekocht voor haar winkel.

Hier kan ik niet van rond komen, maar zou er wel in combinatie met de band van rond kunnen komen. Ook zou ik de mogelijkheid hebben om bij haar in de winkel te kunnen staan.



Ik had nog een werk, die ik 1 periode per jaar deed. Was piloot, en ging een paar weken per jaar vis scholen en walvissen spotten in Alaska. Heb het voor dit jaar al opgezegd zodra ik wist dat ik zwanger was.



Ik kan mijn eigen tijd dus indelen, maar met een kind is er gewoon te weinig tijd om al het werk te doen, hoe leuk ik het ook vind, hij gaat voor. Ik ben mijn moeder eeuwig dankbaar dat er altijd iemand thuis was toen we uit school kwamen, en wil X dit ook bieden.



Financieel is het haalbaar om minder te gaan werken. Mijn vriend werkt op de beurs, en verdient genoeg. We hadden allebei een eigen apartement, maar woonde wel samen. Soms ren week bij hem, dan een week bij mij. Dit doen we al een tijd, we wilde gaan samen wonen maar dit had geen haast. Nu wel, ik wil dat als X mee gaat er een mooie kamer voor hem klaar is. En dat er een thuis is, en geen thuis tussen 2 woningen.

We hebben de knoop al een knoop doorgehakt, we gaan in zijn appartement wonen.



Zoals jullie kunnen lezen, is het op dit moment gewoon 1 grote chaos. Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen. Als ik over het ene na denk, dan kont het volgende al weer. En dit is nog maar het topje van de ijsberg.



Het gene waar ik echt geen idee heb hoe ik het ga aan pakken is, X vertellen dat hij een broertjes/zusje krijgt. Hij is zijn tweeling broer verloren, zijn moeder verloren, word naar een ander continent verhuisd, en als bonus krijgt hij ook nog een broertje of zusje.



Zoals ik al zei, ik wil meningen horen, mensen met ideeen hoe we iets kunnen aanpakken, dingen om over na te denken.
Lieve TO,



Ik heb net al gereageerd in je andere topic dat ik het erg voor je neefje en jullie vindt. Natuurlijk ook van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Dat is een heel mooi iets en daar moet je ook van mogen genieten. Het zou zonde zijn als dat door dit alles helemaal naar de achtergrond verdwijnt.



Rustig ding voor ding regelen. Bij de betreffende scholen langsgaan en kijken waar jullie het beste gevoel bij hebben. Dat zegt vaak al een hoop.



Wat jouw banen betreft, zou ik het even wat rustiger aan doen vooral nu je zwanger bent en je neefje bij jullie komt wonen. Neem de tijd om met hem door te brengen zodat hij zich goed gaat voelen. Ik zou het werk aanhouden wat je graag doet en wat goed te combineren is de rest (tijdelijk) laten vallen. Je geeft aan dat jouw partner genoeg verdient dus het inkomen is dan niet echt een probleem om over te piekeren.



Heel veel succes met het regelen van zaken, je zwangerschap en de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



We willen iedereen vriendelijk verzoeken om on-topic te blijven en het napraat-topic te gebruiken waar deze voor bedoeld is. Mocht men zich hier niet aan houden zullen we helaas volgens het ban-systeem te werk moeten gaan. Er zal in dit topic her en der wat opgeschoond worden om het topic weer prettiger leesbaar te maken.



Met vriendelijke groet,



Moderator Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bah zieke figuren zijn jullie om haar topic te verpesten met jullie onzin praat. Beetje respect zeg.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet zo gek dat een topic een deja vu gevoel kan oproepen.

Kijk maar eens naar de kinder pijler. Hoeveel topics worden er daar wel niet geopend door verschillende forummers met min of mee dezelfde strekking. Maar omdat het alledaags veel voorkomende dingen zijn, kijkt niemand daar van op.

Zodra er in andere unieke verhalen, 1 of 2 dingen hetzelfde zijn is iedereen meteen heel alert. IMHO, hoeft er niet meteen sprake te zijn van trollen. Anders zou je de helft van de to op de kinderpijler als trol moeten bestempelen, als je je alleen puur op overeenkomsten baseert.
Alle reacties Link kopieren
Nou Newmamma, ik vind dit bepaald geen alledaags verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Aureel dat is ook precies mijn punt.
TO hoe is het nu met jullie?
Wat een vreselijke situatie. Gecondoleerd met je zus. Ik vins het heel bijzonder wat je doet voor je neefje en voor je zus natuurlijk. Helaas is dat echt niet zo vanzelfsprekend en ken ik ook minder positieve verhalen van kinderen wiens ouders overleden zijn en noodgedwongen bij een familielid moesten gaan wonen.



Ik kan mij niet voorstellen dat er een betere optie is dan hij hij gewoon met jullie meegaat. Waar hij in een warm gezin komt. De taal heeft hij vast heel snel onder de knie, en hij zal vast snel gewend zijn op school. Wel zou ik inderdaad nog extra begeleiding zoeken. Het kan heel snel lijken alsof er niks aan de hand is bij een klein kind. Maar het gaat er hoe dan ook uitkomen vroeger of later. Verder zou ik de zwangerschap niet verzwijgen. Hij moet er toch aan wennen en zolang duurt een zwangerschap niet.



Ik wil jullie even heel veel sterkte wensen! Het is niet niks allemaal, en dat ook nog met een kindje op komst. Probeer ook een beetje op jezelf te letten, misschien is het voor jou ook wel goed om op den duur met iemand te gaan praten.
Laat ik even beginnen dat ik wekelijks met dergelijke situaties te maken heb werktechnisch, en dat dit gewoon kan. Zo kan to n.a.v. Het overlijden van haar zus voorlopige voogdij hebben gekregen dat na een relatief korte tijd kan worden bekrachtigd.



En nu on topic: TO, kun je je PB aanzetten? Ik kan denk ik wel een eind met je meedenken over je situatie, maar doe dat ihkv herkenbaarheid liever even 'privé'.
Alle reacties Link kopieren
quote:konijn82 schreef op 18 augustus 2014 @ 21:05:

Laat ik even beginnen dat ik wekelijks met dergelijke situaties te maken heb werktechnisch, en dat dit gewoon kan. Zo kan to n.a.v. Het overlijden van haar zus voorlopige voogdij hebben gekregen dat na een relatief korte tijd kan worden bekrachtigd.



En nu on topic: TO, kun je je PB aanzetten? Ik kan denk ik wel een eind met je meedenken over je situatie, maar doe dat ihkv herkenbaarheid liever even 'privé'.Hoe zet ik PB -persoonlijke berichten gok ik- aan?
Alle reacties Link kopieren
quote:LadyZiva schreef op 15 augustus 2014 @ 17:12:

TO hoe is het nu met jullie?



Ja, redelijk.

Ik ben een vrij nuchter persoon, zie de dingen zoals ze zijn. We moeten veder. Maar het is wel echt zwaar, en als bonus worden mijn emotisch ook nog eens heftiger door mijn zwangerschap.



Met mijn ouders gaat het wat minder, voornamelijk mijn moeder. Door haar gezondheids problemen heeft ze goeden en slechte periodes, nu zit ze heel erg in een slechte periode. En het lastigste ze kunnen het niet bij elkaar 'kwijt' mijn moeder is een binnen vetter en wil niet over problemen praten, mijn vader wil voornamelijk praten en herrineringen op halen. Hij begint ook al een beetje over toekomst plannen te praten, hij wil dan gewoon kletsen om ergens anders aan te denken.



Met neefje gaat het redelijk. Hij wil nog steeds niet alleen slapen. - dit was een probleem die hij eerder al had, voor het overlijden van zijn moeder. Hij ziet mensen en er zit een monster onder zijn bed.- Dit is nu versterkt. Hij slaapt nog bij ons, vriend blijft s'avond bij hem tot hij slaapt. Ook heeft hij veel vragen. Hij is bang dat we niet terug komen als we even weggaan. Hij was al een moeilijke eter, nu is hij nog moeilijker in het eten. Hij wil veel lichamelijk contact, handje vast houden, knuffelen. Vaak moet hij dan ook opeens huilen. Hij gaat geen dingen uit zichzelf doen, maar als wij met lego bouwen beginnen dan gaat hij wel kijken even later gaat hij mee spelen en vervolgens zit hij wel alleen te spelen.



We hebben wat tegenslagen met de Greencard.



Vriend bedoeld alles goed. Maar hij is een zeer aanwezig persoon. Ik heb hem heel vriendelijk het verzoek gedaan of hij asjeblieft op zijn computer wil gaan werken. Hij is zo druk. Normaal vind ik zijn enthousiastme leuk, maar nu even niet.
Oeh... Hoe zet je je prive berichten aan... Uhm... Geen idee eigenlijk, hoe mij dat is gelukt



Iets bij je instellingen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Vriend bedoeld alles goed. Maar hij is een zeer aanwezig persoon. Ik heb hem heel vriendelijk het verzoek gedaan of hij asjeblieft op zijn computer wil gaan werken. Hij is zo druk. Normaal vind ik zijn enthousiastme leuk, maar nu even niet.Dat belooft nog wat als jullie gaan samenwonen, er een baby onderweg is en er een heel verdrietig jochie bij jullie komt wonen die zijn moeder, grootouders, vriendjes en omgeving mist en moet wennen aan relatief nieuwe mensen, een andere taal en omgeving en nieuwe vriendjes moet maken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:yadan schreef op 19 augustus 2014 @ 13:35:

[...]



Met neefje gaat het redelijk. Hij wil nog steeds niet alleen slapen. - dit was een probleem die hij eerder al had, voor het overlijden van zijn moeder. Hij ziet mensen en er zit een monster onder zijn bed.- Dit is nu versterkt. Hij slaapt nog bij ons, vriend blijft s'avond bij hem tot hij slaapt. Ook heeft hij veel vragen. Hij is bang dat we niet terug komen als we even weggaan. Hij was al een moeilijke eter, nu is hij nog moeilijker in het eten. Hij wil veel lichamelijk contact, handje vast houden, knuffelen. Vaak moet hij dan ook opeens huilen. Hij gaat geen dingen uit zichzelf doen, maar als wij met lego bouwen beginnen dan gaat hij wel kijken even later gaat hij mee spelen en vervolgens zit hij wel alleen te spelen.



Heel, heel herkenbaar. Ik zeg het nogmaals: zoek hulp.
quote:sabbaticalmeds schreef op donderdag 14 augustus 2014 15:00 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="LadyZiva in "Kind in huis genomen, ons leven gaat ver..."" class="messagelink">LadyZiva schreef op 14 augustus 2014 @ 14:56</a>:</b>

[...]





In de OP staat duidelijk dat dat al geregeld is! En advocaten en rechters hebben geen vaste zomervakanties. Die zijn gewoon beschikbaar.</div></blockquote>

Nee hoor, kijk maar in haar andere topic daar staat:

"We moeten een Greencard regelen, we moeten een paspoort regelen, de vader moet officieel afstand doen van zijn voogdij, we dachten dat hij die niet had maar omdat zoon erkend is heeft hij voogdij."



De vader heeft dus voogdij en dat betekent dat een rechter TO moet toewijzen als voogd. Ik zie niet hoe dat in een paar dagen geregeld kan zijn, zelfs niet in geval van een voorlopige voorziening. Ik hoor graag hoe het dan wel geregeld is. Is dit dan in de loop der jaren veranderd? Voorheen betekende erkennen niet dat je ook gezag/voogdij had. Alleen moeder heeft dan de voogdij. Gedeelde voogdijschap moest na de geboorte apart aangevraagd worden. Bij mij ging het iig zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven