date heeft geen geld..

18-08-2014 15:21 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorige week een date gehad met een super leuke man. Alleen 2afknappers. Hij zei dattie mn drankjes niet kon betalen omdat hij geen geld had. Uiteindelijk had hij toch betaald want de rekening viel mee. Daarna zei hij dat hij graag iets wilde gaan doen mar ook daar heeft hij geen geld voor.hij had afgelopen weekend 2familiefeestjes waarbij hij al wat geld had moeten bijleggen.toen ik samen met hem door de stad liep wilde hij bij macdonalfs wat eten maar uiteindelijk niet gegaan omdat ik geen honger had. Daarna vertelde hij dattie grag wilde winkelen maar helaas te weinig geld. Hij is 30 en heen fulltime baan en geen auto. Halfjaar geleden is zn auto gestolen en is aan t sparen voor een nieuwe, daarom kan hij ook niet op vakantie..hij wil gewoon een 2de hans volkswagen polo. Vind t

Raar allemaal. Als ik hem ernaar vraag zeggtie dat hij gewoon kan sparen en rondkomen.

Afkappen of ben ik te streng hierin?

Ohja hij begreep niet wat assertief en extravert betekende..
Alle reacties Link kopieren
Ik weet t niet..hij wilde het er verder niet over hebben.
Na 2 dates een onthulling over een drugsverleden waar je verder niets van mag weten... Ik zou er denk ik voor passen.
Alle reacties Link kopieren
Hij gooit een bom onder jullie eventuele relatie en dan mag je er niet over praten? vaaaaaaaaaag Bedenk goed dat een verslaving niet zomaar over is. Je kunt stoppen met de drugs maar de verslaving is altijd blijvend, je geneest er nooit van. Vaak krijgen verslaafden die stoppen een andere verslaving.
Ik ben vrijgezel, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen
Alle reacties Link kopieren
Hij wil derest pas vertellen wanneer hij zich daarover op zn gemak voelt..nog een date aankijken of afkappen?
Alle reacties Link kopieren
Sjesus zeg.. Wat een beladenheid allemaal.. Een date moet toch leuk zijn? Nu al geneuzel over geld.. nu weer die verslaving.. Het zou de mijne niet zijn.. Zoek toch lekker verder naar een date die zonder zorgen is, en alles op een rijtje heeft. Dat maakt het leven toch een stuk aangenamer?! Je kan nu toch kiezen? Tis immers nog maar een date. Exit. Volgende. Wat haal je je anders toch allemaal op de nek..
Afkappen. Woonde hij toen al op zichzelf? Dan komt mijn beroepsdeformatie weer om de hoek kijken en zit hij in de schuldsanering. Daarnaast: wil jij een relatie met een (ex)drugsgebruiker? Iemand die best eens terug kan vallen, ook al roept ie nog zo hard van niet? En een problematische jeugd?



Ga jij zijn hulpverlener worden of zo? Je mag best kiezen voor iemand zonder issues. Mij klinkt het nu al in de oren dat hij alle sores uit zijn verleden als excuus zal gaan gebruiken voor wat er nog te gebeuren staat. Ik zou uit voorzorg passen.
Alle reacties Link kopieren
Indien je denkt dat 'derest' 1 woord is dan zou ik mij om de taaltechnische zaken ziet zo veel zorgen meer maken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:1datzalwel schreef op 19 augustus 2014 @ 16:39:

Sjesus zeg.. Wat een beladenheid allemaal.. Een date moet toch leuk zijn? Nu al geneuzel over geld.. nu weer die verslaving.. Het zou de mijne niet zijn.. Zoek toch lekker verder naar een date die zonder zorgen is, en alles op een rijtje heeft. Dat maakt het leven toch een stuk aangenamer?! Je kan nu toch kiezen? Tis immers nog maar een date. Exit. Volgende. Wat haal je je anders toch allemaal op de nek..D'n spijken op z'n bolletje! Als de 3e date niet leuk is (of hij nou een fiets of een vliegtuig heeft en je bij de Mac of de Febo eet), dan zou ik afhaken. Het begin van een relatie hoort leuk te zijn. Het begin van het begin helemáál. Desnoods gaat hij twee uur jongleren op straat voor cash terwijl jij ernaast buikdanst. Tevens een topverhaal voor de kleinkinderen!
Alle reacties Link kopieren
Dat is natuurlijk een beetje krom, zo'n mededeling doen en je verder geen vragen laten stellen. Is ie soms bang dat jij hem op date 3 een snuifje aanbiedt?
Alle reacties Link kopieren
Heel vreemd. Ik zou er nu mee stoppen. Grote kans dat er in een toekomst met hem meer narigheid staat te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Daten hoort leuk te zijn en geen gedoe

Ieder mens heeft zijn / haar bagage maar het is maar net hoe iemand daarmee om gaat
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 19 augustus 2014 @ 09:55:

Mijn man vroeg ook toen we afgesproken hadden ( was geen date) of we een patatje gingen halen, ik zei ok. Toen zei hij dat ik wel mijn eigen patatje moest betalen want hij had niet genoeg geld bij zich...Toen dacht ik wel wat een cheapo zeg..Maar hij had een goed excuus en nu jaaaaren later weet ik dat hij gewoon heel bewust met geld omgaat en hij genoeg te besteden heeft maar niet klakkeloos met geld strooit.(..Waarom dan iemand uitnodigen? Ik vind het raar, het is geen kreeft met champagne toch? Ik zou me af vragen hoeveel iemand voor me over heeft als die niet eens een patatje zou willen betalen.
quote:sunshine-9 schreef op 19 augustus 2014 @ 16:37:

Hij wil derest pas vertellen wanneer hij zich daarover op zn gemak voelt..nog een date aankijken of afkappen?Eh...nee. Dit zou voor mij wel de deur dicht doen.
Alle reacties Link kopieren
jj
Zo als mijn date zo weinig geld zou hebben zou ik benieuwd zijn of ze dan wel in natura wil betalen
quote:simone789 schreef op 20 augustus 2014 @ 15:39:

hoeveel kost een patatje? 2 euro ofzo? tjemig.....



ik vind dit overigens allemaal wel heel nederlands hoor, zo ontzettend zuinig en weinig galant.



ik denk dat de doorsnee italiaanse of spaanse man hierover echt verbijsterd zou zijn.



in nederland verwachten mannen vaak al dat een date gezamenlijk betaald wordt.... maar wat ik eigenlijk ook vindt: als vrouw sta je een uur voor de spiegel voor make up en je haar te doen en je helemaal mooi aan te kleden. een panty aantrekken zonder er halen in te krijgen kost mij al 5 minuten.



dan komen de kosten voor al je uiterlijk onderhoud er nog bij. mijn kapper kost bv voor knippen en verven zo'n 120 euro... de meeste mannen zijn voor knippen nog geen 30 euro kwijt. lakken nagels e.d.



kosten kleding (zijden rokje enzo) en schoenen (mooie hakken)- tja het oog wil ook wat zeggen de mannen dan.



dus als ik alle kosten en tijd meeneem die ik in mn uiterlijk steek, plus circa 20% minder verdiensten als vrouw zo gemiddeld als een doorsnee man. dan vind ik echt dat een man voor de date mag betalen.



wat jullie?



Nou simone



Als ik ga bedenken hoeveel tijd ik besteed om mijn goddelijke lichaam zo goddelijk te houden en dat omzet naar mijn marktconforme uurtarief dan ben jij voor 1 date met mij meteen een diner in een sterrenrestaurant kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Gezien drugsverhaaltelefoontje: Next.



Er is een internet vol leuke mannen.
Sorry maar wat een vaag figuur..met rare acties... NEXT
Alle reacties Link kopieren
quote:badmeester schreef op 20 augustus 2014 @ 15:43:

[...]



Als ik ga bedenken hoeveel tijd ik besteed om mijn goddelijke lichaam zo goddelijk te houden en dat omzet naar mijn marktconforme uurtarief dan ben jij voor 1 date met mij meteen een diner in een sterrenrestaurant kwijt.







hoeveel tijd om je lichaam in goddelijke vorm te houden = omgezet naar jouw uurtarief = diner in sterrenresto.



nou, een sterrenresto in nederland... das max 2 sterren toch? meer is hier niet te vinden in ons kikkerlandje. om voor jou te betalen... dat is 300 tot 500 euro max. dan.



laten we dan ff terugrekenen. ik neem het ruim - 500 euro diner = jouw uurtarief = hoeveel tijd je steekt om in vorm te blijven.



dat is dan 2 uur per week? anders daalt je uurtarief onder de 250 euro



en dan heb je ook nog eens niet meegenomen de tijd die je kwijt bent aan het uit eten gaan an sich. in aanmerking genomen dat je in je ouwe sloffie komt binnengewandeld en dus op trainen na geen tijd / geld in je uiterlijk steekt....



missch een cursusje zakelijk flirten bij mij volgen ??



op naar een hoger uurtarief, ook voor jou is er hoop badmeestertje!!
quote:simone789 schreef op 20 augustus 2014 @ 17:18:

[...]









hoeveel tijd om je lichaam in goddelijke vorm te houden = omgezet naar jouw uurtarief = diner in sterrenresto.



nou, een sterrenresto in nederland... das max 2 sterren toch? meer is hier niet te vinden in ons kikkerlandje. om voor jou te betalen... dat is 300 tot 500 euro max. dan.



laten we dan ff terugrekenen. ik neem het ruim - 500 euro diner = jouw uurtarief = hoeveel tijd je steekt om in vorm te blijven.



dat is dan 2 uur per week? anders daalt je uurtarief onder de 250 euro



en dan heb je ook nog eens niet meegenomen de tijd die je kwijt bent aan het uit eten gaan an sich. in aanmerking genomen dat je in je ouwe sloffie komt binnengewandeld en dus op trainen na geen tijd / geld in je uiterlijk steekt....



missch een cursusje zakelijk flirten bij mij volgen ??



op naar een hoger uurtarief, ook voor jou is er hoop badmeestertje!!Ik zal het nog een keer uitleggen. Als ik mijn tarief voor mijn werk moet omrekenen kom ik op 150 euro per uur. Als ik dan uitga van 10 uit sporten per week voor mijn goddelijke lichaam. En de rest qua kleding etcetera achterwege laat. Dan is een zo'n twee sterren diner dus echt niet voldoende dan maak ik nog steeds verlies-:)
quote:simone789 schreef op 20 augustus 2014 @ 15:39:

hoeveel kost een patatje? 2 euro ofzo? tjemig.....



ik vind dit overigens allemaal wel heel nederlands hoor, zo ontzettend zuinig en weinig galant.



ik denk dat de doorsnee italiaanse of spaanse man hierover echt verbijsterd zou zijn.



in nederland verwachten mannen vaak al dat een date gezamenlijk betaald wordt.... maar wat ik eigenlijk ook vindt: als vrouw sta je een uur voor de spiegel voor make up en je haar te doen en je helemaal mooi aan te kleden. een panty aantrekken zonder er halen in te krijgen kost mij al 5 minuten.



dan komen de kosten voor al je uiterlijk onderhoud er nog bij. mijn kapper kost bv voor knippen en verven zo'n 120 euro... de meeste mannen zijn voor knippen nog geen 30 euro kwijt. lakken nagels e.d.



kosten kleding (zijden rokje enzo) en schoenen (mooie hakken)- tja het oog wil ook wat zeggen de mannen dan.



dus als ik alle kosten en tijd meeneem die ik in mn uiterlijk steek, plus circa 20% minder verdiensten als vrouw zo gemiddeld als een doorsnee man. dan vind ik echt dat een man voor de date mag betalen.



wat jullie?



Ik dof mijzelf niet op voor een man om zo de keuring maar te behalen. Ik dof mij op voor mijzelf, ook als ik niet op date ben. Dat het oog van de man ook wat wil, zal mij op een eerste date aan mijn spreekwoordelijke reet roesten. Daarnaast verdien ik mijn eigen centen, dus ik zal nooit te beroerd zijn om de portemonnee te trekken.



Daarbuiten moet je eens over je salaris gaan praten, die 20% minder zit toch echt in jezelf. Sterker nog, het hele glazen plafond zit in jezelf.



Ik vind je enorm ongeëmancipeerd. Het is leuk als een man een date betaalt, net als dat het leuk is als ik voor de man eens betaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:simone789 schreef op 20 augustus 2014 @ 15:39:

hoeveel kost een patatje? 2 euro ofzo? tjemig.....



ik vind dit overigens allemaal wel heel nederlands hoor, zo ontzettend zuinig en weinig galant.



ik denk dat de doorsnee italiaanse of spaanse man hierover echt verbijsterd zou zijn.



in nederland verwachten mannen vaak al dat een date gezamenlijk betaald wordt.... maar wat ik eigenlijk ook vindt: als vrouw sta je een uur voor de spiegel voor make up en je haar te doen en je helemaal mooi aan te kleden. een panty aantrekken zonder er halen in te krijgen kost mij al 5 minuten.



dan komen de kosten voor al je uiterlijk onderhoud er nog bij. mijn kapper kost bv voor knippen en verven zo'n 120 euro... de meeste mannen zijn voor knippen nog geen 30 euro kwijt. lakken nagels e.d.



kosten kleding (zijden rokje enzo) en schoenen (mooie hakken)- tja het oog wil ook wat zeggen de mannen dan.



dus als ik alle kosten en tijd meeneem die ik in mn uiterlijk steek, plus circa 20% minder verdiensten als vrouw zo gemiddeld als een doorsnee man. dan vind ik echt dat een man voor de date mag betalen.



wat jullie?

Haha, wat een waanzin, met jou zou ik gauw klaar zijn!!

Belachelijk trouwens om zoveel geld uit te geven aan je uiterlijk, waarom? Beetje onzeker of ben je zonder zulke investeringen niet om aan te zien?
En nou is het afgelopen!
quote:nbk schreef op 21 augustus 2014 @ 09:38:

[...]



Haha, wat een waanzin, met jou zou ik gauw klaar zijn!!

Belachelijk trouwens om zoveel geld uit te geven aan je uiterlijk, waarom? Beetje onzeker of ben je zonder zulke investeringen niet om aan te zien?Precies, zo'n totebel om onder een stolpje te zetten. Met d'r zijden rokje...
Alle reacties Link kopieren
Zit hij misschien og in een 'hulptraject' dat hij daarom misschien 'gierig ' is....





Hij is wat dit betreft wel eerlijk tegen je..Als hij 'open kaart' met je wil spelen zou ik eerst een goed gesprek met hem aangaan waarin jij alles kan en mag vragen aan hem wat betreft zijn verslavin..
quote:simone789 schreef op 20 augustus 2014 @ 15:39:

hoeveel kost een patatje? 2 euro ofzo? tjemig.....



ik vind dit overigens allemaal wel heel nederlands hoor, zo ontzettend zuinig en weinig galant.



ik denk dat de doorsnee italiaanse of spaanse man hierover echt verbijsterd zou zijn.



in nederland verwachten mannen vaak al dat een date gezamenlijk betaald wordt.... maar wat ik eigenlijk ook vindt: als vrouw sta je een uur voor de spiegel voor make up en je haar te doen en je helemaal mooi aan te kleden. een panty aantrekken zonder er halen in te krijgen kost mij al 5 minuten.



dan komen de kosten voor al je uiterlijk onderhoud er nog bij. mijn kapper kost bv voor knippen en verven zo'n 120 euro... de meeste mannen zijn voor knippen nog geen 30 euro kwijt. lakken nagels e.d.



kosten kleding (zijden rokje enzo) en schoenen (mooie hakken)- tja het oog wil ook wat zeggen de mannen dan.



dus als ik alle kosten en tijd meeneem die ik in mn uiterlijk steek, plus circa 20% minder verdiensten als vrouw zo gemiddeld als een doorsnee man. dan vind ik echt dat een man voor de date mag betalen.



wat jullie?

OMFG



Deze post zou op een vaste pagina op het Viva forum moeten. Zonder mogelijkheid om commentaar te geven. Gewoon, ter overdenking.



Slik je wel? Voor al dat geld verwacht ik dat wel een beetje hoor. Op de eerste date, welteverstaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven