Ik zie m'n ex weer.. toekomst of niet?

20-08-2014 14:30 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Halloo iedereen, ik ben 23 en heb een ex van 28. Hij is een van de eerlijkste, oprechtste en grappigste mannen die ik ken. Mijn ex en ik hebben bijna 2 jaar een relatie gehad en daarvan 1 jaar samengewoond. Het ging uit tussen ons omdat onze levensfases niet overeenkwamen en omdat we met veel vervelende situaties te kampen kregen die veel ruzies veroorzaakte. Met pijn in onze harten hebben we er een eind aan gemaakt.. Nu een driekwart jaar later zie ik hem weer veel en zijn onze gevoelens nog steeds hetzelfde.



Ik ben een student en zit nu in m'n eindfase van een veelbelovende studie en mijn ex heeft een eigen bedrijf in van alles en nog wat. Zo is hij laatst gestopt met schoonmaken omdat hij daar ongelukkig van werd en is hij een cursus in sloten maken begonnen. Hij is slim, hardwerkend, heeft nooit een opleiding gevolgd en wil graag veel geld verdienen. Ik vraag me af of ik een toekomst met hem heb.. Ook omdat hij verslaafd is aan blowen. Ik heb vaak het gevoel dat hij van dag tot dag leeft waardoor ik niet een goed toekomstperspectief of bepaalde zekerheid met hem zie. Zo heeft hij ook een aantal jaar van zijn leven ook tijdens onze relatie in drugs gedeald om geld te verdienen. Ik heb het gevoel dat hij erg zoekende is naar wat hij leuk vindt maar nooit echt initiatief neemt om er echt iets serieus van te maken. Zoals een studie volgen.



Ik vraag me af of ik me aanstel en hem moet nemen zoals hij is en me er dus ook bij moet neerleggen dat de toekomst die ik met hem heb niet een zekerheid is of zit hier echt geen toekomst in?
Alle reacties Link kopieren
@Viva-amber ik herken me heel erg in jou verhaal. Nadat het uit was wilde ik ook niks meer van hem vernemen maar uiteindelijk vergeet je alle slechte dingen en mis je iemand om wie hij is en niet om wat hij doet. Mijn eis aan hem is ook dat ik wil dat hij iets aan zijn toekomst doet en niet meer gaat dealen willen we ooit weer een relatie aan gaan. En nu zit ik hier en zie ik hem toch en mis ik hem toch.. Het is zo egocentrisch omdat hij niet begrijpt dat zijn beslissingen niet alleen hem beïnvloeden maar ook mij.. Wanneer en waarom was voor jou het moment om er een punt achter te zetten?
Alle reacties Link kopieren
Dit heeft echt geen enkele zin hoor zo een ultimatum die je niet meent. Is het niet dealen, dan is het wel gebruik, is het geen gebruik dan is het rare vrienden uit het milieu, is het dat niet dan is het wel dat hij zich niet bezig houdt met de toekomst, dan wel dat hij eigenlijk heel individualitisch en ook wat egocentrisch is (en oppervlakig en oppertunistisch). Jij hebt een droombeeld van wie hij zou kunnen zijn, maar dat is een zeepbel. Zijn gedrag zegt heel veel over wie hij echt is. Je mist niet wie hij is, je mist de illusie die niet bestaat.

Tegenwoordig loop ik heel hard weg van mannen zonder inhoud die roepen dat zij snel geld willen verdienen. Of het nou drugs is, multilevelmarketing of het najagen van roem. Drugs is het ergste want het is strafbaar, verslavend en negatief.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je zit aan het eind van een veel belovende studie. Alleen daarom zou ik het niet doen. Iemand die ik ken kon een high profile baan krijgen en haar hele achtergrond werd doorgelicht. Haar vriend had vroeger ook een crimineel akkefietje gehad en zij kon haar baan vergeten.



Dat is dus nog buiten het feit dat iemand die alleen functioneert als hij stoned is niet gezellig is.
Alle reacties Link kopieren
Wat waterplant zegt is waar. Ik kan voor bepaalde delen van mijn functie ook nog doorgelicht worden. De bal kan raar rollen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
En waarom is deze man een lot uit de loterij?
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 20 augustus 2014 @ 16:30:

Wat is er nu anders dan 9 maanden geleden? Jullie zijn alleen 9 maanden ouder geworden.

Verder is hij nog steeds een impulsief persoon, doet wat hem te binnen schiet, heeft geen lange termijn doelen, dealt om geld te verdienen, is verslaafd aan blowen...



Natuurlijk wil HIJ het wel proberen met jou he. Jij bent verantwoordelijk, denkt na over de lange termijn, wenst zekerheid. Dus kan hij prachtig op jou leunen terwijl jij hem 'helpt' in zijn zoeken naar zijn passie, onderwijl blowend, baan hoppend en lanterfantend. Jij zorgt wel dat hij niet onderuit gaat.



Wil jij een vriend of wil jij een Project? Wil jij een vriendin zijn of wil jij een hulpverlener zijn? Hou het uit, zorg dta je hem niet meer tegenkomt.deze dus
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
quote:annmarie22 schreef op 20 augustus 2014 @ 20:57:

@Viva-amber ik herken me heel erg in jou verhaal. Nadat het uit was wilde ik ook niks meer van hem vernemen maar uiteindelijk vergeet je alle slechte dingen en mis je iemand om wie hij is en niet om wat hij doet. Mijn eis aan hem is ook dat ik wil dat hij iets aan zijn toekomst doet en niet meer gaat dealen willen we ooit weer een relatie aan gaan. En nu zit ik hier en zie ik hem toch en mis ik hem toch.. Het is zo egocentrisch omdat hij niet begrijpt dat zijn beslissingen niet alleen hem beïnvloeden maar ook mij.. Wanneer en waarom was voor jou het moment om er een punt achter te zetten?

Als jij eist dat hij doet wat jij wil is al een totaal verkeerde start.



Deze man past dus gewoon niet bij jou. Klaar. Einde verhaal. Je moet niet iemand veranderen willen om samen te kunnen zijn. Want hij mag het dan ook bij jou doen he? Als jullie elkaar niet accepteren zoals jullie zijn, gaat het mis. En het is al mis gegaan. Waarom dan nog weer proberen te lijmen wat er mis was? Werkt niet. Accepteer dat.



En hij verteld je niet alles uit bescherming? De dag dat iemand voor mij gaat bedenken wat ik beter wel of niet kan horen, terwijl het mij wel degelijk aangaat is de dag dat ik hem eruit zet.

Straks wonen jullie samen en ben je zwanger en uit bescherming verteld hij dan maar even niet dat hij weer aan het dealen is. Of vreemd gaat. Of uit bescherming verteld hij maar niet dat hij is ontslagen. Nee hoor, iemand die deze tactiek hanteert is manipulatief en leugenachtig. Niet meer aan beginnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven