Inspiratie gezocht voor woonkamer, makkelijk uit te voeren

20-08-2014 19:09 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het forum al wat langer kennende, hoop ik op wat leuke inspiratie waar ik misschien zelf nooit op was gekomen. Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar kan wel inspireren. Ik wil binnenkort mijn woonkamer veranderen. Het liefst zou ik totale wijziging door voeren, ben inmiddels wel weer uitgekeken op het huidige behang, verf, gordijnen etc. Realisme maakt dat dit iets subtieler zal worden. Het budget is er niet voor om zo groot te wijzigen maar ook de praktische mogelijkheden ontbreken.



Ik ben volledig bedlegerig en plan is dat ik van slaapkamer verhuis naar woonkamer. Heeft al aardig wat voeten in de aarde qua aanpassingen en voorzieningen die geregeld moeten worden en vooral hoe lang dat duurt. Maar goed, gelukkig is er veel en kan er veel. Woonkamer wordt dus praktisch 24/7 mijn leefomgeving. Wil dus iets niet dodelijk saais maar het moet ook lang mee kunnen en niet snel op uit gekeken zijn. Uitstraling is snel te wijzigen door bijv een groot plaid oud over bank in andere stijl, andere kussentjes etc. Dat zal in mijn situatie niet veel helpe/is beperkt de mogelijkheid voor. Ruimte is beperkt en veel wordt gebruikt voor noodzakelijke zaken. Denk aan oppervlakte om met rolstoel te bewegen waar nodig, ruimte rondom bed zal handig ingepland moeten worden voor zaken die voor het grijpen moeten zijn heb nu een 3 laden kastje, zak aan muur en plank bij voeten maat veel te weinig ruimte). Ook zal er een klein model koelkastje bij bed komen zodat ik die vanaf bed kan bereiken.



Door de lay out van de woonkamer ben je met puur dat bed en ruimte naast bed voor zooi, overstap en verzorging al de ene helft van de woonkamer "kwijt". Dan is er nog ruimte voor een klein zitgedeelte schuin tegenover (beetje onhandige indeling gemaakt bij de bouw, zit een looproute tussen dus). Dat zal qua ruimte al plannen worden om zitgelegenheid te maken voor bezoek (nu een drama op kleine slaapkamer). Speel met het idee van 2 kleine stoeltjes die iets meer comfort zijn en opklapbare stoelen voor erbij ofzo. Ook zal er in de woonkamer een pax-kast komen (voor de ikea kenners) van 1 meter als onderdeel van mijn medische bergruimte. Open keuken is "naast" gedeelte van de woonkamer waar mijn bed komt, met muur tussen de keuken en be - deel zo gezegd. Weinig meubilair maar dan is het ook al behoorlijk volle boel, zowel qua beweegruimte kunnen houden als gevoelsmatig vol voelen. Redelijk klein met vooral een onhandige indeling.



Momenteel is de woonkamer een afwisseling van behang en geschilderde muren, grotendeels aquarium blauw en appeltjes groen, met naar de keuken toe hetzelfde blauw gecombineerd met bruin in een behangetje. Ik ben wel van de kleuren, beetje knallertje af en toe. Past bij me en heeft een rustgevende en positieve, optimistische uitwerking. Na 10+ jaar alleen inmiddels wel weer gezien en zin in anders. Als ik kon toveren was het geen enkel probleem, maar dat kan natuurlijk niemand en dus ben ik op zoek naar inspiratie, leuke ingevingen etc hoe ik de boel drastisch kan veranderen maar voor een beperkt budget en met beperkte inspanning.



Zelf kan ik dus niet bepaald even een kwast hanteren. Achterban is hierin ook niet onbeperkt. Ouders doen het met liefde als ik zou vragen, maar trekken ze fysiek ook niet echt meer met hun eigen fysieke beperkingen. Schilderen is sowieso geen optie, denk ik. Ik kan niet tegen bestanddelen die vrij komen tijdens schilderen en praktijk heeft geleerd dat dit tot week of 2 na schilderen kan duren (incl goed luchten etc). Waar mogelijk wil ik wijzigingen laten doen op momenten dat ik toch al afwezig ben, aangezien iets sufs als dat soort dingen om me heen fysiek al teveel van me vergt. Dus, proberen te plannen tijdens ziekenhuisbezoekjes en opnames of volgend jaar tijdens vakantie. Korte snelle dagdeel acties zou ideaal zijn. Heb geweldige vriendinnen, maar allemaal op grote afstand en/of zelf ook dusdanig in de lappenmand dat hierin niet van hen (veel) hulp verwacht mag worden. Familie: laten we het houden op veelal te druk of te.... laat maar zitten. In de praktijk komt het dus neer op lieve zeer welwillende ouders, aantal kennisjes en bijv hulp die zo lief is om buiten haar werkuren eens een extra dingetje te doen.



Waardeer mijn kleine maar gouden achterban enorm en wil het ook voor hen beetje haalbaar houden. Wil niet dat ze om mij zichzelf de kreukels in werken. Kortom idealiter hoop ik dus leuke wijzigingen door te kunnen voeren die niet al te veel tijd en/of fysieke belasting kosten. Voor mezelf zou idealiter het eind resultaat een hele andere uitstraling zijn, waar ik weer langere tijd mee vooruit kan, me prettig bij voel en ook al ken ik het na 365 dagen 24/7 van haver tot gort dat het nog niet totaal de keel uithangt of bijv makkelijk genoeg te wijzigen is tot iets waar ik me weer lekker bij voel.



Eerste beginnetje is er, in de zin dat ik eindelijk een merk dekbedovertrek heb gevonden naar mijn smaak en die voldoet aan de vele fysieke criteria. Meteen dus een aantal verschillende prints/kleuren ingeslagen en van plan dat ook uit te breiden, wetende hoe die ene print van hoes of fleecedeken me blij kan maken en de uitstraling van mijn leefomgeving positief kan veranderen.



Overweeg andere gordijnen, maar moet daarvoor ook eerst afwachten tot bekend is welke aanpassingen op welk (e) systemen precies komen. Dit zal op omgevingsbesturing komen (voor onbekenden; daarmee kan ik vanaf bed gordijnen bedienen) om te weten waar ik eventueel rekening mee moet houden qua stof, wijze van ophangen etc.



Lang verhaal, maar eigenlijk een vraag: wie vind het leuk om mee te denken hoe ik de woonkamer makkelijk en betaalbaar totaal van uitstraling verander en leuk genoeg houd om intensief langere tijd me prettig thuis bij te voelen. Sta open voor zowel hele praktische insteek hoe eea uit te voeren als creatieve insteek met pics van voorbeelden etc.
when you wish upon a star...
quote:Pixiedust schreef op 20 augustus 2014 @ 21:06:

Neem bijv het voorbeeld van Korenwolf met opbergen naast bed. Op zich prachtige idee en heel creatief. Alleen geen combi met mijn lijf. Mijn bewegen is beperkt. Simpel gezegd geen rekken, strekken, trekken, tillen etc. Armen bewegen is dmv bovenarm tegen de romp en dan beetje onderarm beweegruimte die je nog hebt op ellebooghoogte. Heb bijv in de slaapkamer zo'n jaren 80 koord naast het bed waar je de lamp mee aan of uit kan doen. Jaren veel plezier van gehad maar inmiddels te zwaar. Stekkertje stopcontact in of uit, drama, elektrisch verstelbaar bed maar problemen met de knopjes indrukken.

Ach! Wat jammer. Ik was er al een beetje bang oor toen ik het typte. Je ligt niet voor je lol in bed natuurlijk.
Wacht, deze is heel voordelig geprijsd: http://m.marktplaats.nl/a ... f8598c624&previousPage=lr
Alle reacties Link kopieren
Fotogordijn gaat onder de favorieten, thanks. Leuke optie voor de deur inderdaad, al dan niet met gekleurde plaat eronder om zo inval te verminderen en foto's alle aandacht te geven.



Idem met beschilderen van doeken of lamellen. Leuk, kan goed indrogen elders, kan makkelijk wisselen al naar mijn bui en ook geen 13-in-dozijn in mijn omgeving voor zover ik weet/hoor/zie qua interieur. Zijn de mogelijkheden eigenlijk eindeloos in.



NummerZoveel; ja alle bases zijn een probleem qua verf. Naam helaas kwijt, allergoloog heeft het destijds goed uit gelegd. Er zit een bepaald bestanddeel in alle soorten, dus ook bijv die op waterbasis, waar ik op reageer. Is niet zo zeer de geur, maar dat bestanddeel dat vrij komt. Heb zo veel vaker een reactie gehad, niets geroken want goed gelucht en paar dagen geleden dat men geschilderd had maar dan was het toch raak met een reactie. Op zich heel goed mee te leven, maar onderhoud of briebels voor een andere inrichting moet gewoon even goed gepland.





Wildvreemde ziet er leuk uit! Geen optie voor op bed alsin beddengoed zelf denk ik (lijf is nogal eigenwijs qua stoffen etc), maar zou een wel leuk kunnen werken om het frame van bed mee aan te pakken. Weet nog niet hoe mijn nieuwe bed eruit zal zien, maar aangezien het een bed van zorgverzekering is zal uiterlijk wel niet enorm wauw zijn. Hiermee is het goed naar eigen smaak te wijzigen zonder te beschadigen. Eens kijken of ik tegen die tijd mijn moeder weer aan de brei krijg. Of haken, daar kan het vast ook mee en deed ze vroeger heel veel.



Leuk! Suf dat ik daar niet eerder bij heb stil gestaan, hoe simpel en drastisch je zo uiterlijk van een meubel en dus hele kamer kunt wijzigen. En dat terwijl ik dergelijke dingen al jaren doe met rolstoel etc. Waar forum allemaal niet goed voor is!
when you wish upon a star...
Alle reacties Link kopieren
quote:korenwolf schreef op 20 augustus 2014 @ 21:18:

[...]



Ach! Wat jammer. Ik was er al een beetje bang oor toen ik het typte. Je ligt niet voor je lol in bed natuurlijk.Och, ik had ook gewoon megalui kunnen zijn.
when you wish upon a star...
Voor elk slokje een hulpverlener roepen: bij de outdoorwinkels verkopen ze zogenaamde camelbags - waterzakken die je bovenin je rugzak kunt doen, met een slangetje naar je mond. Zoiets is misschien boven je hoofd te hangen? Het bestaat vast ook wel in een ziekenhuisvariant, maar een camelbag is in elk geval niet instituut-achtig.



Misschien een gek idee, maar sowieso eens online kijken bij de betere outdoorwinkels (Bever, Carl Denig, Kathmandu, Demmenie)? Sommige oplossingen voor kampeerders werken ook goed als je met ruimte moet woekeren. En gadgets om een ijsklimmer warm te houden werken soms ook tegen koude handen als iemand niet of nauwelijks meer kan bewegen.
Alle reacties Link kopieren
Vind het jammer, maar ga voor vandaag afsluiten en slapen. Morgen gaat de wekker veel te vroeg, dus op stok.



Kan zijn dat ik morgen niet direct reageer, maar pas vrijdag. Is niet negatief bedoeld, maar morgen een dagje ziekenhuis en dus gesloopt waarbij kans goed is te gesloopt te zijn om te reageren. Maar kom zeker er verder op terug! Al zoveel leuke inspiratie voorbij gekomen, ben er superblij mee. Al meer dan ik had gehoopt en wie weet wat er wellicht nog bij komt.



Een ding is zeker, dit forum gaat mijn woonkamer beïnvloeden. Ga dat wildbreien zeker toepassen op frame van bed op een of andere manier.
when you wish upon a star...
Voor die deur (ben aan het bijlezen ) zou je eens kunnen kijken of iemand het wil verven met magneetverf of schoolbordverf.



Beiden zijn zwart, niet jouw kleur. Maar met magneetverf kun je met magneten de tekeningen van neefjes op de deur maken, of straks de kerstkaarten, en met schoolbordverf kunnen ze er een mooie tekening op maken, of de hulp kan hem gebruiken als boodschappenlijstje, of mensen kunnen berichtjes achterlaten, zoals ook wel eens gedaan wordt met gips.



Dat stropdassending... dat bestaat ook in een wat groter systeem en dan wordt het gebruikt in keuken-hoek-kastjes. Je kunt ook een simpel draaiplateau aanschaffen, wordt vaak gebruikt voor tv´s en dergelijke. Even uitgaande van die tafel over het bed; in het midden je computer/laptop, je wilt wel nog kunnen forummen tenslotte, dan links en rechts een draaiplateau. Dan hoef je niet zo ver te reiken en die dingen lopen meestal vrij soepel.
Alle reacties Link kopieren
Even kort nog; slokje is gelukkig nog niet letterlijk, maar drink beter als het wat koud is en kan beter kleine pakjes/flensjes hebben ivm gewicht. Gaan we straks dus tackelen door klein koelkastje extra naast bed voor drinken en wat etenswaren voor het grijpen.



Las daar geloof ik ook iets over, of bed tegen muur gaat? Twijfel nog, moeten even kijken wat beste past. Qua fysieke hoop ik bed aan beide zijkanten vrij (hoofdeind tegen muur) zodat ik aan 2 kanten stukje beetje bergrtuimte/koelkast en ook voor verzorging etc makkelijker werken. Als niet kan dan wordt het 1 zijkant en voeteneind tegen muur.



En voor nu wens ik jullie dan toch echt welterusten, dat het een mooie droom mag brengen vannacht.
when you wish upon a star...
Alle reacties Link kopieren
Pix, we denken mee, voordeel is dat we je kamer "kennen". Man stelt autoglas-folie voor tegen de inkijk van je deur. Maar er zijn mss al leukere ideeen langsgekomen voor die deur. Ik zit nu vooral na te denken hoe je al je troepies binnen handbereik kunt hebben..
[quote]Exces schreef op 20 augustus 2014 @ 21:32:

Voor die deur (ben aan het bijlezen ) zou je eens kunnen kijken of iemand het wil verven met magneetverf of schoolbordverf.



Beiden zijn zwart, niet jouw kleur.



Tegenwoordig in allerlei kleurtjes.
Alle reacties Link kopieren
Omdat je veel binnen bent, zou ik proberen buiten naar binnen te halen. Dat je toch nog een beetje het ´groene´ gevoel ervaart. Bijvoorbeeld een paar hoge/grote planten en als je wild wil doen, misschien zelfs een muurtje waar je tegenaan kijkt behangen met een buitenlandschap?



Sorry, heb geen plaatjesplakrecht.

kicke natuurprint

vergeef me voor de al te vrolijke beestjes haha

lekker bossig



Over veel planten gesproken



eh groen...

eentje doet zelfs al de truc!

wie hier niet vrolijk van wordt
Voor bezoek, als je geen gesjouw wilt, is het een optie om een bank-met-opbergruimte langs de wand te plaatsen?



Je kunt ook eens kijken op de site van huis & comfort, of een boekje ervan bestellen. Die hebben soms heel handige dingetjes om op te ruimen of om het leven gemakkelijker te maken. Zo zie ik bijvoorbeeld bij de kantoorbenodigdheden een bak om afstandsbedieningen in te zetten. Huis & comfort heeft soms dingen in het boekje staan waarbij ik denk; verhip, dat kan ik eigenlijk best goed gebruiken, terwijl ik het dus echt niet nodig heb . En de ikeagids kan je ook helpen met heel veel ideetjes, want die gaan uit van kleine ruimtes waar zoveel mogelijk in moet. Hele kastsystemen hebben ze.



Een andere mogelijkheid misschien; als je een muur volzet met kasten en voordat ze in elkaar gezet worden, de binnenkant van de achterwand een knalkleurtje geven, of behangen. De ikea heeft een kast waarbij je per vak kunt kiezen; deurtje, bak, mand, twee lades of niks. Dan kun je in de lades de medicijnen kwijt, in de open gedeeltes wat frutsels, zoals bijvoorbeeld een dienblad met wat kaarsen erop of je boeddha´s, achter de deurtjes de algemene rommeltjes. De open vakken laten dan het behang of de kleur nog zien. Dan is de kast zelf misschien wel wit maar als de achterwand bijvoorbeeld geel is, lades rood, deurtjes blauw (of alles hetzelfde), dan krijg je toch een fleurig geheel.



En ik zie net dat magneetverf ook in andere kleurtjes te krijgen is .
Ik zou magneetverf afraden, tenzij je muur/deur heel glad is. Ik heb het zelf namelijk ook op een enigszins ruwe muur, en dan werkt het alleen met speciale, supersterke magneten. Maar die moet je weer niet te dicht in de buurt van een computer of een pacemaker houden, dus dat lijkt me geen optie in een omgeving vol elektroniische handigheidjes. Nog afgezien van de bloedblaren die je krijgt als er twee magneten op elkaar klappen met je vinger ertussen.



Op een koelkastdeurtje kun je natuurlijk wel helemaal los met gewone magneten!
Alle reacties Link kopieren
Heb ooit magneetverf gekocht (zwaar blik!) en ik had minstens drie lagen nodig voor een pietsie kleefkracht. Mij is het tegengevallen.
Ik zie bij huiscomfort dat ze ook spiegelfolie hebben. Op het plaatje lijkt het heel mooi.



Ik probeer me voor te stellen wat je zelf nog kunt en wat je binnen dat bereik kunt neerzetten. Ik ben stiekem nu wel even heel blij met mijn gezonde lijf . Je zou eigenlijk een treinbaan over je bed heen moeten kunnen bouwen, en dan open wagonnetjes met snoepjes, glaasje drinken, afstandsbedieningen. Op een knopje drukken en zzzzzzzzzzzzzzzzoem, daar komen de wagonnetjes aan. Zoiets zal best te realiseren zijn maar dan moet je iemand vinden die dat soort dingen leuk vindt om te fabriceren.
Er bestaan opklapbare tafeltjes die eigenlijk bedoeld zijn voor balkons. Misschien is dat een optie langs de rand van het bed? Naast je kun je dan het hoognodige neerzetten en een hulp kan het even inklappen. En ze zijn niet zo duur dus je kunt ze eventueel beplakken of (laten) schilderen.



En geen idee waar je woont, maar herinrichten, decoreren, oplossingen verzinnen en latexen, ik vind dat geweldig om te doen. Dus als je niet te gek ver weg woont, wil ik je met alle plezier komen helpen.
Alle reacties Link kopieren
Argh, bericht kwijt. Nou maar even kort dan. Ben zo blij met topic en jullie. Gisteren de tips en loop vandaag tegen een aanbieding aan. Ben lid van een van het soort sites/apps waar merkproducten met korting worden aangeboden. Per vandaag is dat woondecor. Gescoord; panelen voor muur. Makkelijk te installeren en door kleine, makkelijk zittend hanteerbaar formaat is het voor ouders ook makkelijk te schilderen naar mijn wensen en kan het eerst elders uit rusten. Heb een print voor een muur naast bed en een voor op de deur. Wil even aankijken of het kan en niet te druk wordt, maar speel voorzichtig met idee om de panelen voor deur door mensen die ik lief heb te laten bewerken naar hun inzicht en er een collage van te maken. Met alle panelen dezelfde print bindt dat vast nog tot een mooi geheel.



Wil voor zitdeel kijken of ik zo'n klein comfy zithoekje kan maken met 2 comfy stoelen. Zoals je ook wel meer ziet in bijv grote woonkamer met een extra zitje in een klein hoekje of bij haard bijv. Heb sowieso nog genoeg plaids, kussens en 3 verschillende vloerkleden om dat verder aan te kleden. Dan blijf ik ook ver weg van de ziekenhuisbezoek stoeltjes.



Die dingen gecombineerd met bedframe "wildbreien", nog wat muurdelen aanpakken en leuke oplossing voor de foto's dan denk ik dat ik al heel ver kom met totaal andere uitstraling.



Binnenkort ikea blad weer verder uitspitten voor opties. Daar moet men toch al voor me heen voor uitbreiding van mijn kasten, dus zou dan makkelijk uit komen.



Exces; niet blozen, lijkt me heel normaal om een lijf te waarderen. Ik kon dit zelf ook nog niet echt inschatten paar jaar geleden. Gelukkig kan er inmiddels veel qua techniek, al dan niet zelf aangeschaft of verstrekt. Zal die trein eens noemen tijdens passings-gesprek maar denk niet dat ik die op de omgevingsbesturing te krijgen. Zou me wel helemaal de held maken bij mijn neefjes.



Sorry, kort en wat hak op tak. Ben er met koppie niet meer helemaal bij, maar wilde toch nog even reageren met dankje en enthousiasme over panelen delen.



Ambra; leuk dat jullie mee denken! Is het niet nog vakantie daar?
when you wish upon a star...
Alle reacties Link kopieren
http://www.3dwalldecor.com/bloom/



http://www.3dwalldecor.com/moonscape/



De gescoorde panelen, bovenste voor muur en cirkels voor deur.



Kreeg ook nog vandaag van een lieverd muurstickers. Helemaal mijn kleuren. De ene een set met cirkels in diverse kleuren en formaten (allemaal open) en een set met grote veldbloemen in dezelfde kleuren. Cirkels zouden misschien wel eens bij de moonscape panelen kunnen passen als we kleuren afstemmen. Maar even kijken als eea in huis is wat er te combineren valt of dat het een mooi beginpunt is van een weer andere uitstraling als ik weer wat wijziging wil.
when you wish upon a star...
Leuk zeg, die panelen! En had je nog gekeken naar die krukjes die ik eerder postte? Goedkoop en kleurig en makkelijk voor extra bezoek zonder ziekenhuislook!
Is het een idee om de kleuren die je al hebt te blijven gebruiken, maar aan te vullen met andere kleuren? Dat scheelt in elk geval kozijnen verven enzo. Bijv het kleurenschema op deze pagina: http://miadomo.nl/modern- ... s-een-handig-kleuradvies/

(de tweede van onder).



Ik denk dat het best mooi kleurig kan zijn om de panelen in die kleuren te schilderen en dan te mixen. Terwijl het gebruik van een aantal hoofdkleuren toch ook weer voor een soort rust zorgt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi pix, fijn dat je op ideen gebracht wordt. Ik had vannacht een idee uit de reeks 'bord voor je kop" en heb dus de halve nacht wakker gelegen uit angst het te vergeten. Vanmorgen geen tijd om te reageren aangezien wij al vroeg ons leven in de handen van Italiaanse gekken op smalle bergwegen gingen leggen. Enfin,heen en terug overleefd en tussendoor voor de afwisseling in een Jeep door een marmergroeve gereden. Acherin de Jeep, niet aan het stuur gelukkig. Het groen voor mijn ogen begint langzaam weg te trekken. Awel, na deze omleidende afleidende inleiding mijn nachtelijk plan, dat zoals de meeste nachtelijke plannen vast nergens op slaat;

stel je een bord voor je kop voor. Breedte max de breedte van je bed maar mss smaller. Hoogte naar wens. Daarop gemonteerd ( hoe mag een ander verzinnen) houders voor je spullen. Zakjes, lankje, houdertje.. Die plank wordt met een stevig scharnier, bv pianoscharnier aan de wand naast je bed gemaakt, op de hoogte die jij handig vind..hoog/laag bed dus daar moet je rekening mee houden, niet te laag dus.

aan bord iets maken om hen naar je toe te halen, koordje?

terugduwen weet ik nog ff niet. Alles van licht materiaal zodat het goed te bewegen valt. Iets nodig, bord naar je toe, klaar, bord een zetje tegen de muur..

tot zover mijn ws onzinnige plan..

liefs uit Toscane, onder beneveling van pijnstillers en vino..vandaar de lap tekst..

dag dag ambra
Alle reacties Link kopieren
Ps een lankje is Westfries voor plankje maar dat wist je vast. Typ deze vak voor het eerst op smartphone, wat een ellende, alles moet drie keer over..
Alle reacties Link kopieren
Kun je wel tegen behanglijm? Anders kun je misschien een muur wit behangen en hier daarna foto's of een mooi schilderij tegen aan hangen. Dit kun je dan makkelijker varieren.



Waar komt je bed te staan? Misschien kun je het bed in de buurt van het raam zetten zodat je naar buiten kunt kijken?
quote:hallon schreef op 22 augustus 2014 @ 12:53:

Kun je wel tegen behanglijm? Anders kun je misschien een muur wit behangen en hier daarna foto's of een mooi schilderij tegen aan hangen. Dit kun je dan makkelijker varieren.



Waar komt je bed te staan? Misschien kun je het bed in de buurt van het raam zetten zodat je naar buiten kunt kijken?



Mijn gedachten gingen ook een beetje die kant op. Omdat je een deur hebt... Ik zou denk ik eerder kiezen voor gordijnen over de hele breedte, zodat je het geheel kunt verduisteren, maar ik zou die deur zelf waarschijnlijk heel veel openzetten, als mensen makkelijk kunnen binnenlopen heb je ook meer aanspraak. Maar goed, ik woon in een mini-dorpje en ik weet niet wat je hebt. Lichamelijk bedoel ik.



En als je dekbedovertrekken hebt die qua stof voldoen, zou ik misschien voor de warme maanden overwegen om een keer een leuk patroon uit te zoeken voor een zomerjurk, en bij een naaiatelier van zo´n overtrek een jurkje (of twee of drie) laten maken. Dan heb je geen lakens nodig en heb je ook al minder ziekenhuis-gevoel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven