Lijf & Lijn alle pijlers

35+, kleine kids, 5-10 kilo te zwaar, ACTIE!

14-08-2014 09:22 986 berichten
Alle reacties Link kopieren
NIEUWE LEDEN WELKOM!!!



Weegdag MAANDAG, doorgeven voor 19 uur.

2 x geen gewicht doorgeven = uit de tabel.



naamleeftijdlengtestartgewichthuidig gewichtstreefgewichtSuus381.758785.575navimo351.708986,675Hillybilly351.6876.873.165tinnifin431.xx8786.675pippip371.6476,576,570miezemuis381.70787868



Hi allemaal!



Ik ben Suus, 38 jaar, kids van 5 en 2, samenwonend, ft baan, en een kilo of 10 te zwaar. Ik ben 1,75 m en weeg 85 kilo. Ik wil op een gezonde, structurele manier mijn levensstijl veranderen, sporten op vaste momenten en goed eten. Ik probeer 2 x per week 5 km hard te lopen en ben nu een beetje bezig met 30 day shred.



Wie heeft er zin om mee te doen? Misschien met een tabel? Weegdag, eetlijstjes of zoiets?



Tot snel![/b]
Alle reacties Link kopieren
Hey ladies!



Welkom allemaal!



Ik heb iedereen in de tabel gezet, en maandag is dus weegdag. Als iedereen zijn "totaal afgevallen sinds start" dan ff dikgedrukt doorgeeft kan ik het dan na 19 uur aanpassen. Dus graag voor die tijd doorgeven. Is dat oke voor iedereen?



Jaye: wat goed dat je zoveel sport! Doet je dat 5 avonden in de week? Pittig hoor! Ik probeer ook wel veel te bewegen, maar ook veel thuis met dvd zeg maar. Ik herken me in het s avonds snoepen probleem. Lastig he?



Noa: das nog een extra uitdaging; ook stoppen met het roken. Wanneer ben je van plan om dat te gaan doen?



Tinnifin; hier precies dezelfde maten! Slanke taille, dus goed in proportie. Wel altijd broeken in de taille zo'n gapend gat aan de achterkant. Herkenbaar?



Eetlijstje van mij vandaag;



O; magere bio kwark met een kiwi

T; peer en appel, volkoren cracker met avocado

L; verse tomatensoep met zelfgemaakte pesto, paar stukjes droog stokbrood, appel

T: mueslikoek, bakje griekse yoghurt low fat

D; zilvervliesrijst, kip, groenten

T; 3 mueslikoeken (waarom?????)



Vandaag even niet hardlopen of 30 day shred, beetje spierpijn van gister 😱.
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe leden!



Herkenbaar ja...alleen verdwijnt de taille ook steeds meer



O: 2 rijstwafel met a.stroop

T: smoothie

L: twee brd met kaas

T: gazpacho

Diner: salade met grnte rijst kip



Avond: 2 stroopwafel.....pffff



Wel gespind...dat wel!
--
Even tussendoor hoor: het valt me op dat sommigen van jullie wel heel erg weinig eten overdag. Geen wonder dat je het dan 's avonds niet meer houdt. Doen jullie wel voorzichtig met jezelf (niet crashen dus)? *moederlijke bemoeimodus weer uit*



Hier gaat het ff niet helemaal volgens plan. Rotweer betekent tram ipv fiets en ongesteld moeten worden betekent veellllll chocola. Morgen weer beter.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het welkom en het in de tabel zetten!! Ik had vandaag mijn eerste vastendag, dus +/- 500 kcal gegeten. Het viel me niet tegen, al heb ik vanavond toch wel honger. En toen werd ook nog eens de Hellofresh doos bezorgd, dus kon ik me verlekkeren aan de lekkere dingen die we de rest van de week eten :-D



Vandaag:

O: kwark, nectarine, muesli

L: gekookt ei, snoeptomaatjes

D: broccoli, vis, tomaatjes en een heel klein beetje aardappel.



Morgen weer normaal eten! Nu maar gauw naar bed.
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,



Ik heb vanochtend ff stiekem op de weegschaal gestaan. En nou ben ik gewoon aangekomen de afgelopen week. Balenbalenbalen. Dus nu nog meer gemotiveerd om in de avonden gewoon niets meer te nemen.

Aangezien we maandag pas wegen heb ik nog even de tijd 😁.



Ik doe meer krachttraining. Mijn vriend zeg dat dat supergoed is, maar dat ook de ontwikkeling van spieren niet perse afvallen betekent, maar meer "in shape" komen. Dat zie ik ook al wel aan mijn lijf (buik/armen/billen) en ik merk het aan mijn kleding. Dus qua weegschaal niet positief, qua maten en shape wel een beetje.



Vandaag qua eten het volgende gepland;



O; magere bio kwark met een kiwi

T: 2 mineola's, peer

L: zak sla, tomaten, feta kaas, avocado

T: cup a soup, wat noten, 1volkoren cracker

D; gekookte aardappels, wortelen, zalmfilet

T: -



Ik moet vandaag werken,niet al te ver van huis, dus als het goed weer is vanavond rondje lopen, anders 30 day shred.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Mag ik meedoen?



Ik ben Oxo, 35 jaar, 2 kinderen van 5 en 6 jaar, 186 cm, en nu zo'n 81 kilo. Ben al eerder wat bewuster gaan eten en ben toen van 86 kilo naar 81 kilo gegaan.



En nu wil ik de laatste 4 kilo eraf. Volgens mij zitten die in een soort zwemband-vermomming om mijn buik



De laatste kilo's lukt me niet op een of andere manier.

Daarom zou ik graag mee willen schrijven om zo een stok achter de deur te hebben. Mag ik meedoen?



Half september staat er een citytripje gepland en voor die tijd wil ik minstens 3 kilo kwijt! ( even de druk opvoeren )
Alle reacties Link kopieren
Na het vastendagje een vriendelijke weegschaal - een kilo lichter dan gisteren, maar dat zegt niet zo heel veel natuurlijk.



Vandaag in de planning:



O: 2 speltboterhammen, 1x hagel, 1x kipfilet, beker optimel puur

T: nectarine en rode besjes

L: 2 boterhammen met beleg

T: Weet nog niet

D: Broccolisoep met kipspies en meergranenbroodje

T: glas wijn
Alle reacties Link kopieren
Ha OXO, nog een lange dame! Goed hoor, dat je die 5 kilo al kwijt bent!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor het welkom!



@Suus, ik heb met 2 collega's afgesproken dat we 1 september (wij werken in het onderwijs) bij de start van het schooljaar, stoppen. Als ik alleen ben, thuis zonder mensen die roken om me heen heb ik er geen probleem mee. Ben echt een gezelligheidsroker. Ben dan wel weer bang dat ik daardoor juist aankom. Moet dus eigenlijk hardlopen weer op gaan pakken.



Gegeten gister:

O: 2 crackers met smeerworst

L: 3 boterhammen met ei

D: Hache



Verder geen tussendoortjes eigenlijk, had weinig in huis en ik moet vandaag echt even boodschappen doen.



Ik heb alleen geen weegschaal in huis even kijken hoe ik dat ga doen dan
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames.



Ik zou heel graag mee willen doen. Ik heb op 1 punt na, alles wat de titel roept. Dat ene puntje is mijn leeftijd. Ik ben 9 jaar te jong .



Ik heb alleen de motivatie niet, en zou graag in een nieuwe groep willen komen.



Ik hoor/lees het wel.
When u grow up, you make the right choices or you make your choices right
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me toch geen probleem?
Alle reacties Link kopieren
quote:noa00 schreef op 20 augustus 2014 @ 09:36:

Lijkt me toch geen probleem? Dat hoop ik
When u grow up, you make the right choices or you make your choices right
Alle reacties Link kopieren
quote:stella78 schreef op 20 augustus 2014 @ 08:53:

Ha OXO, nog een lange dame! Goed hoor, dat je die 5 kilo al kwijt bent!



We kunnen mooi naast elkaar staan!

Heb jij ook dat je door je lengte er misschien nog niet eens heel erg dik lijkt?

Ik krijg nml heel vaak de reactie dat ik zo mooi slank lijk. Misschien trekt de lengte het wat in verhouding. Maar ik voel en zie wel aan mijn lijf dat het wel wat teveel is.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Suus : ik doe maandagavond krachttraining , dinsdagochtend om de week cardio en kracht , woensdagochtend krachttraining en dan donderdagavond officieel loopgroepje maar ga vaker niet dan wel :( , vrijdagavond sportschool als ik zaterdagmiddag niet voetbal en zondag naar keuze hardlopen of sportschool , haha weekvullend programma dus . Die krachttraining zorgt er ook voor dat je stofwisseling omhoog gaat omdat spieren in rust nou eenmaal meer verbruiken dan vet :0



En de kids voetballen dus die trainen ook 2x in de week allebei en zaterdagochtend wedstrijden , al met al druk druk maar ik voel me lekker bij het sporten en de kids doen op de voetbal gezellig mee.



Vanochtend dus lekker gesport en mijn lijstje van vandaag;



Ontbijt; 250 ml sojamelk met bosbessen, chiazaad , hennepzaad en 30 gr havermout

Tussendoor: eiwitshake met kleine banaan

Lunch: 3 kleine speltboterhammen met komkommer , hummus en kipfile

Diner: gebakken zalm met linguine en salade en peultjes



Bakje kwark nog tussendoor denk ik. n



Wij hebben zo n een hellofresh box dus we als avondeten genoeg variatie . Dat gerecht van Stella had ik dus gisteren hihi



Gisteravond wel 5 colaflesjes gesnoept dat hoop ik nu dus niet te doen.
Wat zijn jullie al fanatiek aan het bewegen

Ik begin per 1 september met trimhockey, 1x per week. Daarnaast deed ik voor de zomervakantie dagelijks 5 minuten buikspieroefeningen (mbv een buikspierappje) en een paar keer per week hetzelfde voor mijn benen. Maar nu in de vakantie komt het er niet van, dus ook dat ga ik per september maar weer oppakken. Voorlopig val ik dus niet veel af ben ik bang *bloos*.
Alle reacties Link kopieren
Nu zit ik ook voor pampus voor de computer , hoor



Vandaag trouwens 2x nat geworden door die vreselijke buien pffff
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zwaar gefitnest vandaag!
--
Alle reacties Link kopieren
Hey ladies!



Wat beweeg je veel Jaye. Werk je ook? Knap dat je dat allemaal zo combineert zeg! Petje af!bdat hellofresh heeft een collega ook. Is dat wat? Ook als je weinig tijd hebt of een oartner hebt die koken meer een noodzaak vindt?



Madres felice: als je je gegevens even doorgeeft zet ik je erbij! Welkom! Oxo; ook welkom! Als ik meer tijd heb pas ik het voor jullie beiden aan.



Zullen we afspreken dat als mensen 2 weken niets doorgeven (zonder reden) en niet meer reageren, ik ze dan uit de lijst haal?



Ik heb me helaal aan mijn lijstje gehouden. Zelfs geen volkoren cracker en geen cup a soup. Die had ik vergeten 😫! Ik heb net nog een rondje hard gelopen. Dus een goede dag. Morgen heb ik een lunch op mijn werk. Dus daar goede keuzes maken! Ik heb de hele dag een bespreking, daar zijn dan ook altijd veel snoepjes etc. Ook die ga ik NEGEREN!



Fijne avond meiden!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb morgen mijn eerste vastendag. Stella ik ga jij schema overnemen. Dat heb ik toevallig in huis.

Valt me op dat ik nu weer de kleinste ben hahaa( ik heb geen complex meer hoor).
Alle reacties Link kopieren
Leuk, Muurbloempje, dat jij ook het vastendieet doet, ben benieuwd naar jouw ervaring!



Suus, ik heb nu 3x een doos Hellofresh gekregen en ben wel enthousiast. Ga het vanaf nu om de week doen. Qua tijd: het kost me iets meer tijd dan een 'gewone' maaltijd, vaak ongeveer een half uur of net wat meer. Vind het wel te doen. Wij hebben wel bewust de 3-dagen box, en dus niet elke week. Als je nog een kortingscode wil, laat maar weten



Dat van 2 weken niet doorgeven lijkt me prima, zo hou je het een beetje overzichtelijk!



Goed hoor, sportievelingen!!! Sporten is hier sinds de vakantie wat in het slop, maar volgende week beginnen de reguliere lessen weer en dan doe ik dat in elk geval 2 keer per week. Verder wil ik wat vaker gaan wandelen tijdens mijn lunchpauze en dat soort dingen. Vaker echt sporten gaat gewoon niet lukken helaas, hooguit af en toe een keertje extra.



OXO, inderdaad, door de lengte oog je gauw slanker, dat scheelt wel. Mijn BMI is ook nog net binnen de grenzen, maar mijn vet komt bijna allemaal op m'n buik, dus heb wel een te grote buikomtrek en vetpercentage. En daar wil ik graag vanaf



Jaye, hoe was de zalm? Staat hier morgen op het menu Wel grappig, dat zoveel mensen dan hetzelfde eten. Ik heb trouwens vroeger ook wel hardgelopen, maar heb ook niet het idee dat ik daarvan afviel. Dus je bent niet de enige



Mijn jongste zoon is 2, en na de zwangerschap van de oudste (die nu 4 is) ben ik nog heel eventjes onder de 80 kilo geweest, maar nu al 3 jaar niet meer... Wat zal ik blij zijn als die 7 weer op de weegschaal verschijnt!!
Alle reacties Link kopieren
Oxo; je staat er al in!



Ik heb gisteravond toch weer wat gegeten. Waarom doe ik dat toch. Ik spreek nu met mezelf af, dat als ik dat weer wil doen, ik eerst 0,5 liter water moet drinken en posten op ons topic. Als ik de calorieën bij elkaar tel is het geen drama, maar toch.... Zo schiet het afvallen niet op natuurlijk.



Ik zit hier lekker in alle rust te ontbijten. Miet vandaag een presentatie geven voor 35 man. Vriendlief is al naar het werk, kindjes slapen nog. Die zal ik zo eens optrommelen voor een ontbijtje en dan naar kdv en bso. Volgende week weer naar school!



Vanavond 30 day shred! Ik merk al echt wat aan mijn "shape".



X
Alle reacties Link kopieren
Stella , zalm was voor ons een beetje flauw dus wij hebben er hete olie doorgedaan ...heerlijk.



Wij hebben de hellofresh box elke week maar ook voor 3 dagen. Ik vind het een goed concept en doe het nu 6 maanden ofzo en altijd lekker gegeten. En makkelijk te maken wel iets langer bezig.



Vandaag een hele dag werken... ik werk alleen op donderdag 8 uur de rest ben ik smiddags vrij dus werk wel parttime.



eetlijstje:

O; 250 ml magere kwark met goij bessen, moerbeien , hennep en chiazaad en een beetje ruwe cacaopoeder.

t; appel en een cracker

m; 2 volkorenwraps met zalm ,sla ,komkommer en paprika

t; bosbessen en magere joghurt

a ; aardappels , snijbonen en een gehaktbal( bij mijn schoonouders)



Gisterenavond toch weer een paar bisquitjes gegeten bij de voetbal..... balen . Vandaag werken dus er weer goed tegenaan
Alle reacties Link kopieren
Ik drink trouwens 2 koppen koffie op een dag ( zwart of met een zoetje) en voor de rest water of thee en af een toe cola light.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat ik mee mag doen!



Ik ben dus 26 jaar. Ben 1.65 lang en weeg 74 kilo . mijn eerste doel is 70 kilo. We gaan in kleine stapjes.



Ik zal denk ik vanaf maandag er echt actief wat aan gaan doen, ik ben nu namelijk nog thuis ivm vakantie. Maar stage begint dus volgende week en die week daar op mag ook moeders weer naar school.



Goh, ik lees nu al smoesjes. Oj oj.



Jullie sporten wel veel allemaal! Phoe, daar moet ik toch wel een verandering in gaan brengen. Ik ga zelfs met de trein naar school (ene kant vd stad, naar de andere kant. Op de fiets is het 20 minuten) hoe fout! Ik zie een leer puntje.



Hoe beslissen jullie wat je gaat eten? Ik heb vaker Sonja Bakker gedaan, maar met een studentenloontje en kinderen, is dat niet haalbaar. Ik vind het zo moeilijk. Ook om te koken omdat de resr van het gezin niet op dieet hoeft.
When u grow up, you make the right choices or you make your choices right
Alle reacties Link kopieren
Wat een sporters hier zeg! Ik heb een paar weken geleden een rib gebroken, dus heb een hele tijd niks kunnen doen. Sinds deze week het paardrijden weer rustig opgepakt (2x per week) en in oktober ga ik weer met Zumba beginnen (1x per week)



Gisteravond een goed momentje, ik liep naar de kast om een koekje of chocola te pakken, maar ik heb de kast net op tijd weer dicht gedaan en heb een kiwi gepakt! Dat lukt me niet zo vaak, dus ik was een klein beetje trots

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven