Werk & Studie alle pijlers

Hoelang ben jij onderweg naar je werk?

19-08-2014 17:12 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al.



Ik kan misschien een baan krijgen op 1,5 uur rijden van huis vandaan (openbaar vervoer). Dat zou neer komen op 3 uur reistijd per dag. Eigen vervoer is niet mogelijk. Ik vind dat eigenlijk best veel. Maar misschien is het redelijk normaal. Ik weet het niet.



Daarom ben ik benieuwd hoelang mensen onderweg zijn naar hun werk. En of men met het openbaar vervoer, fietsend of met de auto gaat.



En wat zou voor jullie de maximale reistijd zijn?



Groetjes.
Ik heb geen motto.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er aan of je met de auto of een makkelijke ov verbinding gaat. De trein in en een ruim uur zitten is juist lekker. Ontbijt rustig in de trein, koffie mee, ff krantje/nieuws lezen en relaxt op je werk aankomen. Terug idem, geen ontbijt dan maar eet lekker een salade, lees wat en maak je hoofd wat leeg. Beetje bij bellen en je sociale contacten bijhouden want dat hoef je dan thuis niet meer te doen.

In de auto kun je niet meer dan zitten en opletten. Dat zou voor mij wel verschil maken.

Ook maakt het een hoop uit of je zes keer moet overstappen of een makkelijke verbinding hebt.
Lijkt me niet realistisch dat je 'lekker rustig' kunt zitten in 'n trein in de ochtendspits. Zit die trein dan niet hartstikke vol met forenzen en erger: lawaaierige pubers die naar school gaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 19 augustus 2014 @ 20:35:

Waarom wil je weg bij je huidige baan?

Zo te lezen is die potentiele baan niet echt 'n vooruitgang als het zo lang reizen is en ze je reiskosten niet vergoeden cq niet een zodanig inkomen geven dat je je reiskosten voor eigen rekening zou kunnen nemen.



Het is niet dat ik weg wil. beetje moeilijk uit te leggen, aangezien ik het er met meerdere mensen over heb gehad, durf ik niet de details te vertellen. Herkend word ik dan zeker.



Ik ben er denk ik wel uit. Ga het niet doen.
Ik heb geen motto.
Alle reacties Link kopieren
quote:EssentialBliss schreef op 19 augustus 2014 @ 21:06:

To, krijg je het geld uitgekeerd of een OV-abonnement?



Is het wellicht een optie de weg deels met de auto af te leggen en dan vanaf een treinstation of transferium verder te reizen? Mijn broer parkeert bv altijd de auto op station Gouda Goverwelle en gaat dan verder met de trein naar hartje Den Haag.



Ik zou een ov abbonement krijgen.

De optie die jij noemt heb ik zelf ook overwogen. Maar bij de stations waar ik zou kunnen opstappen is het overal betraald parkeren.
Ik heb geen motto.
Als je niet weg hoeft en dus niet afhankelijk bent van een nieuwe baan, kun je natuurlijk wel eisen stellen. Als ze je willen hebben kunnen ze je ook gewoon normale reiskosten betalen ipv 'n kut-OV-kaart.
Eerlijk gezegd snap ik zelfs niet dat je het overwogen hebt. Als ik naar mijn vorige werk wat op 30 autominuten was, met het OV had gemoeten was ik volgens mij ca. 2 uur enkele reis kwijt geweest (inclusief twee keer een kwartier lopen naar/van bushaltes) Als ik geen auto had gehad, was dat dus geen optie geweest.

Snap ook niet dat die potentiele werkgever liever z'n personeel 1,5 uur laat tobben met het OV dan dat ze stimuleren dat je met de auto komt en dus binnen 45 minuten op je werk kunt zijn. Lijkt me voor de werkgever uiteindelijk ook 'n stuk positiever, want uitgeruster personeel en flexibeler, want niet afhankelijk van zo'n flutorganisatie als trein en/of bus.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 20 augustus 2014 @ 14:29:

[...]

Had voor jouw moeder een goede keus geweest idd.



Ik vind het idd verbluffend hoe El elk topic weer om weet te buigen naar haar kinderhaat.

Maar even ontopic. Ik reis met OV ongeveer een uur enkele reis. Hoef maar 1x over te stappen en ben heel gelukkig met mijn e-reader.

Ik vind dat wel de max overigens.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Ik doe er ongeveer een uur en een kwartier à anderhalf uur over.



Eerst met de fiets naar het station, dan trein, dan metro. Prima te doen, geen enkel probleem. Soms vind ik het wel jammer dat ik best vroeg op moet en niet meteen om halfzes weer thuis ben, maar ik vind het fijn om te lezen in de trein en mijn hoofd leeg te maken op de fiets, het is echt de tijd om even te resetten.



Het hangt er denk ik ook vanaf hoe laat je moet beginnen: als je er per se om 8.00 moet zijn, is het zwaarder dan als je ook om 9.00 mag beginnen.
Alle reacties Link kopieren
ik ben 2 uur enkele reis kwijt. 's ochtends om half 7 de deur uit en 's avonds om half 8 weer thuis. Het zijn zware lange dagen, maar ik ben allang blij dat ik werk heb!
Alle reacties Link kopieren
Hier 1.5 uur enkele reis voor een rotbaan en minimumloon. Blij dat ik werk heb kunnen vinden. Vind het wel best vermoeiend, ik werk ook nog onregelmatig (soms 3 uur onderweg om 4 uur te werken).
Alle reacties Link kopieren
45-60 min afhankelijk van spits-files
quote:Spoken schreef op 20 augustus 2014 @ 21:57:

Hier 1.5 uur enkele reis voor een rotbaan en minimumloon. Blij dat ik werk heb kunnen vinden. Vind het wel best vermoeiend, ik werk ook nog onregelmatig (soms 3 uur onderweg om 4 uur te werken).Kun je dan niet gaan poetsen bij jou in de woonplaats? Dat levert volgens mij ook zeker het minimumloon op en je bent van die reistijd af. Reistijd moet wel in verhouding van het salaris staan. Voor 'n heel goed salaris zou ik nog wel 'n uur willen reizen, voor 'n kutsalaris niet. Dan zou ik nog liever gaan poetsen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spoken schreef op 20 augustus 2014 @ 21:57:

Hier 1.5 uur enkele reis voor een rotbaan en minimumloon. Blij dat ik werk heb kunnen vinden. Vind het wel best vermoeiend, ik werk ook nog onregelmatig (soms 3 uur onderweg om 4 uur te werken).respect daar zou ik niet voor kiezen.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Ja zou ik ook wel willen, maar ik maak nu ook wel eens dagen van 8 uur (wat met poetsen niet kan) en dan moet je ook maar genoeg uur poetswerk kunnen vinden om genoeg te verdienen uiteindelijk.



Maar ik ben zeker aan het rondkijken naar ander werk en / of dichterbij Alleen jammer dat ik met de diensten en reistijden uiteindelijk bijna geen tijd heb om ergens op gesprek te komen
Alle reacties Link kopieren
25 minuten met metro of trein, van deur tot deur een klein uur.



Vind dat halfuurtje in de metro prima, muziekje op en voor je het weet ben je er. Ondanks soms in de spits reizen is er eigenlijk altijd plaats. Na het werk vind ik dat halfuurtje ook wel lekker om los te komen van het werk.
If we don't get lost, we'll never find a new route
Alle reacties Link kopieren
Enkele reis een uur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven