Doorgaan of stoppen?

25-05-2014 00:15 2943 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik ben nieuw op dit forum. Ik moet echt even wat van me afschrijven. Gedachtes ordenen en durven om eerlijk te zijn tegen mijn vriend en mezelf.



Ik heb al bijna 2 jaar een relatie met iemand die tot mijn vriendenclub behoort. Niemand weet dat. In het begin wilde we onze relatie niet openbaar maken, omdat we echt zeker wilde zijn over onze gevoelens voor elkaar. We zijn nl. echt naar elkaar toegegroeid. Eerst gewoon vrienden en toen steeds meer. We hadden even geen zin in goedbedoelde adviezen e.d. van vrienden. (Tien jaar geleden hebben we ook al een relatie gehad).



Nu vindt mijn vriend het wel eens tijd worden dat we de relatie naar de buitenwereld bekend maken. Natuurlijk heeft hij gelijk. Echter, ik twijfel: ik vind het eigenlijk wel fijn zo. Onze relatie is nl. heel vrij: we zijn zo'n 2 avonden/nachten per week samen. Verder doen we alles alleen. Die twijfel van mij legt mijn vriend uit als twijfel over onze relatie. Hij wil duidelijkheid: bekendmaken van relatie of stoppen.



Waar ben ik bang voor? Waarom wil ik geen keuze maken? Ik hou toch van 'm? Gevalletje bindingsangst? Of durf ik mijn echte gevoelens niet toe te laten?



Ik heb al heel wat relaties gehad. Ik ben bang dat ook dit uiteindelijk weer uitgaat. Dat wil ik niet, maar ik wil wel vrijheid zoals ik die nu heb. Natuurlijk heeft mijn vriend recht op duidelijkheid, maar ik weet 't gewoon eventjes niet....
Alle reacties Link kopieren
quote:choilleich schreef op 19 augustus 2014 @ 23:40:

Meid, ik heb met je te doen. Ik ken het gevoel, als je lijf niet meewerkt, krachtsport niet meer mag, je relatie ten einde is en je te horen krijgt dat je (veels te jong) kanker hebt.



Ik vind het knap dat je niet gebeld hebt. klasse!Maar heb jij al het bovenstaande meegemaakt?
Alle reacties Link kopieren
Helemaal blij dat ik gisteren niet toegegeven heb aan mijn drang om ex te zien, horen of wat dan ook. Gaat nu zo'n stuk beter.



Net naar fysiosport geweest. Bevriende fysio gaat samen met mij kijken wat de mogelijkheden zijn, rekeninghouders met lb. Vandaag al wat oefeningen gedaan. Moeilijk, maar een onwijs gave uitdaging. Lichamelijk zwaar, maar dat wil ik juist.



Nu best wel aan 't stuiteren! Voor mijn gevoel kan ik de hele wereld aan. Nu lekker aan 't werk en vanavond uit eten.
Dit is nu een high die ook nog eens gezond is Wat fijn te lezen dat sporten a. kan en b. je zo'n goed gevoel geeft!
Alle reacties Link kopieren
Na zo'n rotdag gisteren, zo'n topdag vandaag. Ik vond het zo gaaf om wat oefeningen te doen bij fysio, echt, het stelde op zich niks voor, maar het geeft een heel goed gevoel. Het is zoeken, opletten, grenzen bewaken, maar wouw!



Nu moe en best labiel, huilerig, maar geen paniek, boosheid, enkel verdriet. Ik had het fysio-verhaal graag met ex willen delen. Gewoon beetje tegen elkaar aanhangen en beetje keuvelen. Maar ik moet er maar aan wennen: ex is en blijft ex.
Super! Leuk om nu eens nieuwe dingen te doen die je lichaam wel kan en ook goed voor je zelfvertrouwen. Doorzetten hoor wat met een extra portie spieren kan je al meer opvangen dan normaal.



Je doet nu echt iets voor je zelf wat nieuw en toch opbouwend is en daarbij leer je je lichaam beter kennen. Ik word er helemaal enthousiast van als ik je zo hoor. De eerste stappen naar een nieuwe Sneeuwklok zijn gezet. Geen scharrel, feesten of drank maar een mooi tegenwicht voor het gerotzooi aan je psyche.



Het gaat lekker dus volhouden nu, sneeuwklokje 2.0 komt er aan.
Alle reacties Link kopieren
Wakker geworden met spuerpijn. En dat vind ik leuk! Komt van de fysio-oefeningen. Wouw!



Echt, barst van de energie. Zin in de dag!



Enne Waterplant die scharrels, feesten en drank, dat voel toch ook wel mee? Gaat iig niet meer gebeuren!
Hahaaha, denk er maar om, morgen de beruchte tweede-dag-spierpijn Wel gewoon door bewegen, niet je spieren ontzien. (natuurlijk binnen de grenzen van het toelaatbare). Ik krijg door jou gewoon ook weer zin om te gaan sporten!
Alle reacties Link kopieren
Ben ex vanmiddag tegengekomen. Heel even maar. Vriendelijk gegroet. Hij ook. Oho, wat is hij leuk! Gewoon een soort vlinders in mijn buik. Maar ben gewoon doorgelopen. Geen gesprek aangegaan. Zou hij dat nou ook voelen?
Geen idee. Ik vind het heel goed dat je zo bent omgegaan met de situatie! Groeten en doorlopen. Zo kom je er wel.

Nu alleen die gedachten uitbannen wat hij ervan vind. Is niet belangrijk namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Noem dat maar niet belangrijk: als hij nou hetzelfde voelt...



Echt, hoe ingewikkeld kan het zijn? 2 mensen die van elkaar houden?!
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk onzin wat ik net zei. Ik weet het: het is en blijft uit.



Het knaagt...
quote:sneeuwklokje74 schreef op 21 augustus 2014 @ 20:13:

Noem dat maar niet belangrijk: als hij nou hetzelfde voelt...



Echt, hoe ingewikkeld kan het zijn? 2 mensen die van elkaar houden?! Het is niet ingewikkeld. Ondanks dat jullie van elkaar houden hebben jullie een onverenigbaar idee van de toekomst. En dat is heel verdrietig, maar helaas. En de een gaat niet en kan niet veranderen voor de ander. Dus heeft jullie relatie geen toekomst gehad.

En dus is het niet belangrijk wat hij denkt. Ongetwijfeld zal hij het heel erg vinden. Maar net als jij is hij ook bezig met het verwerken van jullie einde relatie. En hij zal straks op zoek gaan naar een vriendin die wel met hem een openbare relatie aan wil gaan. Dat staat als een paal boven water. En jij gaat te zijner tijd ook weer op zoek naar een vriend die voldoet aan de voorwaarden zoals jij die wenst in een relatie.
Alle reacties Link kopieren
=overbodig, oud topic=
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 21 augustus 2014 @ 20:18:

[...]

Het is niet ingewikkeld. Ondanks dat jullie van elkaar houden hebben jullie een onverenigbaar idee van de toekomst. En dat is heel verdrietig, maar helaas. En de een gaat niet en kan niet veranderen voor de ander. Dus heeft jullie relatie geen toekomst gehad.

En dus is het niet belangrijk wat hij denkt. Ongetwijfeld zal hij het heel erg vinden. Maar net als jij is hij ook bezig met het verwerken van jullie einde relatie. En hij zal straks op zoek gaan naar een vriendin die wel met hem een openbare relatie aan wil gaan. Dat staat als een paal boven water. En jij gaat te zijner tijd ook weer op zoek naar een vriend die voldoet aan de voorwaarden zoals jij die wenst in een relatie.Ja, je hebt gelijk. Ik wil het gewoon af en toe niet geloven. Waarom speelt dit de laatste dage zo op, die gevoelens. Ik weet toch dat het niet goed komt met ex. Ik blijf het ook herhalen, maar dan denk ik weer: als je van elkaar houdt, dan moet dat toch genoeg zijn? Hoe kunnen wij ooit van een ander houden? Sorry, ik hang de dramaqueen uit. Ik ben bang dat ik aan mijn verlangen hem te willen zien toegeef. Hoe onverstandig ook.
Het is niet genoeg. 10 jaar geleden al niet. En nu na 2 jaar proberen opnieuw niet. Ik ben bewust even bruut hard, want ik geloof dat je daar het meeste bij gebaat bent. Er is geen toekomst voor jullie weggelegd. Hij wil huisje, boompje, beestje en jij wil een vrije, ongedwongen en geen verplichtende relatievorm. Dat past niet samen. Dus houden van is niet genoeg. Net als ex en ik niet bij elkaar pasten vanwege de kinderwens. Dit soort break ups duren gewoon heel lang, omdat niemand iets fout heeft gedaan. Het is heel verdrietig en het enige verwijt dat jullie jezelf kunnen maken is dat jullie 2 jaar lang hebben aangemodderd zonder de koe bij de hoorns te vatten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb man van zoenincident geappt. Of hij zin heeft om wat te drinken morgenavond. Zal wel dom zijn, maar is op zich wel een leuk vooruitzicht. Gewoon nieuwe mensen keren kennen.
Alle reacties Link kopieren
Wat stom van me. Wist niet of ik berichtje kon wissen. Dus nog maar een berichtje gestuurd, dat ik morgen niet wat wil/ga drinken met hem.
Alle reacties Link kopieren
Sneeuwklok, als je ex zo leuk vind als je zegt en nog van hem houdt en hij de ware is, hoe kan je dan wat willen drinken (en meer) met een andere man? Ik zou dat zelf tenminste niet kunnen. Maarja iedereen is anders, er zijn er wel meer die hun liefdesverdriet verwerken door te scharrelen met anderen. Alleen hoe oprecht is het dan naar de zoen-man toe? Gelukkig ben je tot inzicht gekomen dat dit op dit moment gewoon niet verstandig is. Eerst aan jezelf werken!

En ja, ex en jij... op dit moment kan het echt niks worden. Of wil jij nu ook ineens huisje, boompje, beestje?
Here we go again. Je zag geen toekomst met je ex voor je naar de psych ging en ging sporten maar je hebt nu nog geen idee wat je wil over een half jaar. Als je dan nog zoveel van je ex houdt dan heb je hem een Sneeuwklokje te bieden die hij nog niet kent.



Ga dat nou niet verknallen met de zoenman want hij gaat niet begrijpen dat je hem zo miste dat je maar een andere man hebt uitgenodigd. Je bent hyper en je weet wat er daarna komt, een dubbele teleurstelling en toevallig appte je hem nadat je ex hebt gezien. Pijn haal je niet weg door je in een nieuw avontuur te storten en nu heb ik dit verdorie allemaal getypt en lees ik je andere berichtje.



Ik laat het gewoon staan zodat je nog een geheugen steuntje hebt voor de volgende keer
Alle reacties Link kopieren
Och, was echt super stom van me, dat appje. Het is... Ja hoe leg ik dat uit? Ik weet niet niet wat ik moet doen, hoe ik mezelf moet aanpakken. Ik ben verdrietig (en ook wel boos). Ik zoek afleiding in van alles en nog wat. Niets lijkt echt te helpen. Daten geeft mij positieve spanning. Gewoon iets anders om aan te denken. Ik kan toch moeilijk de hele dag verdrietig zitten zijn?!



En het is stom. Wil ik (ooit?) kans maken dat het tussen ex en mij goed komt, helpt daten niet. En ook naar date toe is het niet eerlijk. Het is niet dat ik over liefdesverdriet heen wil komen door te scharrelen met anderen. Hoewel....als ik dit zo lees, lijkt het er wel op (zit ik echt zo in elkaar?).



Heb al de hele dag een katerig gevoel. Ik weet het gewoon even niet.



En ook heeft man terug geappt: hij snapt er niets van en lijkt hem leuk om samen wat te drinken. Ik heb maar gezegd dat het een vergissing was en hij het moet laten rusten. Tja, ik heb het aan mezelf te danken.
Het is toch duidelijk dat het je uitvlucht is? Een ander zoekt het in drank, stappen of candy crush, jij zoekt je high in het daten met mannen. Dat is toch al lang ontdekt door jou?
quote:sneeuwklokje74 schreef op 14 augustus 2014 @ 20:43:

Ik dacht niet verder. Gewoon daten voor het positieve gevoel, leven in het nu plezier hebben. Ik snap het, is stom.



Het is, ik voel me gewoon zo beroerd. En dan zoek ik uitwegen om niet te boeken. Ik mis de ruggengraat om hier doorheen te gaan. Vandaag hakt erin. Ik ga zo naar een vriendin, maar ben gewoon niet gezellig.quote:Doreia schreef op 14 augustus 2014 @ 20:49:

Een ander gaat zich bezatten, blowt zich een slag in de rondte, speelt 12 uur non stop candy crush.



Je hebt wel degelijk ruggengraat, alleen je vluchtweg is geblokkeerd. Goed van je dat je naar een vriendin gaat. Daar zijn vriendinnen ook voor, om je op te vangen en te steunen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 22 augustus 2014 @ 15:19:

Het is toch duidelijk dat het je uitvlucht is? Een ander zoekt het in drank, stappen of candy crush, jij zoekt je high in het daten met mannen. Dat is toch al lang ontdekt door jou?



Jawel, dat klopt (helaas). Maar ik dacht niet zozeer aan een uitvlucht van liefdesverdriet. Als een relatie overging, was dat meestal op mijn initiatief. Meestal ging ik na een week of 2 weer daten. Inderdaad vanwege de spanning, het positieve ervan. En een vlucht voor gevoelens. Gewoon, omdat ik wil leven! Vooruit! Maar geen gevoelens van liefdesverdriet. Dat had ik niet echt...



Is toch raar, dat je juist met liefdesverdriet gaat daten? Kan mezelf geloof ik niet zo goed volgen.



Of zie ik het nou echt verkeerd. Is het nu niets anders dan met al mijn andere 'vluchten'?
Alle reacties Link kopieren
Ach, laat ik het niet teveel analyseren. Je hebt gewoon gelijk. Is een vlucht.



Maar uiteindelijk niet gedaan. Dat is dan wel weer positief!
Alle reacties Link kopieren
Zit nu jullie reacties pas echt goed door te lezen. Inderdaad gewoon mijn oude patroon. Te sneu...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven