Zwanger worden na een miskraam jan/feb 2014

30-01-2014 20:29 3406 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is een spannende tijd, zwanger worden en zwanger blijven. Na die eerste positieve test durf je het bijna niet te geloven, is het echt http://forum.viva.nl/temp ... bar/toolbar-sprite.gifzo? En dan (na misschien nog meer testen) en een menstruatie die uitblijft... dan moet het wel zo zijn. Zwanger! Maar ook het eerste trimester is spannend genoeg. Heb je wel kwaaltjes, of nemen ze af, bloedverlies en krampen. Het kan van alles betekenen en het lijkt een eeuwigheid te duren tot de eerste echo. Maar dan, opeens blijkt dat je voorgevoel misschien wel klopte; het zit niet goed en je krijgt een miskraam.



Dit is wat mij is overkomen, en als ik op het forum lees zijn er zoveel meer vrouwen die helaas een miskraam krijgen. Gelukkig gaat het veel vaker goed dan fout. Maar onbevangen een eventuele volgende zwangerschap ingaan lukt niet.



Ik zou het fijn vinden om hier met meiden te schrijven die (onlangs) een miskraam hebben gehad en er weer voor gaan begin 2014. Niet om hier een verdrietig topic van te maken, maar juist om samen uit te kijken naar een volgende zwangerschap die wél goed zal gaan.



Hieronder de tabel, jullie kunnen 'm zelf bijwerken.






NaamLeeftijdOvulatieNODKindjeOpmerkingeneyeswithlove28? afw.? afw. 1ste Poppy8429 - 39Begin januari miskraamFrekemama17 april miskraamKaatje19882609-1123-111e kindjemk rond 21 april Fall201331 ? ? 1emk dec 5w3d mk mei 5w Jippie23beide 34?nod 26 november 1emiskraam in februari Weekend25&2925-042eherstellen na curretage!vk23131&3116 oktober30 oktober1eMA feb 14 en MA jul 14. Zwanger! Lotus8726&3016 mei23-051eMiskraam Januari, Vroege miskraam Maart, Vroege miskraam augustus. Doorverwijzing fertiliteitsonderzoek. Zwanger! Lisch23&2625-0211-032eCestlavietje2719-0302-041eZwanger! Nina88828 laatste menstruatie 5 juni 1eZWANGER! 5e ronde na mk begin februari en vroege mk begin meiMuca8132&3716-23-31eZwanger! Meis29Zwanger! Poppie002238-27 juni2eZwanger! 5 maanden na miskraam, ronde 3loetje8429& 3217-25 maart1e kindjeZwanger! maybe-baby26&2823-0306-041e kindje Zwanger! Buuv.Betty3416-631-6 1e kindjeZwanger! 5 maanden na miskraam in feb. bb1431&3215 sept29 sept 1ste Zwanger! 7,5 mnd na MKjaimesblond36 en 34? Rond 28 april 1stemiskraam 26-03Beloved862724-0307-041eZwanger!!! 3 maand na vroege miskraam van 5,5 week (1e echo 29 april!)Lola8924 & 261e KindjeZwanger! Kiki1987 26 & 26 Laatste menstruatie 29 maart2e ronde na miskraam Zwanger! Twinklinstar 26&29 rond 10-17 juni 23 juni?1eNa MMM en 2mk

Zwanger!

Termijnecho 15-8 . Mila81 3327 mei 1e kindje ZWANGER 1e menstruatie na miskraam was 31 maart Doornroosje 28 & 361e kindjeZwanger! (2 maand na miskraam zwanger geworden) Suppio29 & 25 3 aug 17 aug 1e kindje Zwanger! Mylove 198827 en 25 15/16/07 02/08 2eZwanger!!





De tabel is vol! Meeschrijven mag altijd!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 09:51
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
1.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik! Ga even een stukje typen maar dan weet je iig dat er iemand is
Ik ben altijd wakker!! Ben bezig een stichting op te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend Lotus dat je het gevoel heeft dat er nog wat uit moet. Als het blijft zou ik wel de verloskundige bellen voor n controle echo want rest weefsel kan natuurlijk n nieuwe zwangerschap in de weg staan en vervelend zijn.



Ik was even flink druk. Ben m'n ei kwijt dus beetje lastig bepalen wanneer m'n NOD is en wanneer k nou seks moest hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk kiki, wat voor n stichting
Alle reacties Link kopieren
ja hoor Lotus, ik ben nog wakker, haha. Vervelend als je niet kan slapen!

Wat raar, die pijn! Ik heb bij mijn miskraam toen wel gehad dat ik na een paar dagen en verminderde bloedingen, ineens verschrikkelijke buikpijn kreeg, het leek alsof ik ging flauwvallen. Achteraf bleek dat er toen nog een stolsel uit moest, misschien is het bij jou ook zoiets.

Hoe gaat het verder met je? Al een beetje van de schrik bekomen?
Alle reacties Link kopieren
Kiki, weekend en kaatje! Fijn dat jullie hier nog zijn. . Lig nu in bed met een kruik op mijn buik. Dat verzacht het wel enigszins. Wat dat betreft is het wel fijn dag het nu geen 30 graden meer is overdag. De pijn is zeurderig en af en toe heel scherp. Haast ontstekingsachtig.. Maar dat kan het niet zijn. Ik wacht morgen even af, als het dan niet minder is inderdaad misschien even bellen.



Kaatje, had jij voordat het restweefsel er uit kwam ook wel flink gebloed? Ik kan me haast niet voorstellen namelijk dat er nog meer in zou zitten. Ben zo veel verloren.



Kiki, wat ben je voor stichting aan het opzetten? Je maakt me nieuwsgierig!





Weekend, jij maakte toch gebruik van ovulatietesten? Is daar niks op te zien? En temperatuur je? Hoeveelste cyclusdag zit je nu ongeveer, misschien dat je aan de hand van je

Vorige cyclussen kunt schatten wanneer je ei ongeveer komt.
Wat voor stichting precies dat wil ik nu nog niet kwijt want het staat nog in de kinderschoenen maar het gaat om dieren en mensen met financiele problemen.



Lotus als de pijn te heftig wordt toch nog eventjes gaan bellen hoor want het is toch wel een beetje eng als je niet weet wat er precies in je gebeurd
Alle reacties Link kopieren
Kaatje, om terug te komen op je vraag hoe ik me voel, tja.. Heel apart eigenlijk, maar omdat ik doorverwezen ben kan ik er beter mee omgaan. Een beetje een gevoel van, nu komt het goed want ze gaan ons helpen. Ik weet dat het niks zegt of het lukt of niet, maar ik heb meer vertrouwen in de medici en hun hulp dan mijn lichaam op dit gebied... Wat dat betreft is mijn vertrouwen in mijn lichaam zo goed als kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Kiki, begrijpelijk. Zulke dingen moet je inderdaad ook niet zomaar op internet plempen want je weet maar nooit wie het leest en er misschien met je idee vandoor gaat. Helemaal als je nog niks hebt vastliggen. Maar klinkt leuk! Ik hou er ook wel van om zulke projecten te ondernemen.



Als de pijn niet minder wordt ga ik inderdaad bellen..
Ik zeg t eigelijk helemaal verkeerd... het gaat om dieren die de zorg niet kunnen krijgen die ze nodig hebben vanwege financiele redenen, gezondheid etc
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik was op zondag begonnen met bloeden, op de echo dinsdag was niets meer te zien. Toen werd het bloeden en de stolsels ook minder en die pijn was op donderdag.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me goed voorstellen dat je gevoel dubbel is. Enerzijds baal je verschrikkelijk en doet het pijn, aan de andere kant geeft het rust dat er gezocht gaat worden naar oorzaken. Het is ook logisch dat je op een bepaald moment het vertrouwen in je lichaam verliest, zeker aangezien het steeds maar mis gaat.. Ik hoop echt voor je dat er een oorzaak, maar zeker ook een oplossing gevonden gaat worden!
Alle reacties Link kopieren
Vervelend Lotus ik was in slaap gevallen maar vervelend dat het ontstekings achtig voelt... Ik heb met mijn miskraam ook liters bloed verloren en veel stolsels. En toch bleek alles er nog te zitten dus veel bloed hoeft niks te zeggen.



Ovulatie testen gebruikt alleen in het weekend op n verkeerde manier dus om 10:00 s ochtends terwijl ik om 08:00 nog geplast had omdat ik sport en niet tijdens de wedstrijd kan zeggen Hej mensen ik moet plassen dus ik denk dat ik daardoor geen goed beeld heb.



En gisteren deed hij het niet, kwam geen controle streep en had er maar eentje bij me.



En vandaag dus maar niks meegenomen...



We zien het wel
Alle reacties Link kopieren
Mooi iniatief Kiki! Dat is echt wel een belangrijk iets, zijn veel mensen die door geld problemen geen goede zorg aan hun huisdier kunnen geven. Fijn dat je er wat aan wilt doen 😄
Alle reacties Link kopieren
Haha weekend! Ik was ook in slaap gevallen! Maar even over je ovulatietesten: die moet je juist niet met ochtendurine doen omdat ze dan een minder betrouwbaar resultaat aangeven. Als ik met ochtendurine test geeft het dagen voor mijn echte positieve ovulatietest al een positief resultaat. Ik deed het meestal rond een uur of 15:00. Daarnaast temperatuur ik en kan ik dan exact zien of het gesprongen is of niet. Ik heb namelijk ook een periode gehad dag ik twee pieken jn een cyclus had, sinds ik temperatuur os dat niet meer voorgekomen dus ik heb geen idee wanneer toen mijn ei sprong zeg maar... Hoeveelste cyclusdag zit je nu?
Alle reacties Link kopieren
Temperaturen werkt bij mij niet omdat ik wisselende diensten heb. Als ik in de nacht begin dan kan ik het niet doen en mijn vaste tijdstip wil ik geen 04:00 van maken
@kiki, wat goed van je!

@ weekend, lastig dat je geen vast tijdstip kan doen. Ik werk ook onregelmatig maar gelukkig niet snachts. Maar deze week ben ik er ff minder stipt in hoor, vandaag ben ik vrij na 7 dgn werken en had ik ff geen zin om me wekker op 06.15 te zetten.

Ook al ben ik meestal wel op tijd wakker.



ff wat anders hoor, moet t ff kwijt en kan hier lekker 'kletsen'.

Tot vorig jaar maart was ik samen met een vriendin eigenlijk de enige die nog geen relatie had terwijl we dat allebei graag wilde. Ze is wel een goede vriendin maar niet mijn beste vriendin die ik bv als eerste bel als er iets is.

Dat ik mijn vriend leerde kennen, reageerde ze eigenlijk helemaal niet zo leuk ( w.s uit onzekerheid/ verdriet omdat ze zelf nog iemand had) op mijn relatie met hem. Was snel serieus tussen ons.

Ze zei eigenlijk alleen maar van nu ben ik mijn stapmaatje kwijt.

Een paar mnd later heb ik dat tegen haar gezegd dat dat niet leuk was voor mij en toen zei ze dat ze dat zo helemaal niet bedoelde ( toen had ze zelf inmiddels contact met een jongen met wie t nu over is.

Ze heeft nu een andere relatie en merk nu aan mezelf dat ik niet zo'n behoefte heb om enthousiast te reageren omdat ze dat bij mij ook niet deed.

Ben ook niet goed in dingen loslaten hoor, dat soort dingen vergeet ik niet.



Merk dat ik langzamerhand weer een beetje zenuwachtig wordt, 1 september is mijn nod als ik uitga van mijn langste cyclus ( 30 dgn).
Alle reacties Link kopieren
@Kiki, wat een goed initiatief om zelf en stichting op te zetten! Klinkt erg leuk en goed!



@Lotus, hoe voel jij je nu? Is de pijn ondertussen wat minder geworden? Wel echt vervelend!



@Jppi23, dat is een lastige situatie met je vriendin. Je moet reageren waar jij je fijn bij voelt. Als dat nu is dat je niet erg enthousiast bent, dan moet je dat ook niet doen. Maar als je de vriendschap wilt behouden, dan moet je nadenken of je het toch wilt proberen los te laten. Maar dat zijn lastige dingen.

Wachten is zoo vervelend! Veel succes!



@ Kaatje, Hoe gaat het bij jou? Morgen is het al vrijdag! Dus het wachten is bijna voorbij!



@ Weekend, ik zou deze week gewoon nog lekker veel seks hebben. Is niet verkeerd en wie weet komt je ei nog. Ik gebruikte ovulatietesten rond 18:00uur. Dat kwam mij het beste uit. je moet alleen niet daarvoor dan heel veel drinken, maar dat lukte mij wel.



@ hier. Super bedankt voor jullie reacties. Ik weet niet zo goed of het onverwachts komt of niet. Ik dacht al te voelen dat ik zwanger was, en ik denk dat ik daarom zaterdag zo verdrietig was omdat ik toch ongesteld werd... en toen dat toch uitbleef durfde ik haast niet te hopen dat het dan toch raak is. Maar het is toch zo Moeilijk om te bevatten, maar wel erg leuk! Ik voel het ook echt aan mijn borsten.. en ben best wel moe!
Alle reacties Link kopieren
Ladies, vanochtend helaas al ongesteld geworden. Ook echt meteen flink bloedverlies. Dus helaas weer een ronde voorbij zonder resultaat 😔.. Ik hoop, nu het nieuwe schooljaar begint en ik een eigen klas heb, er minder mee bezig te zijn. Al weet ik van mezelf dat dat heel moeilijk gaat zijn.. Sinds mijn miskraam is de wens om zwanger te worden alleen maar groter geworden...
Alle reacties Link kopieren
Allereerst SUPPIO proficiat!!!!!! Goed nieuws!!! Zo blij voor je!



@kaatje



@lotus, zo trots op jou hopelijk kun je op korte termijn terecht en kunnen ze iets voor je betekenen! Wat jij hebt meegemaakt het afgelopen jaar is niet niks en ik hoop dat je de kracht blijft houden die je nu hebt gevonden! Je bent sterk!



@kiki mooi idee om een stichting op te zetten! Is het niet veel werk? Wel fijn om ergens mee bezig te zijn en zeker zo'n goed doel!! Heb zelf ook een aantal huisdieren en daar ben ik ook heel gehecht aan!



@jppi lastig met je vriendin, ik sluit me bij suppio aan, maar doe vooral waar jij je goed bij voelt!



@weekend lastig met je ei, hopelijk krijg je m nog gevonden of issie al geweest en lag er een lading zaadjes te wachten!



@twinklin tnx voor je reactie mbt verzekeren. Vind het wel belangrijk om alles goed verzekerd te hebben. Ben al wat aan het rond kijken enzo, veel aanvullende verzekeringen zijn ook gericht op zwangeren/gezin. Heb gelukkig nog 4 maandjes haha..



@hier ik denk dat ik maar wat afstand ga nemen, gun het iedereen zo graag dat ze zwanger worden en dat alles goed gaat. Bij mij gaat eigenlijk alles goed en merk dat ik daarom mezelf hier soms te veel voel. Zit ook soms met vragen, die ik lastig vind om hier te stellen. Blijf wel af en toe meelezen uiteraard, maar zal wel wat minder actief worden. Blijf hopen en duimen voor iedereen!! Het is jullie allemaal zo gegund!



Liefs Nien
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend Kaatje! Veel sterkte
Suppio, GEFELICITEERD!! onwijs leuk!!



kaatje, voor jou een dikke ! Wat kl*te dat je ongesteld geworden bent :(



jppi, wat flauw dat een vriendin zo reageert als jij een leuke jongen ontmoet!! Kan me voorstellen dat zoiets een beetje blijft knagen!



kiki, leuk initiatief waar je mee bezig bent!! Zoiets is altijd goed!



Lotus, hoe is het met jou??
@kaatje, dikke knuffel voor jou!

@gefeliciteerd suppio, super!



Het was ook heel flauw, snapte gerust wel dat ze ook graag een relatie wilde maar vond t echt niet leuk dat ze toen zo reageerde en voor me gevoel verwacht ze nu wel enthousiasme van mijn kant maar reageer nu zelf ook wat lauw.

Vriendschap blijft evengoed hoor, het is me ook niet waard om hem daardoor te breken zeg maar maar er dingen die je niet vergeet en daar valt dit ook onder.

De afgelopen keer dat ik ongesteld werd, kreeg ik op zaterdag 2 augustus al last van roze afscheidng ( dag 29). Op zondag dag 30 zette t door.

Ga nu maar uit van een cyclus van 30 dgn, hij was elke keer 29 dgn. Mag ook echt geen test doen van mezelf op dag 29, hoop dat ik nu de rust kan bewaren om gewoon een week te wachten..

ik voel me nu prima, enkel signaal of iets.

Behalve dat ik weer super nieuwsgierig ben naar volgende week, zou het gewoon zo leuk vinden!
Wat is het stil hier..... Dan ben ik niet gewend ;)

Eigenlijk heb ik ook niks te melden...

De vruchtbare periode komt er weer aan, dus we gaan het de komende dagen weer gezellig maken daarna begint het lange wachten weer.



Fijn weekend! X
Alle reacties Link kopieren
Ook hier wil ik iedereen adviseren om onderzoek te laten doen voor jullie immuunsysteem, want het kan heel goed dat het lichaam het kindje afstoot omdat die het kindje als een vreemd lichampje ziet.



Helaas is er op dit gebied niet zoveel te doen in Nederland en als je dit wil laten doen, dan moet je naar Dusseldorf gaan en meestal op jouw eigen kosten (afhankelijk van jouw verzekering). Er is een immunoloog in Dusseldorf, die Sabastiaan Pfeiffer heet en die richt zicht op de immuunologische problemen wat miskramen betreft. Hij werkt bij lab Todorov aan Huttenstrasse 31a iin Dusseldorf. Ik ben nog steeds dankbaar dat ik zijn naar ooit van iemand heb gehoord en wil daarom ook iedereen, die wat aan heeft, van zijn bestaan laten horen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven